Tänään Vartiuksen raja-asemalle on saapunut ainakin somalialaisia ja yksi intialainen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänään Vartiuksen raja-asemalle on saapunut ainakin somalialaisia ja yksi intialainen.
Ikuisuusvirka ilmeisesti, valitettavastiPuumalaisen nimitti Tarja Halonen vuonna 2007.
Minulla ainakin alkaa olla melkosen matala tuo kynnys toimintaan, eikä kirjottamiseen... en tie, pitikö se viel tämäkin nähä....
Tämä on totta. Ongelma on, että jonkun pitäisi uskaltaa tehdä se päätös. Kuka se voisi olla? Selvästikään Petteri Orpo ei uskalla. Hän yritti hakea lupaa oikeuskanslerilta, vaikka hänen olisi pitänyt vain tehdä johtajan päätös ja todeta, että laillisuudet tutkitaan sitten joskus, kun tilanne ei enää ole päällä.Oikeuskanslerihan tulkitsee olemassa olevaa lakia ja asetuksiä sekä kv velvoitteita. Ei sinänsä ole oikeuskanslerin vika, jos eduskunta ei osaa säätää lakeja tai jos suomi katsoo kv sopimuksia tiukalla kammalla. Samat sopimukset on venäjä allekirjoittanut, baltianmaat, puola ja kreikka. Suomen pitäisi osata olla itsekäs ja viitata kintaalla tietyille laille mikäli ne ovat ristiriidassa kansallisen turvallisuuden kanssa. Niin ne muutkin tekee tarpeen vaatiessa. Hyökkääminen on kielletty ja Venäjä istuu jumalauta yk:n turvallisuusneuvostossa. Siellä istuu myös USA joka ajaa omaa etuaan kun paikka tulee. Kiinakin istuu siellä ja ihmisoikeustilanne on jäätävät. Sopimukset on sopimuksia laki on sitten lakia.
Ja sitten homma kaatuu johonkin vitun apulaisoikeuskansleriin.Nyt nähty tilanne toimii perusteena jatkotoimille ja tuottaakin sitä pääomaa. Yritimme hyvällä, sitten pienellä pahalla, sitten vähän isommalla. Yleisönä tässä on Venäjän johto, kansainvälinen yleisö ja oma kansa. EUlta saatiinkin jo oikeastaan kai carte blanche ja demaritkin peesaavat.
Mutta onko PM:llä, sisäministerillä tai edes presidentillä laillista oikeutta toimia ennen kuin konsultoi että toimiihan hän lakien ja sopimusten mukaan?Oikeuskanslerihan tulkitsee olemassa olevaa lakia ja asetuksiä sekä kv velvoitteita. Ei sinänsä ole oikeuskanslerin vika, jos eduskunta ei osaa säätää lakeja tai jos suomi katsoo kv sopimuksia tiukalla kammalla. Samat sopimukset on venäjä allekirjoittanut, baltianmaat, puola ja kreikka. Suomen pitäisi osata olla itsekäs ja viitata kintaalla tietyille laille mikäli ne ovat ristiriidassa kansallisen turvallisuuden kanssa. Niin ne muutkin tekee tarpeen vaatiessa. Hyökkääminen on kielletty ja Venäjä istuu jumalauta yk:n turvallisuusneuvostossa. Siellä istuu myös USA joka ajaa omaa etuaan kun paikka tulee. Kiinakin istuu siellä ja ihmisoikeustilanne on jäätävät. Sopimukset on sopimuksia laki on sitten lakia.
En tunne ministeriöväkeä, mutta yleisesti ottaen kyllähän ne kaikenlaista kirjoittelevat, kun vaan siihen ensin annetaan määräys. Joku siellä ministeriössä ensimmäisenkin päätösluonnoksen teki. Nyt pitäisi sitten tehdä uudenlainen ja oikeuskansleriturvallinen versio.Kertokaas paremmin tietävät, millä perusteilla eri ministeriöiden virkakuntaan rekrytään näitä kaiken maailman lainsäädäntöneuvoksia ? Eikö näiden tyyppien hommana ole keksiä ja laatia ne vedenpitävät perusteet, joilla toimeenpanovalta (hallitus) sitten lakiin vedoten päätökset tekee ? Onko sisäministeriön lakipykälänikkarit sitten vaan rekrytoitu jostain apukoulusta jos ei ammattiosaaminen riitä kovan paikan tullen ?
