Valko-Venäjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aj77
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Jos venäläiset siirtävät joukkoja sotilaskoneilla, niin ei niillä ole transponderit päällä...

Tiedän, ajattelin että reittikoneet saattaisivat muuttaa reittiään tai kääntyä toiselle kentälle.
Samoihin aikoihin Valko-Venäjän päällä oli kaksi Kaliningradin reittilentoa.
Ajattelin, että niillä voitaisiin mahdollisesti yrittää ottaa haltuun lentokenttiä.

Viimeksi muokattu:
Meillä on naapurissa valtiojärjestelmä, joka avoimesti vaientaa järjestelmän arvostelijat väkivallalla tehden heistä esimerkin muille.
Ohi aiheen, mutta heijastukset saattavat ylettyä meillekin. Noh, onhan tästäkin jo yli yhdeksän vuotta :rolleyes:

Presidentti Tarja Halonen Vladimir Putinista: Olemme ystäviä

Presidentti Tarja Halosen ja Venäjän pääministerin Vladimir Putinin kohtaamisia katsellessa on tullut selväksi, että he tulevat hyvin toimeen keskenään.

Halonen on sanonut, että he ovat Putinin kanssa ystäviä.

---

Hän kertoo, miten Putin ”marisee” naapureista siinä missä muutkin naapurimaiden johtajat. Halonen kutsuu Putinin puhumista ”suunsoitoksi”, joka muistuttaa suomalaismiesten tavoista.

Halonen on toistuvasti kertonut, että Putin mielellään ”juttelee” hänelle. On siis virallisia tapaamisia ja neuvotteluita ja sitten ”jutteluita”.

Yksityiskohtiin menemättä Halonen antaa ymmärtää, että Putin on hänen neuvojaan kansainvälisissä aiheissa paitsi kuunnellut myös noudattanut.

Myöskin se, mitä poliitikot twiittailevat heti sen huippukokouksen jälkeen saattaisi kertoa siitä, ketkä tietävät jotain.

Ohi aiheen, mutta heijastukset saattavat ylettyä meillekin. Noh, onhan tästäkin jo yli yhdeksän vuotta :rolleyes:
Nyt en ihan ymmärtänyt, mutta tarkoitatko, että oot mun ystävä, tai mä myrkytän sut?

No, tähän päivään mennäksemme, niin Halonen on kyllä arvostellut feministisessä hengessä korona-asioiden hoidosta nimenomaan miehiä. Soisin, että hän arvostelisi samaan hengenvetoon myös niitä miehiä. jotka tapattavat omaa kansaansa poliittisten ambitioiden vuoksi. Etenkin kun nyt on ystävä kyseessä.

Somen vahtimisen tuloksena minulle on syntynyt mielikuva, että maailma on jakautumassa itsevaltiaiden ja enemmän tai vähemmän demokraattisten maiden leireihin.
Itsevaltiaat ovat häikäilemättömiä, heille tärkeämpää näyttäisi olevan vallassa pysyminen. Elinikäinen itsevaltius on kuitenkin vain elinikäinen.

Osittain kansalaisten tietämättä huippupolitiikassa käydään jatkuvasti kireää vääntöä ja hermopeliä. Osa poliitikoista on yhteistyökyvyttömiä vastaanharaajia, joilla ei oikeastaan ole muuta tarkoitusta kuin toisten haukkuminen. Nämä keräävät politiikasta hyvin vähän kiinnostuneiden äänet vaikuttamalla vahvoilta arvostellessaan voimakkaasti olkiukkoja.

Sotilaallisesti ajatellen sanoisin tosiaan, että tieto lisää tuskaa.

Valko-venäjän lisäksi erityisen huolissani olen kehityksestä Turkissa ja miten se mahdollisesti vaikuttaa Georgian NATO yhteistyöhön.

Viimeksi muokattu:
Tiedän, ajattelin että reittikoneet saattaisivat muuttaa reittiään tai kääntyä toiselle kentälle.
Samoihin aikoihin Valko-Venäjän päällä oli kaksi Kaliningradin reittilentoa.
Ajattelin, että niillä voitaisiin mahdollisesti yrittää ottaa haltuun lentokenttiä.

Tosin siihen ei liene tarvetta. Venäjällä on maassa lentokenttä/kenttiä jo käytössään.

Tosin siihen ei liene tarvetta. Venäjällä on maassa lentokenttä/kenttiä jo käytössään.
Vaikuttaa siltä että Venäjällä on hallussaan kaikki se mikä liittyy valtion hallinnoimaan logistiikkaan ja turvallisuusviranomaisiin.
Ainoastaan tavallista kansaa pitää saada pysymään kurissa. Tämä onnistuu em tahojen hallitsemisen kautta ellei sitten turvallisuusorganisaatiosta ala muruja putoamaan ja se luhistuu.
Hyvä kysymys on pitääkö sotilaiden/poliisin linjan vai kääntyykö piippu sisällissodaksi, tai lähteekö joku koko maasta muualle.
Onhan niitäkin esimerkkejä ollut.

berlin wall history

Ilmeisesti Valko-Venäjältä pääsee kuitenkin pois aika vapaasti muihin maihin jos ei nykymeno miellytä?
Ehkä tuota vaihtoehtoa joutuu moni miettimään, koska valtioliitto Venäjän kanssa ei näytä purkautuvan ja olot jatkuvat sen mukaisena.
Eihän se mikään Pohjois-Korea ole, joten kyllä sieltä pois pääsee ja moni onkin muuttanut pois. Tietysti sitä osaamista on hyvä olla sen verran, että saa ulkomailta duunia tai opiskelupaikan ja täten saisi jalan oven väliin.. Saisivatko jotkut hallinnon vainoamat turvapaikkaa ulkomailta?

