Vaikka kuin yritän välttämään puhumista Suomessa asuvien venäläisten kanssa, aina se ei onnistu, tänään oli tälläinen vahinko. Putinisti, keski-ikäinen nainen itse nosti rakkaan putin-führerinsa esiin, ja sieltä alkoi tulla
sitä sama paska, eli sain kuulla ihan sairasta propaganda livena pitkästä aikaa niin että mielenrauhani järkkyi hetkeksi..
Putinisti: -Jo, siellä (Venäjällä) on köyhyttä, eläkkeet satasen $ luokka kk:ssa, hinnat korkeat, mutta putin-on-molodets, hitaasti mutta varmasti menee siihen että kohta USA on polvillaan, kohta me pyhitään heille nenän.
Minä: - Millä meinätte pyyhkiä sen, venäläisten köyhyydellä? Vai sillä ettei kukaan halua investoida koko Venäjään vai korkeiden teknologioiden puutellako?
Putinisti: - Täh!? Meillä on paras mahdollinen teknologia - tiedätkö sinä edes mitä on paras mahdollinen teknologia täällä hetkellä? Sotilallinen!Etkö sinä tiedä, kuinka nöyrästi Trump soitti meidän putinille, et tiedä!?Soitti itku äänessä!! Silloin kun me ammuttiin sateliitti alas! Tunne meikäläisen!
Minä: No niinpa tietenkin, siellä USA ssa ilonmaskit ja heidän yritykset tehdä maapallon ihmiskunnalle parasta avaruudessa tulevaisuudessa ja putinistanissa ylpeileillään jostain alas ammutuista jossain, johon kerrankin osuu, ai niin onhan sitä osuttu malesialaiseen matkustajakoneseen..joo, mahtavat haljeta ylpeydestä moisesta sankaruudesta ja saavutuksesta.
Tässä vaiheessa jostain syystä putinistien naamat alkavat tulla punaiseksi, ei, ei häpeästä, vaan loukkaantumisesta. Ja vihasta, ja että kehtaakin loukata ylpeyttämme, pyhäputiniamme..
Putinisti: - Mutta nyt kaupoissamme ruoka, toisin kun Jeltsinin aikana..ei ollut edes saippua! Kaikki paha on hänen syytä - Jeltsinin!
Minä: "No hyvä että löytyi syyllinen, yksi alkoholisti, hänen syytä tietenkin kaikki, vuodesta 1917 tähän päivään, kyllä-kyllä, ei boltsujen-kommareiden, tsekistien ja kleptoktattien".
Putinisti ei tajua sarkasmiani, tai tajuaa ja siksi päättää lyödä vielä pari korttia:
P: - "Mutta me ja kiinalaiset ostamme kultaa, tiesitkö?"
M: - "Ketkä me? Miten tämä kulta tuntuu 100 talalla kk elävän venäläisen nahoissa? Vai tuntuuko se sinun lompsassa? Minun lomsassa se ei ainakaan tunnu, kenen lompsassa se tuntuu sitten? Putinin ja hänen lähipiirin kenties, onhan Putin dollari miljardööri, ja puhutaan että yksi rikkaimmista.."
Putinisti empi hetken ja sitten muistaa että hänen pitää ylpeillä, ja jatka ylpeilyä:
- "No, entä sitten, hän saa olla miljördööri", - sitten hän vähän sekoille dollarikurssien kanssa, ja sitten taas palaa ameriikalle nyrkillä heristelyyn ja sanoo: "Kohta me kuitenkin näytetään heille!".
Vastaan ettei Suomessa löyty tavallista rivin kansalaista joka halkeilisi ylpeydestä jonkun miljardöörin rahoista. Paitsi suljetulla osastolla,jos sieltäkään..
Putinisti lyö toisen kortin, jostain että tuntee yhden jopa Brittien kuninkaalisten lähellä olevan(!), ja hänkin rakastaa putinia
Tälläisen en vitsi edes vastata.
Me hyvästellään, kerron hänelle että Kremlin tv propaganda tekee ihmisistä aivottomia zombeja, putinisti nainen vastaa ettei hän katso tv:tta, johon sanon että väliäkö, mistä hän hullutta kauhaa, kremlin tv:sta tai kremlin nettisivuilta.
Vastan että onneksi hänen lapset ovat viisampia. Sitä se koko keskustelu alkoi, lapsista, ja sitä ettei ne tajua hänen rakkatta putiniin..tämä on aikamoinen isku hänelle.
Nainen asunut Suomessa vuodesta 1989, lapset varttuneet täällä, naisen suomen kieli on luokka mitä minulla oli joskus hyvin kauan sitten asuttuaan Suomessa noin kuukausi. Ollaan saman ikäisiä, mutta eri planeetoilta.
Onneksi tiet erosivat ennen kuin hänestä alkoi tulla agressivinen, olen tottunut että putinistien punoittavat naamat on yleensä alkusoitto sitä.
Huh-huhh. Selvisin hengissä sentään.