Vakava paikka. Mitä tekisit jos...

En ole puoskari joten ei mitään lääketieteellisiä neuvoja, mutta ibuprofeeni aiheuttaa maksavaurioita, kun sitä nautitaan suuria määriä. Ottaen huomioon että on syöpää todnäk sokerista johtuen niin on syntynyt rasvamaksa joten maksa on jo muutenkin kovilla.
Jalan ja selkäkipuun olen käyttänyt joskus liian usein panacodia. Myönnän että jonkun mielestä ehkä liika ja liian herkkästi. Mutta olin tietoinen että se vaurioittaa maksan. Siksi aniharvoin meni yhtä pilleria enempää. Minulla maksaarvo ALAT oli aavistuksen koholla kesällä annettujen tramalipistoksien ja pillereiden ja muiden lääkkeiden takia.
Ylipainoa minulla on vähäsen, 7 kg, mutta rasvamaksa ei todettu, vaikka silloin kun titkittiin olin jopa paivavampi. Nykytilanteesta en tiedä.

Päivittäiset lääkkeet ja ajoittaiset kipulääkkeet tehneet varmaan tuhoa maksassa, mutta onneksi en juo/poltta. Edes tämä pieni plussa lohduttaa
Toisaalta ymmärttäkseni maksa kestää paljon kuormitusta ja korjaa itse itseään kun myrkkyjen tulo loppuu.

Tukihenkilöni soitti, kertoi että maha rauhoituu vähittelleen buranasta ja panacodista somacin avulla, se vain vie jonkin ajan.Hän on itse sairaanhoittaja ja parantunut samasta syövästä, silloin kun hänellä löydetty syöpä, tehtiin isoja kirurgisia toimenpiteita, kudosta poistettu suurelta osin, ihmisten piti opetella uudestaan puhumaan, nykysin ei kuulemma leikata niin paljon, mutta sädetetään ja annetaan chemoa. Hän oli kasvissyöjä kun syöpä löydettyy, hoidon jälkeen jatkoi kasviksilla ja nyt jo melkein vegaani. Tämä oli yllättys. Eli häntä eivät suojaneet kasvikset. Mutta en tiedä hänen muista kuormituksista. Hänen mielestä minun saan syödä kauraleipä, kunhan vihannesten kanssa ja oliiviöljyn ja kunhan olisi kasvisvalkuaista mukana. Oli helpotus, kun tattari alkoi tulla korvista ulos, vaikka tykkänkin sitä.

Huonovointisuuden taustalla on myös paljon psyykkista näköjään - kun otan illalla Opamoxin, niin vointi ei ole niin ahdistunut ja melkein normaali. Tukihenkilöni mukaan en ole vielä toipunut diagnoosin aiheuttamasta shokista. Ja kesäisin vaivaanesta pahasta kroonisesta nuhasta oli koko ajan tulehdus päällä ilmasta lejuvan hiukkasten takia. Onneksi se helpottuu pian.

Niin ja Opamoxkin paha maksalle ja Sepram ja kaikki..mutta nyt tarvitsen niitä todella jotta ahdistus hellytyisi.

Ja onhan niitä elintärkeitä lääkkeitä, kuten antibiotit. Minä en leimasi kaikkia lääkkeitä. Vaikka ihanne olisi tietenkin lääketön elämä, puhdas ravinto ja sielurauha. Siihen eteen pitää tehdä varmaan paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Valoisa puoli asiassa on, että lääkärin hoito on vapaaehtoista.
Jokainen voi rauhassa hoitaa omat kipunsa ja ahdistuksensa vaikka voikukalla.

Sellaista lääkettä ei olekkaan, joka ei olisi jonkin näköinen myrkky. Ne ovat kaikki jos niitä käytetään liikaa, tai väärin.
Näin on. Kaikki ne ovat.
Jos olisin lääkäri, en antaisi Buranaa sydänaspiriinia jatkuvasti käyttävälle, vatsahaavan riskin takia. Antaisin Tramalia viikoksi. Sitten panacod kunnes leikk.kipu ohi. Burana on hyvä lääkke muttei aspiriini potilaille.
Kaikki ei noin vain tulee riippuvaisiksi opiateista. Vaikka onhan niitä väärinkäyttäjiäkin, ja uskon että marginalissa.
Itsellä on sadan tab Tramal 100mg jo kesästä ja otin tasan kolme tablettia pakkauksesta. Säästään sitä pahimman kivun varalle. Kaksi Tramalia meni tämän leikkaukseen, kun en kestänyt sitä 10 kpl buranan ja panacodin pureskelua vuorokaudessa (en kyennyt nielemään).
Ihan saman tulokseen pääsisisn, enkä kuolisi jos ottaisin 2 Tramal 100 mg vrk:ssa.
 
Jalan ja selkäkipuun olen käyttänyt joskus liian usein panacodia. Se vaurioittaa maksa myös. Minulla maksaarvo ALAT oli aavistuksen koholla kesällä annettujen tramalipistoksien ja pillereiden ja muiden lääkkeiden takia.
Ylipainoa minulla on vähäsen, mutta rasvamaksa ei todettu, vaikka silloin olin jopa paivavampi. Nykytilanteesta en tiedä.

Lääkkeet tekee varmaan tuhoa maksassa, mutta onneksi en juo/poltta. Edes tämä pieni plussa, muuten varmaan tulehtuisi jo.
Maksa ymmärttäkseni kestää paljon kuormitusta ja korjaa itse itseään kun myrkkyjen tulo loppuu.

Tukihenkilöni soitti, kertoi että maha rauhoituu vähittelleen buranasta ja panacodista somacin avulla, se vain vie jonkin ajan.Hän on itse sairaanhoittaja ja parantunut samasta syövästä, silloin kun hänellä löydetty syöpä, tehtiin isoja kirurgisia toimenpiteita, kielia poistettu suurelta osin, ihmisten piti opetella uudestaan puhumaan, nykysin ei leikata niin paljon, mutta sädetetään ja annetaan chemoa. Hän oli kasvissyöjä kun syöpä löydettyy, hoidon jälkeen jatkoi ja nyt jo melkein vagaani. Tämä oli yllättys. Hänen mielestä minun pitää syödä kauraleipä, kunhan vihannesten kanssa ja oliiviöljyn ja kunhan olisi kasvisvalkuaista. Oli helpotus, kun tattari alkoi tulla korvista ulos, vaikka tykkänkin sitä.

Huonovointisuuden taustalla on paljon psyykkista näköjään - kun otan illalla Opamoxin, niin vointi ei ole niin ahdistunut ja melkein normaali. Tukihenkilöni mukaan en ole vielä toipunut diagnoosin aiheuttamasta shokista.
Opamoxkin paha maksalle ja Sepram ja kaikki..

Voimia Sinulle.
 
Mielenkiintoista.
Lue Magneettimediaa, niin se kertoo, että syöpä sieni ja sen voi tappaa syömällä ruokasoodaa. Tämä tiedon meiltä kuulema pimittää (juutalaisten johtama) BigFarma.

Tai sitten voit kysyä lääkäriltä ja usko sitä. Tuo edellinen keino ei auttanut ainakaan tädilläni.
 
Lue Magneettimediaa, niin se kertoo, että syöpä sieni ja sen voi tappaa syömällä ruokasoodaa. Tämä tiedon meiltä kuulema pimittää (juutalaisten johtama) BigFarma.

Tai sitten voit kysyä lääkäriltä ja usko sitä. Tuo edellinen keino ei auttanut ainakaan tädilläni.
Venäjällä praktikoidaan sellaista laajasti. Lähtökohtana että syöpä elää happamassa elimistossa, en tiedä voiko elimistö olla hapan koko ajan, tuskin. Soda käytetää siellä eritysisesti niiden keskuudesssa, joilla ei ole rahaa mennää hoitoon. Ja siellä ei sellaista ole terveydenhuoltoa kun Länsimaissa, jossa ihmishenki arvokas. Toisin kun Venäjällä, jossa syövän hoidot ovat vain varakkaiden oikeus. Köyhillä, ja nyt on todettu että juuri lapsiperheet ovat uusköyhiä, ei ole vaara. On karmaiseva nähdä kaikkia rahakeräyksiä syöpän sairastuneille lapsille. Syöpä hoito voi maksaa 300 000 rupla hyvässä yksityissairaalassa, kenellä olisi varaa..15 000 r palkalla tai 10 000 eläkkellä? Julkinen th antaa ilmaiseksi vain sädehoitoa, ja niin kun mainitsin jo PET laite on vain parissa kaupungissa. Hyvin rikkailla on taas polut parhaisiin Lännen klinikoihin.
Siksi tavaliset pulliaiset käyttää soda ja vaikka mitä poppakonsteja.

