Maidan
Respected Leader
Jalan ja selkäkipuun olen käyttänyt joskus liian usein panacodia. Myönnän että jonkun mielestä ehkä liika ja liian herkkästi. Mutta olin tietoinen että se vaurioittaa maksan. Siksi aniharvoin meni yhtä pilleria enempää. Minulla maksaarvo ALAT oli aavistuksen koholla kesällä annettujen tramalipistoksien ja pillereiden ja muiden lääkkeiden takia.En ole puoskari joten ei mitään lääketieteellisiä neuvoja, mutta ibuprofeeni aiheuttaa maksavaurioita, kun sitä nautitaan suuria määriä. Ottaen huomioon että on syöpää todnäk sokerista johtuen niin on syntynyt rasvamaksa joten maksa on jo muutenkin kovilla.
Ylipainoa minulla on vähäsen, 7 kg, mutta rasvamaksa ei todettu, vaikka silloin kun titkittiin olin jopa paivavampi. Nykytilanteesta en tiedä.
Päivittäiset lääkkeet ja ajoittaiset kipulääkkeet tehneet varmaan tuhoa maksassa, mutta onneksi en juo/poltta. Edes tämä pieni plussa lohduttaa
Toisaalta ymmärttäkseni maksa kestää paljon kuormitusta ja korjaa itse itseään kun myrkkyjen tulo loppuu.
Tukihenkilöni soitti, kertoi että maha rauhoituu vähittelleen buranasta ja panacodista somacin avulla, se vain vie jonkin ajan.Hän on itse sairaanhoittaja ja parantunut samasta syövästä, silloin kun hänellä löydetty syöpä, tehtiin isoja kirurgisia toimenpiteita, kudosta poistettu suurelta osin, ihmisten piti opetella uudestaan puhumaan, nykysin ei kuulemma leikata niin paljon, mutta sädetetään ja annetaan chemoa. Hän oli kasvissyöjä kun syöpä löydettyy, hoidon jälkeen jatkoi kasviksilla ja nyt jo melkein vegaani. Tämä oli yllättys. Eli häntä eivät suojaneet kasvikset. Mutta en tiedä hänen muista kuormituksista. Hänen mielestä minun saan syödä kauraleipä, kunhan vihannesten kanssa ja oliiviöljyn ja kunhan olisi kasvisvalkuaista mukana. Oli helpotus, kun tattari alkoi tulla korvista ulos, vaikka tykkänkin sitä.
Huonovointisuuden taustalla on myös paljon psyykkista näköjään - kun otan illalla Opamoxin, niin vointi ei ole niin ahdistunut ja melkein normaali. Tukihenkilöni mukaan en ole vielä toipunut diagnoosin aiheuttamasta shokista. Ja kesäisin vaivaanesta pahasta kroonisesta nuhasta oli koko ajan tulehdus päällä ilmasta lejuvan hiukkasten takia. Onneksi se helpottuu pian.
Niin ja Opamoxkin paha maksalle ja Sepram ja kaikki..mutta nyt tarvitsen niitä todella jotta ahdistus hellytyisi.
Ja onhan niitä elintärkeitä lääkkeitä, kuten antibiotit. Minä en leimasi kaikkia lääkkeitä. Vaikka ihanne olisi tietenkin lääketön elämä, puhdas ravinto ja sielurauha. Siihen eteen pitää tehdä varmaan paljon.
Viimeksi muokattu: