Valko-Venäjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aj77
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Jep. Oli henkisesti aika rankka päivä. Painun maate.
Tästä tulee varmaan hyvää matskua kadiksen oppikirjoihin.

@Pihatonttu on ehkä oikeassa. Ensin väkeä pelotellaan ja väsytetään. Pienempi mielenosoittajajoukko on helpompi laittaa kuriin.

Mä oon esittänyt niin monta erilaista skenaariomahdollisuutta, että joku niistä saattaa mennä vähän sinnepäin.

Mulla on vähän sellainen kutina, että Venäjä vetää nyt eri nuoteista kuin Ukrainassa.

Lisäksi oletan että isojen maiden isot pojat eivät tällä kertaa puhu toisilleen julkisuuden kautta vaan suoraan. En usko että esim. USA:n hiljaisuus olisi ihan niin äänetöntä kuin päälllepäin näyttää.

Mua oikeesti vähän pelottaa tää tilanne jo senkin takia, että jos tunkio osuu tuulimyllyyn, niin Venäjä katsoo rintamia mantereen levyisinä asioina ja Suomi on just siinä kohtaa missä on.

Toivottavasti joku teistä seuraa sitäkin, että mitä Alakurtissa ja Kannaksella tapahtuu. Millaiset junat kuskaavat ja kuinka paljon millaistakin tavaraa?

Venäjällä on ikävä tapa muuttaa omat vainoharhansa todellisuudeksi sillä että reagoi niihin niin kuin ne olisivat totta.

Seuraan Moskovan ilmatilaa. Moskovasta sotsiin lähtenyt kone pyörii pientä ympyrää Moskovan lähistöllä muutaman sadan metrin korkeudessa. Sitten se katosi. Mahtaako nuo tiedot ihan pitää paikkansa. Katsompa uutisista putosiko...

Heh. Kone oli Putoilev mallinen. Lähti yhdeltä Moskovan kentältä. Kierteli kymmenkunta ympyrää ja laskeutui toiselle Moskovan kentälle. Oli matkalla sotsiin. Taisi tulla moottoriin pipi ja lomamatkat tyssäsivät. Mielenkinntoinen toi flightradar.

Ei varmaan kannata pidättää hengitystä. Asiat menee varmaan aika rauhallisesti. Vaikka arvellenkin että tapahtuu jonkinlainen ansluss. Lukalle ja Putelle ei ole olemassa vastavoimaa tässä asiassa. Edelleen todella pahoillani valko-Venäläisten puolesta. Ja minäkään en ymmärrä mitä nuo Yhdysvallat tekstit tänne kuuluu. No toki sen verran että yhdysvalloilta on pudonnut kapula täysin mikä on huono juttu

Silti pitää tunkea tänne näitä mitkä ei millään tavalla liity itse aiheeseen ? Useampi vastaava twiitti löytyy ketjusta mitkä ei millään tavalla liity itse aiheeseen. Tarkoituksella koitetaan johtaa keskustelua harhaan ?! hyi hyi

Jäin kiinni. Oliko propagandaministerin profiilikuva liikaa? ;)

Osana Venäjän strategista pidäkettä Valko-Venäjällä on merkitystä alueena ja osana Venäjän sisäistä sotilaspolitiikkaa. Zapad-2017 -harjoitus vahvisti tämän tutkimuksen perusteella Venäjän sotilasdoktriinin analyysia; Valko-Venäjän asema Venäjän sotilaspolitiikassa määräytyy ensisijaisesti Naton uhkakuvaa vastaan. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan todeta, että Venäjä haluaa pitää Valko-Venäjän itsenäisenä valtiona ja liittolaisena, mutta samalla osana sen sisäistä sotilaspolitiikkaa.

Kartastahan tuon näkee.

Kaliningrad torppaa Naton laivaston Itämereltä ja maayhteys Baltian maihin on 70 km leveä raja jonka toisella puolella on Kaliningrad ja toisella Valko-Venäjä. Niin kauan kuin V-V on Venäjän liittolainen, roikkuvat Liettua, Latvia ja Viro löysässä hirressä.

Jos tänä yönä ei tapahdu mitään, niin sitten se venäläisten kuljetuskoneiden nousu ilmaan oli painostusta. Bildiin meni täydestä.
Yö näyttäisi sujuneen rauhallisesti. Bild ja muu keltainen lehdistö nappasivat syötin koukkuineen ja Venäjä pääsee syyttämään länsimaista lehdistöä sensaatiohakuisuudesta ja sodanlietsonnasta.

