#vihapuhe

Valtio itsessään eli virkamiehet tai poliitikot sekä valtamedia. Mikäli valehtelette suoraan päin nähtävää, kuten nyt tapahtuu,

Mitä sitten? Aivan, ei mitään. Pastat ne nakkaa sille, mitä ns. kansa mölisee tai mälisee. Vaalien alla tarjotaan hernaria ja kahvia....vaalikarjaa uurnille, että uskottavuudenripe sentään säilyy...ja homma jatkuu.

Poliittista vastuuta ei ole. Oikeasti sitä ei ole. Joku iso virkamies voidaan potkia pellolle, mutta hänetkin työllistetään mm. ostamalla konsulttipalveluja eläkkeelle lähtöön asti. Rivi ylintä poliisijohtoa on tutkinnanalaisena, mitä sitten, aivan, ei mitään.

Kun neuvotteleva virkamies sössii oikein huolella ja kintaalla kv-tehtävässään, hintalappu luokkaa satoja miljoonia, niin luonnollisesti hänet palkataan eläkevirkaan kansalliseen laitokseen. MP.

Nämä samat heput, jotka ovat itse sarjakärähtäneet valeistaan ovat niiiin kauhtuneita ja ihmeissään, kun Trump vetää fakella ja läpällä....

Naurettavaa pelleilyä, jota ei kannata ottaa liian tosissaan.
 
Toisille on eri säännöt kuin toisille..? :oops:.....ja tämä ero senkuin vaan jatkaa kasvamistaan...:poop:

http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/258511-vihrean-vihan-hedelmat

22.7.2018 10:14 Arto Luukkanen

”…meidän on hahmoteltava, luotava Vihreä liike, jossa on monta toisiaan tukevaa linjaa, parlamentaarisen vaikuttamisen yrittäjistä aseellisiin taistelijoihin saakka. On tutkittava oman yhteiskunnan rakenteita Soininvaaran tarkkuudella, ja oppia ottaen vallankumousliikkeiden historiaa – kansallissosialistien, kotimaan stalinistien, Venäjän moniportaisen vallankumouksen, Punaisten prikaatien menetelmiä – ja unohdettava narsistinen itsensä. Taktisista syistä linjojen on syytä pysyä erillään, kieltääkin toisensa, mutta periaatteen hiljaisuudessa ymmärtää toisiaan, koska niitä kaikkia yhdistää sama järjen ja tiedon kirkastama lähimmäisen rakkaus ja globaalinen omatunto…”
Kyseinen puhe pidettiin vuonna 1985 Vihreän Liikkeen yleiskokouksessa Turussa.. Kyseinen puhuja kehottaa puheessaan suoraan ja peittelemättä terrorismiin sekä väkivaltaan elinkeinoelämän johtajia vastaan.
”…meillä Suomessakin on elinkeino elämän johdossa satoja sellaisia ensijaisia suurrikollisia…jotka ovat ansainneet tuhatkertaisesti Martin Schleyerin ja Aldo Moron kohtalon….hänen ohitseen me emme pääse, vain ylitse pääsemme…”
Vihreä dilemma: pitäisikö presidentti Trump murhata?
Tämä edellinen puhe tuli kieltämättä mieleen kun luin erään vihreän puoluekaaderin ja virallisen viestintäasiantuntijan twiitistä, jossa hän fantasioi presidentti Trumpin murhaamisesta (https://www.suomenuutiset.fi/vihrea-aktiivi-ehdotti-trumpin-ampumista/).
On harmillista, että en ole nähnyt, että vihreän liikkeen johto tai edes puheenjohtaja Touko Aalto olisi tuominnut tällaisen väkivaltafantasian omien piirissä tai edes valitellut sitä.
Suurempi kysymys on kuitenkin: onko meillä poliittisia liikkeitä, jotka haluavat käyttää väkivaltaa poliittisessa toiminnassa? Onko meillä sellaisia ryhmittymiä, jotka komppaavat terrorismia tai vandalismia missään muodossa osana puoluetoimintaa? Onko niin, että ”taktisista syistä” niistä pysytään erillään tai ehkä jopa kielletään väkivalta mutta että samaan aikaan ”periaatteen hiljaisuudessa” hyväksytään ja ymmärretään terrorismin tärkeys poliittisena menetelmänä?
Meillä Suomessa kunnioitus ihmiselämää kohtaan on ollut vanhastaan suuri. Poliittisia terroristisia murhia ei ole ollut montaa itsenäisyyden aikana. Ministeri Ritavuoren murha taitaa olla ainoa lajissaan. Lapuan liikkeen uhrejä lienee vain yksi. Samoin taistolaiset nuorukaiset tekivät kännipäissään ja puolitosissaan ”tappolistoja” mutta Kettutyttöjen vandalismia tai perussuomalaisten puoluetoimiston ikkunoiden särkemistä enempää ei liene tapahtunut. Tähän saakka. Kiakkovieraat ovat hulinoineet itsenäisyyspäivänä poliisien kanssa. Manselaisesti eli kohtalaisen vähäisesti.
Väkivalta kiellettävä myös periaatteen tasolla: suoraan, julkisesti ja selvästi
Onneksi ihmiselämän kunnioitus on tässä maassa vielä kunniassaan. Poliittiset puolueet luottavat Suomen lakiin, joka suojelee meitä kaikkia.
Näin periaatteen kannalta olisi kuitenkin tärkeätä, että jokainen poliittinen puolue, jolla on lukkarinrakkautta väkivaltaa tahi vandalismia tekisivät kerta kaikkiaan lopun ns. ”periaatteen hiljaisuuden” ymmärtämiselle tai että väkivaltaa ymmärrettäisiin edes taktisista syistä.
Katse kääntyykin nyt luonnollisesti vasemmalle: paikkaan jossa kerrotaan, että vasemmistolainen väkivalta on niin erilaista. Ja vihreihin.
Nyt olisi aika tulla kansan eteen ja kertoa, että sitä ei siedetä: ei edes periaatteen tasolla tai hiljaisella ymmärtämyksellä.
Poliittinen johtajuus on sitä, että kannattajille kerrotaan, että vieraiden valtojen presidenttien tappamisesta fantasioiminen on väärin. Laki koskee myös vihreitä.
Nyt on päättäväisesti ja selvästi kerrottava, että Suomessa ihmisiä suojelee Suomen laki ja sen mukaan eletään. Se mahdollistaa sen, että erilaiset ihmiset ja erilaiset ajatukset voivat toimia rauhassa – vierekkäin.
Se olisi miehekästä Touko hyvä!
ps. Alussa olevan puhe oli Pentti Linkolan. Se on luettavissa kirjassa. ”Johdatus 1990-luvun ajatteluun”. WSOY. 1989. Sivulla 87.

