Recon4Life
Kapteeni
"Nykytilanteessa vihreät ei kannata Suomen Nato-jäsenyyttä. Olennaisesti muuttuneessakin tilanteessa Suomen Nato-jäsenyyshakemuksen jättämisestä tulee järjestää kansanäänestys."
Puolueesta kertoo mielestäni tarpeeksi samaisessa puoluekokouksessa muotoiltu linja: "'Ihmisoikeus- ja tasa-arvonäkökulmien perusteella on syytä siirtyä vapaaehtoiseen ja sukupuolineutraaliin asepalvelukseen', kokous linjasi sunnuntaina iltapäivällä."
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/vihreät-jätti-nato-oven-raolleen
Aika nihkeä siis.

Tosin ne parhaan näköiset alan naisihmiset ovat itä-Euroopan uusista NATO-maista, erityisesti Tsekeistä ja Unkarista...
 Tosin ne parhaan näköiset alan naisihmiset ovat itä-Euroopan uusista NATO-maista, erityisesti Tsekeistä ja Unkarista... Eli luottamus on ainakin hyvin vahvasti ehdollista. Siltikin, pidän itse todennäköisempänä uhkana kuin jotain järjestelmällisiä "hallinta-avaimia" Venäjällä, sitä että aseiden valmistajamaalla on paras tietämys aseen ominaisuuksista, heikkouksista ja vahvuuksista. Tosiaan Georgiassa ei käsittääkseni ainakaan mitään hallintaa käytetty tai sitten se ei toiminut/rikottiin, ja koneita tuli tonttiin anteeksiantamattoman monta noin lyhyessä sodassa. Länsiaseissakaan ei tiettävästi ole paljastunut tällaisia "bugeja", esim. Falklandin sodassa Exocetit eivät toimineet kunnolla mutta syynä ilmeisesti ihan fyysisesti suoritettu sabotaasi (näin olen lukenut) ja lisäksi Ranska antoi briteille neuvoja niiden ominaisuuksista. Ja Iran on käyttänyt F-14 / F-4 koneita ihan ilolla. Export-versioiden ongelma on mielestäni useimmiten se, että ne ovat yksinkertaisesti paskoja, kuten neukkujen arabimaille myymä MiG-23 jossa oli MiG-21BIS -mallin tutka, ei mitään tolkkua!
 Eli luottamus on ainakin hyvin vahvasti ehdollista. Siltikin, pidän itse todennäköisempänä uhkana kuin jotain järjestelmällisiä "hallinta-avaimia" Venäjällä, sitä että aseiden valmistajamaalla on paras tietämys aseen ominaisuuksista, heikkouksista ja vahvuuksista. Tosiaan Georgiassa ei käsittääkseni ainakaan mitään hallintaa käytetty tai sitten se ei toiminut/rikottiin, ja koneita tuli tonttiin anteeksiantamattoman monta noin lyhyessä sodassa. Länsiaseissakaan ei tiettävästi ole paljastunut tällaisia "bugeja", esim. Falklandin sodassa Exocetit eivät toimineet kunnolla mutta syynä ilmeisesti ihan fyysisesti suoritettu sabotaasi (näin olen lukenut) ja lisäksi Ranska antoi briteille neuvoja niiden ominaisuuksista. Ja Iran on käyttänyt F-14 / F-4 koneita ihan ilolla. Export-versioiden ongelma on mielestäni useimmiten se, että ne ovat yksinkertaisesti paskoja, kuten neukkujen arabimaille myymä MiG-23 jossa oli MiG-21BIS -mallin tutka, ei mitään tolkkua! 

näkemys, että esimerkiksi Palestiinan valtion tunnustaminen olisi parhaita käytännön toimia maamme turvallisuuden parantamiseksi.
 näkemys, että esimerkiksi Palestiinan valtion tunnustaminen olisi parhaita käytännön toimia maamme turvallisuuden parantamiseksi.