Tällä kertaa itänaapuri ei selvästikään koe samanlaista kiirettä kuin Ukrainassa. Paljon on varmaan niistäkin operaatioista opittu ja nyt on enemmän vaihtoehtoja joista valita. Lukashenkan uhoamisesta huolimatta vaikuttaa siltä, ettei Putin laita ihan kaikkia paukkuja miehen varaan.

Ei varmaan kannata pidättää hengitystä. Asiat menee varmaan aika rauhallisesti.

Lukalle ja Putelle ei ole olemassa vastavoimaa tässä asiassa.

Näin on.

Missähän se armeijan modernisointi näkyy? Sentään Pietarin alueen prikaateja. Samaa Neuvostoliiton aikaista kalustoa kaikki, hieman uutta maalia pinnassa toki, vuonna 2020!

MT-LB ja T72B3 eivät taida olla "Neuvostoliiton aikaista kalustoa" sanan varsinaisessa merkityksessä. Perkjärven harjoitusalueella kävi moottoroitujen osia Sevastopolista ja Krasnoselskistä asti. Harjoitus on ohi eikä sitä suunniteltu päivässä.

Harjoituksen kulku oli seuraava: Prikaatit saivat hälytyksen, ja ne marssivat kohdealueelle 100–250 kilometriä ollen jatkuvan valmiuden tilassa sabotaasien- ja tiedusteluryhmien varalta sekä selvittämässä saastuneet alueet ja räjähtävät esteet, miinat.

Nimetyllä alueella yksiköt järjestäytyivät puolustukseen ja valmistautuivat hyökkäykseen. Osapuolet jaettiin sitten hyökkääjiin ja puolustajiin aina taistelumääräyksestä riippuen.

Yö näyttäisi sujuneen rauhallisesti. Bild ja muu keltainen lehdistö nappasivat syötin koukkuineen ja Venäjä pääsee syyttämään länsimaista lehdistöä sensaatiohakuisuudesta ja sodanlietsonnasta.

Tällä kertaa itänaapuri ei selvästikään koe samanlaista kiirettä kuin Ukrainassa. Paljon on varmaan niistäkin operaatioista opittu ja nyt on enemmän vaihtoehtoja joista valita. Lukashenkan uhoamisesta huolimatta vaikuttaa siltä, ettei Putin laita ihan kaikkia paukkuja miehen varaan.

Täsmälleen.

Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Venänän oppositiojohtaja Navalny sairaalassa myrkytyksen vuoksi. Tajuttomana. Jotenkin Valkovenäjän vaalit voittanut naisehdokas,hänen miehensä ja Navalnyi liittyvät toisiinsa.

Ei oteta enää riskejä, kun nähtiin, mitä Valko-Venäjällä kävi. Ei haluta, että Navalny pääsee Moskovaan lietsomaan mielenosoituksia

Ilmeisesti Valko-Venäjältä pääsee kuitenkin pois aika vapaasti muihin maihin jos ei nykymeno miellytä?
Ehkä tuota vaihtoehtoa joutuu moni miettimään, koska valtioliitto Venäjän kanssa ei näytä purkautuvan ja olot jatkuvat sen mukaisena.
.

Jep. Valtioliitto ja Putte jatkaa sitten valtioliiton johtajana. V-venäjä ja venäjän presidentteinä jotkut joo-miehet. Muutenkin kaikki venäjää puhuvat kansat pyritään yhdistämään tähän 4-valtakuntaan. Ja kyllä kaikki jotka pystyy ja voi joutuu lähtemään. Loput erimieliset hakataan fsb:n ja kgb:n selleissä.

Jos dementikko Joe Biden on itse kirjoittanut tuon tviitin, niin minä olen Kiinan keisari

Eihän ne yksin joka paikkaan ehdi. Enemmän merkitsee millainen tiimi siellä on takana. Presidentti on vain tiiminsä keulakuva. Trumppi tosin näyttäisi luottavan twiittailussa enemmän omiin taitoihinsa. :/

Viimeksi muokattu:
Putin tarvitsi voimannäytön. Panssareiden lähettämisen sijaan se oli oman maan kansalaisen myrkyttäminen, joka saattaa vielä murhaksi muuttua.
Merkittävimmän oppositiojohtajan myrkyttäminen Valko-Venäjän mielenosoitusten yhteydessä on röyhkeä viesti.
-Jos asetut minua vastaan, kuolet.
Meillä on naapurissa valtiojärjestelmä, joka avoimesti vaientaa järjestelmän arvostelijat väkivallalla tehden heistä esimerkin muille.
Ainakin tämä lisää maanpuolustustahtoa naapurimaissa, jos jotain hyvää pitää etsiä...

Back