 
Tää on parhautta

Tilanteeseen sopivasti; Ollessani tykkäämässä tästä viestissä - olenhan paatunut Keijo-fani - iski foorumisofta näyttöön viestin "Olet tykkäämässä sisällöstä, oletko varma? Kyllä/Peruuta".

Mukava kun mp.net ohjaa jo firman puolesta meitä heikkolahjaisia oikeaan suuntaan internetin käytössää... :) :LOL: :ROFLMAO:
 
Tilanteeseen sopivasti; Ollessani tykkäämässä tästä viestissä - olenhan paatunut Keijo-fani - iski foorumisofta näyttöön viestin "Olet tykkäämässä sisällöstä, oletko varma? Kyllä/Peruuta".

Mukava kun mp.net ohjaa jo firman puolesta meitä heikkolahjaisia oikeaan suuntaan internetin käytössää... :):LOL::ROFLMAO:
Toivottomille tapauksille ei enää edes tarjota ohjausta..:ROFLMAO:
 
Kommentti: Islamilaisen teologian opetus alkaa Helsingissä – ei enää vain kristinuskon tutkimista: "Rohkea ja tarpeellinen askel"

....
Koraani länsimaisen tieteenkritiikin alle

Nyt otetaan hieno, rohkea ja tarpeellinen askel. Syksyllä tiedekunnassa aloittaa islamilaisen teologian opettajana egyptiläinen Mulki Al-Sharmani. Hän on väitellyt Yhdysvalloissa antropologiasta ja työskennellyt Helsingin yliopistolla uskontotieteilijänä jo muutaman vuoden.

Tiedekunnan johtaja Antti Räsänen myöntää MTV Uutisten haastattelussa, että islamilaisen teologian tutkiminen länsimaisen tiedetradition kriteereillä ei ole ongelmatonta.

Raamatun historiallis-kriittinen tutkiminen ei tietenkään piittaa siitä, mitä uskovaiset Raamatusta ajattelevat. Tällainen tutkimus voi mennen tullen kyseenalaistaa pyhien kirjoitusten jumaluuden, koska tieteen tehtävä ei ole puolustaa mitään jumalaa.

Islamin perinteeseen tällainen uskonnon ruotiminen istuu perin huonosti.

Tutkija ei voi vältellä mitään tabuja
Tämä voi olla vaikea kysymys myös suomalaiselle muslimille, myöntää dekaani Räsänen. Islamilaisen teologian aloittamisesta on kuulemma keskusteltu hyvässä hengessä maamme islamilaisten yhteisöjen kanssa. Muslimiyhteisöt päättävät itse kelpaako koulutus. Tieteen ”ongelma” siirtyy muslimien syliin.

Räsäsen mukaan suomalaisten muslimien on tultava toimeen sen tosiasian kanssa, että tutkimus paljastaa islamista ja Koraanista uusia tulkintoja herättävää kriittistä tietoa.


Mitään tabuja ei saa olla vaikkapa fundamentalismia tai naisen asemaa kohtaan. Länsimaisen tieteen ohjenuora on puolueettomuus ja objektiivisuus.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/...hkea-ja-tarpeellinen-askel/6999810#gs.u1sdN8Q
 
Yliopiston pitäisi kai harjoittaa tiedettä?
315ac73c-2f33-e081-e06a-0fc3b77306bb

Islamilaisen teologian yliopistonlehtori Mulki Al-Sharmani haluaa uudistaa islamin tulkintaa.

Helsingin yliopiston uusi islamin opettaja Mulki Al-Sharmani tuntee feministisen tavan tulkita islamia
Ensi syksystä alkaen teologisessa tiedekunnassa opetetaan muun muassa tuleville papeille ja uskonnonopettajille yhä enemmän islamia.

Nykymaailmassa tavallisten pappien ja uskonnonopettajien on välttämätöntä ymmärtää islamia paremmin. Se oli myös syy siihen, että teologiseen tiedekuntaan perustettiin hiljattain islamilaisen teologian virka. Vuosittain tiedekunnasta valmistuu vajaat kaksisataa teologian maisteria, joista suuri osa päätyy papeiksi ja uskonnonopettajiksi.

Uuteen islamilaisen teologian virkaan valittiin tammikuussa akatemiatutkija Mulki Al-Sharmani. Hän on yhdysvaltalaisessa John Hopkins -yliopistossa väitellyt antropologi, joka tutkii islamilaista lakia ja oikeusoppia, muuttoliikettä, islamilaisia avioliittoja ja islamilaista feminismiä. Tämä tausta näkyy myös tulevaisuuden opetusjaksoissa.

– Pitkän tähtäimen tavoitteena on saada islamilaisen teologian opiskelu kiinteäksi ja hyvin kehittyneeksi osaksi tiedekunnan opetusta, Al-Sharmani sanoo.

Hän korostaa erityisesti islamilaisten naistutkijoiden merkitystä.

– Tällä tutkimuksella on viimeisen neljän vuosikymmenen aikana ollut erittäin suuri merkitys.

Musliminaisten feminismi typistyy usein kysymykseen huivista
Viime joulukuun lopussa puhjenneiden Iranin mielenosoitusten yhdeksi symboliksi nousi nainen, joka protestoi hallintoa vastaan riisumalla hijabin. Lännessä sitä vastoin jotkut muslimitaustaiset feministit pitävät hijabia voimaantumisen symbolina, jonka avulla voidaan vastustaa muun muassa naisten esineellistämistä.

Al-Sharmani kertoo kyltistä, jota eräät naiset kantoivat Egyptin entisen presidentin Hosni Mubarakin vastaisissa mielenosoituksissa arabikevään aikana vuonna 2011. Tuolloin arabikevät koettiin demokratialiikkeeksi vanhoja diktatuureja vastaan.

– Yhdessä laajalle levinneessä mielenosoituskyltissä oli piirrettynä kolme naista, joista ensimmäisellä oli hijab, toisella kasvohuntu ja kolmannella ei mitään päänsä peitoks. Kyltissä luki: "Älä leimaa minua", Al-Sharmani kertoo.

