Kiitos vinkistä. Selasin heidän valikoimiaan. En vielä tilannut, kun jäin ihmettelemään valikoiman laajuutta. Kannattaako verkkopaita olla kokonaan verkkoa vai osin ei verkkomaista merinovillakangasta? Käyttö syksyllä ja talvella metsästyksessä, metsätöissä ja ehkä juoksussa ja hiihdossakin. Pitää kysyä valmistajalta, että mitä suosittelee.
Minulla oli joskus 1980-luvun lopulla Brynje -merkkinen verkkoalusasu. Tykkäsin muuten, mutta joskus se hikisenä jotenkin kiristyi käsien ja hartioiden ympärille rajoittaen liikettä. Tosin sitä kun vähän kädellä kiskoi käsistä ylemmäs, niin taas oli tilaa. Olin joskus kaupungilla metsurin hommissa hetken aikaa ja siellä oli joitakin työllistettyjä silloin. Yksi vanha ukko nauroi mahakippurassa alusasulleni. Sanoin, että sulla ei oo varaa tällaiseen. Meinasi lyödä. Nauru saattoi myöhemmin hyytyä. Käräytin ukon alkoholin käytöstä työaikana. Sai potkut ja menetti muutamaksi kuukaudeksi työttömyyspäivärahat.
Hyvät alusvaatteet on sotilaalle tärkeitä. Itse yritän käyttää mahdollisimman paljon merinovillaa ja bambua. Jos hankkii omia lkp (sotaa varten) -vaatteita, niin täytyy miettiä myös niiden pesu. Eli jotain saippuaa hiukan reppuun myös. Itse käytän tavallista ihon tai hiusten pesuun tarkoitettua myös retkivaatteille käsin niitä pestessä.