Uutisia Yhdysvalloista

Jenkkiarmeija luopuu bareteista:

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13759575

The US Army says it is getting rid of the black woollen berets worn by its soldiers after many of them complained it was too impractical to wear.

One soldier told the US Army Times it was like wearing a "wet sock" on his head.

A US army spokesman said the beret, which was introduced 10 years ago, would be replaced by a patrol cap and worn by soldiers in the field.

------------------------------

Hämmästyttävästi 10 vuoden aikana on keksitty että lakki jossa ei ole lippaa, ei suojaa silmiä auringolta. Olisin itse voinut kertoa tuon äijille samantien ja säästää monta miljoonaa. Tilalle vanha kunnon patrol cap. Baretti pysyy paraatiasuissa ja erikoisjoukoilla.
 
Huomasitteko uutisista kuinka loiva pino dollareita on "hävinnyt" operaatio Iraqi Freedomissa? Ihme hommaa.

Mikä systeemi se on, että VV voi painella seteleitä maailmalle tilauksen mukaan???? Tulee mieleen -30-luvun pulakausi lähinnä. Tai arvottomat ruplat -90-luvulla. Ihme meininkiä.
 
F-22 grounding continues as oxygen safety probe widens
More than six weeks after the US Air Force indefinitely grounded all Lockheed Martin F-22A Raptors, the scope of the safety investigation has widened beyond the Honeywell-supplied onboard oxygen generating system (OBOGS).

Although internally described as the "OBOGS safety investigation", the probe launched after the 3 May safety stand-down of the F-22A fleet is "not limited" to that particular system, Air Combat Command (ACC) said in emailed responses to questions.

"We are still working to pinpoint the exact nature of the problem," the ACC said. "It is premature to definitely link the current issues to the OBOGS system."

The stand-down was originally linked to five reports by F-22 pilots of potential oxygen system malfunctions, including one reported instance when an F-22 scraped treetops on final approach. The pilot could not remember the incident after landing, exhibiting a classic symptom of hypoxia.

The OBOGS is not the only device involved in the supply of oxygen to the pilot. Wedged into a space behind and slightly below the pilot's seat, it uses a molecular sieve to filter pressurised air diverted from the engine compressor section into pure oxygen.

In between the OBOGS and an F-22 pilot's lungs, the filtered oxygen passes through two major components - the MBU-22P oxygen mask and the breathing regulator/anti-g (BRAG) valve. The latter "ensures safe delivery of oxygen to the pilot" through the face mask, according to a fact sheet published by the USAF human systems integration office.

"The BRAG is fast-acting due to the manoeuverability of the aircraft and [is] compatible with the existing upper and lower g-garments, which keeps blood in the upper portions of the body during aircraft manoeuvres," the fact sheet added.

The USAF investigation is also comparing the F-22's life support system with other strike aircraft in its fleet, including the Lockheed F-35A Lightning II, Fairchild Republic A-10, Boeing F-15, Lockheed F-16 and Hawker Beechcraft T-6A, the ACC said.

The review is aimed at casting a "broad net for comparison", the command added.

Complaints about the F-22's OBOGS equipment had not surfaced until recently. In January, the ACC ordered the fleet to remain below a service ceiling of 25,000ft (7,620m). The order came two months after an F-22 crashed near Joint Base Elmendorf-Richardson, Alaska. That accident, in which the pilot was killed, is under investigation and has not been linked to the oxygen system concerns.
http://www.flightglobal.com/articles/2011/06/16/358103/f-22-grounding-continues-as-oxygen-safety-probe-widens.html
 
baikal kirjoitti:
Huomasitteko uutisista kuinka loiva pino dollareita on "hävinnyt" operaatio Iraqi Freedomissa? Ihme hommaa.

Mikä systeemi se on, että VV voi painella seteleitä maailmalle tilauksen mukaan???? Tulee mieleen -30-luvun pulakausi lähinnä. Tai arvottomat ruplat -90-luvulla. Ihme meininkiä.

Mitä tarkoitat vv:llä?

