Vakava paikka. Mitä tekisit jos...

Luultavasti elät pitempään kuin kukaan meistä muista täällä.
Kiitos. Mutta en usko. Tai olen sellaisessa mielentilassa että hukkasin elämänhalun. Jotenkin en ole kunnossa.
Tietääkö kukaan onko sairaalassa olemassa juristi tai jokin valtutettu ihminen kenelle voi näyttää käsikirjoitus testamentista ?
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö kukaan onko sairaalassa olemassa juristi tai jokin valtutettu ihminen kenelle voisin näyttää käsikirjoitus?Tiettävästi sitä ei voi tehdä netissa kun vaati käsi allerijotuksen? Vai voiko?

Hätätilatestamentti voi olla joko suullinen tai kirjallinen. Suullista hätätilatestamenttia tehtäessä on paikalla oltava yhtä aikaa kaksi esteetöntä todistajaa. Hätätilatestamentti voi olla myös kirjallinen, jolloin sen on oltava testamentin tekijän itsensä kirjoittama ja allekirjoittama. Kirjallinen hätätilatestamentti voidaan tehdä todistajittakin. Hätätilana voidaan pitää äkillistä sairautta tai onnettomuutta, joka estää testamentin tekemisen muotovaatimuksia noudattaen.

Todistajat voivat olla keitä hyvänsä tuttaviasi tai vaikka sairaalan henkilökuntaa.

Ymmärrän huolesi. Syy miksi leikkaus tehdään nopeasti, on ettei se kasva yhtään enempää ja että mahdolliset pesäkkeet saadaan pois. Se terveyskeskuslääkäri kuhni jo ihan tarpeeksi.

Tulet selviytymään. Ei se ihme ole, jos on huono olo nyt. Ihme olisi, jos ei olisi.
 
Tulet selviytymään. Ei se ihme ole, jos on huono olo nyt. Ihme olisi, jos ei olisi.
Kiitos sinulle tuesta, Hallinkorva. Kiitos kaikille!

Leikkaus on ohi, nielurisat poissa. Vielä mukana tässä menossa, lääketokkurassa, kurkku julmetusti kipeä ja huulet ihan rikki ja kipeänä.
Samalla tehtiin tähystystä kameralla ylävartalosta mihin oli päästy menemään, otettiin bioptatnäytteitä, Jatkot/kudosten biopsia tulokset n.viikon päästä.

Siihen saakka yritän kaiken voimiin unohtaa tämä painajainen.
 
Viimeksi muokattu:
.308 Win.

Samantien, turha ruveta revittelemään viittä vuotta. What's the point?

Eri asia tietysti jos ei ole omia lapsia jne, ja haluaa auttaa muita, esim. nuoria sikäli kuin osaaminen/ rahalliset resurssit riittävät siihen.
Mutta lähtökohtaisesti litra viinaa päähän, pari grammaa piriä nokkaan... sen jälkeen olet niin pahana, että 7.62NATO päähän on ihan järkevää.

No problem, problem solved.


Yksi ystäväni kärsinyt keuhkoahtaumasta, ja sen edetessään yritti itsemurha, mutta epäonnistui. Hän ei voinut kävellä ja hengitä kunnolla enää. Ketään ei saa tuomita. Ihmisellä pitää olla mahdollisuus valita elää tai kuolla, kun kyse raskasta ja vakavasta sairaudesta.

Tässä löysin hiukan lohduttava:
Tarkkuudella ja sijainnilla on väliä
Tutkimus toteutettiin vuosina 1997–2012 46:lle pitkälle edennyttä nielurisasyöpää sairastaneelle potilaalle St. Louisissa. Potilaita seurattiin aina kolmesta kuukaudesta yhdeksään vuoteen saakka, keskiarvon asettuessa kolmeen seurantavuoteen. Tutkimustuloksista ilmeni, että pelkästään kaulan toisen puolen imusolmukkeisiin kohdennettu sädehoito johti syövän onnistuneeseen rajaamiseen säteilytetyllä alueella. Samaan aikaan kaulan vastakkaisella puolella ei ilmennyt syövän uusiutumista. Tutkijat myös huomasivat, että kasvaimen alkuperäiselle sijainnilla oli kasvainpuolen imusolmukkeita suurempi merkitys siihen, leviääkö syöpä myös toiselle puolen kaulaa.

