#vihapuhe

No just. :facepalm: En kyllä yhtään ihmettele jos asianomainen labrahoitaja saa tämän jälkeen etsiskellä uutta työpaikkaa.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709262200419314_u0.shtml


Helsingin Myllypuron terveysaseman yhteydessä toimivan HUSLABin laboratoriohoitajana työskentelevä nainen esiintyy nettiin ladatulla videolla, jossa hän haukkuu maahanmuuttajataustaisia asiakkaita ja myöntää kohtelevansa heitä epäasiallisesti.


- En sano huomenta, enkä tervehdi mitenkään. Ne on sontaa mun jalan alla. Mä näytän sen kaikilla ilmeillä, että sä vitutat mua, nainen kertoo tuttavalleen videolla maahanmuuttajapotilaistaan.

Hän haukkuu maahanmuuttajia muun muassa tyhmiksi, likaisiksi, saastaisiksi ja sanoo heidän olevan täynnä tauteja.

- Niillähän on kaikilla melkein tuberkuloosi, nainen väittää videolla.

Laboratoriohoitaja kertoo tuttavalleen käyttävänsä aina paksuinta neulaa, kun hän ottaa verinäytteitä maahanmuuttajilta.

- Ne vinkuu kun niitä piikitetään.

Kerrankin ollaan ihan vahvasti ketjun aiheessa itsessään.

Tässä ei tartte edes kritisoida vihapuheen määrittelemättömyyttä...tämä on ehdottomasti sitä ihtiään :)
 
Onko tämä teidän mielestänne asiameininkiä pojat? Saatan olla vanha tosikko, mutta mielestäni ei sinne päinkään.

Itse asiassa yritin hieman pilke silmäkulmassa indikoida suuntaan "no ehkei nyt kuitenkaan", mutta ilmeisimmin epäonnistuin.
 
Itse asiassa yritin hieman pilke silmäkulmassa indikoida suuntaan "no ehkei nyt kuitenkaan", mutta ilmeisimmin epäonnistuin.

Voi olla, että huumorintajussani on vikaa.

Mietin nimittäin juuri ennen näitä viestejä, onko mikää muu profiili joutunut tällaisen kiusoittelun kohteeksi ja onko muiden kirjoituksia ja motiiveja kirjoittaa ruodittu ikään kuin omana keskustelunaan ilman mitään huomautusta tai seuraamusta. Jos näin voi toimia, yhdenvertaisuussyistä sen pitää olla sallittua kaikkien kohdalla. Enkä tarkoita, että sinun ja minun täytyy nyt suhtautua vaikkapa adminiin seksistisesti ja ehdottaa häntä minkkiketjuun. Sekin olisi asiatonta.

Eikö?
 
Voi olla, että huumorintajussani on vikaa.

Mietin nimittäin juuri ennen näitä viestejä, onko mikää muu profiili joutunut tällaisen kiusoittelun kohteeksi ja onko muiden kirjoituksia ja motiiveja kirjoittaa ruodittu ikään kuin omana keskustelunaan ilman mitään huomautusta tai seuraamusta. Jos näin voi toimia, yhdenvertaisuussyistä sen pitää olla sallittua kaikkien kohdalla. Enkä tarkoita, että sinun ja minun täytyy nyt suhtautua vaikkapa adminiin seksistisesti ja ehdottaa häntä minkkiketjuun. Sekin olisi asiatonta.

Eikö?

Kyllä se vika taisi olla viestissäni, irvihymiö ei toimi siinä. Ilman hymiötä olisi ollut vähän parempi.

Tietysti ei tule äkkiseltään mieleen kuin Roope Luhtala ja Saara Jantunen jotka ovat täällä nimellään olleet. Moni käyttäjä (itseni mukaanlukien) toisaalta ei paljoa peittelekään identiteettiään, mutta ei minusta ole ollut mitään lehdissä joten oletan että harvaa kiinnostaakaan.

Kyllähän Roopekin oli tietynlaisen ruodinnan kohteena, joskin myös ehkä aiheena ehdottomimman suhtautumisen täällä keräävässä ketjussa. Arvostan tyyppiä vaikka olen täysin eri mieltä. Jantunen kerää nyt huomiota kun on omalla nimellään, ollut esillä mediassa aihepiiriin liittyen jota täälläkin on jauhettu, on ainakin pinnallisesti katsoen eri mieltä joistain asioista kuin useat muut (mielestäni valtavia perustavanlaatuisia eroja ei kuitenkaan ole) ja edustaa lisäksi sukupuoleltaan pientä vähemmistöä foorumilla. Arvostan hänenkin tahtoaan keskustella täällä. Yksi minua eniten kyrsinyt asia syksystä 2015 lähtien on se, että ei haluta keskustella vaan huudetaan. Sitä tuntee saavansa leimoja otsaan, toisaalta onnistuin haalimaan jopa kirkon SoMe-paavi Lari Lohinkosken hetkeksi keskusteluyhteyteen kerran ja hän ei pitänyt silloin mielipiteitäni esim. tp-hausta rasismina.
 