Jenkeissähän systeemi on totaalisen mätä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

Kannattaa katsella tämä leffa: http://video.google.com/videoplay?docid=-1953021675758713495# Avaa hyvin jenkkilän systeemiä. Ja en ole zeitgeisteliläinen tai hörhö.
 
muhvetti kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Huomasitteko uutisista kuinka loiva pino dollareita on "hävinnyt" operaatio Iraqi Freedomissa? Ihme hommaa.

Mikä systeemi se on, että VV voi painella seteleitä maailmalle tilauksen mukaan???? Tulee mieleen -30-luvun pulakausi lähinnä. Tai arvottomat ruplat -90-luvulla. Ihme meininkiä.

Mitä tarkoitat vv:llä?

Jenkeissähän systeemi on totaalisen mätä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

Kannattaa katsella tämä leffa: http://video.google.com/videoplay?docid=-1953021675758713495# Avaa hyvin jenkkilän systeemiä. Ja en ole zeitgeisteliläinen tai hörhö.

Valtiovarainministeriö on painanut tilauksen mukaan Pentagonille fyffeä mukaan. Sitä on saatana lojunut säkeissä ja työntökärreissä pitkin lentokenttiä ja varikoita, tästä oli amerikkalaisissa sanomalehdissä vastottain. Pentagon on tutkinut asiaa yli kuusi vuotta ja luvannut, että kyllä homma selviää, kun saadaan vaan rauhassa tutqia. Hitto mitä rosvoja.

Fyrkkaa on jaettu ostoskasseilla Irakissa ja Afgoissa paikallisille erilaisiin hankkeisiin. (lahjuksiin) sanotaan jo nyt suoraan. Ja kun tälli on jaettu niin eikun ilmoitus VV:lle ja uusi tälli tulemaan....oi auta armias tätä maailmaa sanon minä.

Missähän kohtaa kiinalaiset sanovat, että ehhei, ei me teidän leludollareita huolita maksuksi, antaas tulla käyvämpää lunnasta kehiin.....
 
baikal kirjoitti:
Missähän kohtaa kiinalaiset sanovat, että ehhei, ei me teidän leludollareita huolita maksuksi, antaas tulla käyvämpää lunnasta kehiin.....

Johan he ovat sanoneet. Kiina ostaa kaiken irtoavan kullan ja käytännössä melkein kaikki muutkin markkinoilla liikkuvat metallit. En ihmettelisi vaikka ajaisivat jo jopa lyijyä ja romurautaa kasoiksi jonnekkin keski-Kiinaan, kun ei järkevämpää sijoitusta ole tarjolla. Tietävät dollarin ja euron menettävän vauhdilla arvoaan, kun niitä lapioidaan keskuspankkien ikkunoista ulos.
 
:a-lipsrsealed:

Among The Costs Of War: $20B In Air Conditioning
The amount the U.S. military spends annually on air conditioning in Iraq and Afghanistan: $20.2 billion.

That's more than NASA's budget. It's more than BP has paid so far for damage during the Gulf oil spill. It's what the G-8 has pledged to help foster new democracies in Egypt and Tunisia.

"When you consider the cost to deliver the fuel to some of the most isolated places in the world — escorting, command and control, medevac support — when you throw all that infrastructure in, we're talking over $20 billion," Steven Anderson tells weekends on All Things Considered guest host Rachel Martin. Anderson is a retired brigadier general who served as Gen. David Patreaus' chief logistician in Iraq.
http://www.npr.org/2011/06/25/137414737/among-the-costs-of-war-20b-in-air-conditioning
 
Teräsmies kirjoitti:
:a-lipsrsealed:

Among The Costs Of War: $20B In Air Conditioning
The amount the U.S. military spends annually on air conditioning in Iraq and Afghanistan: $20.2 billion.

That's more than NASA's budget. It's more than BP has paid so far for damage during the Gulf oil spill. It's what the G-8 has pledged to help foster new democracies in Egypt and Tunisia.