- Niin leikkaukset, sädehoito kuin kemoterapiakin voivat tehokkuudestaan huolimatta aiheuttaa väliaikaisia tai pysyviä myrkytystiloja, jotka vaikuttavat elämänlaatuun pitkällä aikavälillä. Tutkimuksemme mukaan sädehoitojen kohdentamisella voidaan laskea hoitojen laajuutta ja näin ollen vähentää merkittävästi sivuvaikutusten esiintymistä syöpäkontrollin pysyessä korkeana, iloitsee tutkimusta johtanut tohtori Wade Thorstad.

Tutkimus: M. Y. Hwang, C. R. Spencer, P. Patel, R. Chin, H. A. Gay, B. H. Haughey, B. Nussenbaum, D. Adkins, J. S. Lewis, W. L. Thorstad, (2014), Unilateral Radiotherapy in Node Positive Patients with Lateralized Tonsllar Carcinoma (linkki tutkimukseen).
 
Viimeksi muokattu:
...
 
Parantumutonsyöpä.... Yrittäisin järkätä perheelle elämän velattomaksi, myisin kaikki harrastusvälineet yms jolla perhe voisi olla velaton.
Oma elämä, vit*** amfeta*** kokkeli, hero yms... tänne vaan. Kerranhan vaan täällä ollaan. Se onko elämänsä viimesen 2-4kk selvinpäin ja kuvittelee kaiken olevan ok, vai vetää kaiken nokasta alas ja pane*** kaiken mitä näkee esim Sihteeriopistolta... Niin se on aivan sama. Itse en ainakaan pidättele.
 
Parantumutonsyöpä.... Yrittäisin järkätä perheelle elämän velattomaksi, myisin kaikki harrastusvälineet yms jolla perhe voisi olla velaton.
Oma elämä, vit*** amfeta*** kokkeli, hero yms... tänne vaan. Kerranhan vaan täällä ollaan. Se onko elämänsä viimesen 2-4kk selvinpäin ja kuvittelee kaiken olevan ok, vai vetää kaiken nokasta alas ja pane*** kaiken mitä näkee esim Sihteeriopistolta... Niin se on aivan sama. Itse en ainakaan pidättele.
Nythän väitetään että kaikkia syöpiä voidaan parantaa. Mitkä tulokset ovat on eri asia. Rehellisemmin olisi "yritetään parantaa". Tämä on kyllä aikamoinen rulettia.Tukihenkilö (löydetty saman läpi käynyttä) kertoi eläneensä hyvän elämän jo kohta 18 vuotta syövän toteamisesta. Hän kävi suuret leikkaukset ennen s/s hoitoja. (S/S = säde/sytostat.)

Suun limakalvojen tarkastus hammaslääkärin vastaanotolla kuuluvat näkyisin pakollisiin toimenpiteisiin. Tähän mennessä vain yksi hammalääkäri vaivautunut tekemään tarkastuksen, mutta ei nähnyt mitään, vaikka olisi pitänyt. Mutta ehkei se ollut siellä silloin..kaupunkin hammas terv.huolossa en muista kenenkään edes vaivautuneen tähän.
Muita metastaaseja ei ollut, paitsi kaulassa vasemalla suurentunut imusolmuke. Nielurisat siis poistettiun koska varjoaineen kanssa tehdyissa magneettikuvissa oli epäily että tuumori on oletetusti nielurisassa. Olen esittänyt leikkavalle kirurgille kysymyksen ennen leikkausta miksi ei oteta koepalanäyte sieltä nielurisasta ensin, vastasi "se ei ole kovin informatiivinen".

Koepalanäytteiden otto on edelleen maailman tärkein diagnostinen keino. Sen tärkeämpää ei vielä keksitty. Enkä edes tarkoittanut mitä ohutneulabiopsia vaan kunnon koepalan ottamista! Siis mitä ihmettä!?

En tiedä haluanko tavata sama lääkäriä enää. Tuli leikk.päivänä luokseeni tarkastus käynnillä ja "lohdutti" sanomalla "vaikka fibroskopilla ei näkynyt mitään pesäkkeitä muualla, (siis ylävartalon sisällä, se silti voi olla siellä jossain". Voi olla ja yhtä hyvin ei voi. Joku solu voi olla siellä, ja yhtä hyvin ei. Ihmisilla on satoja syöpäsoluja, tervessäkin ihmisessä.

