Tuskin. Molemmat laitteet olivat liian isoja sellaiseen, ja minne kuljettaja oltaisiin asennettu? Porschen Tiger-suunnitelma oli jokseenkin tällainen ja kuljettaja ja radisti jouduttiin sijoittamana erilleen muusta miehistöstä. Lopputulokseksi valunut Ferdinand ei ollut ihan suorituskyvyn kulmakivi.
Juuri liian massiivisten komponenttien takiahan takamoottoti-eutoveto-järjestelyä käytettiin, niitä ei todennäköisesti saatu mahtumaan edes rinnakkain moottoritilaan, peräkkäin ei sitten millään. Juuri voimapakettiratkaisu eli taakse pitkittäin sijoitettu moderni diesel ja takaveto olivat ryssien varmaankin suurin yksittäinen onnistuminen panssarisuunnittelussa.
Herää kysymys, että miksi? Kuka sellaista olisi edes osannut vaatia WW2 kynnyksellä tai edes aikana? Päinvastoin ennen sotaahan oli melkeinpä ripulitauti ripotella konekiväärejä ja jopa torneja pitkin vaunua, jopa kiinteästi sivuponttooneihin asennettuina kuljettajan käytettäväksi. keula-kk:n portti on kieltämättä heikko kohta panssaroinnissa, mutta vasta sodan aikana panssaritaistelujan luonne vaunu vaunua vastaan alkoi hahmottua, siihen asti ilmeisesti pidettiin jalkaväkeä vaunujen suurena uhkana (mm. PST-kiväärit, kasapanokset, miinat...sodan aikanahan kehiteltiin kaikenlaista Hafthohladungia ja jopa ontelokranaattia ampuvia PST-pistooleita!) eikä vaunujen mukana taisteluun seuraavaa panssarijääkäriä soveltuvine ajoneuvoineen ollut vielä olemassa. Radistin KK oli aivan järkiään kaikissa panssarivaunuissa läpi koko sodan ja sen eteen oltiin valmiita jopa hoopoihin ponnisteluihin, kuten brittien Besa-konekiväärit mm. Cromwellissa ja Cometissa, joka vaati omaa patruunahuoltoaan eli 7,92x57 Mauserin tuotantoa Britanniassa ja logistiikkaa panssariyksiköihin.
En siis kertakaikkiaan näe että kukaan olisi 1942 - jolloin siis sotaan ehtivien vaunujen suunnittleu oli melkeinpä välttämätönä jo aloittaa - mennessä osannut vaatia keulakonekiväärin jättämistä pois.