"When you consider the cost to deliver the fuel to some of the most isolated places in the world — escorting, command and control, medevac support — when you throw all that infrastructure in, we're talking over $20 billion," Steven Anderson tells weekends on All Things Considered guest host Rachel Martin. Anderson is a retired brigadier general who served as Gen. David Patreaus' chief logistician in Iraq.
http://www.npr.org/2011/06/25/137414737/among-the-costs-of-war-20b-in-air-conditioning

Muutamasta kontista koostuva pieni ydinvoimala lääkkeeksi?
 
U.S. Blocks Taiwan's F-16 Request Again

TAIPEI - Taiwan's June 24 petition to submit a letter of request (LoR) for new F-16 fighter jets was blocked by the U.S. State Department under orders from the U.S. National Security Council, sources in Taipei and Washington said.

http://www.defensenews.com/story.php?i=6936419&c=AIR&s=TOP
 
JOKO kirjoitti:
Muutamasta kontista koostuva pieni ydinvoimala lääkkeeksi?

Tätä itse asiassa kokeiltiin 60-luvulla, mutta ajatuksesta luovuttiin sittemmin, ilmeisesti ainakin osaksi onnettomuudesta jossa muutama ihminen kuoli (SL-1).

Tarpeetonta sanoakaan miten tällainen idea vastaanotettaisiin nyt.
 
LCS-2 uhkaa sulaa

Elektrolyysi haihduttaa alumiinisen sotalaivan runkoa. Aika hassua että tuollainen moka on päässyt käymään, kai tuon pitäisi olla suht helposti vältettävissä:

The Navy’s newest warship is slowly disappearing, one molecule at a time.

This isn’t a sequel to the 1984 sci-fi flick The Philadelphia Experiment, in which a Navy destroyer-escort vanishes through a time portal in Pennsylvania only to reappear in Nevada, 40 years later.

No, this time the disintegration is real. And so is the resulting tension between the Navy and the disappearing warship’s upstart builder.

The afflicted vessel is USS Independence, the second in the sailing branch’s fleet of fast, reconfigurable Littoral Combat Ships. Eventually, these ships are supposed to be the workhorses” of tomorrow’s Navy.

As Bloomberg reported, the Navy has discovered “aggressive” corrosion around Independence’s engines. The problem is so bad that the barely year-old ship will have to be laid up in a San Diego drydock so workers can replace whole chunks of her hull.


Myös kilpaileva prototyyppi LCS-1 joutuu huoltoon ja näyttää ainakin ulkoisesti olevan aika krouvissa kunnossa:
KUVA
 
Chinese Missiles and the Walmart Factor
http://www.usni.org/magazines/proceedings/2011-07/chinese-missiles-and-walmart-factor
 
fulcrum kirjoitti:
LCS-2 uhkaa sulaa

Elektrolyysi haihduttaa alumiinisen sotalaivan runkoa. Aika hassua että tuollainen moka on päässyt käymään, kai tuon pitäisi olla suht helposti vältettävissä:

The Navy’s newest warship is slowly disappearing, one molecule at a time.

This isn’t a sequel to the 1984 sci-fi flick The Philadelphia Experiment, in which a Navy destroyer-escort vanishes through a time portal in Pennsylvania only to reappear in Nevada, 40 years later.

No, this time the disintegration is real. And so is the resulting tension between the Navy and the disappearing warship’s upstart builder.

The afflicted vessel is USS Independence, the second in the sailing branch’s fleet of fast, reconfigurable Littoral Combat Ships. Eventually, these ships are supposed to be the workhorses” of tomorrow’s Navy.

As Bloomberg reported, the Navy has discovered “aggressive” corrosion around Independence’s engines. The problem is so bad that the barely year-old ship will have to be laid up in a San Diego drydock so workers can replace whole chunks of her hull.


Myös kilpaileva prototyyppi LCS-1 joutuu huoltoon ja näyttää ainakin ulkoisesti olevan aika krouvissa kunnossa:
KUVA

Jenkit eivät ole näköjään kuulleet merialumiinista! Enpä ole kuullut että meikäläisten Rauma- tai Hamina-luokan ohjusveet olisi alkaneet sulamaan vaikka käyttöä on takana Raumoilla jo 20 v! Tietty Atlantin 3,5 % suolapitoisuus on suurempi kuin Itämeren 0,9% mutta ei kai tuo voine kiihdyttää Elektrolyysiä? Joku kemiasta tietävä pitäköön luennon. Mulla kouluista on liikaa aikaa.