Tämä kaikki ja se että leikkaukseen laitettiin 24 t sisällä on outoa, ihmiselle pitää antaa aikaa valmistua leikkaukseen, henki ei ollut uhattuna jotta näin kiirellä piti leikata. Yksi tuttavani esitti että sairaalat kilpailevat leikkauksista ja niitä tehdän runsasti (tarpettomiakin?). Mutta vain laikkauksista, muut tutkimukset ja tärkeät toimeenpidet eivät ole ensisijalla, vaikka niistä potilalle on usein enemmään hyötyä.

Tämä oli alkavassa hoidossa varjopuoli ja aiheutti paljon stressia. Ja edelleen kukaan ei antanut minulle vastauksia.

Voi olla että olen väärässäkin nielurisojen poitoon suhteen ja kun diagnoosi mitä on. ei pitä surraa enää leikattuja nielurisoja, mitä väliä enää onko niitä nielurosoja kuollessa. En sulje ihan kokonaan pois että n.risojen poisto helpottaa jälkiseuranta ja niinkun ne sanoneet "mahdollisia tulevia toimenpideita", kenties että voivat parempi kohdentaa sädehoitoa. Jos sitä vaikka annetaan kapean putken kautta.

Leikkaus sairastutti pahasti, kuumetta koko ajan 37-38 välillä. Ja useita päiviä 38. Kunto on ihan paska.
 
Viimeksi muokattu:
Syöpä on todella sitten epidemia.
Hän itse kävi syövän hoidon läpi ja kirjoitti sitä ajatuksia. Hän on lääkäri ja tutkija itse ja tuli siihen tulokseen ettei lääketiettelisiä hoitoja päähoitona ei riittaa syövän torjunnassa. Koko elämää hän tutkinut miten voi ehkäistää syövän luonnon keinoin. Miksi tämä on hyödyllistä kaikille - siksi että syöpäsolut ovat kaikissa ihmisissä, mutta eivät kaikki sairastu.
Jarrutakseen syöpäsolujen kehitystä pitää poistaa kokonaan eläinperäistä valkuaista.
En ole vielä lukenut kaikkia, mutta ymmärsin että sillä voi jopa parantaa syöpäsairaan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/David_Servan-Schreiber
 
Viimeksi muokattu:
Kerään tänne selviytymistarinoita:

Nyt vasta "selvitin" pään kaikesta. Kyllä stressi oli suuri, ihmekö että romahdin. Yksi asia nyt tiedän varmasti: on se aika lailla väärin: ilmoittaa potilalle tänään vahvasta syöpäepäilystä ja heittää hänet heti seuraavana aamuna leikkauspöydälle.
Sitten viikon aikana juoksuttaa kuumessa oleva tarkastuskäynteihin ja muihin tutkimuksiin. Ehkä nuorille tälläinen on helpompi, mutten ole enää nuori. Psyykkisesti tämä oli erittäin raskas.

Mitä se saikin aikaiseksi:ahdistuin enkä tuon kuntoisena edes saa aloittaa s/s hoidot! Itse asiassa tätä en sure lainkaan, tämä syöpä minuun ei tullut vuodessa eikä parissa, Se vain tuli näkyviin.

Stressia lisäsi reilusti myös (valitettavasti) yhä saman katon alla elävä ihminen, joka alusta lähtien äänekkästi vähätteli kaikkia pahoja aavistuksia ja sitä että osasin tulkita itse tutkimustulosten lääketietellista tekstia. Tajusin että nyt alkoi tapahtua pahaa.
Jos ei tasan kaksi ystävä, jotka kuunteli silloin alkuaikoina ja ymmärsi (toisella itsellään löydetty rintasyöpä) tulisin varmaan hulluksi.

Oli muitakin ylireipaita sloganien heittelijä. Että ottaa päähään ihmisten tyhmyys ja julmuus. Sukulaiset yllätti myös. Heti rupesivat kertomaan tarinoita kuinka tämä ja tämä joku siellä syöpään sairastunut aina niin hymyilevä ja piirteä vaikka kuin liikuntakyvytön jo, inhoan tälläistä, enkä usko. Olen itse selailut lukuisia sivustoja s.sairaiden kokemuksista ja hoidoista, omassa lähipiirissä niitä on jo riitammin.
Ymmärrän elämän halun menettämistä, ahdistusta kuten myös päätöstä ryhtyä taistelemaan sairautta vastaan. Minulle ajatus kuolemasta oli vielä vähän aikaan mieluisin. Jotenkin tuntunut absurdilta kun itse pohjakin syvempää, joku kerro tarinoita hymyilevistä syöpäsairaista. Kyllä meissä ihmisissä löytyy koko tunteiden skaala, aina: sairaana ja terveenä. Paitsi joskus kova fyysinen kipu peittää kaiken.

