Venäjän merivoimat-yleisketju

Venäjän media on julkaissut komean kuvan saattueesta. Nyt ei savuta...

Huomaatteko kuvassa jotain erikoista?

Cvdj5qfXYAAH5Uq.jpg
Mitä tossa tekstissä sanotaan?
 
Mitä tossa tekstissä sanotaan?

Venäjän merivoimien lentotukialusryhmä kulkee Englannin kanaaliin.
Tuo viimeinen sana Ла-Манш on Englannin Kanaali venäläisten yleisesti käyttämässä muodossa ja se tulee ranskankielen La Manche -nimestä kanaalille.
 
Venäjän merivoimien lentotukialusryhmä kulkee Englannin kanaaliin.
Tuo viimeinen sana Ла-Манш on Englannin Kanaali venäläisten yleisesti käyttämässä muodossa ja se tulee ranskankielen La Manche -nimestä kanaalille.

Kyllä: Авиано́сная гру́ппа БМФ Poccии вошла в Ла-Манш
 
Venäjän merivoimien lentotukialusryhmä kulkee Englannin kanaaliin.
Tuo viimeinen sana Ла-Манш on Englannin Kanaali venäläisten yleisesti käyttämässä muodossa ja se tulee ranskankielen La Manche -nimestä kanaalille.
Hienosäätölisäys vielä käännökseen. Вошла on preteritissä, oikeammin siinä sanottiin, että ryhmä kulki. Saapui jo siis kanaaliin.
 
:facepalm: Tunnen itseni hölmöksi. Positiivista kuitenkin, että miinalaiva on se häpeää tuottava juttu eikä isot pojat. :solthum:

Voisiko ohjusveneen muuten lähettää tuollaiseen harjoitukseen? Vai onko se liian pieni? Ainakin olisi häivettä ja modernia suunnittelua.

Näin maallikkona ensimmäisenä tulee ajatus, että mataliin rantavesiin suunniteltu matalasyväyksinen ohjusvene saattaapi kiikkua melkolailla avomerellä..
 
Suomen Sotilas (Facebook)

Maailma on seurannut Venäjän laivasto-osaston kulkua Murmanskista Välimerelle, jota johtaa ikääntynyt lentotukialus Admiral Kuznetsov.

Vähemmälle huomiolle on jäänyt se, että samaan aikaan Venäjä siirtää vastakkaiseen suuntaan Mustanmeren Sevastopolin tukikohdasta Krimiltä kaksi uutta Buyan M -luokan ohjuskorvettia Itämerelle.

Buyan M -luokan ohjuskorvetit on aseistettu Kalibr (SS-N-27) -pitkän matkan risteilyohjuksilla, jotka voidaan varustaa ydinkärjillä. Ohjusten kantomatka on 2600 kilometriä. Kalibr-risteilyohjusta voi käyttää sekä meri- että maamaaleja vastaan.

“Zelenyy Dol” (runkonumero 602) ja “Serpukhov” (603) ovat Venäjän laivaston uusimpia aluksia. Alukset kuvattiin ensin Bosporin salmessa ja sen jälkeen täydentämässä varastojaan Maltalla. Alukset pysähtyivät myös lähellä Gibraltarin salmea Pohjois-Afrikan puolella sijaitsevassa, mutta Espanjalle kuuluvassa Ceutan satamakaupungissa.

Eilen iltapäivällä (23.10.) Alankomaiden laivaston komentaja Rob Verkerk twiittasi kuvan kahdesta Alankomaiden talousmerialueen läpi purjehtivasta "Sviyazhsk -luokan korvetista" matkalla Pohjanmeren suuntaan. Sviyazhsk-luokka on toinen nimi Buyan M-luokalle sen ensimmäisen aluksen "Graf Sviyazhsk":n mukaan. Alankomaiden NH-90 -kopteri kuvasi alusten kulkua Pohjanmeren suuntaan.

Mikäli Venäjä todellakin sijoittaa uudet ohjuskorvettinsa Itämerelle esimerkiksi Kaliningradin tukikohtaan, se edelleen kärjistää alueen sotilaallista epätasapainoa. Alusten potentiaalisesti ydinkärjillä aseistetuilla risteilyohjuksilla Venäjä ylettyy iskemään maamaaleja vastaan koko Pohjois-Euroopassa - Islanti mukaan lukien - sekä hallitsemaan käytännössä koko Itämeren laivaliikennettä.
 
Suomen Sotilas (Facebook)

Maailma on seurannut Venäjän laivasto-osaston kulkua Murmanskista Välimerelle, jota johtaa ikääntynyt lentotukialus Admiral Kuznetsov.