Olisiko tuossa runkomateriaalissa jotain muutakin seassa esim. häiveteknisistä syistä? Jonkun upo-uuden erikoismateriaalin tai käsittelyn käyttäminen ensikertaa ja yllätys sitä kautta voisi olla mahdollista....
 
Einomies1 kirjoitti:
Jenkit eivät ole näköjään kuulleet merialumiinista! Enpä ole kuullut että meikäläisten Rauma- tai Hamina-luokan ohjusveet olisi alkaneet sulamaan vaikka käyttöä on takana Raumoilla jo 20 v! Tietty Atlantin 3,5 % suolapitoisuus on suurempi kuin Itämeren 0,9% mutta ei kai tuo voine kiihdyttää Elektrolyysiä? Joku kemiasta tietävä pitäköön luennon. Mulla kouluista on liikaa aikaa.

Olisiko tuossa runkomateriaalissa jotain muutakin seassa esim. häiveteknisistä syistä? Jonkun upo-uuden erikoismateriaalin tai käsittelyn käyttäminen ensikertaa ja yllätys sitä kautta voisi olla mahdollista....

Tuossa artikkelissa arvellaan että se johtuu vesisuihkujärjestelmän teräsosien kosketuksesta alumiiniin, näin muodostuu sähköpari. Kai tuon periaatteessa voisi korjata laittamalla vaan joku sinkki- tms. anodi pohjaan tai muuhun sopivaan paikkaan? Valmistaja tosin syyttää laivastoa huonosta huollosta ja sanoo ettei heille ole koskaan käynyt noin.

Onko huolto sitten jäänyt heikommalle? Ainakin tuon LCS-1:n ulkoinen kunto viittaisi siihen. Venäjän laivaston reservissäkin on siistimmän näköisiä hylkyjä. Yleensähän kun alukset ovat satamassa tms. ankkurissa, miehistö pistetään rapsuttamaan ruostetta ja maalaamaan, mutta LCS:ien miehistö on vedetty niin tiukille ettei tähän vissiin ole aikaa? Ainakin julkaistujen kommenttien perusteella kuulostaa että työkuorma on erittäin suuri. Prototyyppialus kun on niin syystä tai toisesta jätetty vissiin maalaamatta. Toivottavasti jossain välissä saa maalia pintaan, eivät nuo kauaa kestä jos ovat jo parin vuoden päästä tuossa kunnossa.
 
Jospa tuo homma menee niin, että aivan kylmästi vehkeitä ajetaan niin kauan kunnes on pakko panna se telakalle, siellä sitten tehdään taas kaikki mahdolliset ja mahdottomat uudistyöt ja huollot ja korjaukset, eli ei mitään puolijauhoratkaisuja, joissa merisotamiehet levittävät sudilla venemaalia paatin kylkeen, kun sattuvat ehtimään vaan kerralla koko paketti aina kuntoon ja taas mentiin. Näin vähän epäilen asian olevan.
 
baikal kirjoitti:
Jospa tuo homma menee niin, että aivan kylmästi vehkeitä ajetaan niin kauan kunnes on pakko panna se telakalle, siellä sitten tehdään taas kaikki mahdolliset ja mahdottomat uudistyöt ja huollot ja korjaukset, eli ei mitään puolijauhoratkaisuja, joissa merisotamiehet levittävät sudilla venemaalia paatin kylkeen, kun sattuvat ehtimään vaan kerralla koko paketti aina kuntoon ja taas mentiin. Näin vähän epäilen asian olevan.

