Venäläisten maakaupat ja tiedustelu

Forssan suunnalla on jotain yhteyttä/ kontaktia pidetty Venäjälle. Se että Forssan lähellä Jokioisissa on lentokoneiden varalaskukenttä sekä Tammelassa ase/ammusvarasto eivät varmaan millään tavalla liity asiaan...?

Kooklasin Forssaa ja yllätys sieltähän löytyy noiden lisäksi valtakunnanverkon varavoimala?

http://www.fingrid.fi/fi/ajankohtaista/kuvagalleria/Forssan_varavoimalaitos/Sivut/default.aspx

Venäläisiä ei varmasti kiinosta Forssan olematon teollisuus kiinostuksen on pakko olla jotain strategisempaa?
 
Olet kyllä kovahermoine sälli jos et suostu näkemään uhkakuvia missään. :)

Mitäs jos se uhkakuva on muovautunut ilmeisesti sinullekin juuri näiden uutisointien kautta.

Kirjoitinko huonosti? Kokeillaan uudelleen. Venäläinen omistaa teollisuuskiinteistön Suomessa. Lehti väittää kiinteistössä ei voi harjoittaa teollisuustoimintaa, koska se on syrjässä ilman logistiikkaan soveltuvia liikenneyhteyksiä. Totuus (toki minun kertomana) kiinteistö on "teollisuusalueella" ja kilometrin päässä yhteys Valtatie 13 sekä 200 m päässä rautatielastauspaikka Jyväskylä-Haapajärvi radalle.

Siinä hävisi se uhkakuva, koska uutisoinneissa käytetyillä perusteluilla ei ole juuri pohjaa.

Itse pidän Venäjää uhkana, mutta yritän perustaa ajatukseni faktoihin ja omiin arvioihin. Arviot syntyvät tarkasteltuani helposti saatavissa olevia suodattamattomia lähteitä. Tässä tapauksessa karttapalvelut ovat erinomainen apu.
 
Minulle taas tuo varasto voi olla vaikkapa spetsnaskompnian varusvarasto. Rauhanaikana tuodaan pikkuhiljaa tavaraa sinne jotta sitten on toimintavalmiina kun tarvitaan. Miehet (jotka niitä varusteita tulevat käyttämään) taas asuvat jo Suomessa, tietenkin.
 
Minulle taas tuo varasto voi olla vaikkapa spetsnaskompnian varusvarasto.

Millä perusteella?

Silloin me ollaan tosi pahassa pulassa. Tästä maasta taitaa sitten löytyä muutama kymmenentuhatta spetsnats varusvarastoa. Osa tosin vain partion kokoisen osaston varusteille. Tai onko kaikki muut kuin sinun omistamat kiinteistöt iivanan varastoiksi jyvitetty? Et voi tietää!
 
http://www.savonsanomat.fi/savo/venalainen-omistaa-mokin-lahelta-lennoston-tukikohtaa/1913610 tuossa Savon Sanomien uutinen Rissalan mökistä.

Rissalan kiitotein eteläpäästä löytyy parisenkymmentä kiinteistöä parin kilometrin matkalta. Samalla tavalla kuin kysytään miksi se venäläinen on halunnut ostaa näin huonosta paikasta mökin, niin voi kysyä miksi nämä muut haluavat asua aivan kiitotien päässä. Tuosta VOR-antennikentästä taisi olla silloinkin juttua kun uutinen ilmestyi. VOR on siviili-ilmailun radionavigointijärjestelmä. Sillä ei ole merkittävää sotilaallista funktiota.

Olisi mielenkiintoista tietää minkälaista reittiä nämä havainnot venäläisomistuksista tulee. IL jutussa on sellaisia kohteita joista tavan juorutoimittaja ei voi mitään tietää. Se näkyy myös itse jutuissa eli kerrotaan suoraan toisenkäden tietoa.

Oikeastaan on pakko kysyä mistä nuo sinun tietosi tulevat koska olet kertonut tietoja joita ei saa mistään julkisesta lähteestä ja ennen kuin kysyt mitä tietoja, tiedot Venäläisten aikomuksista ja kiinteistöjen käytöstä.
 
En minä tarvitse perustetta muuta kuin omat aivot. En ole niin umpirealisti kuin sinä joka vain luottaa kylmään faktaan.

sodassa ja varsinkin nykyisenkaltaisessa sodassa rationaalinen ajattelu on tuhontie ja se pitää heittää romukoppaan sanoo Edward Luttwak jossakin esitelmässään... (mutta eihän Luttwak mistään mitään tiedä)

muutama linkki:



edit.

 
Viimeksi muokattu:
Oikeastaan on pakko kysyä mistä nuo sinun tietosi tulevat koska olet kertonut tietoja joita ei saa mistään julkisesta lähteestä ja ennen kuin kysyt mitä tietoja, tiedot Venäläisten aikomuksista ja kiinteistöjen käytöstä.


tämä tieto kuitenkin on jäänyt epäselväksi..... @peelo kirjoitti: "Olisi mielenkiintoista tietää minkälaista reittiä nämä havainnot venäläisomistuksista tulee"
 
Oikeastaan on pakko kysyä mistä nuo sinun tietosi tulevat koska olet kertonut tietoja joita ei saa mistään julkisesta lähteestä ja ennen kuin kysyt mitä tietoja, tiedot Venäläisten aikomuksista ja kiinteistöjen käytöstä.