– Mielestäni tuo viesti on terävä myös Egyptin ulkopuolella. Naisten pakottaminen hijabin käyttämiseen Iranissa on poliittinen teko. Se loukkaa naisten ihmisoikeuksia, jotka tunnustetaan myös islamilaisessa teologiassa niin, että ketään ei pakoteta omaksumaan ainuttakaan uskonnollista uskomusta tai tapaa.

Toisaalta esimerkiksi Ranskassa naisten kielto käyttää hijabia julkisissa viroissa on Al-Sharmanin mielestä yhtä lailla ihmisoikeuksia loukkaavaa.

– Mutta tärkeämpää on mielestäni se, että musliminaisten feminististä aktivismia eri puolilla maailmaa ei voida pelkistää siihen, käyttääkö hijabia vai ei, Al-Sharmani sanoo.

Islamilainen feminismi haastaa uudelleentulkintaan
Mulki Al-Sharmani muistuttaa, että samoin kuin feminismissä yleensä, myös islamilaisessa feminismissä on useita suuntauksia, eikä näitä liikkeitä voida yksinkertaistusten avulla niputtaa yhteen. Yhdistävänä tekijänä on vain se, että feministit ovat muslimeja.

– Islamilainen feminismi on tietoa lisäävä liike, jonka perustana on, että muslimeina pidetään niitä tieteenharjoittajia, jotka uskovat Koraaniin jumalallisena ilmoituksena ja jotka uskovat islamin hengelliseen, eettiseen ja normatiiviseen merkitykseen omassa elämässään, Al-Sharmani kuvailee.

Näiden muslimioppineiden päämäärä on hänen mukaansa kahtalainen.

– Ensiksikin päämääränä on tuottaa tulkintaa koskevaa eli hermeneuttista tietoa, joka jäljittää ja kritisoi islamilaisen tulkintaperinteen eri alueilla patriarkaalisia tulkintoja ja sääntöjä, joilla oikeutetaan sukupuolten epätasa-arvo ja epäoikeudenmukaisuus, Al-Sharmani sanoo.

– Toiseksi islamilaisen feminismin päämääränä on tuottaa vaihtoehtoisia tulkintatapoja, joiden pohjalta voidaan perustella sukupuolten tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta nimenomaan islamilaisena traditiona.

– Se on islamilaista feminismiä. Se on islamilaista, koska sen oppineisuutta ohjaavalla älyllisellä ja teologisella viitekehyksellä on islamilaiset juuret, ja se on feminismiä siksi, että se on keskittynyt sukupuolten tasa-arvoon ja oikeudenmukaisuuteen. Tämä puolestaan yhdistyy laajempaan kysymykseen sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta ja auktoriteetista.

Raamatuntutkimuksen menetelmiä ei sovelleta Koraaniin
Länsimaissa ei ole tutkittu Koraania samanlaisella historialliskriittisellä tutkimusotteella kuin Raamattua. Myöskään teologisessa tiedekunnassa tämä ei ole tavoitteena, mutta Koraanin tutkimuksen yhtymäkohtia eksegetiikkaan eli raamatuntutkimukseen pidetään tilanteen mukaan esillä. Pääpaino on tulkinnassa.

– Luennoilla opiskelijoiden on tietenkin mielekästä keskustella raamatuntutkimuksen metodeista, mutta tulevilla islamilaisen teologian kursseilla Koraania ei kuitenkaan opeteta soveltamalla samoja tutkimusmenetelmiä kuin akateemisessa raamatuntutkimuksessa, Al-Sharmani sanoo.

Sitä vastoin Koraania aiotaan opiskella ensisijaisesti sen omista lähtökohdista käsin. Tällöin kysytään, kuinka Koraani koskettaa tämän ajan muslimien elämää.

– Tällöin kurssieni Koraania koskevia kysymyksiä on, mitä Koraani merkitsee nykyajan muslimeille erilaisissa yhteyksissä. Mitä kokemuksia heillä on tekstistä jokapäiväisessä elämässä? Miten he hahmottavat sitä uudella tavalla ja vertailevat tekstin erilaisia tulkintoja ja oikeudellisia näkökulmia?

