Hyvä että olet ilmeisesti tässä suhteessa samaa mieltä kanssani (sano jos tulkitsin väärin).
En tiedä mitä mieltä itse olet tästä kokonaisuudesta, mutta itse tuomitsen kaiken tähän Floydin tapattamisen protestoinnin yhteydessä nousseen vandalismin ja tuhoamiset. Oli se sitten tämä leopoldin tai kolumbuksen patsaiden tuhoaminen tai tuomiokirkon seinien tägääminen tai mustan yksityisomistajan leipomon polttaminen tai sivullisten tappamiset tai poliisiasemien polttamiset. Tämä on sellaista voimankäyttöä joka ei kuulu kaduilla öyhöttäville idiooteille.
Julkisessa keskustelussa on kuitenkin esitetty mm. Tämän churchillin patsaan sekä washington-monumentin tuhoamista koska rasismi. Vasemmalla laidalla näiden tuhoaminen nähdään selkeästi enemmänkin niin että kunhan teko on etäisesti moraalipoliisin puolesta perusteltavissa "koska rasismi" - väitteellä niin kaikki menee. Tämä on nähty mm. kommenteissa joissa todetaan että mielenosoituksien väkivaltaisuus on ok, että patsaiden tuhoaminen on ok ja että yksityisyrittäjän elämäntyön tuhoaminen on varsinkin OK koska siinä tuhotaan vain henkilön (koko) omaisuus eikä henkilön elämää.
Tätä pidän omalta osaltani vittumaisena ja näen aikaisemman keskustelusi aiheen tiimoilta lähinnä tämän logiikan puolustamisena. Voit toki sanoa jos olen tässä kohtaa tulkinnut väärin.
Itse näen parhaaksi ratkaisuksi näissä patsas-tapauksissa sen että asialle kuuluva viranomainen käsittelee sen olemassaolevan lainsäädännön tai julkisen aloitteen mukaan. En niinkään että kuka tahansa työtön filosofi voi vapaasti päättää heitetäänkö haavis amanda valkoisen ylivallan edustajana suomenlinnan vesistöön vai ei, kuten näissä uutisoiduissa patsaskeisseissä on ollut.