Tosin minkkiketjusta yleisesti todettava, että en minä mielestäni suhtaudu ns. "eskokiesimäisesti" sinne postaamiini julkkisnaisiin. En suhtaudu vaikkapa Kaisa Mäkäräiseen urheilijana vähällä kunnioituksella siksi, että hän on viehättävä. Mutta en kyllä laittaisi palstalla keskustelevia sinne riippumatta mistään ulkoisista tekijöistä. Ei varmaan todellisuudessa myöskään @ajs178 , sitä koitin tuolla "anna palaa" -hommalla vitsailla.

Sanottakoon lyhyenä keventävänä anekdoottina että työskentelin pitkään eräässä suuressa infrayhtiössä pääkonttorilla. Firma teki (naispuolisille ?) asiakkaille legendaarista asfalttimieskalenteria, jossa oli ihan oikeita asfalttimiehiä hommissa. Mielestäni hyvällä maulla kun ei ollut mitään ammattimalleja vaan oikeita duunareita vaikka tietysti raamikkaita uroita joukossa. Toimiston 'tytöt' (ikään ja asemaan katsomatta assarista johtajaan) tietty haalivat nämä kaltsut myös työpisteilleen. No minähän tällaisena hintelänä rillipäisenä vinkuheinänä tietty olin loukkaantuvinani että saanko minä nyt sitten tyttökalenterin. Eräs tuttu viestintäihminen (nainen) sitten toden totta toi minulle tyttökalenterin - kyseessä oli Suomen Rengaskierrätys Oy:n kalenteri jossa oli bodypainteilla villieläinteeman mukaan maalattuja mallinaisia rengaskasojen lomassa. En ripustanut kalenteria, koska en halua tuijottaa vanhoja rengaskasoja koko vuotta vaikka siellä olisikin joku tiikeriksi maalattu nainen joukossa...

Mitä opimme tästä tarinasta? Lähinnä kai sen, että miksi h**vetissä Honcho kirjoittaa tämmöistä kun voisi vaikkapa nukkua...
 
Tosin minkkiketjusta yleisesti todettava, että en minä mielestäni suhtaudu ns. "eskokiesimäisesti" sinne postaamiini julkkisnaisiin. En suhtaudu vaikkapa Kaisa Mäkäräiseen urheilijana vähällä kunnioituksella siksi, että hän on viehättävä. Mutta en kyllä laittaisi palstalla keskustelevia sinne riippumatta mistään ulkoisista tekijöistä. Ei varmaan todellisuudessa myöskään @ajs178 , sitä koitin tuolla "anna palaa" -hommalla vitsailla.

Sanottakoon lyhyenä keventävänä anekdoottina että työskentelin pitkään eräässä suuressa infrayhtiössä pääkonttorilla. Firma teki (naispuolisille ?) asiakkaille legendaarista asfalttimieskalenteria, jossa oli ihan oikeita asfalttimiehiä hommissa. Mielestäni hyvällä maulla kun ei ollut mitään ammattimalleja vaan oikeita duunareita vaikka tietysti raamikkaita uroita joukossa. Toimiston 'tytöt' (ikään ja asemaan katsomatta assarista johtajaan) tietty haalivat nämä kaltsut myös työpisteilleen. No minähän tällaisena hintelänä rillipäisenä vinkuheinänä tietty olin loukkaantuvinani että saanko minä nyt sitten tyttökalenterin. Eräs tuttu viestintäihminen (nainen) sitten toden totta toi minulle tyttökalenterin - kyseessä oli Suomen Rengaskierrätys Oy:n kalenteri jossa oli bodypainteilla villieläinteeman mukaan maalattuja mallinaisia rengaskasojen lomassa. En ripustanut kalenteria, koska en halua tuijottaa vanhoja rengaskasoja koko vuotta vaikka siellä olisikin joku tiikeriksi maalattu nainen joukossa...

Mitä opimme tästä tarinasta? Lähinnä kai sen, että miksi h**vetissä Honcho kirjoittaa tämmöistä kun voisi vaikkapa nukkua...
Otan osaa. Sama tunne kun lapsenlapset välillä herättää. Sanotaan vain "hyshys, vaari nukkuu, älä herätä koiraa"
 
Kyllä...mutta niitä ei kannata jakaa julkisesti... Tällä ilmeisesti lähti vähän käsistä...