– Lisäksi kysytään, miten Koraanin tulkinnan auktoriteettia jäsennellään uudestaan, miten eri näkökulmia vertaillaan ja miten tulkintatapaa joissain tapauksissa muutetaan, Al-Sharmani luettelee.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/islamilainen-feminismi-haastaa-patriarkaalisen-koraanin-tulkinnan
 
Räsäsen mukaan suomalaisten muslimien on tultava toimeen sen tosiasian kanssa, että tutkimus paljastaa islamista ja Koraanista uusia tulkintoja herättävää kriittistä tietoa blaa blaa blaa snips.

Epäilemättä tulevat toimeen de facton kanssa.
 
Syksyllä tiedekunnassa aloittaa islamilaisen teologian opettajana egyptiläinen Mulki Al-Sharmani.

Muslimiyhteisöt päättävät itse kelpaako koulutus
Joo, tämä lähtee vähän eri laduille kuin kristinuskon vastaava. Vähinkin vitsi häviää kun näkee Suomen pääyliopiston luovutettavan muhamettilaisten radikalisoimislaitokseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tämä lähtee vähän eri laduille kuin kristinuskon vastaava. Vähinkin vitsi häviää kun näkee Suomen pääyliopiston luovutettavan muhamettilaisten radikalisoimislaitokseksi.

Räsänen näkee, että näin myös torjutaan radikalisoitumista ja sopeutetaan maahanmuuttajia länsimaisen tieteen tapoihin. Sisäministeri Kai Mykkänen ja opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen suhtautuvat uudistukseen hyvin myönteisesti.
 
Jos sinne valitaan muhamettilainen 'tutkija', niin miten tämä voisi onnistua?

Onnistuu toki, kun on vain tarpeeksi hyvää tahtoa. Feministitaustainen naistohtori ilman muuta klaaraa kuvion.

Mielenkiintoinen vääntö voi syntyä, kun shiiat sunnit ym. kalifaattihaaveilijat aloittavat kammenväännön -oikeauskoisuudesta-. Tähän saakka teologinen laitos on käsittääkseni ollut varsin rauhallinen yksikkö ja tutkijankammiot hiljaisia......tahti kyllä muuttuu, nyt huuto tulee kuulumaan Kotkaan asti.

Mainio ministeripari aikoo siis tuulettaa ummehtunutta kalevalaista teologiatutkimusta ja huolella. Rahaahan meillä riittää, siitähän ei ole taaskaan onneksi pulaa. Ja ehkä vaikkapa Qatar osallistuu mielellään rahoitukseen ja suosittelee sopivia tutkijoita palvelukseen, jotta toiminnan laatu on priimaa.

Höpinät höpinöinä taas. Onhan toki ihan suotavaakin tutkia eri näkökulmista islamia, kun kerran on päätetty lyödä hynttyyt yhteen -melkein- koko Euroopan voimin. Inhoittavat putininmaat eivät ole vielä innostuneita asiasta, mutta seuraavan talouskriisin tullen nekin voidaan pakottaa ruotuun.

Voi nimittäin olla niinkin, että tutkimuksen tulokset tiedetään jo nyt. Nyt hankitaan rahalla referenssejä tulosten takeeksi.

Jos minulta kysyttäisiin, niin panisin Atte Kalevan vetämään riippumatonta tutkimusta ilman laitoksia. Hänen lähestymiskulmansa aiheeseen on mielestäni jalat-maassa- tasolla.
 
Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta sai ministeriöltä rahaa islamilaisen teologian koulutukseen
19.06.2018 15:55 - Meri Toivanen |Teologia


Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta on saanut ministeriöltä rahoituspäätöksen islamilaisen teologian koulutuksen järjestämiseen. Tiedekunnan dekaani Antti Räsänen toteaa, että tuki on opetus- ja kulttuuriministeriön Helsingin yliopistolle myöntämää strategista rahaa, jota suunnataan ajankohtaisiin teemoihin.

Dekaani Räsänen sanoo, että sekä sisäministeriö että opetus- ja kulttuuriministeriö ovat toivoneet teologiselta tiedekunnalta islamilaisen teologian koulutuksen järjestämistä.

Räsäsen mukaan avaus osoittaa, että Suomesta on tulossa moniuskontoinen maa, jossa tarvitaan monenlaista teologiaa.

