Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa varautua kaikkeen. Myös typeriin ratkaisuihin.Duoda,duoda olen kyllä kuullut toisenlaisiakin tulkintoja omista varusteista. Tosin silloin on ollut minulle ns. "vieras" yksikkö. Niin kuin tuolla aikaisemmin on todettu. Riippuu kantahenkilökunnasta ja ressu esimiehistä. Vallankäyttöä se on... turhaa sellaista.
Totta kai liioitellaan. Eräs tälläkin saitilla vaikuttava herra kerran tunnusti oikein huumorimielellä lyöneensä löylyä lisää aiheeseen. Eli omanlaisensa tornihuhun aineksia on sekoittunut todellisuuteen.Olen joskus miettinyt, liioitellaanko näitä PERK ryöstö keskusteluita.
Tämän foorumin PERK-jutut johtajan porekylpykontteinen ja takahuoneen pimeydessä toimitettavine sodomointeineen kannattaa varmasti jättää omaan arvoonsa.Totta kai liioitellaan. Eräs tälläkin saitilla vaikuttava herra kerran tunnusti oikein huumorimielellä lyöneensä löylyä lisää aiheeseen. Eli omanlaisensa tornihuhun aineksia on sekoittunut todellisuuteen.
Sanotaan nyt niin, että minulle on muodostunut käsitys, että kyllä em. asioissa järkeä käytetään. Näitä ei vain jostain syystä ole nähty tarpeelliseksi sanoa ääneen. Ja juuri siinä on kehittämisen paikka. Kun yhä useampi reserviläinen on itse hyvin varustautunut, ja LKP ei ole enää niin teoreettinen aihe kuin 2012, niin ei olisi iso juttu julkaista yhtenäistä selkeää ohjetta.
Minä luotan Puolustusvoimiin kuin kallioon. Siis miettikää nyt, Ukrainan sota on osoittanut, että PV on valmistautunut juuri oikein ja kouluttanut meidät sellaiseen sotaan kuin todennäköisin vastustaja sitä sotaa kävisi.
En usko hetkeäkään, etteikö tässä omat varusteet -keississä meneteltäisi fiksusti, loppujen lopuksi.
Ja minulla kun oli mielessä lähinnä, ettei reserviläinen saisi pitää itse ostamaansa komposiittikypärää ja suojaliiviäfoorumin PERK-jutut johtajan porekylpykontteinen ja takahuoneen pimeydessä toimitettavine sodomointeineen
Muistelen vain, että keskustelun kohteena oli silloin uudenkarhean Pajeron vai peräti maasturi Mersun pakko-otto!!!En usko hetkeäkään, etteikö tässä omat varusteet -keississä meneteltäisi fiksusti, loppujen lopuksi.
Eikö ajoneuvot korvamerkitä tietokannassa sotavaltiolle jo rauhan aikana eli siitä asiasta ei tarvitse PERK:ssa neuvotella. Puhelimeen kilahtaa hyvissä ajoin viesti että autosi noudetaan puolen tunnin kuluttua ja sen saa noutaa taisteluiden tauottua.Muistelen vain, että keskustelun kohteena oli silloin uudenkarhean Pajeron vai peräti maasturi Mersun pakko-otto!!!
Ihan hyvä ja kannatettava idea, joten ei ikinä tule menemään läpi.Laitan tämän tännekkin...
Yksityishenkilöiden tekemien maanpuolustusta tukevien hankintojen saattaminen verovähennyskelpoisiksi hankinnoiksi
Kansalaisaloitepalvelu - Yksityishenkilöiden tekemien maanpuolustusta tukevien hankintojen saattaminen verovähennyskelpoisiksi hankinnoiksi
Suomen maanpuolustus lepää paitsi Puolustusvoimien, myös aktiivisten reserviläisten harteilla. Moni reserviläinen hankkii itse omilla rahoillaan materiaalia, joka hyödyttää suoraan Suomen puolustusvalmiutta. Tällaiseksi materiaaliksi voidaan katsoa muun muassa luvanvaraiset ampuma-aseet ja...www.kansalaisaloite.fi
Yrittänyttä ei XXXXXXIhan hyvä ja kannatettava idea, joten ei ikinä tule menemään läpi.
Kävin siitä huolimatta laittamassa puumerkkini tuon alle.
Hyvä kysymys.M05 maastokuviotakkeja ja -housuja myy monikin firma Suomessa, hinnoissa on vaihtelua. Mutta tulevatko ne kaikki kuitenkin jostain samasta hikipajasta, samaa tavaraa samalla laadulla, mutta eri hintaan, myyjästä riippuen?