On sellainen jauhe kun Saksassa valmistettu Paskoe pH-balance. Se auttaa emas-happo tasapainoon. Paskoe ei vahingoittaa lainkaan elimistoa, kuten sooda. Hoitojen aikana syöpäsairaille suosittellaan Paskoeta, se voi estää kandidan kasvua suussa, joka on hoitojen riesa.
Myydään Ruohojuuressa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmiset!
Osaako joku sanoa kuinka tämä lääke nyt käytössä Suomessa? Juttu on 3 v vanha.

"Syöpähoito on mullistumassa – elimistö voi itse tuhota syöpäkasvaimia
Ihmisen elimistön omaan immuunipuolustukseen perustuvat hoitomuodot ovat nousemassa syövän hoidossa sädehoidon, kirurgian ja lääkehoidon rinnalle. Tutkimukset Suomessakin ovat rohkaisevia.

Lahtelaiselle Markku Luostariselle luvattiin pari vuotta sitten melanoomadiagnoosin jälkeen muutama kuukausi elinaikaa. Sitten hän pääsi mukaan Husin uuden syövänhoitomuodon tutkimukseen.

– Olo on hyvä. Siinä leviämistilanteessa, jossa tämän taudin palaaminen todettiin, odotettava elinaika oli vain joitakin kuukausia. Siihen nähden menee aika hyvin, kun tässä tulee nyt kaksi vuotta täyteen, Luostarinen sanoo.

Elimistön oman puolustusjärjestelmän ominaisuuksia on yritetty hyödyntää syöpäsolujen tuhoamisessa jo vuosikymmeniä, mutta aivan viime aikoina on löydetty todellisia läpimurtoja hoidoissa. Nyt on opittu lääkkeiden avulla aktivoimaan ihmisen oma puolustus eli valkosolut hyökkäämään syöpää vastaan. Husin Syöpäkeskuksen tutkimusjohtajan Heikki Joensuun mukaan kyseessä on suurin asia syövän hoidossa viime vuosina.

https://yle.fi/uutiset/3-8321028
 
Ihmiset!
Osaako joku sanoa kuinka tämä lääke nyt käytössä Suomessa? Juttu on 3 v vanha.

"Syöpähoito on mullistumassa – elimistö voi itse tuhota syöpäkasvaimia
Ihmisen elimistön omaan immuunipuolustukseen perustuvat hoitomuodot ovat nousemassa syövän hoidossa sädehoidon, kirurgian ja lääkehoidon rinnalle. Tutkimukset Suomessakin ovat rohkaisevia.

Lahtelaiselle Markku Luostariselle luvattiin pari vuotta sitten melanoomadiagnoosin jälkeen muutama kuukausi elinaikaa. Sitten hän pääsi mukaan Husin uuden syövänhoitomuodon tutkimukseen.

– Olo on hyvä. Siinä leviämistilanteessa, jossa tämän taudin palaaminen todettiin, odotettava elinaika oli vain joitakin kuukausia. Siihen nähden menee aika hyvin, kun tässä tulee nyt kaksi vuotta täyteen, Luostarinen sanoo.

Elimistön oman puolustusjärjestelmän ominaisuuksia on yritetty hyödyntää syöpäsolujen tuhoamisessa jo vuosikymmeniä, mutta aivan viime aikoina on löydetty todellisia läpimurtoja hoidoissa. Nyt on opittu lääkkeiden avulla aktivoimaan ihmisen oma puolustus eli valkosolut hyökkäämään syöpää vastaan. Husin Syöpäkeskuksen tutkimusjohtajan Heikki Joensuun mukaan kyseessä on suurin asia syövän hoidossa viime vuosina.

https://yle.fi/uutiset/3-8321028

Ehdotan, että kysyt onkologiltasi, syöpien hoito etenee nopeasti, joten se mikä oli kolme vuotta sitten uutta ja ihmeellistä saattaa olla nyt vanhanaikaista.
Parhaat hoitotulokset ovat kuitenkin siellä länsimaisen lääketieteen puolella, ei näiden erilaisten luonnonhoitojen kanssa.
Ansaitset kuitenkin hyvän hoidon ja sen saat ammattilaiselta. Voimia.
 
