Vakava paikka. Mitä tekisit jos...

Minun vakio aamupala on seuraava. Puolipakettia pekonia, 2kpl paistettu kananmuna, pari siivua jälkiuuni ruisleipä, rahkapurkki ja liikaa kahvia.
 
Eikä ihmisen, kuten minkään muunkaan elukan tule syödä jatkuvasti ja säännöllisesti. Ei pieni paasto viikottain tee ollenkaan pahaa. Eli olet syömättä päivän ja tankaat sitten tarpeen mukaan. Ja huom tarpeen mukaan. Ei mielihalun mukaan.
 
Kahvissa on myös paljon rasvaa. Eli jos ei rasvaa halua, pitää myös välttää kahvia. Kaikkea kohtuudella, niin hyvin menee. Lisäksi pitää muistaa, että ihmiset ovat yksilöitä aineenvaihdunnaltaan, kuten myös muutenkin. Mikä toimii mulle ei välttis toimi sulle.
Kahvista en ihan halua luopua, meinän sallia sitä hyvin pieniä määriä, kupillinen päivässä. Kahvi happamoitaa elimistöä.
Siksi se ei ole hyvä meikälle. Huomasin muuten luomuvihreän teen kupissa pinnassa jotain rasvan tapaista. Vihreä tee ei happamoi.
Luulen että kahvin rasva on kuitenkin hyvin olematon verrattuna esim pähkinöihin.

Eikä ihmisen, kuten minkään muunkaan elukan tule syödä jatkuvasti ja säännöllisesti. Ei pieni paasto viikottain tee ollenkaan pahaa. Eli olet syömättä päivän ja tankaat sitten tarpeen mukaan. Ja huom tarpeen mukaan. Ei mielihalun mukaan.
Nyt puhutaankin kerran viikossa paastosta. Japanilainen tiedemies Yoshinori Ōsumi
sai 2016 Nobel palkintokin autofagiatutkimuksest, osoitti että jo kerran viikon paastossa jotain hyvä tapahtuu elimistossa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Yoshinori_Ōsumi

Silloin immuniteettia ylläpitävät solut syö sairaita soluja etenkin syöpäsoluja, jotka ovat meissä kaikissa valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Minun vakio aamupala on seuraava. Puolipakettia pekonia, 2kpl paistettu kananmuna, pari siivua jälkiuuni ruisleipä, rahkapurkki ja liikaa kahvia.
:) Varmaan hyvä, mutta suosittelen kokeilla muuta. Itse syön nyt vain kaurapuuroa, johon laitan pähkinöitä, marjoja rkl kylmäpuristettua rypsi öljyä, pellavasiemenia pureskeleen erikseen. Appelsiinimehu olisin puristanut kruunamaan, mutta yritän vältää liika sokeria nyt, kahvia juon vain tilkka iltapäivällä. Eilen olin jo kokonaan ilman.
 
Viimeksi muokattu:
Tyrni? Ilman käsitteyä.
Kiitos. Se voisi olla hyvä lisää karpalon ja sitruunan lisäksi.

Niin, ja tuon autofagiasytoosiin. Se on kuulemma ainoa prosessi joka uudestaa solua "isosti". Tapahtuu juuri paastossa.
 
Kaurapuuro marjoilla höstettynä on varmasti terveellinen aamupala, mutta ainakin itsellä aiheutta sen että ennen puolta päivää suden nälkä. Tuohon kun lisää pari kananmunaa, pekonia ja ruisleipää, niin jaksaa kevyesti iltaan asti.
Näin omalla kohdalla.
 
Kaurapuuro marjoilla höstettynä on varmasti terveellinen aamupala, mutta ainakin itsellä aiheutta sen että ennen puolta päivää suden nälkä. Tuohon kun lisää pari kananmunaa, pekonia ja ruisleipää, niin jaksaa kevyesti iltaan asti.
Näin omalla kohdalla.
Teetkö fyysistä työtä? Jos syöt korallinen pähkinöitä kuorittuja maapähkinöitä/saksanpähkinöitä ison annoksen kauraapuuron lisäksi (rkl öljyä) ja vaikkapa pieni salaatti jossa on valkoiset pavut tölkistä (Heintz on suosikki) 1/2 jokin vihreä saltaatitn lehti ja vaikka pala fermetoitua Taifun tofua, niin ei taatusti tule nälkä!

Ihme tapahtui, söin puurossa pakastettuja karpaloita, menettelee ilman sokeriakaan!
Aikasemmin olisin laittanut ne hunajan kanssa. Tämä on just tätä. Aivopesua, että ilman sokeria ei ole mitään elämää.

Uskon että jos ihmiskunta viisastuu tulevaisuudessa, sokeria kielletään kuten nyt tupakointia. Ja myös bekonia ja makkaroita.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä, että @Maidan ruokahalut alkavat palautua. Se on hyvä merkki.

