#vihapuhe


”Toimittajien lisäksi itsesensuuri vaikuttaa meihin kaikkiin, ihan jokapäiväisessä elämässä”, Hiidensalo sanoo.
Hän tarkoittaa vaikenemista, johon lankeamme toisinaan myös huomaamattamme. Niin sosiaalisessa mediassa kuin julkisessa liikennevälineessäkin on vaivattomampaa pysytellä vain hiljaa

Koko syksyn 2015 ja pitkälle 2016 puolelle varsin monien oli pidettävä suu kiinni. Se aika meni ohi. Suomessa alkavat puhaltaa uudet tuulet.
 
itsesensuuri vaikuttaa meihin kaikkiin, ihan jokapäiväisessä elämässä” jne.jne.

Snips yltä. Onko tämä edes uusi asia? Eikö itsesensuuri ole ollut aina ihmisen mukana kuin tyrä nivusessa? Jos katsoo vaikka tutun Suomen historiaa ja pohtii mitä kaikkia asioita on pitänyt kautta aikojen punnita ennenkuin avaa kitansa edes haukotellakseen?
 
Kumpikohan on ollut syynä, vilkas kommentoinnin kohteeksi joutuminen vai henkilökohtainen palaute(henkilökohtaisista tileistä)?
@baikal voisit tarjota itsellesi konjamiinit...ennustit tämän aivan oikein...mikään ei ole kovempi pala kuin naurunalaiseksi joutuminen..

Syy nyt tehtyyn uuteen muutokseen on Kujalan mukaan poliisien saama henkilökohtainen palaute sekä nettimaailman muuttuminen. Nettipoliisit päätyivät verkossa vilkkaan kommentoinnin kohteeksi.
nettipoliisi-uutinen yllä
 
Eikös se Fobba lähinnä "paimentanut" nuorisoa ja niiden nettikäyttäytymistä? En muista mitään mainintaa että hän olisi sekaantunut kommentoimaan pakolaisteemaa.

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpito taitaa olla poliisin lakisääteinen tehtävä.

Polpon komissaarit taas halusivat kertoa meille monikulttuurisuuden ihmeellistä ilotarinaa, vaikka sitten muunnettua totuutta puhumalla. Eikä siinä mitään kyllä opettajakin saa olla suuri rakastaja tai vaikka uskovainen. Sen sijaan opettaja ei saa vietellä omia oppilaitaan ja käännyttää heitä oikeaan uskoon.
 
Nettipoliisit päätyivät verkossa vilkkaan kommentoinnin kohteeksi
Elikkäs nyt kun poliisi on nujererttu niin portit ovat auki ja seuraavaksi jauhot suuhun poliitikoille. Näen jo kansan nousevan eduskuntatalon portaita sankoin joukoin....

.
 
Eikös se Fobba lähinnä "paimentanut" nuorisoa ja niiden nettikäyttäytymistä? En muista mitään mainintaa että hän olisi sekaantunut kommentoimaan pakolaisteemaa.

Ei Fobba sekaantunut pakolaisteemaan, islamismiin, terrorismiin, monikulttuurisuuteen, Ruotsin lähiöihin... Minä luulen että liian vähäinen politikointi katsottiin Fobban puutteeksi.

Entä itse väline: kuka hölmö keksi että "käytetään politikoinnissa twiitteriä" :D
Ehkäpä samoja tahoja jotka olivat masinoimassa "mediamyrskyäkin"?
Mikäs on sisäministerin osuus, vaikuttiko hän?

Suomen suuri vahvuus on siinä että poliisiin luotetaan. Hyvä että twiitteriä seuraavien joukko ei ole kovinkaan suuri.
 
Viimeksi muokattu:
Maailma on kylmä...

Tämä "ratkaisu" tuli yllättävän nopeasti..

Poliisin maineenhallinnan haasteet kasvavat. Taisi kolme varsin korkea-arvoista jeppeä siirtyä syytettyjen penkille.....virkarikosta pukkaa. Siihen sitten samaan limppiin muut sotkut lähivuosina. Ei varmaan kolista naurata joka aamu töihin lähteminen. Kyllähän nää shownsa iha itse keittävät, ei siihen tarvita keijokaarisateita tms. muuta kuin vähän avuksi.

Kyllähän toi Aarnion tapaus jättää lohmoja pitkäksi aikaa ja varmasti paljon asioita, joista emme tule koskaan edes lukemaan kuulemaan näkemään. Vähää enemmän ihme hommaa, huumepäällikkö tosuaa bisnestä ties hau evö vuotta ja johto lähinnä seuraa katseella....
 
Emmä tiiä, saattaa olla turha avautuminen, mutta jotenkin en jaksa ymmärtää ihmisiä jotka on konservatiiveja (kuten itsekkin), mutta eivät pysty mitenkään hyväksymään sitä että on olemassa myös liberaaleja. Tähän se jotenkin kulminoituu usein tuo otsikon aihe, tälläkin foorumilla. Jossain muulla foorumilla se voi sitten mennä päinvastoin, että ei ymmärretä pätkääkään sellaisia ihmisiä jotka kannattaa perinteisiä arvoja ja heitä haukutaan rajakeiksi, leimataan rasisteiksi ja kaikkea muuta sontaa. Mun on jotenkin vaikea niellä sellaista ajatustapaa että jos olet eri mieltä niin olet aina väärässä. Kyllä aivoilla varustetun aikuisen täytyy osata kohtuullisessa määrin ottaa huomioon erilaisia mielipiteitä. Olen nyt varmaan joidenkin mielestä sellanen ”vitun suvakki” tässä asiassa, mutta siinäpähän sitte olen. Koittakaa opetella kestämään, minuakin. Elämä on paljon helpompaa kun vähän oppii sietämään erilaisuutta.

Piis and lööv.
 
Back
Top