Ehdotan, että kysyt onkologiltasi, syöpien hoito etenee nopeasti, joten se mikä oli kolme vuotta sitten uutta ja ihmeellistä saattaa olla nyt vanhanaikaista.
Parhaat hoitotulokset ovat kuitenkin siellä länsimaisen lääketieteen puolella, ei näiden erilaisten luonnonhoitojen kanssa.
Ansaitset kuitenkin hyvän hoidon ja sen saat ammattilaiselta. Voimia.
Kyllä ensisijaisesti vain ja ainostaan lääketietellinen hoito, se oli selvä. Sen lisäksi tulee elämän muutos, parannus ruokavalioon, jota aloitin jo heti, ja olen ihan tyytyväinen. Enemmän kuin tyytyväinen. Kevyt ja samalla ravitseva, tänään punalinssit-sipuli muusi, parsakaali muusi, härkkis (valmis papuvalmiste) porkkanaraaste oliiviöljyllä, hapankaalia ja suolakurkkua, valkosipulia raakana, päälle oliviiviöljyä. Kun voimat palaa otan mehulinko ja oikein vitaminoin itseääni viikon. Nyt teen vihersmoothit, marjat syön sellaisena.. Itse asiassa aina haaveilin syödä näin, luulin vain että tämä on niin työlästä. Ei se ole lopulta niin työlästä. Jopa helpompaa kun muut valmistuskeinot.
Alotin myös rentoutumisen harjoitukset ja meditaation. Epätoivo ja sekannus on melkein ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Kummisedällä todettiin eturauhassyöpä toukokuussa ja leikattiin elokuussa tosi varhaisessa vaiheessa eikä näin aluksi ainakaan uskota, että sen enempiä hoitoja tarvitaan. Toisin kuin serkullani, joka joutuu jatkohoitoihin.

Naapurin mies, joka meidän perheen omakotitalotkin suunnitellut ja rakennuttanut, kuoli kahden vuoden jälkeen glioblastoomaan.

Sitten meillä naapurissa 20-vuotias nuori mies, jolla ei enää imusolmukesyöpään hoidot ole tehonneet ja 4 vuotta sitä vastaan taistellut.

Naapuristamme kuoli muutama vuosi sitten vielä nelikymppinen perheenisä keuhkosyöpään. Oli työskennellyt elämänsä jossakin työpaikassa, josss ilmassa oli jotakin mustetta, tms... ja altistus tälle aiheutti keuhkosyövän tupakoimatta ja keuhkosyöpä oli jo kerennyt hänellä levitä luihin asti, koska tämä tauti huomattiin vasta ontumisen seurauksena.

Syöpä on kyllä yksi pahimmista paholaisen vitsauksista.
 
Meditaatio. Yhteys oman itseen.

Joskus aikoinaan kauan sitten kävin TM meditaatio kurssia. Ja valitettavasti en ottanut sitä jatkuvaan käyttöön, vaikka silloin aikoinaan pääsin ihmellisiin tiloihin, ja olin hyvin tasapainoinen ja keskeytymisen kykyinen jälkeenpäin. Meditaatio jotenkin mobilisoinut minua aivan eri ihmiseksi. Kerran meditaation jälkee lähdin ulos liian nopeasti, kävelin metrolle. Ja matkasta tuli elämäni pisin matka. Tuntuu että kävelin tunnin, vaikka se kestää 10 min. Kesken kävelyä havahtuin että hei, mitä tämä on..ei voi olla totta, tulenko enää perille ikinä.
Sitten kursittaja kerroi että med. jälkeen pitää levätä hiukan. Mutta samalla ihan kun tajusin että aika on suhteellinen käsite. Minulla kuulemma oli joku erityinen taito meditoimaan ja päästä syviin tiloihin, mutta ehkä hän sanoi tämän kaikille rohkaisuksi.
Nyt rentoutuminen alusta oli ihan mahdoton, jopa koin että pitää luovuta: kaikki häiritsi minua, olin niin levoton, mutta sitten keksin että se on minun paikka jonne voin paeta ja kokea täydellisen rauhan ja pikku hiljaa sain kiinni sitä olotilasta, ja vaikka se kestää sekunteja - se vaikuttaa.