Saisivatko jotkut hallinnon vainoamat turvapaikkaa ulkomailta?
Todisteeksi vainosta luulisi löytyvän moniakin seikkoja. Jos Valko Venäjä evää työpaikkoja niiltä jotka osallistuivat lakkoihin ja miekkareihin, niin pakolaisten joukko saattaa olla merkittävä.
Vainoa se on tuollaisessa maassa työpaikankin poistaminen poliittisesta syystä.
.

Myöskin se, mitä poliitikot twiittailevat heti sen huippukokouksen jälkeen saattaisi kertoa siitä, ketkä tietävät jotain.

En hämmästyisi jos tilanne olisi se, että ne jotka tietävät, eivät twiittaile mitään tai jos twiittailevat, niiin tyhjänpäiväisiä ja ympäripyöreitä kun taas ne, jotka eivät tiedä olisivat signaloimassa omaa merkittävyyttään luomalla vaikutelmaa syvällisestä tiedosta ja ymmärryksestä.

Todisteeksi vainosta luulisi löytyvän moniakin seikkoja. Jos Valko Venäjä evää työpaikkoja niiltä jotka osallistuivat lakkoihin ja miekkareihin, niin pakolaisten joukko saattaa olla merkittävä.
Vainoa se on tuollaisessa maassa työpaikankin poistaminen poliittisesta syystä.
Pois haluavat ovat todennäköisesti keskimäärin koulutettuja ja kielitaitoisia kaupunkilaisnuoria. Luulen, että heille integraatio tuottaisi vähän ongelmia, kun yhteiskunta on jo valmiiksi aika pitkälti sellainen, millaiseksi he halusivat muuttaa omansa. Tietysti siinä saattaisi käydä niin, että kostoksi tyhjentäisivät vankilansakin ja tuuppaisivat ne perään.

Viimeksi muokattu:
Mulla on dilemma:

Mulla on ollut vaikeuksia hahmottaa sitä, että mikä on Venäjän käsikirjoitus Valko-Venäjän ja joidenkin muutosten suhteen. Sen vuoksi olen heitellyt ilmaan puolivillaisia ajatusleikkejä.

Tänään kävi kuitenkin niin, että todella moni pala loksahti paikoilleen siten, että ajatuskuplaani putkahti näkyviin eräs mahdollinen käsikirjoitus. Sitä voisi luonnehtia kolmen erillisen ja entuudestaan tutun käsikirjoituksen yhdistelmäksi.

Ja se dilemma:

Jos olen väärässä, niin voin tuottaa lähinnä haittaa mikäli kirjoitan näkemykseni tänne. Jos olen oikeassa, niin voin tuottaa vielä paljon suurempaa haittaa tunkemalla näkemykseni ihmisten ilmoille. Suo siellä, vetelä täällä.

Mitä enemmän mietin tuota mieleen tullutta käsikirjoitusta, sitä tarkemmin palat tuntuvat loksahtelevan kohdilleen. Ja samaan aikaan olen ihan äimän käkenä sen suhteen, että voiko asia olla niin vai ei.

Hitto kun tietäisi mitä tekisi!

Mulla on dilemma:

Mulla on ollut vaikeuksia hahmottaa sitä, että mikä on Venäjän käsikirjoitus Valko-Venäjän ja joidenkin muutosten suhteen. Sen vuoksi olen heitellyt ilmaan puolivillaisia ajatusleikkejä.

Tänään kävi kuitenkin niin, että todella moni pala loksahti paikoilleen siten, että ajatuskuplaani putkahti näkyviin eräs mahdollinen käsikirjoitus. Sitä voisi luonnehtia kolmen erillisen ja entuudestaan tutun käsikirjoituksen yhdistelmäksi.

Ja se dilemma:

Jos olen väärässä, niin voin tuottaa lähinnä haittaa mikäli kirjoitan näkemykseni tänne. Jos olen oikeassa, niin voin tuottaa vielä paljon suurempaa haittaa tunkemalla näkemykseni ihmisten ilmoille. Suo siellä, vetelä täällä.

Mitä enemmän mietin tuota mieleen tullutta käsikirjoitusta, sitä tarkemmin palat tuntuvat loksahtelevan kohdilleen. Ja samaan aikaan olen ihan äimän käkenä sen suhteen, että voiko asia olla niin vai ei.

Laita viestinä, kiinnostaa.

Mulla on dilemma:

Ja se dilemma:

Jos haluat lukijoita, voisi kiinnostaa privana.

Back