Venäjän talous ja yhteiskunta - kehitys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inscout
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Tämähän on kokoajan muuttumassa vielä synkemmäksi ryssien näkövinkkelistä.

Vuoden lopussa häämöttää hetki, kun Ukrainan läpi Eurooppaan virtaava kaasu pysähtyy ja siinä loppuu tulot niistä kuin seinään.

Kiinalle toimitettavan kaasun keskihinta laskee usean seuraavan vuoden aikana sopimuksen mukaisesti.

Japani vähentää koko ajan kaasujen ostoa ryssiltä, eikä varmasti ole tekemässä yhtään uutta toimitussopimusta, sama koskee Eurooppaa, mikäli jollakin sopimus umpeutuu niin osto suunnataan muualle. LNG:n sanktiointi olisi kuitenkin se viimeinen naula, mutta ei taida tulla ihan vielä, ensimmäinen askel voisi olla tuo välittämisen kieltäminen eli ryssien tulisi toimittaa kaasunsa suoraan loppuasiakkaalle, ei eurooppalaisia välikäsiä jolloin äkkiä loppuu kuljetuskapasiteetti ja siten tulot leikkaantuvat reilusti.


Viime yönä Salavatissa tuleen laitettu jalostamo on Gazprom Neftin eli heidän öljybisneksensä yksi merkittävimmistä jaloistamoista.

Ja vaikuttaisi videoiden perusteella, että ainakin kaksi, ehkä kolme isoa droonia pääsi perille ja toinen osui katalyyttiseen krakkeriin. Wikipedian mukaan tehdasalueella on 12500 työntekijää joka antaa kuvan laitoksen koosta. Ryssälän kokoisessa maassakin noiden pitää pyöriä 24/7 tai jossain tulee pulaa polttoaineista.

 
Viimeksi muokattu:
Muutama päivä sitten oli mediassa sentään hyvä uutinen, että Itä-Suomen yliopisto peruuttaa Putinin marionetin, Tarja Cronbergin kunniatohtoruuden.
Minun puolestani tosin koko ko. yliopiston voisi lopettaa, tai ainakin karsia kun joka toisessa uutisessa Marinin hallituksen aikana kommentoimassa oli Pauli Rautiainen, sosiaalioikeuden yliopistonlehtori. Väitellyt kuvataiteilijoiden oikeusasemasta ja kuvittelee olevansa perustuslakiasiantuntija....
 
Galeev keskittyy uuden pumin taustaan. Noussut esim. 35 vuotta tavanomaista myöhemmin byrokraatin uralle. Meriitit vaikuttaisi olevan tutkijana.
Massicot pohtii hieman enemmän jatkoa.
 
Ilmeisesti eivät ole ikinä seuranneet rautatiekuljetuksen volyymeja vaikka koko liikennemuoto on Venäjälle elämän ja kuoleman kysymys.
Nyt hiili ottaa turpaan kun sillä on kovat kuljetuskustannukset, vähän ostajia ja ei se ole prioriteettikuljetettavakaan.
Years ago Russian Railways - a monopoly - eliminated their ENTIRE MAINTENANCE DEPARTMENT. In the time since then, locomotives have not been properly maintained. In addition about half of their locomotives are over 20 years old, and parts are no longer made.

Russia often does this, they operate large companies with small business mentalities. You can['t] expect for someone to manufacturer or sell you all the locomotives you need immediately for a country the size of Russia.
“Russian government is basing its energy strategy on a constant increase in coal production — from the current 438 million tons per year to 482 million tons in 2030 and 556 million in 2050”. Why? I just showed you how the Railway was limiting shipments. AND ITS GETTING WORSE.
 
Viimeksi muokattu:
Öljyn hinta pudottelee reipasta alamäkeä, siitäpä vain helvetillisen vaikeaa taloustilannetta kehittymään jo valmiiksi huonossa hapessa oleville Teboilin veriöljyn kauppialle sekä Putlerille itselleen.

Jos ei näe moraalista ongelmaa myydessään tai ostaessaan Teboililta yhtään mitään niin ei ole moraalia. Koko kytkös on luotu vain tätä mädättämistarkoitusta varten sekä tietenkin veriöljykauppaa varten siinä sivussa.


Novatekin ja Surgutneftgazin ei tarvitse enää Putlerin määräyksen nojalla ilmoittaa kaikkia tulostietojaan, no tuo ilmoitus itsessään kertoo kaiken oleellisen, bisnes on tappiollista ja kassa tyhjä, molemmat tarvinnevat miljardeja ruplia valtiolta per kvartaali pelkästään pysyäkseen pystyssä.

 
Back
Top