Tämä auttaa minua pysyä tässä ja nyt ja oman mielen/ajatuksien hallitsemiseen. Päivä kerrallaan. Ei pelkoa huomisesta eikä tulevaisuudesta.
 
Syöpä on kyllä yksi pahimmista paholaisen vitsauksista.
Hyvin sanottu.

Kuuntelen David S.Schreberin Anti-cancer kirjan, ja rupesin tajuamaan paljon enemmään syövästä: miten ihminen voi vierantua omasta itsestään, niin että suorastaan kerjaa itselleen syöpä. Vaikka ei kaikesta voi suojatua, paljosta voi.
 
Kaitan tähän luettava "kehon ja mielen viisaudesta" sairauksien hoidossa:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jon_Kabat-Zinn
  • Kehon ja mielen viisaus. Tietoisen läsnäolon parantava voima. Helsinki: Basam Books, 2008
  • Olet jo perillä. Tietoisen läsnäolon taito. Helsinki: Basam Books, 2004.
  • Täyttä elämää. Kehon ja mielen yhteistyö stressin, kivun ja sairauksien hoidossa. Helsinki: Basam Books, 2007.
  • Mark Williams, John Teasdale, Zindel Segal & Jon Kabat-Zinn: Mielekkäästi irti masennuksesta: tietoisen läsnäolon menetelmä. suom. Raija Rintamäki. Basam Books, 2009. ISBN 978-952-5534-98-6.
 
Viimeksi muokattu:
Uutta maailmalla hoidossa on target hoito. On se kumma jos sitä ei ole Suomessa..Suomihan on yksi syöpähoidon parhaista maista, Vai onko aikasemmin postattu kirjoitus immuniteettia piiskovasta uudesta hoidosta tätä sama?

Targeted therapy or molecularly targeted therapy is one of the major modalities of medical treatment (pharmacotherapy) for cancer, others being hormonal therapy and cytotoxic chemotherapy. As a form of molecular medicine, targeted therapy blocks the growth of cancer cells by interfering with specific targeted molecules needed for carcinogenesis and tumor growth,[1] rather than by simply interfering with all rapidly dividing cells (e.g. with traditional chemotherapy). Because most agents for targeted therapy are biopharmaceuticals, the term biologic therapy is sometimes synonymous with targeted therapy when used in the context of cancer therapy (and thus distinguished from chemotherapy, that is, cytotoxic therapy). However, the modalities can be combined; antibody-drug conjugates combine biologic and cytotoxic mechanisms into one targeted therapy.

Another form of targeted therapy involves use of nanoengineered enzymes to bind to a tumor cell such that the body's natural cell degradation process can digest the cell, effectively eliminating it from the body. The basic biological mechanism behind such research techniques are under investigation in a limited form with drugs derived from medicinal cannabis (drug) today in the United States. One example includes reduction and elimination of brain tumors with intake of small amounts of oil derived from engineered strains of medicinal cannabis.

Targeted cancer therapies are expected to be more effective than older forms of treatments and less harmful to normal cells. Many targeted therapies are examples of immunotherapy (using immune mechanisms for therapeutic goals) developed by the field of cancer immunology. Thus, as immunomodulators, they are one type of biological response modifiers.

The most successful targeted therapies are chemical entities that target or preferentially target a protein or enzyme that carries a mutation or other genetic alteration that is specific to cancer cells and not found in normal host tissue. One of the most successful molecular targeted therapeutic is Gleevec, which is a kinase inhibitor with exceptional affinity for the oncofusion protein BCR-Abl which is a strong driver of tumorigenesis in chronic myelogenous leukemia. Although employed in other indications, Gleevec is most effective targeting BCR-Abl. Other examples of molecular targeted therapeutics targeting mutated oncogenes, include PLX27892 which targets mutant B-raf in melanoma.

