Valvontakamerat

Tunnen kameravalvonnan kuin omat taskut.
Suurinosa järjestelmistä mitä nyt myydään ja vuosia on myyty on yli Full hd tasoisia. Monet uudet kamerat on 4k tasoista kuvaa.
Minulla on pieni epäilys että osaa kuvia pixelöitetään ennen julkaisua.

Kasvojentunnistus ohjelmistot on osassa jo valmiina mutta niitä ei saa käyttää.
Kamerat osaavat myös profiloida asikkaita kalleimmissa järjestelmissä.
Mies, milleniaali, akataaminen, bi, pukeutuu naisten alusvaatteisiin, pitää suklaasta, koulukiusattu, lievästi alkoholisoitunut, incomes 45-65k. :cool:
 
Mies, milleniaali, akataaminen, bi, pukeutuu naisten alusvaatteisiin, pitää suklaasta, koulukiusattu, lievästi alkoholisoitunut, incomes 45-65k. :cool:
Heh,
Mies, ikäpolvea, lihava/laiha, asuinalue (auton rekkari) perus kauraa
 
Dahua SD59430

Tuollaista on tullut jonkin verran käytettyä.

Zoom test 8 miles
Itsellä ollut dahuan kameroita käytössä jo vuosia omalla tontilla. Vielä ei ole yhtäkään hajonnut ja kuvan laatu on loistava. Kiinasta kun tilaa niin myös hinta on hyvä. Suosittelen kyllä tuota merkkiä. Kameroitahan valmistajalla on erilaisia malleja vaikka kuinka paljon.
 
Itsellä ollut dahuan kameroita käytössä jo vuosia omalla tontilla. Vielä ei ole yhtäkään hajonnut ja kuvan laatu on loistava. Kiinasta kun tilaa niin myös hinta on hyvä. Suosittelen kyllä tuota merkkiä. Kameroitahan valmistajalla on erilaisia malleja vaikka kuinka paljon.
Aliexpress kautta?
 
Itse olen hieman katsellut Arlo Ultra neljällä kameralla, onko kellään kokemusta näistä.

Kokemusta ei tuosta ole mutta hintaa tuolla näkyy olevan... Itsellä maksoi kamerajärjestelmä 4 kameraa x 50€/kpl, kamera palvelin n. 200€ ja kaapeli noin 60€. Tein työt itse ja säästin eli kaapelivetoja myöden. On poe kamerat eli kuva ja sähkö kulkee verkkokaapelissa. Saa katsottua verkon kautta kuvaa. Toki tuollainen täysin langaton on siisti ja näppärä asentaa ja jos ei ole mitään häiriölähteitä välissä niin toimiikin varmaan aika hyvin. Heikkoutena näen tuon premium paketin hinnan jonka joutuu joka vuosi maksaamaa (toisesta vuodesta lähtien). Sekä pilvitallennuksen joka syö kaistaa muulta netiltä jollei siihen sitten hommaa täysin erillistä nettiä joka maksaa sitten sen pari kymppiä kuussa vielä lisää. 1080p kuva per kamera syö kaistaa jo aika paljon ja 4k sitten vielä enemmän. Se sitten kerrotaan kameroiden määrällä tässä tapauksessa neljällä niin kyllä dataa siinä vaiheessa liikkuu. Toki jos käyttää vain liiketunnistusta niin datan määrä putoaa riippuen toki siitä kuinka paljon liikettä keskimäärin on. Noiden lisäksi tulee tuo microSD kortille tapahtuva tallennus. Suurin kortti jonka verkkokaupasta löysin on 512Gb. Hintaa 122€. Tuosta nopeasti tutkien 7 päivää tallennusta 4:llä kameralla ja 1080P kuvan laadulla. 20 framea/s ja liiketunnistuksella 25% kuormalla tilaa tarvittaisiin 264Gb.

Mutta kuten sanoin niin helppo asennettava todennäköisesti ja jos ei mikään häiritse signaalia niin toimiva.
 
^Kyllä, hyviä pointteja kirjoitat (y) . Mielestäni noissa Arlon Ultra kameroissa houkuttaa "johdottomuus", spotlight, liikkeen seuranta, liketunnistus kohteen tunnistus:auto, lemmikki, ihminen, rajaustoiminto jne. ja ennen kaikkea kameroiden paikkojen helppo siirrettävyys. Eilen YouTubea kahlatessani Arlolle löytyy risuja ja ruusuja, mutta mille tuotteelle ei niitä löytyisi.
 
Itse olen hieman katsellut Arlo Ultra neljällä kameralla, onko kellään kokemusta näistä.

Mulla on Arlo, tosin ei Ultraa.

Helppo asentaa ja laittaa toimimaan. Pitkälti automaattinen; vaatii lähinnä pattereiden vaihtamista mutta muuten ei tarvitse koskea - jos toimii kuten pitää.

Mulla langattomat kamerat saattavat kuitenkin pudota välillä verkosta, ja vaativat boottaamisen. Tällä välillä eivät tietenkään tallenna mitään. Mun laite toimii paristoilla, joita kuluu varsinkin pakkasella jonkin verran. Mun malli tallentaa liiketunnistimeen kytkettynä 10 sekunnin pätkän; tätä aikaa ei voi muuttaa esim 30 sekuntiin.

Summa summarum: melko kallis järjestelmä joka on helppo asentaa ja käyttää mutta ei ole 100% luotettava; tosin kameroiden putoaminen verkosta voi johtua siitä että osa kameroista on wi-fi verkon kantaman rajoilla - samoin paristojen kulutus kasvanee jos verkko on heikko.
 
Riistakameroita olen käyttänyt. Kiinalaisten appseihin on tietty epäluottamus. Onkos noita muita kuin Arlo jotka tunnistaa kuvasta ihmiset ja autot?
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin on pari riistakameraa käytössä. Saattaa kohteen tunnistaa jotkin muutkin kamerat kuin Arlo, mutta ei ole vielä osunut sellaisia kohdalle.
 
Tässä hyvä esimerkki kuinka valvontakamerasta ei ole hyötyä. Ei näy kasvoja yms.


Aika hyvin on kaveri "päivettynyt" joka hupun päähänsä kiskaisee.... väriä en tohdi kommentoida.
 
^Kyllä, hyviä pointteja kirjoitat (y) . Mielestäni noissa Arlon Ultra kameroissa houkuttaa "johdottomuus", spotlight, liikkeen seuranta, liketunnistus kohteen tunnistus:auto, lemmikki, ihminen, rajaustoiminto jne. ja ennen kaikkea kameroiden paikkojen helppo siirrettävyys. Eilen YouTubea kahlatessani Arlolle löytyy risuja ja ruusuja, mutta mille tuotteelle ei niitä löytyisi.

Saako nämä säädettyä niin että tuo valo syttyy vain ihmisestä, ei eläimistä?
Saako noita kameroita yksittäin tilattua lisää?
edit. Näköjään saa erittäin suolaiseen hintaan, pitäisi itsellä ainakin sitten olla jotain muitakin sensoreita.
 
Muistaakseni, Ultrassa taitaa olla 5 kameraa max. ja herkkyyttä ja kuvausaluetta voi rajata.

Mitähän muita sensoreita voi kytkeä samaan järjestelmään?
Vai pitääkö hommata toinen sitä varten?
Se onnistuu itsellä kyllä teknisesti mutta kaksi käyttöjärjestelmää valvonnalle on ehkä sähläystä.
 
Back
Top