:D:D:D pari hymiötä alkuun. Ei saa mistään julkisesta lähteestä?

Tuossa muutama linkki joista selviää tuon lainaamasi kohdan tiedot. Epämääräisyys on näköjään valttia, mutta voisitko silti tarkentaa jotta voin vastata sinulle. Mikä on sellaista mitä ei saisi julkisista lähteistä.
http://www.savonsanomat.fi/savo/venalainen-omistaa-mokin-lahelta-lennoston-tukikohtaa/1913610
http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta
https://www.google.fi/maps/@60.102588,25.0312824,9.75z
https://en.wikipedia.org/wiki/VHF_omnidirectional_range

En tiedä mitään Venäläisten aikomuksista tai kiinteistöjen käytöstä. Ihmettelen vain että niin monella tuntuu olevan sitä tietoa kun niitä julkisesti ladellaan ja kuten joku on saattanut huomata niin kaikki ei ole sitä minkälaista kuvaa levitetään.


Kiinteistörekisteri on julkinen. Jos aikaa ja kiinnostusta sen penkomiseen on, kyllä siitä tiedot löytyy.
http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/rekisterit-otteet/kiinteistorekisteri

Kiinteistötiedot on maksullisia, eli vähän hankaloittaa tilannetta. On tosi helppo käydä karttoja läpi kun ne saa netistä suoraan.
 
tämä tieto kuitenkin on jäänyt epäselväksi..... @peelo kirjoitti: "Olisi mielenkiintoista tietää minkälaista reittiä nämä havainnot venäläisomistuksista tulee"

Viittasin vain uutisten laatuu. Eli jos toimittaja olisi itse oikeasti penkonut asioita niin asiasisältö olisi myös kohdillaan. Nyt vaikuttaa siltä että joku paikallinen on ensimmäisen uutisen aiheeseen liittyen nähtyään ottanut yhteyttä. Tämän jälkeen toimittaja on painanut jutun ulos tarkistamatta asioita, muuta kuin niiltä osin millä saadaan juttu myytyä kansalaisille. Venäläinen+kiinteistö+ei normaalia käyttötarkoitusta+sotilaskohde=uhka. Sen sijaan sen olisi voinut kertoa pimittämättä mitään jonka jälkeen jokainen olisi voinut itse päätellä onko sitä uhkaa vai ei.
 
Viittasin vain uutisten laatuu. Eli jos toimittaja olisi itse oikeasti penkonut asioita niin asiasisältö olisi myös kohdillaan.
Varmasti on medialla ylilyöntejä, mutta entä iso kuva? Minusta Puolustusvoimien edustajat ja muut turvallisuudesta vastaavat viranomaiset ovat selkeästi tuoneet julki huolensa venäläisomistuksista.
Useinhan se viesti tulee evp-upseerien suulla, kun virassa olevilla ulostulo on vähän vaikeampaa, mutta viestin laatuun se ei minusta vaikuta.
Tässä viimeisissä kirjoituksissa hallitsee nyt median joidenkin juttun epätarkkuus, mutta onko armeijan suunnasta tullut palaute sinusta sellaista, ettei sen pitäisi aiheuttaa huolestumista venäläisomistuksista?
 
Varmasti on medialla ylilyöntejä, mutta entä iso kuva? Minusta Puolustusvoimien edustajat ja muut turvallisuudesta vastaavat viranomaiset ovat selkeästi tuoneet julki huolensa venäläisomistuksista.
Useinhan se viesti tulee evp-upseerien suulla, kun virassa olevilla ulostulo on vähän vaikeampaa, mutta viestin laatuun se ei minusta vaikuta.
Tässä viimeisissä kirjoituksissa hallitsee nyt median joidenkin juttun epätarkkuus, mutta onko armeijan suunnasta tullut palaute sinusta sellaista, ettei sen pitäisi aiheuttaa huolestumista venäläisomistuksista?

Tässä ongelmana on että PV edustajat eivät tule omatoimisesti ulos. Uskoisin että aloite tulee medialta lähes aina ja viranomaiset vastaavat vain kysymyksiin, jolloin media saa rauhassa asetella huolestumisen tason oman makunsa mukaan.

Itse luotan tiedustelun/valvonnan kykyyn vaikka antavatkin todella vähän mitään tietoja ulos. evp-alkuisten jutut jätän omaan arvoonsa.
 
Tuossa muutama Maikkarin tekemä pätkä, eivät ihan huuhaalta vaikuta.

Tässä demarilla on huoli siitä, että onkohan kyse ulkomaalaisvastaisuudesta. Itseäni kiinnostaisi, mitä noissa rullissa on oikeasti sisällä, myös se että miksi moreenialueelle rakennetun pressuhallin alta on vaihdettu maata viiden metrin syvyydeltä, kuten omistaja kertoi:



 
Miksi? Sellainen kamera jonka viet naapurin maille ja niin ettei se naapuri sitä löydä on melko hyödytön kamera. Helpoin ja tehokkain se on jos näkymä (tässä tapauksessa väylälle) sopiva niin siitä terassin ikkunasta. Ei tarvii vetää kaapeleita. Jos haluu hifistellä niin masto jonka nokkaan. Jos itse olisin miljonääri niin aivan varmasti omistaisin saaren merialueelta ja laittaisin kamerat tai vaikka tutkan (luvanvarainen ilmeisesti) ja radioskannerit suuntimoantennilla.

Koska kytkös omistajaan helpompi salata
 
Back
Top