Vaikka kun positiivinen ja aurinkoluonteinen olisi, niin tällöiset diagnosit kaataa vahvankin. Pitäis olla aika päästä kipeä, tulla syöpäkirurgin vastaanotolta ja kertoa hymysuin "minulla on sitten syöpä ja pitää leikata vrk sisällä".

Yksi meni jopa niin pitkälle että tiivasi "lukeeko siellä näin", "ihan yhtä hyvin siellä ei löytyisi mitään" vastasin "no ei tietenkään, minua ihan huvikseen laitetaan leikkauspöydälle poistamaan kaikki mitä irtoa".

Mitä helvettia ihmisiä vaivaa!? Mikä ihmeen ihmissortti tälläinen autoritaarinen säkki voi vaatia leikkaukseen/tutkimukseen menevältä todistelun sairaudesta. Ihan absurdiuden huippu.

Siis puhun omasta irl piirista, ei foorumista.

Mutta olkoon. Olen minäkin ollut tyhmä ja ajattelematon. Siksi en kanna kaunaa.
Uuden asennen takia, jossa minun pitää nyt elää, olen pelkkä positiivisuuden malli. :cool: *valhe*. Kukaan ei voi olla.
Edes yritän ja nyt se on helpompi kun ei särke.
 
Viimeksi muokattu:
Syöpä elää kohonneen verensokerin, glukoosin turvin. koska syöpäsolut kuluttavat 10-20 kertaa enemmän glukoosia kuin normaalit solut.

Ihmiseltä kuolee ja syntyy uusia soluja joka päivä miljoonittain ja tätä prosessia varten täytyy tarjota oikeat määrät oikeita rakennusaineita. Jotta verensokeri pysyy aisoissa täytyy tarjota rakennusaineita mitkä eivät johda tähän. Rakennusaineet on jaoteltu proteiiniin, rasvoihin ja hiilihydraatteihin (ja vitamiineihin ja muihin ravinteisiin/mineraaleihin). Näistä rakennusaineista ihminen tarvitsee ainoastaan proteiinia, rasvaa, vitamiineja ja hivenmineraaleja, koska ihmisen keho pystyy syntetisoimaan verensokeria terveellistä tasoa varten (Glukoneogeneesi on maksassa ja munuaisen kuoriosassa tapahtuva prosessi, jossa glukoosia valmistetaan jostain muusta kuin hiilihydraatista.[1] Glukoneogeneesin lähtöaineena toimii pääasiassa maitohappo, mutta lähtöaineiksi käyvät myös glyseroli, propionaatti, oksaloetikkahappo ja muut sitruunahappokierron väliaineet, ketonit, aminohapot ja rasvahapot, joissa on pariton määrä hiiliä.)

Kun ihminen syö proteiinia niin vatsahapot ja suoliston mikrobikasvusto hajottaa proteiinin aminohapoiksi, jotka voidaan imeä aineenvaihduntaan. Aminohappoja taasen ihmisen keho käyttää uusien solujen ja yms. luontiin. (Ihmisen tarvitsemia aminohappoja on 20, joista 11 elimistö kykenee itse valmistamaan. Yhdeksän välttämätöntä aminohappoa on saatava ravinnosta: histidiini, tryptofaani, lysiini, metioniini, fenyylialaniini, treoniini, valiini, leusiini, isoleusiini.[4])

Rasvat koostuvat rasvahapoista ja glyserolista. Rasvoja tarvitaan energian tuotantoa varten, mutta myös rasvaliukoisten vitamiinien kuljettamiseen soluihin. (Välttämättömät rasvahapot (engl. Essential Fatty Acids, EFA) ovat rasvoissa esiintyviä rasvahappoja, jotka ovat välttämättömiä tasapainoisen ravitsemuksen ja ihmisen terveyden kannalta. Näiden rasvahappojen tulee olla osana tasapainoista ruokavaliota, sillä elimistö ei pysty näitä itse tuottamaan. Aikaisemmin välttämättömät rasvahapot luokiteltiin F-vitamiiniksi,[1][2] kunnes havaittiin niiden kuuluvan rasvahappoihin. Ravitsemustieteessä vain linolihappoa (LA, omega-6) ja alfalinoleenihappoa (ALA, omega-3) pidetään välttämättöminä, koska keho ei pysty niitä valmistamaan ja ne muodostavat omega-3 ja omega-6 rasvahappojen rungon. Osa eläimistä (esimerkiksi kissa) ei pysty itse tuottamaan arakidonihappoa linolihapoista, jolloin näille eläimille myös arakidonihappo kuuluu välttämättömiin rasvahappoihin. Ravinnossa esiintyvät tyydyttymättömät rasvahapot jaetaan ensimmäisen kaksoissidoksen (metyylipäästä laskien) sijainnin mukaan neljään eri perheeseen: omega-3-rasvahapot, omega-6-rasvahapot, omega-7-rasvahapot ja omega-9-rasvahapot.)

