Tuolla annostuksella saattaa olla pian "Jäämies"Kaikesta päätellen jäsen @Oho aikoo pysytellä Tekijämies-luokassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuolla annostuksella saattaa olla pian "Jäämies"Kaikesta päätellen jäsen @Oho aikoo pysytellä Tekijämies-luokassa.
Tässä mielessä siis -suomettuminen2- olisi jo alkanut.
Tämä tulille puhallettu agenda antaa keskushallinnolle hyvän vipuvarren moneen käyttöön. En tiedä oliko se freudilainen lipsahdus, kun tänään korostettiin: henkilölle annetaan mahdollisuus kertoa, onko hän vielä -sitä mieltä- kuin silloin kirjoittaessaan....eli tässä mielessä itse ruma vihakirjoitus ei olekaan SE vaan homman ydin on mielipide.
Olemme nauraa hörisseet -aktiiviselle katumiselle- teemana, mutta herrantähen: siitähän on tulossa vakavasti otettava mahdollisuus.
Onko spitaalisia vielä olemassa?
"Heitetään huulta, sanoi spitaalinen".
Olemme nauraa hörisseet -aktiiviselle katumiselle- teemana, mutta herrantähen: siitähän on tulossa vakavasti otettava mahdollisuus.
Eikä tästä puutu muuta kuin Peteliuksen poliittisen uran nousu ja ylhäällä kulttuuriministerin paikka. Siitä olisi hyvä alkaa tuhota filmiarkistoja Kauheiden Kummelien poistamiseksi.Milloinhan Kummelit ja muut aloittaa aktiivisen katumisen?
Ennen vanhaan Finlandia starttasi sieltä mutta nykyään... No, kaipa tuo taas jossain vaiheessa jäätyy.Niin se joutui ranskan kunkkukin rämpimään talvipakkasella canossaan ruikuttamaan paavilta anteeksi, näinköhän meilläkin on keskitalvella porukat koottu katumajärven jäälle, tod näk nollakelillä
"Dynaaminen toimija," sitähän tuo "kulttuuripersoona" on kieltämättä ollut. Jo 90-luvulla kuulin opiskelijatyttöjen kertomuksia tuon heppulin dynaamisesta toiminnasta, ja näihin päiviin asti näyttää Veijolla virtaa riittäneen.
Joo, tästä olen kuullut PALJONKIN kuittailua eli kannatan..Lukiolaisten liitto voisi vaatia PP:tä pyytämään kaikilta ylioppilailta anteeksi, koska ylioppilas Larvanto on loukkaava sketsi
Teemulla on hyvä ulosanti ja olisi mielenkiintoista nähdä keskustelu hänen ja Puurosen välillä.Teemu Keskisarja: Suomea ei uhannut talvisodassa itsenäisyyden menetys vaan kansanmurha
Historioitsija Teemu Keskisarjan mukaan Suomen kohtalo olisi ollut karu, jos maa olisi talvisodan jälkeen miehitetty.www.is.fi
Tosta jos tunkis linkkiä professori Puuroselle voisi videon katsominen nostaa herran verenpaineen tappavalle tasolle......
Olen kyllä huolissani sananvapauden tilasta Suomessa. Olen sitä mieltä, että sananvapauden rajojen tulkitseminen sillä tavoin kuin olemme viime aikoina nähneet, johtaa lopulta kaikille huonoon lopputulokseen.
Sitä hieman ihmettelen, että eivätkö sananvapauden kaventamista äänekkäimmin kannattavat näe sitä minun mielestäni väistämätöntä kehitystä, jossa myös osa heistä tulee ennen pitkää joutumaan ns. vihapuhetutkinnan kohteeksi. Toisin sanoen myös heidän oma sananvapautensa lopulta kaventuu. Toki se ei tapahtune ihan heti, mutta ajat – ja niiden mukana myös kulttuuri ja arvot – muuttuvat.
Toinen – ja nähdäkseni vakavampi – asia on sitten se, että tämä kehitys johtaa itsesensuuriin mitä enenevissä määrin. Miksi se sitten on huono asia? Siksi, että mikäli ihmiset alkavat kovin rajoittaa omia puheitaan, ei omia uskomuksia ja mielipiteitä tule altistaneeksi vähääkään avoimemmalle keskustelulle. Tämä yhdistettynä kuplautumiseen aiheuttaa lähinnä näkemysten äärimmäistymistä.
Uskon, että moni puheenvuoro aiheuttaisi julkaistuna vähemmän haittaa kuin se, että tuota ajatusta ei koskaan altisteta avoimelle keskustelulle, eikä sitä koskien saa siten kriittistä palautetta.