Juujuu, mutta koskenniemi oli sitä mieltä ettei saa jättää hankeen paleltumaan ketään raja alueelle, se menee kuulemma kaikkien sopimuksien edelle, vittu jooKuka yllättyi? Minä en. Kuten kirjoitin niin Suomi on reaktiivinen maa ja tilanne saa mennä helvetisti huonompaan suuntaan ennen kuin jotain alkaa tapahtumaan. Valmiuslain kautta homma voisi lähteä liikkeelle. Kuten sanottu Suomessa viranhaltijat käyttävät hyvin suurta valtaa.
Suomessa pitäisi päästä siihen pisteeseen mitä monessa maassa että tietyt asiat kuten kansallinen turvallisuus joka viimekädessä koskettaa kansalaisia ajaa pykälien ohitse jos ne ovat ristiriidassa edellämainitun kanssa.
Kyllä niitä sopivia maita löytyy Euroopankin puolelta. Tietenkään mihinkään ei voi mennä loisimaan ja raiskaamaan paikallisia. Mutta uskoisin että omillaan toimeentuleva on ihan tervetullut useisiin maihin.Valitse sitten sellainen jossa maahanmuuttajat ovat tervetulleita.
Kanada on esmes hyvä jos vaan pisteet riittää.
Onko laissa raja-aluetta olemassa? Mikäli tapahtumat on naapurin puolella kun kerran aitaa on tehty rajalle, niin ei kai rajavartiosto lähde naapuriin loukkaamaan, skandaalihan siitä syntyisi?Juujuu, mutta koskenniemi oli sitä mieltä ettei saa jättää hankeen paleltumaan ketään raja alueelle, se menee kuulemma kaikkien sopimuksien edelle, vittu joo
Mitähän se tekee ulkosuhteille, kun tuo sakki pyrkii meiltä Viroon? Sitäpaitsi eivät ne sinne edes pääse, vaan laittavat nämä paluupostissa takaisin. Noista ei pääse ikinä eroon!Vaikka on paska tilanne päällä, niin pitää nostaa kaksi positiivista asiaa esille:
- Eiköhän suurin osa tästä jatka matkaa Suomen läpi. Kokemus marraskuisesta itärajasta varmaan helpottaa päätöstä.
- Suomen kansalta läytyy tiukan paikan tullen jälleen kerran selkeä yksimielisyys asioiden todellisesta tilanteesta ja "rajat pitää olla auki" porukan huutelut ovat jääneet aika vähäiseksi.
Mutta pitää heitää vielä pari lisäteoriaa, mitä venäjä tällä hakee.
- Jos venäjä haluaisi pistää Suomessa yhteiskunnan kunnolla sekaisin, niin se Halla-ahon esittämä skenaario voisi olla mahdollinen. Näiden tulijoiden tekemä isku olisi aikamoinen pakan sekoittaja ja jälleen kerran venäjä voisi pistää syyn muiden niskaan.
- Tai voiko kyseesä olla myös sellainen operaatio, jossa venäjä tarkoituksella houkuttelee paljon 20-40 vuotiaita miehiä sopiviin paikkoihin. Ja kun lössiä on saatu tarpeeksi, niin sitten kerätään tulijat kasaan ja lähetetään Ukrainan rintamalle. Jos selviätte hengissä, niin venäjän kansalaisuus odottaa.
Kuka tahansa osaa seurata ennalta annettuja ohjeita, se ei ole johtamista. Johtaminen on sitä että otetaan vastuu ja toimitaan missä tahansa tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla, olemassaolevan tiedon perusteella. Ne muut on niitä ketkä kysyy toimintaohjeita ja lupaa, ne on johdettavia. Johtajan on toimittava, toki neuvoa ja mielipiteitä kannattaa kysyä mutta päätöksen tekee johtaja ja jos hänellä on luottamus, muut panee päätökset toimeen. Muuten ollaan juuri tällaisessa tilanteessa missä kaikki pakoilee vastuuta ja ongelmat vaan pahenee kun mitään ei tehdä. Täytyy myös muistaa, että täydellinen on hyvän vihollinen.Mutta onko PM:llä, sisäministerillä tai edes presidentillä laillista oikeutta toimia ennen kuin konsultoi että toimiihan hän lakien ja sopimusten mukaan?
Eli onko kellään Suomessa toimeenpanovaltaa "toimia väärin".
Kiitos. Tiivistän oleelliset kohdat tähän: