Varusteet, joita reserviläisen kannattaa hommata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RPG83
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Mulla on ajatus, että aina jos (sodassa) lähtisi kahtasataa metriä kauemmaksi omasta varustevarastosta mulla on mukana aseen lisäksi mm. kartta, vettä, wc-paperia, ensiapuvälineet, evästä edes yhteen ruokailuun, pikkureppu, laavukangas ym. Ja tietysti aseistus sekä vaatteiden ja tst-llivien taskuissa pikkusälää. Ja varusvarastolla sitte lisää 40 ltr ja 80 ltr reput reissuihin joiden oletan kestävän pidempään. Mulla pitää aina olla jotain "extraa" saatavilla siltä varalta, että suunnitelmat ja oletukset ei toteudu.

Ostakaa kivääreitä.
Ostakaa pimeänäkölaitteita.
Ostakaan laavukankaita.
Ostakaa naveja.
Ostakaa kiristyssiteitä.
Ostakaa palasaippuaa 3 kpl ja niille rasiat.

Miten mielestäsi kalvokenkiä pitäisi käyttää?

Entä miten mielestäsi käytetään ruumiin lämpöä sukkien ja käsineiden kuivaamiseen?
Kommentoin vaikka minulta ei kysyttykään. Itse opetan (ja näytän esimerkillä) että aina tilaisuuden tullen vaihdetaan kuivat sukat jalkaan. Hikiset ja kostuneet sukat laitetaan maastopuvun taskuun, missä ruumiinlämpö kuivaa niitä. Esim. kahta sukkaparia näin pyörittelemällä on jaloissa huomattavasti mukavampi tunne koko päivän eikä kosteat sukat pääse hiertämään ihoa rikki. Ja muutenkin jalat pysyvät lämpöisinä.
Sama juttu hanskojen kanssa.

Jostain on jäänyt mieleen, että SAS joukot opettivat, että sukat vaihdetaan tauolla, jalassa olleet laitetaan kaulalle vaatteiden alle. Tuokin toimii hyvin jos vaan sukka on tarpeeksi pitkä.

• Tykkää
Reactions: Rkm
Back