Hiilihydraatit muuntuvat ruuansulatuksessa glukoosiksi eli verensokeriksi ja, täten, ihminen ei varsinaisesti tarvitse hiilareita.

Määriä on vaikea arvioida per hlö, koska jokainen on erilainen, mutta suositus on että päivän kaloreista tulisi 70-80% rasvasta, 10-20% proteiinista ja 10% hiilareista (vitamiinien ja mineraalien takia kasviksia). Itse syön melkein joka päivä about saman mätön eli yksi kokonainen sipuli, pari lehteä lehtikaalia, kokonainen paprika, pari sientä, 3-4 tomaattia, pari kourallista rucola-salaattia ja parsakaalia, kokonainen kurkku, puolet ruukkusalaatista, 3-4 kananmunaa, 150-200 grammaa jauhelihaa, 4-5 rklista öljyä (kookos, oliivi, kalanmaksa; omega6 rasvoista pitää pysyä erossa), pari rklista ravintohiivaa, pari rklista hapankaalia ja suolakurkua. Ruuansulatusta varten omenaviinietikkaa pari tippaa veden mukana. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta tämä on laiduttajan ateria.
 
Hiilihydraatit muuntuvat ruuansulatuksessa glukoosiksi eli verensokeriksi ja, täten, ihminen ei varsinaisesti tarvitse hiilareita.
Miksi tattaria ja hirssia pidetään hyväksyttävien listalla? Jopa kauran pienia määriä?
Voiko lihaproteiini korvata sojalla?
 
Miksi tattaria ja hirssia pidetään hyväksyttävien listalla? Jopa kauran pienia määriä?
Voiko lihaproteiini korvata sojalla?

En ole noihin tarkemmin perehtynyt, mutta vilja sellaisenaan sekä viljatuotteet (leipä, pasta, jne) nostavat verensokeria aikalailla ja tulehdusarvoja aikalailla ja, täten, ihmistä ei ole suunniteltu sulattamaan orgaanisia eliöitä. Ylipäätään niissä on erittäin heikot ravintoarvot verrattuna kasviksiin ja hedelmiin. Hedelmistä pysyisin erossa etenkin jos on tautia päällä sokerin takia. Tattarilla on glykeeminen indeksiarvo 49 nollasta ylöspäin (useimmat sapuskat liikkuu 0-120) asteikolla joten pysyisin siitä kaukana vaikka siinä onkin hyvät ravintoarvot. Hirssillä sama arvo on 71 eli melko kova piikki verensokeriin tulee.

Soijapapujen syönti on mahdollista ainoastaan fermentoidussa muodossa (japanilaisten nattona) eli ruuansulatusjärjestelmä pystyy käsittelemään paljon helpommin. Mutta itse pysyn erossa, koska soija nostaa estrogeenihormonin määrää kehossa. Huom. on olemassa kahta eri estrogeeniä: 2-hydroxy (syöpää ehkäisevä) ja 16-hydroxy (syöpää aiheuttava). Maksan eräänä tehtävänä on puhdistaa kehoa syöpää aiheuttavasta estrogeenistä joten jos rasvamaksa (kirroosia, keskivartalolihavuutta, jne) niin maksalla on vaikeuksia tehdä tätä puhdistustyötä ja täten pitää syödä ns. cruciferous vihanneksia (https://en.wikipedia.org/wiki/Cruciferous_vegetables) joihin kuulu parsa, parsakaali, lehtikaali, yms vihannekset jotka maistuvat yleisesti ottaen kitkeriltä.

