2600-2800 luokkaa. Taito tasosaakin on puutteita mutta ne korjaisi 3 viikon intensiivi rypistyksellä mittaiselle tasolle.
Mitenkäs rypistät kovan kuukauden jakson, jos tossu ei nouse? Ei fysiikka lentäen ja ikäluokittain hyppää taikaiskuista.
Olen ymmärtänyt CVn teeseistä sen, että hänen mielestään Maakit eivät selviä Maakkeina jalkaväentaistelutehtävistä. Seassa on yksilöitä, jotka selviävät, mutta komppaniat eivät.
Minä lisään: hajautetun taistelutavan tehtävistä Maakit eivät Maakkeina selviä. Seassa on yksilöitä, jotka selviävät, mutta komppaniat eivät.
Kohteensuojaustehtävistä selviävät, kunhan eivät kovin kylmiltään joudu pahoihin saumakohtiin ja kuumiin pisteisiin. Kuuma piste tarkoittaa joutumista ehdoitta jalkaväentaisteluun.
Mun mielestä koko aiheen ympärillä käytävä keskustelu on vuosia jauhanut pielessä. TEIDÄN on vapaaehtoisina kyettävä tarjoamaan pv:lle jotain. Ei pv nosta mitään -joukkoa- luokkana noin vaan huvikseen mihinkään ihmeasemaan. Kyllä pv puntaroi asioita suorituskykykeskeisesti. Mitä osaamista ja kykyä juuri SINULLA on? Tämä edellä pitää ressun mennä, eikä kuvitella, että joku yksikkö tai siihen kuuluminen on maaginen tae tehtäviin ja sijoituksiin. Sinun pitää olla tarpeeksi hyvässä kunnossa, Sinun pitää osata ampua, Sinun pitää oppia, Sinun on oltava motivoitunut, Sinun, Sinun.....
Ei se, että kuuluu Maakkiin tee kenestäkään vielä mitään. Mutta kun yksilönä osoitatte jotain tai joitain asioita, niin kas, yllättäen Sijoittajan kynä alkaa piirtää. Ei saa tulla maha täyteen sillä, että kuuluu yksikköön ja kuvitella, että tästähän se automaatti jauhaa ylennyksiä, sijoituksia ja klooriaa.
Pv haluaa myös -vapaaehtoisuuden velvoittavan-. Se on kova vaatimus perheelliselle työssäkäyvälle ihmiselle. Mutta vaatimus perustuu lopulta suorituskyvyn perälautaan. Suorituskykyvaatimus ei voi joustaa siksi, että ressu ei ehdi, viitsi, kykene, jouda, jaksa...tai että parasta ennen ikä meni jo.
Osoittakaa tämä kirjoitukseni roskaksi.