Vaikka en todennäköisesti koskaan tule omaa minkäänlaista asetta hommaamaan, kävin kannattamassa, koska en ole kateellinen paska, ja se ei ole minulta pois, jos joku innokas ammunnanharrastaja joskus tulevaisuudessa hiukka verovähennyksiä saisi, henkeäni en pidätä tuon aloitteen läpimenon suhteen, mutta ajatus kannatettava todellakin.Laitan tämän tännekkin...
Yksityishenkilöiden tekemien maanpuolustusta tukevien hankintojen saattaminen verovähennyskelpoisiksi hankinnoiksi
Kansalaisaloitepalvelu - Yksityishenkilöiden tekemien maanpuolustusta tukevien hankintojen saattaminen verovähennyskelpoisiksi hankinnoiksi
Suomen maanpuolustus lepää paitsi Puolustusvoimien, myös aktiivisten reserviläisten harteilla. Moni reserviläinen hankkii itse omilla rahoillaan materiaalia, joka hyödyttää suoraan Suomen puolustusvalmiutta. Tällaiseksi materiaaliksi voidaan katsoa muun muassa luvanvaraiset ampuma-aseet ja...www.kansalaisaloite.fi
Sama vika, sellainen myötätuntoinen kannatus käytännössä täysin naiville idealle lähti täältäkin. Se että on itsellä kunnon varusteet hankittuna valmiiksi on ennen kaikkea sijoitus omaan mukavuuteen harjoituksissa ja vaikkei niitä saa verotuksessa vähentää niin kummasti tuota sopivaa tavaraa vuosien saatossa silti aktiiviselle ressulle kertyy.Ihan hyvä ja kannatettava idea, joten ei ikinä tule menemään läpi.
Kävin siitä huolimatta laittamassa puumerkkini tuon alle.
Tuosta on jääny tärkeämmät tuotteet mainitsematta henk koht tst-varusteet kantolaitteet ja suojavälineet.Laitan tämän tännekkin...
Puolustusvoimien pitäisi herätä selventämään nämä asiat juurta jaksain.
Uutisia siitä, miten reserviläiset ovat innostuneet täydentämään varustustaan, on ollut esillä. Ja ei tarvitse kuin käydä Varustelekan sivuilla, niin huomaa kuinka kauppa on käynyt.
Ohjeet, käytännöt ja PV:n ajattelumaailma voivat olla ajoilta, jolloin reserviläisellä ei ollut samanlaista runsaudensarvea mil-kaupoissa, joista täydentää omat varusteet.
Nyt yksittäisen PERK:n portille voi tulla kolminumeroinen luku reserviläisiä omat suojalivit, modernit kypärät, tst-kelpoiset kengät jne jne mukana. Helppo olla jäykkälavettinen "et sä näitä tarvii, me kerätään nää pois, jos et tottele joudut putkaan", kun kyse on yksittäisistä. Entäs kun on 400 vastaavaa tilannetta?
PERK:ien tehtävä on muodostaa joukkoja riprap-tahtia. Kaikki mikä voi aiheuttaa kitkaa, täytyisi karsia etukäteen pois hänksläämästä terve järki mielessä.
Järkiohjeita voi hyvin olla olemassa, en pidä PV:tä tyhmänä. Eri asia on se, miten niiden julkisuus on harkittu.
Olisihan tähän myös ei-byrokraattinen ratkaisu. Miksi kamat pitää lunastaa valtiolle? Mies pitää omat kalunsa ja kuponkiin vain merkitään ruksi sarakkeeseen OMA. Minulle ainakin olisi ihan sama maksetaanko niistä itse hankituista vehkeistä jotain kunhan ne saa omaan käyttöönsä. Käytäntö vaatisi tietysti reserviläiseltä itseltään suostumuksen.Asioista tietävät ei oikein pysty puhumaan mitään, kun salassapito on välillä jopa harjoituksissa vainoharhaisuuden ja mahdottomuuden välimaastossa.
Nyt on työnalla uusi opas PV:n puolella. Kehitysversiota käytetään jo koulutuksissa. Toiveissa olisi että sen suojausluokka olisi sellainen että edes tietyt reserviläiset voisi saada sen kotiin luettavaksi.
Uudessa oppaassa asiat ei välttämättä muutu, mutta nyt ehkä sanotaan selvemmin. Kaikki sotamateriaali lunastetaan henkilön itsensä käytettäväksi. Jopa sivuaseet. Joukkokohtainen materiaali pyritään myös osoittamaan omalle joukolle.
Näin oppaassa. Kuitenkin tiedän että johtavissa asemissa olevalla kantahenkilökunnalla on veto-oikeus. "Miksi lunastaa mitään, jos kaikki pystytään jakamaan." Jos on oikeasti tulipalokiire, niin lunastus hidastaa liikkeellelähtöä. Jos näin käsketään niin sitten niin tehdään vaikka foorumeilla ja oppaissa lukisi mitä.