Kysymys kuuluu, latasiko henkilö itse videon nettiin? Uutisen sanamuoto "esiintyy nettiin ladatulla videolla" antaa ymmärtää, että ei. Tässä taisi tapahtua nyt "Glebit"... Kuvattiin toisten epäasiallista käytöstä ja laitettiin se nettiin. Tosin tässä tapauksessa kumpikin osapuoli saanee sapiskaa.

Edit: Olin oikeassa, keskustelee toisen henkilön kanssa. Linkitän nyt MV-Lehteen, kun ne siellä ovat, mode poistaa linkin, jos katsoo tarpeelliseksi.

https://mvlehti.net/2017/09/27/ilta...iohoitajasta-ne-vinkuu-kun-niita-piikitetaan/

E2: Youtube

 
Viimeksi muokattu:
Päivän byrokraatti aiheuttaa taas näppyjä...ketju on hupaisaa luettavaa...

https://mobile.twitter.com/MarinSanna/status/912220810781356033

0519ab1d24226556266134e8adf30b9ae48433-wm.jpg


En tiedä missä yhteydessä tytöttelyt on tapahtuneet, mutta noin muuten, vaikea ymmärtää näitä äänekkäitä "blokkauksia". Ketjussa oli linkattu johonkin sivustoon jossa yritetään lytätä PB, mutta ainoa argumentti tuntuu olevan että "sehän on ihan niinkuin MV tai Homma". Eli argumentit on loppu, ja pitää yrittää leimata taho seuraajineen vähä-älyiseksi.
 
Jantunen on foorumilla sotatieteen tohtori. Ettehän te minuakaan sijoita minkkiketjuun tai vonkaa, vaikka me tosi komeita jätkiä olemmekin. Eli annan virtuaalin ja isällisen luunapin tästä aiheesta.
 
Nyt tarkkana joka iikka! Jos foorumilla joku edelleen rohkenee esiintyä omassa persoonassaan, on vähintäänkin suotavaa kunnioittaa sitä.

Älkää ajako tätä mihinkään kirjoittajan ulkoisten ominaisuuksien kommentointiin tai menkö henkilökohtaisuuksiin. Asiat täällä tappelee. Erityisen rumalle se näyttää kun nimimerkin suojista lauotaan edelliseen liittyviä kommentteja.

Minkkiketjuun voitte liittää sen sijaan kuvan setämiehestä aamutoimissa:
images.jpg
 
Minkkiketjuun voitte liittää sen sijaan kuvan setämiehestä aamutoimissa

Baikal ja vonka ovat myös hyviä vaihtoehtoja

Tilanne täytyy olla aivan helvetin huono, mikäli näitä karvanaamoja pitäisi minkki-ketjuun postailla...:D

Hetkinen...vaikka en ole asemassa jossa voisin modeja ojentaa, niin nyt kyllä olette ihan vääriin ketjuihin ehdottamassa. Meillä on raavaille uroksille täysin erilainen paikka perustettuna, vaikka jostain syystä ei ole IHAN niin suosittu kuin minkkiketju. On siellä kuitenkin hienoja miehiä esim. "valtakunnanjohtaja" Siitoin.

https://maanpuolustus.net/threads/päivän-adonis.4223/

Ja sitten raavaille, mutta SINUT herkemmän puolensa kanssa oleville uroksille (kuten J. Edgar Hoover) omansa:

https://maanpuolustus.net/threads/päivän-pinkki.3912/

Sotilaallisena foorumina tämä on aika hyvin järjestäytynyt, kaikelle löytyy oma paikkansa. Hävetköön se vihapuhuja joka on näkevinään nämä jonkinlaisina "huumoriketjuina".

Vaikka en olekaan (edes) insinööri, niin tämä sopisi hyvin siihen kun allekirjoittanutta kuvataan adonis-ketjuun:
c825ca009e04012f2fe500163e41dd5b
 
Kysymys kuuluu, latasiko henkilö itse videon nettiin? Uutisen sanamuoto "esiintyy nettiin ladatulla videolla" antaa ymmärtää, että ei. Tässä taisi tapahtua nyt "Glebit"... Kuvattiin toisten epäasiallista käytöstä ja laitettiin se nettiin. Tosin tässä tapauksessa kumpikin osapuoli saanee sapiskaa.

Edit: Olin oikeassa, keskustelee toisen henkilön kanssa. Linkitän nyt MV-Lehteen, kun ne siellä ovat, mode poistaa linkin, jos katsoo tarpeelliseksi.

Tässä tapauksessa tuon videon kuvaaja ja julkaisija kuuluu samaan Marco de Witin Suomi ensin -porukkaan kuin tämä fudut(?) saanut hoitsu. Kyseiselle kuvaajalle nuo tuollaiset jutut eivät ole mitenkään epäasiallisia vaan ihan normisettiä.
 