Mietin itsekin että onko tässä taustalla pyrkimys jonkinlaiseen huollon keskittämiseen, kuten nykyään paljon tehdään muun sotakaluston kanssa. Laivojen kohdalla se vain tuntuu hiukan omituiselta, yleensä sotalaivalle tehdään 1-2 yleishuoltoa sen käyttöiän aikana ja muuten sen oletetaan yleensä olevan operatiivinen. Jos LCS vaatii telakkahoitoa muutaman vuoden välein niin se on aika radikaali ratkaisu ja vähentää alusten saatavuutta melko lailla.
 
fulcrum kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Jospa tuo homma menee niin, että aivan kylmästi vehkeitä ajetaan niin kauan kunnes on pakko panna se telakalle, siellä sitten tehdään taas kaikki mahdolliset ja mahdottomat uudistyöt ja huollot ja korjaukset, eli ei mitään puolijauhoratkaisuja, joissa merisotamiehet levittävät sudilla venemaalia paatin kylkeen, kun sattuvat ehtimään vaan kerralla koko paketti aina kuntoon ja taas mentiin. Näin vähän epäilen asian olevan.

Mietin itsekin että onko tässä taustalla pyrkimys jonkinlaiseen huollon keskittämiseen, kuten nykyään paljon tehdään muun sotakaluston kanssa. Laivojen kohdalla se vain tuntuu hiukan omituiselta, yleensä sotalaivalle tehdään 1-2 yleishuoltoa sen käyttöiän aikana ja muuten sen oletetaan yleensä olevan operatiivinen. Jos LCS vaatii telakkahoitoa muutaman vuoden välein niin se on aika radikaali ratkaisu ja vähentää alusten saatavuutta melko lailla.

Tai sitten vaan oli kiire saada paatti vesille ja semmoset pikkuhommat kun katodisuojaus, sinkit, kunnon maalit ja mitä niitä nyt oli jätettiin pois.
 
Museo kirjoitti:
fulcrum kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Jospa tuo homma menee niin, että aivan kylmästi vehkeitä ajetaan niin kauan kunnes on pakko panna se telakalle, siellä sitten tehdään taas kaikki mahdolliset ja mahdottomat uudistyöt ja huollot ja korjaukset, eli ei mitään puolijauhoratkaisuja, joissa merisotamiehet levittävät sudilla venemaalia paatin kylkeen, kun sattuvat ehtimään vaan kerralla koko paketti aina kuntoon ja taas mentiin. Näin vähän epäilen asian olevan.

Mietin itsekin että onko tässä taustalla pyrkimys jonkinlaiseen huollon keskittämiseen, kuten nykyään paljon tehdään muun sotakaluston kanssa. Laivojen kohdalla se vain tuntuu hiukan omituiselta, yleensä sotalaivalle tehdään 1-2 yleishuoltoa sen käyttöiän aikana ja muuten sen oletetaan yleensä olevan operatiivinen. Jos LCS vaatii telakkahoitoa muutaman vuoden välein niin se on aika radikaali ratkaisu ja vähentää alusten saatavuutta melko lailla.

Tai sitten vaan oli kiire saada paatti vesille ja semmoset pikkuhommat kun katodisuojaus, sinkit, kunnon maalit ja mitä niitä nyt oli jätettiin pois.

Voisi olla ensimmäisen aluksen kohdalla noinkin. Purkki vesille ja seurataan miten se kestää. Varsinkin kun joku iso maksuposti oli varmastikin kiinni vesillelaskusta ja luovutuksesta. Raha-asioilla tuppaa olemaan määräävä vaikutus...

Mietin vähän sitäkin, että onko häivetekniikassa ja maalaamisessa jotain hankaluutta? Meinaan että jospa "matruusi levittää titaanipigmenttiä sisältävää maalia urakkasudilla laivan kylkeen" -menetelmä sössii täysin jonkin edistyksellisen pinnoitteen ominaisuudet? Osaako kukaan veikkailla? Onko LCS:n pintamateriaali julkistettu?
 
77 Miljardia dollaria maksaneet F-22 Stealth hävittäjät ovat kolmatta kuukautta lentokiellossa eikä ole tietoja siitä koska kielto kumotaan.

http://www.dodbuzz.com/2011/07/11/af-no-word-when-f-22s-could-fly-again/

Kielto on pysäyttänyt Lockheed Martinin toimitukset USA:n ilmavoimille.
http://defensetech.org/2011/07/10/f-22-grounding-halts-deliveries/
 
Back
Top