Vähemmälle huomiolle on jäänyt se, että samaan aikaan Venäjä siirtää vastakkaiseen suuntaan Mustanmeren Sevastopolin tukikohdasta Krimiltä kaksi uutta Buyan M -luokan ohjuskorvettia Itämerelle.

Buyan M -luokan ohjuskorvetit on aseistettu Kalibr (SS-N-27) -pitkän matkan risteilyohjuksilla, jotka voidaan varustaa ydinkärjillä. Ohjusten kantomatka on 2600 kilometriä. Kalibr-risteilyohjusta voi käyttää sekä meri- että maamaaleja vastaan.

“Zelenyy Dol” (runkonumero 602) ja “Serpukhov” (603) ovat Venäjän laivaston uusimpia aluksia. Alukset kuvattiin ensin Bosporin salmessa ja sen jälkeen täydentämässä varastojaan Maltalla. Alukset pysähtyivät myös lähellä Gibraltarin salmea Pohjois-Afrikan puolella sijaitsevassa, mutta Espanjalle kuuluvassa Ceutan satamakaupungissa.

Eilen iltapäivällä (23.10.) Alankomaiden laivaston komentaja Rob Verkerk twiittasi kuvan kahdesta Alankomaiden talousmerialueen läpi purjehtivasta "Sviyazhsk -luokan korvetista" matkalla Pohjanmeren suuntaan. Sviyazhsk-luokka on toinen nimi Buyan M-luokalle sen ensimmäisen aluksen "Graf Sviyazhsk":n mukaan. Alankomaiden NH-90 -kopteri kuvasi alusten kulkua Pohjanmeren suuntaan.

Mikäli Venäjä todellakin sijoittaa uudet ohjuskorvettinsa Itämerelle esimerkiksi Kaliningradin tukikohtaan, se edelleen kärjistää alueen sotilaallista epätasapainoa. Alusten potentiaalisesti ydinkärjillä aseistetuilla risteilyohjuksilla Venäjä ylettyy iskemään maamaaleja vastaan koko Pohjois-Euroopassa - Islanti mukaan lukien - sekä hallitsemaan käytännössä koko Itämeren laivaliikennettä.
Miten minusta tuntuu, että Itämerellä tapahtuu nyt vähän liikaa?

Gotlannin joukot, iskanderien siirto, ilmatilaloukkaukset ja nyt tämä.

Kuznetsovin savutus Kanaalissa olisi juuri venäläiseen maskirovkaan sopiva harhautus.

Edit: ja tämä norjalaisten ehdotus kahden viikon takaa
http://www.hs.fi/m/ulkomaat/a1476076871686

Yhdysvallat ja Norja keskustelevat Yhdysvaltojen joukkojen ajoittaisesta sijoittamisesta Norjaan – ”Emme puhu tukikohdasta”
 
Spekulointia Kuznetsovin, Pietari Suuren @ kumpp. matkan tarkoitusperistä, nimeltä mainitsemattomiin ruotsalaisiin lähteisiin perustuen:

Ranskan Mistraalit, Venäjän Kuznetsov
...
Ruotsalaisen lähteen (24.10.2016) mukaan Venäjän toimet Välimerellä ovat:

  1. Venäjä vahvistaa otettaan Syyriassa, ja lentotukialus ja Venäjän laivaston lippulaiva Amiral Kuznetsovin käyttö Syyrian ilmapommituksiin edellä kuvatulla tavalla on osa sitä.

  2. Toisena vaihtoehtona ruotsalainen lähde mainitsee Amiraali Kuznetsovin ja sen saattuealusten jatkamisen Mustallemerelle valmistamaan ja mahdollisesti tukemaan täysimittaista hyökkäystä Ukrainaan.

  3. Kolmas toimenpide on Mistral –hyökkäysaluksen osto Egyptiltä. Mistral jäisi Venäjän Välimerelle ja/tai Mustallemerelle (tilanteen mukaan) sijoitetun merisotavoiman tuki- ja komentoalukseksi (Syyria/Ukraina). Lentotukialus Amiraali Kuznetsov ja sen saattue-alus, maailman suurimpiin pinta-aluksiin kuuluva, Kirov-luokan taistelualus Pjotr Velikiy, palaisivat aikanaan Severomorskiin – edellyttäen tietysti, että sen onnistuu saavuttaa määränpää Välimeren alueella, suorittaa tehtävänsä ja edelleen palata (sille erityisen) pitkä merimatka Pohjoiseen.
 
