Venäjän merivoimat-yleisketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fulcrum
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tulen vähän myöhässä aiheeseen liittyen, mutta voisiko joku photoshopata uponneen venäläisen kelluvan telakan eteen Saddamin Irakin sodan aikaisen tiedotusministerin (Comical Ali) kuvan rauhoittelemaan tilannetta...?
Saman ministerin voisi photoshopata Laivue 2020 eteen selittämään, että miksi homma ei etene suunnitelmien mukaan.
 
To begin with, the ship has no heating because an auxiliary boiler is missing. So it’s not bad when it’s +5C in the cockpit and it’s a luxury when it’s +12C in there.

Theft is another problem of the Admiral Kuznetsov. They supply the ship with pierced canned food but they still manage to sell it at a lower cost to factory workers. “You gotta hustle if you wanna survive”.

Siis Venäjän laivaston savukoneella ei ole edes lämmitystä? Hyvin venäläisestä syystä, boileri puuttuu :D

http://englishrussia.com/2012/03/30/ill-fame-of-the-aircraft-cruiser-admiral-kuznetsov/
 
Viimeksi muokattu:
Venäläiset väittävät löytäneensä korvaavan telakan, jotta Kuznetsovin remontti voi jatkua:

https://www.kommersant.ru/doc/3916725 (venäjäksi)

Googlen kääntäjän perusteella ratkaisuna on kahden rinnakkaisen 200-metrisen telakka-altaan yhdistäminen:

At the 35th plant there are two parallel-arranged dry docks 200 meters long. The modernization project involves combining them: they simply break the wall between them to squeeze Kuznetsov into it, an industry source told Kommersant.

Olettaisin, että kyseessä on tämä telakka ja suunnitelmaan sisältyy myös telakka-altaiden jatkaminen, koska nykyinen pituus ei riitä.

Joku asiantuntija vikisi myös, että miksei käytetä vastarannalla olevaa Novatekin telakkaa...
 
Eräs käännösuutinen aiheesta:
Heti aikataulusta uutisoitaessa mainitaan jo viivästymisen mahdollisuus:
"We have a plan that will provide repair and modernization of the ship in 2021. Maybe there will be a 2-4 month delay. The plan is that capacities will be modernized at shipyard No. 35 in Murmansk. The first part of this process is dry docks," Rakhmanov said.
Heti pistää miettimään että noinkohan mainittu 4 kuukautta riittää.
Kummasti tuossa ruplat kuluvat kun tuota tehdään. Pois muualta. Ilmeisen tärkeä tuo uponnut telakka oli kokonaisuuden ylläpidon kannalta. Vaikutukset hivuttavat vähitellen ja ulottuvat hyvinkin koko ensi vuosikymmenen yli.
 
Pistäisivät moisen turhakkeen vaan romuttamolle. Samaten vaikka Kirov-luokan samaan hyssyyn. Mitä vähemmän paatteja Ryssällä, sitä pareempi. :)
 
Pistäisivät moisen turhakkeen vaan romuttamolle. Samaten vaikka Kirov-luokan samaan hyssyyn. Mitä vähemmän paatteja Ryssällä, sitä pareempi. :)
Tällä menolla niiden kokonaismäärä vähenee, kun koetetaan tekohengittää noita ja uusiin ei riitä rahkeet panostaa. Muuten olisi vaarana että uutta rautaa tulee rinnalle enemmän. Tosin niidenkin tekopaikat taitaisi olla aika kortilla.
 
Tuli mieleen kysäistä, että mikä niiden suurten helikopteritukialusten kohtalo on, jotka Ranskan piti toimittaa venäjälle? Jos niitä ei toimitettu, minne ne toimitettiin?
 
Tuli mieleen kysäistä, että mikä niiden suurten helikopteritukialusten kohtalo on, jotka Ranskan piti toimittaa venäjälle? Jos niitä ei toimitettu, minne ne toimitettiin?
 
Päin vastoin, mitä enemmän menee tukialuksiin ym. turhakkeisiin, sitä vähemmän resursseja sukellusveneisiin ja fregatti/korvetti -luokan aluksiin jotka ovat r:lle oikeasti käyttökelpoisia :)

Jep. Mitä isompia ja vanhempia sotalaivoja Venäjä ylläpitää sen parempi meille. Kaikki mitä niihin käytetään on suorituskyvystä pois.
 
En sen kummempaa lähdettä jaksa googletella mutta muutenkin ihan hyvä kun nuo Mistralit eivät Venäjälle päätyneet:

"The Mistral contract was for more than just the ships. The French were to also modernise and improve the Russian shipbuilding industry as part of it. The project was as much or more about economic development and diversification as it was about getting ships for the Russian navy. "

 
En sen kummempaa lähdettä jaksa googletella mutta muutenkin ihan hyvä kun nuo Mistralit eivät Venäjälle päätyneet:

"The Mistral contract was for more than just the ships. The French were to also modernise and improve the Russian shipbuilding industry as part of it. The project was as much or more about economic development and diversification as it was about getting ships for the Russian navy. "

Niin tuo osahan siitä juurikin toteutui (ainakin suurimmaksi osaksi) koska alukset tehtiin osin Pietarissa. Tuossa ensimmäisen aluksen perä on valmistunut laivattavaksi kokoonpanoa varten Ranskaan:
Vladivostok_stern_Baltiisky_shipyard.jpg
 
Back
Top