Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Eikö näitä perhanan Koskenniemi-pihatonttuja saada pois telkkarista???!!!Sen aika on mennyt.
Eläkeläinen pysyköön sivussa ja antaa työikäisten hoitaa hommat.

.
YLE heidät nostaa esiin. Ei näillä eläkeläisillä enää mitään virkaa tai muuta virallista asemaa ole.

Jostain syystä samojen professuurien nuorempia hoitajia ei Yle haastattele.
 

IS-kysely: Valtaosa suomalaisista kannattaa käännytyslakia​



……………..

Hyviä kyselytuloksia jälleen, toivottavasti menee tieto kaikille eduskuntapuolueille tästäkin kyselystä.
Kansa kannattaa käännytyslakia, piste.

Huomion arvoista myös se, että suurin osa (joskaan ei yli puolet) sdp:n kannattajista kannattaa käännytyslakia. Ovat siis realisteja.
Toivottavasti tämä huomioidaan sdp:n kansanedustajien keskuudessa kun nyt sitten ovat tässä tapauksessa avainasemassa.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt tuli hieno puheenvuoro Pauliine Koskelolta. Hän sanoo, ettei tämä ole mikään uskonlahkon (eli perustuslakitalebanien) yksinoikeus ja muistuttaa valtion suvereniteetin olevan edelleen olemassa. Hän myös muistuttaa vastuun olevan Venäjällä.

Koskelon mukaan minkään valtion ei tarvitse ottaa vastaan loputonta virtaa läpsyttelijöitä.

Koskelo myös muistuttaa, että Euroopan ihmisoikeustuomioistuin EIT ole koskaan ratkaissut tällaista asiaa, vaikka "papisto" antaa niin ymmärtää.

Koskelo on Korkeimman oikeuden ex-presidentti ja nykyinen EIT:n tuomari.

 
Eikö näitä perhanan Koskenniemi-pihatonttuja saada pois telkkarista???!!!Sen aika on mennyt.
Eläkeläinen pysyköön sivussa ja antaa työikäisten hoitaa hommat.

.
Voisivat kutsua joskus jonkun, joka ymmärtää mistä on kyse ja mitenkä asiat ovat. Vaikkapa Jukka Savolaisen.
Olen jo pitkään miettinyt mikä tuota Yleä vaivaa ja miten ihmeessä sen parantaisi.

En halua mitään poliittista ohjausta (mihinkään suuntaan) miltään kansalaisten maksamalta mediatalolta.

Uutisten puolueeton välitys. Onko se täysin epänormaali ja harhainen toive ?
Puhut nyt Reporadiosta. Aseta kysymykseksi, onko kyseinen propagandatuutti julkisesti ilmoittanut lopettavansa propagandan ja valehtelun.

En muista sellaista, eli yle pitää oikeutenaan esittää uutisista oman ideologiansa mukainen kuvan. Nyt rähmälläänolon suunta on vaihtunut, mutta ei poistunut.
 
No nyt tuli hieno puheenvuoro Pauliine Koskelolta. Hän sanoo, ettei tämä ole mikään uskonlahkon (eli perustuslakitalebanien) yksinoikeus ja muistuttaa valtion suvereniteetin olevan edelleen olemassa. Hän myös muistuttaa vastuun olevan Venäjällä.

Koskelon mukaan minkään valtion ei tarvitse ottaa vastaan loputonta virtaa läpsyttelijöitä.

Koskelo myös muistuttaa, että Euroopan ihmisoikeustuomioistuin EIT ole koskaan ratkaissut tällaista asiaa, vaikka "papisto" antaa niin ymmärtää.

Koskelo on Korkeimman oikeuden ex-presidentti ja nykyinen EIT:n tuomari.

Koskelo Presidentiksi!
 
Ei me nyt Axelia mihinkään 11,5 vuoteen vaihdeta, mutta kansanedustajaksi ja perustuslakivaliokunnan pj;ksi sopisi hyvin!
En kyllä Pauliinea yhden puheenvuoron takia ottaisi Suomen isoja linjoja vetämään. Esimerkkejä en tässä saunomisen (krhm kaljojen) SAUNOMISEN lomassa ryhdy kaivelemaan, mutta mielikuva on, että ei ihan minun käsitystäni laintulkinnoista vastaa.
 