Ikävä kyllä ihmiseloon kuuluvat myös sairaudet.

Ravintogurujen luvatussa maailmassa olen yrittänyt sisäistää yhden opin: kohtuullisuus kaikessa. Syö mitä syöt, kunhan et liikaa. Liian vähän tässä maailmassa, onneksi, on vaikea syödä.

Jatkuvasti vyörytetään uusia tutkimustuloksia milloin minkäkin asian puolesta ja jotain vastaan. Minä luotan elimistön viestiin. Jos jonain päivänä marjat tuntuvat olevan maullaan, niin vedän niitä, toisena rasvainen liha, eikun vaan, kolmantena vankka ruisleipä ja taas mentiin, neljäntenä maitotuotteet ja eikun ääntä kohti. Perkeleen orjuuttavaa on noudattaa jotain tiukkaa ja tiettyä päiväkirjaa syömisestä.

Ihan varma asia on se, että elävänä ei selvitä.

Minua kehotti lääkäri erääseen vaivaan liittyen syömään enemmän rasvaista ruokaa ja vähemmän makeita. Olen noudattanut neuvoa.
 
Jos sikäli syöpä hyökkäisi, niin .338 Lapua Magnum kehiin! .308 varmaan sinänsä toimisi, mutta varma on aina varmaa!
 
Kahvissa on myös paljon rasvaa. Eli jos ei rasvaa halua, pitää myös välttää kahvia. Kaikkea kohtuudella, niin hyvin menee. Lisäksi pitää muistaa, että ihmiset ovat yksilöitä aineenvaihdunnaltaan, kuten myös muutenkin. Mikä toimii mulle ei välttis toimi sulle.

Paitsi ettei ole.

Pannukahvin runsas juominen nostaa kolesteroliarvoja. Se taas johtuu kafestolista.

Suodatinkahvissa taas kafestoli jää paperiin, eikä valmis juoma sisällä käytännössä laisinkaan kyseistä ainetta.
 
Paitsi ettei ole.

Pannukahvin runsas juominen nostaa kolesteroliarvoja. Se taas johtuu kafestolista.

Suodatinkahvissa taas kafestoli jää paperiin, eikä valmis juoma sisällä käytännössä laisinkaan kyseistä ainetta.

Se ei vissiin ole vain tuo kafestoli, joka karstoittaa suonistoa huolella. Seisovaan pannukahviin kuulemma muodostuu joku ominaisuus, joka takaa kafestolin mahdollisimman tehokkaan kiinnittymisen suonistoon.
 
Se ei vissiin ole vain tuo kafestoli, joka karstoittaa suonistoa huolella. Seisovaan pannukahviin kuulemma muodostuu joku ominaisuus, joka takaa kafestolin mahdollisimman tehokkaan kiinnittymisen suonistoon.
Entä seisovaan kahvikeitin kahviin?
 
Sehän on niin pahan makuista etti kukaan juo joten ei siitä mitään haitta-aineita saa.
Myydäänhän niitä kahvijuomiakin pullossa kylmänä kaikenlaisia. On frappe kahvia.
Minusta se ei ole pahan makuista,jos kaada suoraan vastakeitetyn kahvin mukiin, lisää kevyttä luomumaitoa ja hermesetasta, ja juoda (ensin lämpimänä), loput jäätyneenä.
Esitin kysymystä oudosti, totta, jos kahvi seissyt levyllä - sitä en joisi tarkotuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Jos sikäli syöpä hyökkäisi, niin .338 Lapua Magnum kehiin! .308 varmaan sinänsä toimisi, mutta varma on aina varmaa!
Syöpä nykyisin hoidetaan, ihmisiä kuolee harvemmin, saa lisää elinaikaa, syöpä voi jopa väistyä kokonaan.Kannattaa ensin kokeilla hoidon.

Halusin itsekin kuolla alussa, jotten joutuisi kitumaan, sitten yksi jo 18 v remessiossa ollut ihminen sai minut toisiin ajatuksiin.

Nyt en kadu yhtään että kävin hoidon, vaikka hoidon aikana ajatukset olivat "kuolema olisi parempi sittenkin".
Hoidon kokemuksesta kirjoitan erikseen myöhemmin.

Nyt seurannassa oli kaikki hyvin. Vointini ok, pystyn syömään, makuaistit palaamassa jo melko hyvälle tasolle. Sylkirauhasten kanssa on kyllä ongelmia, muu on pientä.

Elään kirjaimellisesti päivä kerrallaan. Ja on siinä tullut samalla plussiakin: en vaivaudu pienestä, levottomuus vähentynyt koska arvojärjestys muuttunut.
 
Ystävälläni on parantumaton syöpä, mutta diagnoosin jälkeen hän on elänyt nyt viisi vuotta hyvää elämää, vaikka hoidoissa joskus käykin. Itsekin näen asiat nyt toisin kuin ennen.
 
Back
Top