There are targeted therapies for colorectal cancer, head and neck cancer, breast cancer, multiple myeloma, lymphoma, prostate cancer, melanoma and other cancers.[2]

Biomarkers are usually required to aid the selection of patients who will likely respond to a given targeted therapy.[3]

The definitive experiments that showed that targeted therapy would reverse the malignant phenotype of tumor cells involved treating Her2/neu transformed cells with monoclonal antibodies in vitro and in vivo by Mark Greene’s laboratory and reported from 1985.[4]

Some have challenged the use of the term, stating that drugs usually associated with the term are insufficiently selective.[5] The phrase occasionally appears in scare quotes: "targeted therapy".[6] Targeted therapies may also be described as "chemotherapy" or "non-cytotoxic chemotherapy", as "chemotherapy" strictly means only "treatment by chemicals". But in typical medical and general usage "chemotherapy" is now mostly used specifically for "traditional" cytotoxic chemotherapy.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos. Ja kiitos kaikille tuesta.

Vähintäin kolmannes syövistä voi ehkäistä ruokavaliolla:
https://www.docrates.com/ruokavalio-ja-syopa-usein-kysytyt-kysymykset/

Siinä on myös miikkaji mainitsema että syöpä kyllä itse löytää glukoosia, vaikkapa ruisleivästä, vaikkei söisi sokeria, mutta siinä on lisäys "kokonaisuus ratkaisee". Luomu on plussa.

Mutta eineksien lisäaineesta ei ole haittaa..vain niin..tähän en usko.

Ja mikähän tämä "kokonaisuus" kuitenkin ei paljasteta. Miikkaj on ihan oikeassa! Vihanneksia ei voi patendoida, ne muodostaa vähintäin glukoosia. Nyt hoksasin. Itse lisään vielä mielenrauhan.

Nyt kun elämäni teki kuperkeikan näen kaiken eri tavalla, kaiken, koko eletyn elämän, ja ylipäänsä koen elämistä nyt eri tavalla. Uskokaa tai ei, mutta jotain suurta minussa on tapahtunut, ja se tapahtunut nopeasti. Olen sama ihminen mutta ei sittenkään sama. Myös jokin kuorma poistunut minun hartioiltaan, enkä sure sitä. Se on posiitivinen asia - minun ei enää kannaattaa ottaa tulevaisuutta liian vakavasti. Mutta voin ottaa kaiken ilon vastaan. Minulla ei ole missään puutetta, en kaipaa mitään kun parempa bamixin tehosekoitinta vanhan ja heikon tilalle. Ja jaksamista.
Voin elää vain tätä päivä. Ikinä en voinut kuvitella että tälläinen yksinkertainen totuus voi uppoa näin tehokkasti minuun ennenkokemattomalla tavalla. Minulle kyllä oli ennestään selvä sen merkitys, mutten koskaan kokenut sitä luihin saakka.

Totta kai koen päivän mittaan kaikenlaisia tuntemuksia. Tunnen pelkoakin. Mutta myös tunnen kymmeniä muita tuntemksia, ja ne ovat hyviä.

Katsoin itseääni peilista illalla. Sieltä katsoi jo ihan entinen minä, silmät aavistuksen väsyneet ja punertavat, muuten ihan suht.freesi olemus. Varmaan suurista määristä vihanneksista ja marjoista :) smootheista ja ulkoilusta, johon piiskasin itseääni väkisin.
Myös henkisestä tuesta. Minulla on myös mahdollisuus kirjoittaa täällä, jakaa omia ajatuksia maailman menosta ja kääntää muiden, joiden Suomen valtamedia tuskin julkaise ja minulla on mahdollisuus kenties pelastaa jonkun syövästä. Se on suuri kunnia minulle. Aina tykkäsin jakaa hyvän. Ja joku korkea voima mahdollisesti otti tämän huomioon ja lähetti munulle parhaan tukihenkilön, ja vieläpä hetkenä jolloin olin niin yksin tämän kanssa että suunnittelin matkani jonnekin eutanasiaan. Olen todella kiitollinen tästä. Kiitollinen etten ole yksin enää.
Kiitollinen että voin jutella ihmisten kanssa, jotka rohkaisevat minua lähes päivittäin jatkaa taistelua, uskoa parempaan ja pitää huolta itsestään.
 
Viimeksi muokattu:
https://nutritionstudies.org/news/n...ed-for-nutrition-pioneer-dr-t-colin-campbell/

Jokainen päivä silmäni avautuivat enemmään ja enemmään.
Olen tutkinut aikamoinen määrä ruokailun vaikutuksesta sairauksiin, ja nyt mikään asia ei saa minua kääntymään takaisin vanhoihin aika lailla pe:sta oleviin ruokailutapoihin. Vaikka olen ollut syönyt kasviksia joka päivä, pilasin kuitenkin tämän syömällä mitä sattuu. Kala-kana kasviksilla helposti meni ihan muuksi. Söin eineksiä, myös vehnäleipä, makeita jogurtteja. Viime aikana söin paljon makeisia, erityisesti jäätelöä. Söin pizzojakin, vaikka tiesin että ovat kaloripommeja, söin pelmeneja, vaikka olen noutanut omasta mielestä terveellista ruokavaliota suuremmalta osin. Olen ehkä 1/20 osa elämästä syönyt järkevästi, ne olivat ne harvinasia ajanjaksoja, jolloin jokin älynvälähdys vieraillut minussa, sitten ote helposti lipsui. Haluan olla rehellinen itselleen, siksi myönnän - ravitsemustapani olivat huonot, vaikka yritystä ollut.

Tupakoinnin ja alkoholin poistettuaan elämästi tilalle tuli huume nimelta sokeri.

Ja on se kumma että nyt pystyn juomaan kaikki teet ilman sitä jatkuva hunajan/hermesetaksen lisäämistä ja se on ok.
Söin puolukka ilman sokerin lisäämistä ja sekin oli ok. Jollekin pitää oppia kantapään kautta.

Uutta oli sekin että WWH teki tutkimuksen syöpään sairastavuudesta v 2016. Siellä todettiin miten vähemmään vegaanit sairastaa s. verrattuna sekaravinnon syöjiin.

Colin Campbellilla on yksi hyvä video, pitää etsiä sen englanniksi.
"Dr. Campbell is the unquestionable pioneering leader proving the link between the Western diet and chronic diseases including diabetes, heart disease, and cancer. Dr. Koufman believes that by Dr. Campbell winning the Nobel Prize in Medicine, there would be a paradigm shift of global proportions in the health care and food industries."


 
Viimeksi muokattu:
https://nutritionstudies.org/news/n...ed-for-nutrition-pioneer-dr-t-colin-campbell/

Jokainen päivä silmäni avautuivat enemmään ja enemmään.
Olen tutkinut aikamoinen määrä ruokailun vaikutuksesta sairauksiin, ja nyt mikään asia ei saa minua kääntymään takaisin vanhoihin aika lailla pe:sta oleviin ruokailutapoihin. Vaikka olen ollut syönyt kasviksia joka päivä, pilasin kuitenkin tämän syömällä mitä sattuu. Kala-kana kasviksilla helposti meni ihan muuksi. Söin eineksiä, myös vehnäleipä, makeita jogurtteja. Viime aikana söin paljon makeisia, erityisesti jäätelöä. Söin pizzojakin, vaikka tiesin että ovat kaloripommeja, söin pelmeneja, vaikka olen noutanut omasta mielestä terveellista ruokavaliota suuremmalta osin. Olen ehkä 1/20 osa elämästä syönyt järkevästi, ne olivat ne harvinasia ajanjaksoja, jolloin jokin älynvälähdys vieraillut minussa, sitten ote helposti lipsui. Haluan olla rehellinen itselleen, siksi myönnän - ravitsemustapani olivat huonot, vaikka yritystä ollut.

Tupakoinnin ja alkoholin poistettuaan elämästi tilalle tuli huume nimelta sokeri.

Ja on se kumma että nyt pystyn juomaan kaikki teet ilman sitä jatkuva hunajan/hermesetaksen lisäämistä ja se on ok.
Söin puolukka ilman sokerin lisäämistä ja sekin oli ok. Jollekin pitää oppia kantapään kautta.

Uutta oli sekin että WWH teki tutkimuksen syöpään sairastavuudesta v 2016. Siellä todettiin miten vähemmään vegaanit sairastaa s. verrattuna sekaravinnon syöjiin.

Colin Campbellilla on yksi hyvä video, pitää etsiä sen englanniksi.
"Dr. Campbell is the unquestionable pioneering leader proving the link between the Western diet and chronic diseases including diabetes, heart disease, and cancer. Dr. Koufman believes that by Dr. Campbell winning the Nobel Prize in Medicine, there would be a paradigm shift of global proportions in the health care and food industries."


