#vihapuhe

Janne Riiheläinen
@veitera

Minulle käy erittäin hyvin se, että julkisesti valehdelleiden uskottavuus rasismikeskustelussa nollataan, kunnes he tunnustavat valehdelleensa ja pyytävät anteeksi. Senkin jälkeen on uskottavuus toki vähäinen. #OnkotarinatositaieiseontoinenjuttuNäinnämäasiatkoetaan

Mitäpä väliä, Husuhan yritti ohjailla mielipiteitä "sinne suuntaan minne niitä kuuluukin ohjailla" :D

Satu Hassikin, "voimia" neuvoo kokeneempi poliitikko :D :D :D
 
Itse en ole enää pitkään aikaan ymmärtänyt tuota "tarkoitus pyhittää keinot"-mentaliteettiä. Muistanpa eräänkin kerran, kun englantilaisen, tasan varmasti punk- ja punaisen PhD:n piti suurin piirtein kädestä pitäen selittää eräälle suomalaiselle kehitysapuhyvikselle että "kun vaadit kaduilta pois laillisia, ei-rikollisia kulkueita vain koska pidät heitä natseina, mitä he eivät ole, niin etkö juuri silloin toimi kuin natsi?" Ja se selitys ei mennyt perille.

Husu on nyt lyhyen ajan sisään jäänyt kiinni paskanpuhumisesta pariinkin kertaan mutta se ei näitä tunnu haittaavan. Koska narratiivinsä on heidän päissään todellisuutta vahvempi.

Kuinka paljon sitä Marxia tai muuta tajunnanlaajentajaa pitää vetää, että sinänsä länsimaisen, tieteelliseen maailmankuvaan pohjautuvan koulutuslaitoksen läpikäyneet ihmiset noin suurin joukoin löytävät itsensä logiikan suhteen noin skuugesta?
 
Kuinka paljon sitä Marxia tai muuta tajunnanlaajentajaa pitää vetää, että sinänsä länsimaisen, tieteelliseen maailmankuvaan pohjautuvan koulutuslaitoksen läpikäyneet ihmiset noin suurin joukoin löytävät itsensä logiikan suhteen noin skuugesta?

Huomion arvoista on että koululaitoksen mkl. yliopiston suorittaminen jopa kiitettävin arvosanoin ei tarkoita loogisen ajattelunkyvyn olevan harjaantunut prosessin lopuksi vaan pikemminkin lihamyllyn lopputuote on omaksunut valtion sponsoroiman maailmankuvan täydellisesti ja nyt näemme kyseisen maailmankuvan käytäntöön laittoa. Lisäksi ihmiset ovat orientoituneet käsittämään, että rahan ansainta tarkoittaa jonkin (yleis)hyödyllisen aktiviteetin suorittamisen palkintoa jolloin kun kapitalismilla perustellen laajennetaan pelikenttää eli aletaan hyväilemään maailmaa niin kaikkien kukkien pitää kukkia, jopa sellaisten jotka pissaavat pakkiin. Mikä tahansa elementti, joka pistää talouskasvulle kapuloita rattaisiin nähdään natsina tai, mummojen ja pappojen osalta, erittäin kurinalaisina natseina.
 
Itse en ole enää pitkään aikaan ymmärtänyt tuota "tarkoitus pyhittää keinot"-mentaliteettiä. Muistanpa eräänkin kerran, kun englantilaisen, tasan varmasti punk- ja punaisen PhD:n piti suurin piirtein kädestä pitäen selittää eräälle suomalaiselle kehitysapuhyvikselle että "kun vaadit kaduilta pois laillisia, ei-rikollisia kulkueita vain koska pidät heitä natseina, mitä he eivät ole, niin etkö juuri silloin toimi kuin natsi?" Ja se selitys ei mennyt perille.

Husu on nyt lyhyen ajan sisään jäänyt kiinni paskanpuhumisesta pariinkin kertaan mutta se ei näitä tunnu haittaavan. Koska narratiivinsä on heidän päissään todellisuutta vahvempi.

