Varusteet, joita reserviläisen kannattaa hommata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RPG83
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Mitäköhän paikallisjoukoille jaetaan? Varustus on muutenkin kevyempi. Ulkohommia lienee kuitenkin tiedossa.
Mulla ei ole kyllä mitään erityistä muistoa että kuuskakkoset olisivat huonot. Viestissä oli kuitenkin vähemmän rypemistä kuin jääkäreillä.
Kokemuksestakin nuo sekoitekankaat ovat ihan hyviä ja mukavia, kuivuvat nopeammin kuin puuvilla ja imevät vähemmän. Puhdas tekokuitu tuppaa haisemaan nopeammin.
Olen ymmärtänyt että paikallisjoukkojen varustus riippuu missäpäin maata ollaan. Kaakonkulmilla ja muutenkin idässä lienee uudempaa kamaa kuin selustassa.
Minä tuossa ylempänä luettelin syitä miksi kuuskakkonen ei ole käyttökelpoinen. Onhan ne vaatteet siinä missä muutkin, mutta myöskään tänä päivänä kukaan ei pidä omassa arjessaan vastaavalla filosofialla tehtyjä vaatteita.
Tai ainakaan minä en tunne ketään joka käyttäisi pelkälllä nappisululla varustettua puuvillaista matalakauluksellista ulkoilutakkia, jossa on yksi tasku rinnassa ja toinen helmassa.

No vaikka Hankkijalta.

En usko rautalangan olevan mikään niukkuushyödyke Suomessa. Itselleni ostin jo vuosia sitten pari rullaa ruostumatonta 0,8 mm teräslankaa, vähän jäykempää mutta samat hommat sillä tekee.
Mig hitsauslankaa saa myös eri paksuuksilla erikokoisissa rullissa

• Tykkää
Reactions: EK
Aiheessa uutta ja vanhaa. Tietääkö kukaan onko Origopro sissitakissa sama toiminto kuin alkuperäisessä eli että helman saisi taitettua sisään ja käytettyä lyhyempänä versiona?
Kuvissa en tämmöistä huomannut.
Tai siis saahan sen tietenkin taitettua mutta onko sitä varten suunniteltuja nappeja?

Aiheessa uutta ja vanhaa. Tietääkö kukaan onko Origopro sissitakissa sama toiminto kuin alkuperäisessä eli että helman saisi taitettua sisään ja käytettyä lyhyempänä versiona?
Kuvissa en tämmöistä huomannut.
Tai siis saahan sen tietenkin taitettua mutta onko sitä varten suunniteltuja nappeja?
Justiin tänään tuli origolta mainoskirje jossa juurikin sanottiin että helman saa taitettua: "voidaan napittaa lantiopituiseksi liikkumisen helpottamiseksi".

Back