Monet myös luulevat, että vähäsokeriset tai sokerittomat ovat terveellisiä. Töissä kuitenkin käsitellään asesulfaamia ja aspartaamia pahoina "myrkkyinä"'. Ei nämä sokerin korvaajat tosiankaan mitään elämän henkäyksiä ole. Sokeri ja rasvat ovat ihmiselle välttämättömiä aineita, ja niitä, kuten muitakin ravintoaineita tulee nauttia kohtuudella. Syöpä voi tulla myös monista muista syistä, kuten perimä tai muut ympäröivät olosuhteet. Itse kuitekin pyrin välttämään näitä synteettisiä makeutusaineita. Ostin juuri felixin ketsuppia, jossa luki, ettei ole lisättyä sokeria. Kotiin päästyäni luin myös pienen "präntin", jossa luki. "Sisältää makeutusaineita". Eli sain 500gr kuraa jota en syö.
 
Sokerien käytön kannattaisi kaikkien pudottaa mahdollisimman vähiin. Toissa keväänä pudotin 15kg painoa jättämällä kaikken ylimääräisen sokerin ja vaaleat viljat pois, lisäksi pikkasen liikuntaa lisää.
Pahin oli aluksi jättää kahvista sokeri pois, juon paljon kahvia. Reilu viikossa siihen tottui ja nyt ei edes pysty juomaan kahvia missä sokeria.
 
Ostin juuri felixin ketsuppia, jossa luki, ettei ole lisättyä sokeria. Kotiin päästyäni luin myös pienen "präntin", jossa luki. "Sisältää makeutusaineita". Eli sain 500gr kuraa jota en syö.
Heittänyt paljon ruoka nyt menemään juuri mm samasta syystä. Tänään otin C vitaamin poretablettti, sitten luin "makeutusainetta". Kohta sekin lentää roskiin. Tällä tavalla ne myrkyttävät kaikki.

Minun pakko siirtyä sitrunoihin ja karpaloon, kyllä niistä irtoa C vitamiinia.

Homman nimenä on päästä pätkäpaastoon (eng. intermittent fasting) jolloin kehossa kasvaa kasvuhormoni ja keho käyttää polttoaineena rasvaa (ketoneja) sen sijaan että kasvattaa insuliinia ja käyttää verensokeria polttoaineena. Tämä ei tarkoita sitä että päivän kaloreita pitää laskea vaan koko päivän ruokailu pitää tapahtua about neljän tunnin sisään jolloin keho paastoaa 20h. Tämä on aivan mahdoton kuvio henkilölle, joka on tottunut syömään hiilareita eli sokeria kahmalokaupalla joka päivä jolloin heti neljän tunnin päästä keho alkaa pyytää lisää sokeria koneeseen. Kun taasen henkilö joka on totuttautunut saamaan energiansa rasvasta pystyy helposti harrastamaan 20h päivittäistä paastoa jopa siihen pisteeseen saakka että unohtaa jopa syödä koska keho alkaa käyttää keskivartalon michelinrengasta kun ruuasta saatu rasva loppuu. Sitten kun rasva totaalisesti loppuu kehosta niin sitten kroppa nappaa energiaa sieltä mistä saa esim hiuksista.
Jotkut pitää terveellisenä kerran viikossa paastomista, mutta muuten saa syödä normaalisti. Puhun veganeista.

Voitko kertoa miksi kaura pidetään sallittavana ja syödä tattarin ja hirssin lisäksi syöpäsairailla?
 
Viimeksi muokattu:
Sokerien käytön kannattaisi kaikkien pudottaa mahdollisimman vähiin. Toissa keväänä pudotin 15kg painoa jättämällä kaikken ylimääräisen sokerin ja vaaleat viljat pois, lisäksi pikkasen liikuntaa lisää.
Pahin oli aluksi jättää kahvista sokeri pois, juon paljon kahvia. Reilu viikossa siihen tottui ja nyt ei edes pysty juomaan kahvia missä sokeria.


Kahvissa on myös paljon rasvaa. Eli jos ei rasvaa halua, pitää myös välttää kahvia. Kaikkea kohtuudella, niin hyvin menee. Lisäksi pitää muistaa, että ihmiset ovat yksilöitä aineenvaihdunnaltaan, kuten myös muutenkin. Mikä toimii mulle ei välttis toimi sulle.
 
Back
Top