Mistralin osto Egyptiltä....mahtaako edes Egyptiläiset olla niin typeriä että möisivät? Siinähän samalla haistattaisivat paskat koko länsimaiselle maailmalle
 
Mistralin osto Egyptiltä....mahtaako edes Egyptiläiset olla niin typeriä että möisivät? Siinähän samalla haistattaisivat paskat koko länsimaiselle maailmalle
Näin, voisi kuvitella että alkuperäinen myyjä (tässä tapauksessa Ranska) jättää sopimukseen itselleen jonkinlaisen mahdollisuuden vaikuttaa siihen mihin nuo päätyvät.
Ainahan ostaja voi myydä romut eteenpäin tästäkin huolimatta, mutta eri asia sitten on kuka heille olisi valmis sen jälkeen mitään myymään ja millaisilla ehdoilla.
 
Suomen Sotilas (Facebook)

Maailma on seurannut Venäjän laivasto-osaston kulkua Murmanskista Välimerelle, jota johtaa ikääntynyt lentotukialus Admiral Kuznetsov.

Vähemmälle huomiolle on jäänyt se, että samaan aikaan Venäjä siirtää vastakkaiseen suuntaan Mustanmeren Sevastopolin tukikohdasta Krimiltä kaksi uutta Buyan M -luokan ohjuskorvettia Itämerelle.

Buyan M -luokan ohjuskorvetit on aseistettu Kalibr (SS-N-27) -pitkän matkan risteilyohjuksilla, jotka voidaan varustaa ydinkärjillä. Ohjusten kantomatka on 2600 kilometriä. Kalibr-risteilyohjusta voi käyttää sekä meri- että maamaaleja vastaan.

“Zelenyy Dol” (runkonumero 602) ja “Serpukhov” (603) ovat Venäjän laivaston uusimpia aluksia. Alukset kuvattiin ensin Bosporin salmessa ja sen jälkeen täydentämässä varastojaan Maltalla. Alukset pysähtyivät myös lähellä Gibraltarin salmea Pohjois-Afrikan puolella sijaitsevassa, mutta Espanjalle kuuluvassa Ceutan satamakaupungissa.

Eilen iltapäivällä (23.10.) Alankomaiden laivaston komentaja Rob Verkerk twiittasi kuvan kahdesta Alankomaiden talousmerialueen läpi purjehtivasta "Sviyazhsk -luokan korvetista" matkalla Pohjanmeren suuntaan. Sviyazhsk-luokka on toinen nimi Buyan M-luokalle sen ensimmäisen aluksen "Graf Sviyazhsk":n mukaan. Alankomaiden NH-90 -kopteri kuvasi alusten kulkua Pohjanmeren suuntaan.

Mikäli Venäjä todellakin sijoittaa uudet ohjuskorvettinsa Itämerelle esimerkiksi Kaliningradin tukikohtaan, se edelleen kärjistää alueen sotilaallista epätasapainoa. Alusten potentiaalisesti ydinkärjillä aseistetuilla risteilyohjuksilla Venäjä ylettyy iskemään maamaaleja vastaan koko Pohjois-Euroopassa - Islanti mukaan lukien - sekä hallitsemaan käytännössä koko Itämeren laivaliikennettä.

Jahajaha, joko koneosaston äijien on lupa lopettaa öljyruiskutus korsteeniin ja operaatio savuverhon voi lopettaa... eli ne muut paatit on se jutun juoni.
 
Näin, voisi kuvitella että alkuperäinen myyjä (tässä tapauksessa Ranska) jättää sopimukseen itselleen jonkinlaisen mahdollisuuden vaikuttaa siihen mihin nuo päätyvät.
Ainahan ostaja voi myydä romut eteenpäin tästäkin huolimatta, mutta eri asia sitten on kuka heille olisi valmis sen jälkeen mitään myymään ja millaisilla ehdoilla.
Tästähän voisi kehittää myös sellaisen salaliittoteorian että kun Ranska ei voinut luovuttaa Mistraleja suoraan Venäjälle niin käytetään kolmatta osapuolta välikätenä. Varmaan kaikki ihmettelivät että mitä Egypti niillä oikein tekee, eihän heillä ole merentakaisia alueita eivätkä he ole esittäneet ulospäin mitenkään hyökkäävää. Heillä on sisäisiä levottomuuksia ihan riittävästi eivät he helikopteritukialuksia tarvitse. Jospa Egypti osti ne Ruplilla.
 
Miten minusta tuntuu, että Itämerellä tapahtuu nyt vähän liikaa?

Gotlannin joukot, iskanderien siirto, ilmatilaloukkaukset ja nyt tämä.

Kuznetsovin savutus Kanaalissa olisi juuri venäläiseen maskirovkaan sopiva harhautus.

Edit: ja tämä norjalaisten ehdotus kahden viikon takaa
http://www.hs.fi/m/ulkomaat/a1476076871686

Yhdysvallat ja Norja keskustelevat Yhdysvaltojen joukkojen ajoittaisesta sijoittamisesta Norjaan – ”Emme puhu tukikohdasta”

You ain't seen nothing yet.
 
Back
Top