Koska hylystä on julkaistu kovin vähän kuvia, niin ainakin minä uskon että ryzzät haluavat peitellä sitä tosiasiaa, että hylyssä on runsaasti ohjuksen ulkoiseen räjähdykseen viittaavia merkkejä.
Mietin myös sitä vasemman siiven irtoamista. Ainakaan siinä videossa ei siivessä ole selviä merkkejä ohjuksen räjähdyksestä (jotain pientä olen näkevinäni siivessä hieman kauempana kamerasta, mutta se saattaa olla jotain roskia). Maalipinnat ovat kuin uudet. Renkaatkin ovat ehjät. Ohjus on osunut muualle koneeseen ja tuo siipi on irronnut täysin muista syistä. Syynä saattaa siinä olla aerodynaamiset voimat jos räjähdys on esimerkiksi vaurioittanut koneen takaosan ohjailupintoja ja kone on sen takia tehnyt liian äkkinäisiä liikkeitä.
Siinä putoamisvideossahan olen näkevinäni suht ehjän koneen rungon, yhden siiven ja kaksi moottoria paikallaan. Muut osat ovat kadonneet. Eli toinen siipi (tämä metsävideossa nähty) ja sivuperäsin + korkeusperäsimet puuttuvat.
Teoriani olisikin, että ohjus on räjähtänyt koneen takaosan läheisyydessä oikealla puolella ja sivuperäsin + korkeusvakaajat ovat irronneet saman tien. Tämän jälkeen kone ei ole ollut lainkaan ohjailtavissa ja se on nopeasti tehnyt jonkun rajun liikkeen, joka on repäissyt vasemman siiven irti. Toki niitä ohjuksen sirpaleita on lentänyt myös muuallekin pitkin (suht pientä) konetta ja matkustajat ovat kaikki todennäköisesti kuolleet sirpalevaikutuksesta saman tien.
Minä etsisin niitä sirpaleiden reikiä koneen takaosasta ja sivuperäsimestä + korkeusvakaajasta. Se vaan, että ryzzä ei todennäköisesti ikinä tule julkaisemaan yhtään kuvia tuosta hylystä. Ainoat todisteet jotka toistaiseksi olemme nähneet, on ollut jonkun ziviilin (tai vastaavan tyhmyrin) jonnekin telegrammiin postaamat videot ennen kuin viranomaiset ovat ehtineet paikalle. Toki tulipalokin on tuhonnut suuren osan todisteista.
Jos saavat sirpaleen reiät piilotettua Prigon ruumiista, niin silloin ehkä julkaisevat siitä kuvia, mutta todennäköisesti ei. Sirpaleet olisivat silloin tulleet takaviistosta oikealta (jos matkustajat ovat kaikki istuneet kasvot menosuuntaan).
Jos ryzzän narratiivi pommista laskutelinekuilussa pitäisi paikkansa, niin silloin sirpaleet tulisivat melko suoraan altapäin (jos sellasesta pommista mitään sirpaleita tulee). Ainakaan siinä metsän läpi hinattavassa siivessä ei ole minkäänlaisia merkkejä pommista.
EDIT: Eiku hetkinen. Tässähän on kuva siitä sivu-/korkeusvakaajacombosta. En näe mitään sirpaleiden jälkiä. Mutta oikeanpuolimmainen korkeusvakaaja on poissa ja kuvakulmakin on melko epäedullinen. Kuvakulma on siis ylhäältä päin. Vasen korkeusvakaaja näkyy, mutta sen ohjailupinta (korkeusperäsin) on poissa. Oikea korkeusvakaaja on poissa lähes kokonaan. Sivuperäsimestä näkyy yläosa ja se on kääntyneenä jyrkästi vasemmalle.
EDIT2: Ei näy toisestakaan kuvakulmasta peräsimessä minkäänlaisia sirpaleenjälkiä. Jos sen lähellä olisi räjähtänyt ohjus, niin tuo olisi kuin haulikolla ammuttu. Taidan ottaa sanojani takaisin sen verran, että ehkä se räjähdys ei tapahtunutkaan koneen takaosan lähellä. Tai sitten sirpaleen jäljet loppuvat sopivasti juuri ennen tuota peräsinosaa.