Nasiman ja Veronika Honkasalon kommentit aiheuttavat aivosyöpää.



Vastustat lakia. Miten sinun mielestäsi Suomen tulisi tällaisessa tilanteessa toimia?


Razmyar: Minä kysyisin niin päin, että miten käännytyslaki tällaisessa tilanteessa auttaisi? Tähän en ole saanut vastausta. Jos siellä on tuhansia ihmisiä, joita me emme ota vastaan eikä toisaalta Venäjä ota heitä takaisin, niin miten tällä lailla muka pystytään ratkomaan ongelmaa?

Minulla on suuri luotto suomalaisiin viranomaisiin siinä, että he pystyvät toimimaan tällaisissa tilanteissa hyvin. On onnistuttu aiemminkin, vaikka tulijoita on ollut paljon.

EU:n perussopimusten mukaan neuvosto voi tukea jäsenmaita laajan kolmansien maiden joukkomaahanmuuton kohdalla. Hallituksen olisi pitänyt selvittää tätä lainmukaista tapaa edetä.

Honkasalo: Minä ja vasemmistoliitto ajattelemme niin, että kansallisesta turvallisuudesta huolehtiminen on meidän velvollisuus ja se on äärimmäisen tärkeää. Se voidaan sovittaa yhteen ihmisoikeuksien noudattamisen kanssa. Siitä voidaan huolehtia siten, että resurssoimme paremmin turvapaikkamenettelyn ja voimme nopeutetusti käsitellä hakemuksia.

On jo nyt keinoja nopeuttaa hakemusten käsittelyä siten, että oikeusturvasta silti huolehditaan. Olemme pystyneet käsittelemään huomattavasti suurempia hakemusmääriä aiemmin. Vastuu pitäisi loppuviimein jakaa EU:n sisällä.
 
Nasiman ja Veronika Honkasalon kommentit aiheuttavat aivosyöpää.
Eivät halua myöntää ettei kaikessa maahanmuutossa ole kysymys mistään ihmisoikeusasiasta, hädänalaisten auttamisesta tms. vaan yhden valtion pyrkimyksestä vaikuttaa toisen asioihin negatiivisesti. Samanlaisesta sekasorron aikaansaamisesta kuin vaikka GPS-häirintä jotta siviililentoliikenne sujuisi huonommin. Jotta asiat sujuisivat yhteiskunnassa huonommin, rahaa menisi enemmän jne.
 
Nasiman ja Veronika Honkasalon kommentit aiheuttavat aivosyöpää.



Vastustat lakia. Miten sinun mielestäsi Suomen tulisi tällaisessa tilanteessa toimia?


Razmyar: Minä kysyisin niin päin, että miten käännytyslaki tällaisessa tilanteessa auttaisi? Tähän en ole saanut vastausta. Jos siellä on tuhansia ihmisiä, joita me emme ota vastaan eikä toisaalta Venäjä ota heitä takaisin, niin miten tällä lailla muka pystytään ratkomaan ongelmaa?

Minulla on suuri luotto suomalaisiin viranomaisiin siinä, että he pystyvät toimimaan tällaisissa tilanteissa hyvin. On onnistuttu aiemminkin, vaikka tulijoita on ollut paljon.

EU:n perussopimusten mukaan neuvosto voi tukea jäsenmaita laajan kolmansien maiden joukkomaahanmuuton kohdalla. Hallituksen olisi pitänyt selvittää tätä lainmukaista tapaa edetä.

Honkasalo: Minä ja vasemmistoliitto ajattelemme niin, että kansallisesta turvallisuudesta huolehtiminen on meidän velvollisuus ja se on äärimmäisen tärkeää. Se voidaan sovittaa yhteen ihmisoikeuksien noudattamisen kanssa. Siitä voidaan huolehtia siten, että resurssoimme paremmin turvapaikkamenettelyn ja voimme nopeutetusti käsitellä hakemuksia.

On jo nyt keinoja nopeuttaa hakemusten käsittelyä siten, että oikeusturvasta silti huolehditaan. Olemme pystyneet käsittelemään huomattavasti suurempia hakemusmääriä aiemmin. Vastuu pitäisi loppuviimein jakaa EU:n sisällä.
Ongelma on helposti ratkaistu: Venäjä ei kuljeta ns. turvapaikanhakijoita rajalle. Kun ihmiset ovat Venäjän puolella Venäjä on vastuussa näistä ihmisistä ei Suomi.
 