Ministeriön strategisen rahoituksen kohdentamisesta päätettiin Räsäsen mukaan toukokuussa. Räsänen kertoo, että rahoituksella pystytään kattamaan kuluja, joita koituu koulutuksen suunnittelusta ja noin kahden ihmisen palkkaamisesta islamilaisen teologian koulutuksen palvelukseen.

Rahoituksen kestosta ei Räsäsen mukaan ole vielä varmuutta.

Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta kertoi jo talvella, että se on palkannut riveihinsä ensimmäisen islamilaisen teologian yliopistonlehtorin.

Kotimaan haastattelun Mulki Al-Sharmanistavoit lukea täältä.

Tuolloin teologisen tiedekunnan päätös laajentaa koulutustaan islamilaiseen teologiaan sai osakseen myös kipakkaa kritiikkiä.

Dekaani Antti Räsänen sanoo ymmärtävänsä myös niitä äänenpainoja, jotka pelkäävät suomalaisen teologian puolesta.

– Itse en näe asiaa riskinä kristillisen teologian näkökulmasta, Räsänen toteaa.
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/...olta-rahaa-islamilaisen-teologian-koulutukse/
 
Uusi islamilaisen teologian lehtori: Feminismi on usein hankala käsite, etenkin islamiin yhdistettynä

Mulki Al-Sharmani on ensimmäinen islamilaisen teologian lehtori Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa. Englanniksi luennoiva Al-Sharmani aloittaa virassaan ensi syksynä.
Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta on nimittänyt islamilaisen teologian yliopistonlehtoriksi Mulki Al-Sharmanin.

Missä olet syntynyt ja asunut elämäsi varrella?
– Synnyin Somalian Mogadishussa jemeniläis-somalialaiseen perheeseen. Olen kasvanut, opiskellut ja työskennellyt Egyptissä. Tohtoriopintoni tein Yhdysvalloissa. Suomeen muutin 2010 työskennelläkseni Helsingin yliopistossa.

Millaisia tutkimuskohteita sinulla on ollut?
– Olen kulttuuriantropologi. Työskentelen islamin perhelain ja sen tulkintojen parissa. Suomessa olen tutkinut muun muassa somalien avioliitto- ja avioerosääntöjä sekä moskeijoiden perhetyön merkitystä perheiden hyvinvoinnille.

Millaisia kursseja opetat teologeille?
– Suunnitelmani on, että kurssit käsittelevät kolmea teemaa: nykymuslimien suhdetta pyhiin teksteihin, muslimien diasporaa ja siirtolaisuutta etenkin Euroopassa sekä islamilaista feminismiä.

Mitä on islamilainen feminismi?
– Feminismi on usein hankala käsite, erityisesti islamiin yhdistettynä. Jotkut muslimit torjuvat sen, sillä he pitävät sitä länsimaisena uskonnonvastaisena ideologiana, jossa sukupuolten välinen suhde perustuu konfliktiin. Jotkut ei-muslimit puolestaan ajattelevat, että islamiin liitetty feminismi on vapautusta islamista ja sitä kautta patriarkaalisuudesta. Minun tutkimani feminismi ei ole kumpaakaan näistä, vaan perinnettä, jossa muslimit lukevat uskontonsa pyhiä tekstejä ja pohtivat niitä sukupuolisensitiivisestä näkökulmasta.

Mitä islamin piirteitä länsimaalaisten on mielestäsi vaikea ymmärtää?
– Islamista liikkuu paljon väärää tietoa. Sharia kutistetaan laiksi, vaikka se sisältää myös teologisen, eettisen ja hengellisen ulottuvuuden. Toinen väärä käsitys on, että sukupuolesta lähtevä lähestymistapa islamin teksteihin olisi länsimainen keksintö.
https://www.kotimaapro.fi/artikkeli...41479f40e890b9b0e7b423a51d6d99e1867673acdb650
 
muslimien diasporaa ja siirtolaisuutta etenkin Euroopassa sekä islamilaista feminismiä.

Somalien "diaspora" käsitteenä on kyllä vedetty aika leveällä tussilla ja katto on tosi korkealla. Näin sitä käsitteillä pelataan jo heti alkuviivoituksella. Tutkimuksen tulos on varmasti jo selvillä.
 
Back
Top