Mitä tahansa törkyä ei tietenkään tule sallia, mutta nyt ollaan lähdössä mielestäni arveluttavaan suuntaan tämän asian suhteen.
Voisitteko, please, lopettaa sen anteeksipyytelyn? Noloa tuollainen..
TEHNYT JUSSI JUHANI KUOSMANEN, 22/11/2019
Jos ihmisellä ei ole kykyä nauraa itselleen, hän on riesa. Tympeä tosikko ja narsistisesti vinksahtanut uhriutuja. Tyyppi, jonka seurassa on yhtä kivaa kuin paksusuolen tähystyksessä. Sellaisia ihmisiä on. Ja tauti näköjään pahenee.
Nyt myös vähemmistöt ovat menettäneet itselleen nauramisen lahjan. Riesautuneet. Pelkään, että se on niille vielä turmioksi. Mitä silloin jää jäljelle, jos vähemmistö ottaa itsensä liian vakavasti? Vain jokaiselle ärhentelevä neuroottinen porukka, josta muut yrittävät pysytellä mahdollisimman loitolla.
Kukapa haluaisi tehdä tuttavuutta ihmisryhmän kanssa, joka kyttää muiden sanomisia, vetää sanojia oikeuteen ja vaatii anteeksipyyntöjä anteeksipyyntöjen perään?
Mutta tosikkojen viesti on mennyt perille, jotkut jo katuvat syntejään...
Vihreiden kansanedustaja Pirkka-Pekka Petelius aloitti anteeksipyytelyn omalla kohdallaan. Siinä riittää entiselle koomikolle työsarkaa…
Ensin saamelaiset, sitten romanit… Jonossa odottavat jo homot, lesbot, vammaiset, afrikkalaiset, luonnonsuojelijat, vanhukset, savolaiset, suomenruotsalaiset… näistä kaikista hän oli aikoinaan repimässä huumoria.
Tosin ilmeisesti käsikirjoitusta noudattaen, mutta hänenhän olisi pitänyt arvata, että viimeistään kolmenkymmenen vuoden kuluttua pilkan kohteet ymmärtävät loukkaantua.
Jos Peteliuksen anteeksipyytelyjono etenee kuvailemallani tavoin, niin savolaisten tullessa vuoroon, en aio ottaaa kuuleviin korviini moista lipevää nöyristelyä.
Sen sijaan tulen kehottamaan: Kasaa itsesi hyvä mies. Huumori on huumoria ja joka ei sitä kestä, huljutelkoon päätään anuksessaan. Heh.
Huom! Mainintani pään huljuttelusta anuksessa oli vitsi. Se ei kohdistu mihiinkään vähemmistöön, sillä jokaisella on pää ja jokaisella anus. Jos siis vedätte minut tuosta oikeuteen, kuolen nauraen.
Mutta tämän sanon aivan vakavissani: Onneksi alan ihan oikeastikin olla jo elämäni loppusuoralla.
Olisi ahdistavaa jatkaa vielä vuosikymmeniä maailmassa, jossa koomikot pyytelevät anteeksi kolmekymmentä vuotta vanhoja vitsejään ja valtonsyyttäjät julistavat ainoaa oikeaa moraalia.
Ei kiitos. Ei tuu koskaan olemaan minun moraalini, olkoon kuinka oikeaa tahansa. Sillä moraali, joka tuhoaa huumorin, on peräisin juuri sieltä, missä sitä nuppia voi huljauttaa.
Jos kerran jonkun on pakko pyydellä anteeksi, niin pyytäköön Jumala anteeksi meiltä järkeviltä ja huumorintajuisilta, että loi riesaksemme tekopyhiä pellejä, moraaliinsa tikahtuvia syyttäjiä ja kaikesta loukkaantuvia paskantärkeitä ihmisryhmiä. Amen.
Jussi Juhani
Olen kyllä huolissani sananvapauden tilasta Suomessa. Olen sitä mieltä, että sananvapauden rajojen tulkitseminen sillä tavoin kuin olemme viime aikoina nähneet, johtaa lopulta kaikille huonoon lopputulokseen.
Sitä hieman ihmettelen, että eivätkö sananvapauden kaventamista äänekkäimmin kannattavat näe sitä minun mielestäni väistämätöntä kehitystä, jossa myös osa heistä tulee ennen pitkää joutumaan ns. vihapuhetutkinnan kohteeksi.
Uskon, että moni puheenvuoro aiheuttaisi julkaistuna vähemmän haittaa kuin se, että tuota ajatusta ei koskaan altisteta avoimelle keskustelulle, eikä sitä koskien saa siten kriittistä palautetta.