Kaikista paras ratkaisu on kuitenkin se että raja on kiinni kokonaan. Se on vielä paljon käännytyslakiakin parempi vaihtoehto, koska ryssä kuitenkin testaa tämän lain toimivuutta. Ensin tulee yksi, sitten kaksi, 3 ... Samalla täällä aletaan riidellä siitä, mikä oli lain tarkoitus ja montako paivässä on "liikaa". Vaikea keksiä mitään haittaa siitä että raja on kiinni.
 
Nasima Razmyar on hyvin omaksunut suomalaisen poliitikon "keskustelu-tekniikan". Vastaamisen tapahan on tuttu Paavo Väyryseltä.

Toimittaja kysyy asiaa A.
Nasima vastaa muotoilemalla uuden kysymyksen B " Minä kysyisin niin päin, että ..... "
Nasima vastaa itse asettamaansa kysymykseen, mutta ei vastaa siihen mitä toimittaja kysyi.

Onko Nasima niin tyhmä että luulee asia A menevän ohi lukijoilta kun hän vääntää asiaa uuteen muotoon? Kaikki tuntee Väyrysen taktiikan.
Olen halukas uskomaan, että kansanedustaja ajattelee ja toimii Suomen turvallisuuden puolesta, mutta ilmeisesti jotain kieroa tässä Nasima R henkilössäkin on. Tyhmä ihminen vai kiero demari ?

.
 
Hesari pääkirjoituksessaan vastustaa käännytyslakia. Vaan eipä osaa myöskään sanoa, että mitä sitten sen tilalle ja mitä pitäisi tehdä, jos ryssä jatkaa turhapaikanhakijoiden syöttöä Suomeen.

 
Tähän mennessä viime vuoden lopulla tulleista tp-hakijoista 21 on saanut positiivisen päätöksen.



SUOMEEN saapui Venäjän hybridioperaation aikana, eli 1.8.2023 alkaen yhteensä 1314 turvapaikanhakijaa. Suurin osa hakemuksista jätettiin marraskuun aikana.

Turvapaikkahakemuksia koskevia päätöksiä on tehty yhteensä 460 kappaletta, kertoo Maahanmuuttovirasto Migrin kansainvälisen suojelun osaston johtaja Antti Lehtinen.

Myönteisen päätöksen on saanut 21 henkilöä.

Kielteisiä päätöksiä on Lehtisen mukaan tehty yhteensä 110. Merkittävimmät kansalaisuudet ovat Somalia, Irak ja Intia. Tutkimatta jättämispäätöksiä on tehty viisi.

Vastaanottokeskuksista kadonneiksi on merkitty 379 henkilöä. Lehtisen mukaan tämä tarkoittaa käytännössä henkilöitä, jotka ovat poistuneet vastaanottokeskuksesta.

Raukeamispäätöksiä on tehty yhteensä 324 henkilölle. Näistä merkittävimmät kansalaisuudet ovat Syyria, Intia ja Marokko. Lehtisen mukaan raukeamispäätöksiä tehdään kahdesta eri syystä.

– Toinen on katoaminen, joka on tässä tapauksessa yleisempi. Toinen vaihtoehto on, että henkilö itse peruuttaa hakemuksensa, Lehtinen kertoo.

LEHTISEN mukaan 15 henkilöä on itse peruuttanut hakemuksensa, eli niiden osuus raukeamisista on pieni.
 
Hesari pääkirjoituksessaan vastustaa käännytyslakia. Vaan eipä osaa myöskään sanoa, että mitä sitten sen tilalle ja mitä pitäisi tehdä, jos ryssä jatkaa turhapaikanhakijoiden syöttöä Suomeen.

Juu kyllähän tässä voi vääntää vaikka, että laki ei ole ratkaisu vaan todellinen ongelma on venäjä. Totta, mutta minkäs teet ja millä sen ratkaiset. Laki on ainoa vastavaikutuskeino tässä kohtaa, sitä voidaan tarkastella myöhemmin uudestaan jos maailma ympärillä muuttuu.
 
Back
Top