Pitääkö tästä Pihla Viitalan hommelista päätellä, että "Me Naiset" ei ole toiminut aivan täysin journalistin ohjeiden mukaisesti?

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201709272200421028_vd.shtml

Pihla Viitala joutui ryöpytyksen keskelle "kommenttiensa" takia - avaa nyt tapausta: "En ikinä sanonut mitään sellaista"

Pihla Viitalan sanomisista nousi kohu - näyttelijän mukaan otsikoihin nousseet kommentit eivät kuitenkaan pitäneet paikkaansa.

  • Näyttelijä Pihla Viitalan kommentit nousivat otsikoihin viime viikolla.
  • Näyttelijä kertoo, ettei koskaan antanut kyseisiä kommentteja.
olli279pihla_etu_503_vd.jpg


Näyttelijä Pihla Viitalan kommenteista nousi kohu viime viikolla. Viitalan uutisoitiin muun muassa kritisoineen suomalaisia, sekä näyttelijän kerrottiin suunnittelevan muuttoa pois Suomesta ulkomaalaisen miehensä saaman kohtelun vuoksi.

Viitalan moneen mediaan levinneet kommentit nousivat puheenaiheeksi näyttelijän itsensä ollessa ulkomailla.

Viitala kertoo Iltalehdelle, että oli Suomeen palattuaan järkyttynyt saamastaan palautteesta. Omien sanojensa mukaan Viitala ei koskaan antanut otsikoihin nousseita kommentteja.

- En ole ikinä sanonut mitään sellaista. En ole koskaan sanonut olleeni millään tavoin suivaantunut mieheni kohtelusta. Päinvastoin sanoin, että häntä on kohdeltu erittäin hyvin. Luonnollisesti myös arvostan ja kunnioitan kotimaatani monella tasolla, Viitala sanoo ihmeissään.

Myöskään Suomesta poismuuttamisesta Viitala ei ole omien sanojensa mukaan puhunut, ainakaan siinä kontekstissa, miten siitä uutisoitiin.

- Jos sanoinkin vitsillä, että muutan pois Suomesta, mikäli hallitus ei vaihdu, ei se liity millään tavalla mieheeni. Asiat on niin helppo irrottaa kontekstista. Tuntuu epäreilulta lukea ihmisten kommentteja, kun itse on ollut viikon Saksassa, eikä oikein edes tiedä mistä on kysymys. Luonnollisesti kaikkien miestäni auttaneiden suomalaistenkin on ollut vaikeaa lukea tuollaista.

Viitala kertoo, että ihmisten kommentit ovat satuttaneet.

- Sellaista aggressiivista lähestymistä on tullut, ja on toivottu suoraan, että "lähtisin sitten vittuun täältä". Tulee vähän sellainen olo, että mitä tässä tapahtuu, kun en ole mitään tuollaista sanonut, Viitala harmittelee.

- Totta kai toivoisin, että voisimme asua tulevaisuudessa myös ulkomailla, onhan lapsenikin puoliksi ulkomaalainen. Haluaisin, että hän voisi joskus asua toisessakin kotimaassaan. Ei se kuitenkaan johdu mistään Suomi-vihasta. Se kokemus olisi varmasti hänelle hyväksi, ja mielestäni kaikille olisi hyväksi asua joskus ulkomailla, se on avartava kokemus ja sen itse kokeneena voin suositella sitä kaikille. Tietysti tiedostan, että kaikille siihen ei myöskään ole mahdollisuutta, Pihla sanoo.

Viitalan perheen uusi asunto valmistuu pian Helsinkiin, eikä näyttelijällä olekaan lähitulevaisuudessa mitään aikomusta muuttaa ulkomaille.

- Pianhan se on valmis, eikä meillä ole nyt mitään syytä muuttaa. Totta kai silti toivon, että joku päivä voisimme asua miehenikin kotimaassa.

OLLI MARTELA
 
Se oli vaan läppä(vitsi)...eikös tämä ole se vakiovastaus, kun jossain kohahtaa?
Ei sanaakaan siitä, että pyytäisi oikaisua MeNaisilta, yllättävää...:rolleyes:
- Jos sanoinkin vitsillä, että muutan pois Suomesta, mikäli hallitus ei vaihdu, ei se liity millään tavalla mieheeni. Asiat on niin helppo irrottaa kontekstista. Tuntuu epäreilulta lukea ihmisten kommentteja, kun itse on ollut viikon Saksassa, eikä oikein edes tiedä mistä on kysymys.
...
- Sellaista aggressiivista lähestymistä on tullut, ja on toivottu suoraan, että "lähtisin sitten vittuun täältä". Tulee vähän sellainen olo, että mitä tässä tapahtuu, kun en ole mitään tuollaista sanonut, Viitala harmittelee.
 
Back
Top