Kuinka paljon sitä Marxia tai muuta tajunnanlaajentajaa pitää vetää, että sinänsä länsimaisen, tieteelliseen maailmankuvaan pohjautuvan koulutuslaitoksen läpikäyneet ihmiset noin suurin joukoin löytävät itsensä logiikan suhteen noin skuugesta?
En osaa sanoa, jossain määrin tilanne alkaa olla huolestuttava.

@baikal oppikirjan mukaan he kaipaisivat kunnon naurettavaksi tekemisen..
 
@baikal oppikirjan mukaan he kaipaisivat kunnon naurettavaksi tekemisen..

Tuo ei riitä, koska he näkevät itsensä suurena maailman pelastajina siltä itseltään ja kaikki vastarinta on pelkkiä kupruja voittopolussa, ja tarkoitus pyhittää keinot. Jos pitää ilmasto pitää pelastaa niin se yksissään riittää tukevaksi perusteluksi ihmisten elämän totaaliseen kontrollointiin ja mielipiteiden hallintaan.
 
Tuo ei riitä, koska he näkevät itsensä suurena maailman pelastajina siltä itseltään ja kaikki vastarinta on pelkkiä kupruja voittopolussa, ja tarkoitus pyhittää keinot. Jos pitää ilmasto pitää pelastaa niin se yksissään riittää tukevaksi perusteluksi ihmisten elämän totaaliseen kontrollointiin ja mielipiteiden hallintaan.
Niin. Kuten tiedetään, olen viettänyt edelliset vuoteni aika lähellä ns. Husulandiaa ja se, mitä siellä tuli nähtyä oli juuri tuota samaa. Jos shakkiturnaus on sovittu keskiviikko iltapäiväksi ja paikalle tullaan torstai aamuna krokettivehkeiden kanssa niin kyllähän siitä voidaan omalla sisäisellä logiikalla syyttää shakkikerhoa provokaatiosta. Mitään järkeä todellisuuteen nähden siinä ei ole mutta hei, ainahan omat rivit voi ampua suoriksi...
 
Räsänen ohittaa kohta H-A konservatiivina yms... :D

 “Tuli olo, että olin piilokamerassa ja päiväkodin johtaja olikin Päivi Räsänen valepuvussa, äiti kuvailee.”

Repesin ihan täysiä :ROFLMAO: Päivi Räsäsestä on selvästi tullut elämää suurempi hahmo suomalaisessa yhteiskunnassa
 
En osaa sanoa, jossain määrin tilanne alkaa olla huolestuttava.

@baikal oppikirjan mukaan he kaipaisivat kunnon naurettavaksi tekemisen..

Touhu on vaan jo niin pitkällä, että kenenkään ei tarvitse sivusta käsin yrittää mitään. Touhu on kuin jostain halvasta komediasta. En ole seurannut rasistien laajaa maalitushyökkäystä, mutta puolustusrintama sentään on ollut vankka alusta lähtien.

Ei, ketään ei erikseen tarvitse enää tehdä naurettavaksi, osa ihmisistä tekee sen itse ja huolella.
 
Mitähän muuta iltapaskan juttu on kuin maalittamista. Mutta tuossakin sama juttu, koska se on parempaa maalittamista ja jopa muutamia turbojakin kun vastaavista tapauksista lueskellut niin "ihmisten tuntemuksia ohjataan sinne minne kuuluukin ohjailla".. :D

Olisko tapauksessa toimittajan hyvät toverit:
Tuli olo, että olin piilokamerassa ja päiväkodin johtaja olikin Päivi Räsänen valepuvussa, äiti kuvailee.

Räsäsestä voi tulla vielä isompi juttu kuin Halla-ahosta.
 
Viimeksi muokattu:
En osaa sanoa, jossain määrin tilanne alkaa olla huolestuttava.

@baikal oppikirjan mukaan he kaipaisivat kunnon naurettavaksi tekemisen..

Tässä on tää kuuluisa Pahkasika vs parodiahorisontti -ongelma. Kuinka tehdä ulkoota päin esim Husu naurettavammaksi kuin mitä Husu toistuvalla valehtelulla, uhriutumissatuilulla, viattomien syyttelemisellä jne tekee itse itsensä.
 
Back
Top