Soijassa on vielä ns. fytiinihappoa (phytic acid) mikä estää raudan ja sinkin imeytymistä ja tätä löytyy kasvien siemenistä ja pähkinöistä. Jos tulee raudan ja/tai sinkin puutosta niin se näkyy sinkin osalta alentuneena testosteronina, aknena, maku-ja hajuaistin heikentymisenä, valkoisina läikkinä kynsissä; ja raudan osalta väsymyksenä, muistin heikentymisenä, verenpaineen nousuna, keskittymisvaikeuksina. Soijapavuissa tätä on 1-2%. Kun katsoo ruokien tuotekuvauksia niin soijavalmisteita käytetään ihan joka puolella samalla tavalla kuin sokeria käytetään. Rautaa ja sinkkiä saa lihasta, mutta se pitää olla GMO-vapaata ja mielellään laiduntanutta karjaa.
 
En ole noihin tarkemmin perehtynyt, mutta vilja sellaisenaan sekä viljatuotteet (leipä, pasta, jne) nostavat verensokeria aikalailla ja tulehdusarvoja aikalailla ja, täten, ihmistä ei ole suunniteltu sulattamaan orgaanisia eliöitä. Ylipäätään niissä on erittäin heikot ravintoarvot verrattuna kasviksiin ja hedelmiin. Hedelmistä pysyisin erossa etenkin jos on tautia päällä sokerin takia. Tattarilla on glykeeminen indeksiarvo 49 nollasta ylöspäin (useimmat sapuskat liikkuu 0-120) asteikolla joten pysyisin siitä kaukana vaikka siinä onkin hyvät ravintoarvot. Hirssillä sama arvo on 71 eli melko kova piikki verensokeriin tulee.

Soijapapujen syönti on mahdollista ainoastaan fermentoidussa muodossa (japanilaisten nattona) eli ruuansulatusjärjestelmä pystyy käsittelemään paljon helpommin. Mutta itse pysyn erossa, koska soija nostaa estrogeenihormonin määrää kehossa. Huom. on olemassa kahta eri estrogeeniä: 2-hydroxy (syöpää ehkäisevä) ja 16-hydroxy (syöpää aiheuttava). Maksan eräänä tehtävänä on puhdistaa kehoa syöpää aiheuttavasta estrogeenistä joten jos rasvamaksa (kirroosia, keskivartalolihavuutta, jne) niin maksalla on vaikeuksia tehdä tätä puhdistustyötä ja täten pitää syödä ns. cruciferous vihanneksia (https://en.wikipedia.org/wiki/Cruciferous_vegetables) joihin kuulu parsa, parsakaali, lehtikaali, yms vihannekset jotka maistuvat yleisesti ottaen kitkeriltä.

Soijassa on vielä ns. fytiinihappoa (phytic acid) mikä estää raudan ja sinkin imeytymistä ja tätä löytyy kasvien siemenistä ja pähkinöistä. Jos tulee raudan ja/tai sinkin puutosta niin se näkyy sinkin osalta alentuneena testosteronina, aknena, maku-ja hajuaistin heikentymisenä, valkoisina läikkinä kynsissä; ja raudan osalta väsymyksenä, muistin heikentymisenä, verenpaineen nousuna, keskittymisvaikeuksina. Soijapavuissa tätä on 1-2%. Kun katsoo ruokien tuotekuvauksia niin soijavalmisteita käytetään ihan joka puolella samalla tavalla kuin sokeria käytetään. Rautaa ja sinkkiä saa lihasta, mutta se pitää olla GMO-vapaata ja mielellään laiduntanutta karjaa.
Ymmärsinko oikein että suosituksesi vähän kun saman suuntainen kun karppaus, vain onko se muuta?
Natto lyötyi Tokiokanista pakastena, soitin asken.
Mikä herkku!:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä, että @Maidan ruokahalut alkavat palautua. Se on hyvä merkki.

Ikävä kyllä ihmiseloon kuuluvat myös sairaudet.

Ravintogurujen luvatussa maailmassa olen yrittänyt sisäistää yhden opin: kohtuullisuus kaikessa. Syö mitä syöt, kunhan et liikaa. Liian vähän tässä maailmassa, onneksi, on vaikea syödä.

Jatkuvasti vyörytetään uusia tutkimustuloksia milloin minkäkin asian puolesta ja jotain vastaan. Minä luotan elimistön viestiin. Jos jonain päivänä marjat tuntuvat olevan maullaan, niin vedän niitä, toisena rasvainen liha, eikun vaan, kolmantena vankka ruisleipä ja taas mentiin, neljäntenä maitotuotteet ja eikun ääntä kohti. Perkeleen orjuuttavaa on noudattaa jotain tiukkaa ja tiettyä päiväkirjaa syömisestä.

Ihan varma asia on se, että elävänä ei selvitä.
 
Hedelmistä pysyisin erossa etenkin jos on tautia päällä sokerin takia.
En tiedä onko sairastunut sokerin takia. Olen kuitenkin ollut aika perso makealle. David Servant-Schreiber oli sitä mieltä että sokeri on syöpien syntyn taustalla, koska sitä syödään luonnottoman paljon.Tai ainakin syöpään sairastuneiden ei pitää syödä valkoista sokeria sisältäviä tuotteita lainkaan. Nolla toleranssi.
Hedelmiä kuulemma saa vähäsen kun niissä on kuitenkin vitamiineja ja hivenaineita.

Jostain syystä hän myös sitä mieltä ettei pitää syödä lainkaan eläinvalkuaistakaan. Ei maitotuotteitakaan. En lukenut hänen kirja vielä, voi olla siinä on poikkeus luomulle.
 
Ymmärsinko oikein että suosituksesi vähän kun saman suuntainen kun karppaus, vain onko se muuta?
Natto lyötyi Tokiokanista pakastena, soitin asken.
Riisi ei ole välttämätön, voi syödä vihannesten kanssa.

Juu ja ei. Karppaus tarkoittaa vain sitä minimoi hiilareiden määrän, mutta se ei ole niin yksiselitteinen, koska jos sitä syö pelkästään rasvaisia pihvejä (mitkä ovat sieltä parhaimmasta päästä ravinnollisesti) niin siinä tapauksessa jää useita eri vitamiineja ja mineraaleja saamatta. Vihannesten silmämääräinen määrä on eri asia kuin hiilihydraattien määrä.
https://www.dietdoctor.com/low-carb/vegetables
Eli on parempi syödä kaalia ja parsaa kuin syödä perunoita, jotka muuntuvat melko nopeasti sokeriksi, koska ovat tärkkelystä.
Sitä kannattaa valikoida joitain vihanneksia kolme-neljä kourallista päivälle ja sitten vaikka googlettaa oireiden perusteella esim. ikenet vuotaa vertaa, epätasainen ja kuiva iho, jne niin se on todnäk C-vitamiinin puutosta eli vaikka paprikaa kehiin. Mielestäni ehkä kertovin mineraali on potassiumi ja sen päiväsuositus on 4700mg sen perusteella että tuon yli menevillä määrillä ei enää nähty positiivisia terveysvaikutuksia.

Itse en ole kovinkaan varma, koska soija on eräs estrogeenia korostava ruoka mikä taasen johtaa miehillä eturauhassyöpään ja naisilla rintasyöpään.

En tiedä onko sairastunut sokerin takia. Olen kuitenkin ollut aika perso makealle. David Servant-Schreiber oli sitä mieltä että sokeri on syöpien syntyn taustalla, koska sitä syödään luonnottoman paljon.Tai ainakin syöpään sairastuneiden ei pitää syödä valkoista sokeria sisältäviä tuotteita lainkaan. Nolla toleranssi.
Hedelmiä kuulemma saa vähäsen kun niissä on kuitenkin vitamiineja ja hivenaineita.

Jostain syystä hän myös sitä mieltä ettei pitää syödä lainkaan eläinvalkuaistakaan. Ei maitotuotteitakaan. En lukenut hänen kirja vielä, voi olla siinä on poikkeus luomulle.

Sokeria on aivan joka puolella ja siihen on vaikea jäädä koukkuun, koska se stimuloi samoja osia aivosta kuin kokaiini joten addiktiosta voidaan puhua. Maidossa on myös sokeria joten sitäkin pitäisi välttää.

Edit: Alkoholi nostaa estrogeeniarvoja eli miehet muuttuvat naiseksi ryyppy kerrallaan. Suurin osa kehonrakentajista tietävät tämän, ehkä tietämättään koska ihmisen oma tuottama kasvuhormoni laskee kun tinttaa alkoholia.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä, että @Maidan ruokahalut alkavat palautua. Se on hyvä merkki.

Ikävä kyllä ihmiseloon kuuluvat myös sairaudet.

Ravintogurujen luvatussa maailmassa olen yrittänyt sisäistää yhden opin: kohtuullisuus kaikessa. Syö mitä syöt, kunhan et liikaa. Liian vähän tässä maailmassa, onneksi, on vaikea syödä.

Jatkuvasti vyörytetään uusia tutkimustuloksia milloin minkäkin asian puolesta ja jotain vastaan. Minä luotan elimistön viestiin. Jos jonain päivänä marjat tuntuvat olevan maullaan, niin vedän niitä, toisena rasvainen liha, eikun vaan, kolmantena vankka ruisleipä ja taas mentiin, neljäntenä maitotuotteet ja eikun ääntä kohti. Perkeleen orjuuttavaa on noudattaa jotain tiukkaa ja tiettyä päiväkirjaa syömisestä.

Ihan varma asia on se, että elävänä ei selvitä.
On tämä niin totta. Mutta yritän kuitenkin mennää tervellisimpaan suuntaan, eilen oikein sylki valui kun näin miehen syövän reissumiesvoilevän. Annoin periksi ja söin myös ja vieläpä kevytmeetvurstia laittoin juuston lisäksi.
En usko että mene ihan skitsoksi syömisen kanssa, en jaksaisikaan.

Syöpä on yhä arvoitus. Ystävälläni tytär kuoli 27 vuotiana, terve kuntoileva aktiivinen nainen, sai opinnot valmiksi, mennyt naimisiin, hankkineet koiran, matkustaneet ympäri maailmaa ja nautineet elämästä miehen kanssa, kunnes alkoi yhtäkkiä. Heikotus ja heikotus. Harvinainen syöpä. En tiedä kuinka monta tapausta Suomessa, tosi vähän.
Hänestä löytyi paljon säteilyä, kävivät mittamassa. En muista yksityiskohtia, enkä kyselee, joskus kun kaverini puhuu minulle kuuntelen. Mutta säteilyä! Helsingissa syntynyt ja elännyt..
Aika kylmäkiskoinen hänenkin lääkäri oli, ylilääkäri, tuli vain huoneeseen ja sanoi äidin läsnäollessä "sinä kuolet pian".
Ne vaihtaneet sitä heti.

Kasvissyöjätkin sairastuu syöpiin. Ehkä tuon miikkaj mainitseman soija estrogenin takia. Mutta kokonaisuudessa vähemmän kun sekaravinnon syöjät. Jopa huomattavasti vähemmän.
 
Jatkuvasti vyörytetään uusia tutkimustuloksia milloin minkäkin asian puolesta ja jotain vastaan. Minä luotan elimistön viestiin. Jos jonain päivänä marjat tuntuvat olevan maullaan, niin vedän niitä, toisena rasvainen liha, eikun vaan, kolmantena vankka ruisleipä ja taas mentiin, neljäntenä maitotuotteet ja eikun ääntä kohti. Perkeleen orjuuttavaa on noudattaa jotain tiukkaa ja tiettyä päiväkirjaa syömisestä.

Totta, elimistö kertoo mitä ja miten pitää syödä. Periaatteessa cittarit ja yms ruokakaupat ovat ajan saatossa muuttuneet enemmänkin kemikaalitehtaiden tukkuliikkeiksi ja ihminen on vieraannettu sieltä mistä ollaan paukittu tähän pisteeseen eli metsästys ja keräily-kulttuurista mikä edustaa ravinnollisesti ympäristöä mihin ihminen on biologisesti suunniteltu. Lääkärit ja muut lääkepisneksen edustajat eivät tule neuvomaan ravitsemusasioissa, koska jos ihmiset sattuvat parantumaan oikeasti niin sitten loppuu pisnes. Suomalainen eli valkonaama selviäisi näillä lakeuksilla erittäin hyvin pelkästään kalalla, lihalla ja vihanneksilla, ja oikein hoidettuna näiden ravintoaineiden kasvatus ei tarvitse isoja ponnisteluita per päivä.

Itse olen luopunut ruuasta nautintoaineena, vaikka ei sen tarvitse olla epämiellyttävää kuitenkaan jos on valintoja tarjolla. Ruoka on loppuen lopuksi rakennusainetta. Tämän kun olen sisäistänyt niin oma sisäinen laiska paska ilmestyy kuvioihin ja pisti miettimään että minkälainen safka on sellainen mitä voi syödä päivästä toiseen minimoiden ruuanvalmistukseen kulutettu aika ja ylipäätään kiinnosta yhtään miettiä että mitä pitää kaupasta ostaa kun vaan lataa saman setin joka kerta. Tietenkin sitä voi herkutella jollakin mehevällä pihvillä silloin tällöin mutta kalliiksi menee jatkuvana toistona.
 


Syöpää ei tulla koskaan parantamaan lääkäreiden toimesta, koska vihanneksia ei voi patentoida.
 
Back
Top