#vihapuhe

Kyseinen vasemmistoliittolainen on joko häiriintynyt tai vaarallinen, mahdollisesti molempia. Mikähän on kun noiden puheiden kohdalla vihapuhepoliisi ja oikeuslaitos eivät ole reagoineet?

Nuo kirjoitukset ovat ihan ilmiselviä väkivaltafantasioita ja se on huomattavasti sairaampi ja vaarallisempi muoto kun pelkkä vihapuhe.
 
Joopa joo. Jos oikeasti haluaa VL:n tavoitteista tietää, tietoa löytyy sivulta https://vasemmisto.fi/tavoitteet/periaateohjelma-tavoitteet/periaateohjelma/. Olethan oikeasti tietoinen siitä, että 60-luvusta on kulunut 50-60 vuotta?

Olen yhtä tietoinen kuin siitä että Hitlerin kuolemasta on jo kohta 75 vuotta. Nuo jutut eivät tosiaankaan ole mitään vihapuhetta vaan väkivaltapuhetta. Olisivat vasemmistoliitossa tarkkana, jos meinaavat pysyä vasemmistoliittona eivätkä päätyä taas takaisin väkivaltakommunisteiksi.

Mitähän mieltä "nillittäjä" on aiheesta, ohittaa varmaan huomiotta. Niinpä tietysti.
 
Olen yhtä tietoinen kuin siitä että Hitlerin kuolemasta on jo kohta 75 vuotta. Nuo jutut eivät tosiaankaan ole mitään vihapuhetta vaan väkivaltapuhetta. Olisivat vasemmistoliitossa tarkkana, jos meinaavat pysyä vasemmistoliittona eivätkä päätyä taas takaisin väkivaltakommunisteiksi.

Mitähän mieltä "nillittäjä" on aiheesta, ohittaa varmaan huomiotta. Niinpä tietysti.
Jos "nillittäjä" olen minä, niin mielestäni tässä on toimittu asianmukaisesti. Tilin perustaja irtisanoutui ja tuomitsi väkivallan ja sillä uhkailun, Andersson tuomitsi kirjoitukset ja lupasi puoluehallituksen käsittelevän asian, ja poliisitutkinta kirjoituksista ilmeisesti aloitetaan. Olisiko jotakin vielä mielestäsi pitänyt tehdä?
 
Jos "nillittäjä" olen minä, niin mielestäni tässä on toimittu asianmukaisesti. Tilin perustaja irtisanoutui ja tuomitsi väkivallan ja sillä uhkailun, Andersson tuomitsi kirjoitukset ja lupasi puoluehallituksen käsittelevän asian, ja poliisitutkinta kirjoituksista ilmeisesti aloitetaan. Olisiko jotakin vielä mielestäsi pitänyt tehdä?

Ethän sinä nillitä. Viittasin erääseen herkkähipiäiseen somehahmoon.
 
Jasso ja Misha Dellinger erosi VL:n toiminnanjohtajan paikalta. Onkohan annettu mahdollisuutta toimia toisin. Itse veikkaan, että on tullut tilanne että eroa tai erotetaan.
 
Ylikomisario Jussi Helesvirta kertoo Ilta-Sanomille, että poliisi aloittaa tapauksesta esitutkinnan nimikkeellä kiihottaminen kansanryhmää vastaan.

– Tällainen lausunto, mikä Twitterissä on annettu, ylittää kyllä esitutkintakynnyksen, Helesvirta vahvistaa.


 
Hienoa ettei päivä mennyt hukkaan ja opit jotakin uutta! Jos huomenissa vaikka kokeilisit lukea VL:n periaateohjelmaa, jonka joku tunti sitten tähän ketjuun linkkasin?
Ai vl:n ohjelmaa lukisin? En taida viitsiä, on niin paha allergia paskapuheelle ja kom/vas propagandalle.
Sinä siis olet ns Milleniaali? Eli työnteko ei kiinnosta juurikaan, jos töihin on jostain syystä joutunut niin aikataulut ja ajoissa paikallaoleminen on haasteellista. Ja työpaikalla pomojen kanssa on myös kaikenlaista hankaluutta kun niiden kanssa pitää joka asiasta kinata ja vaatia perusteluja miksi jokin asia tehdään niinkuin tehdään..
 
Olisivat vasemmistoliitossa tarkkana, jos meinaavat pysyä vasemmistoliittona eivätkä päätyä taas takaisin väkivaltakommunisteiksi

Tämä se minullakin aina välillä kahuilee mielessä. Miten kaukana on mahdollisuus käyttää väkivaltaa äärimmäisellä vasemmalla....siinä kuin äärimmäisellä oikeallakin? Lieköhän tuossa niin isoakaan eroa? Ainakin joku ärhäkkä anarkistisiipi hulinoi tasaiseen tahtiin...ja jos piiritasoilla on tällaisia Ilja Ehrenburgeja, niin ompa yllytyspuolikin jo kunnossa.....
 
Ei helevetti sentään:
Tämäkin tutkimus on paikallaan, mutta kyllä se tuntuu epäreilulta, että samaan aikaan iso nippu äärioikeistoöyhöjä kansanedustajista alkaen on saanut jatkaa vuosikausia omaa, väkivaltaista uhoaan kaikessa rauhassa.

Onko siellä uhottu että äärivasemmistolaiset tai ilmastopsykoosiin kuuluneet on ammuttava? Sellaisia kansanedustajiakinko on myös - vai mitä Riiheläinen hourii?

Tappouhkauksien tutkiminen "tuntuu epäreilulta"?
Onpas erikoinen "turpokolumnisti".
 
Viimeksi muokattu:
Kai näinkin voi näkeä...todellisuudessa taisi mennä hieman eri tavalla, mutta ei anneta sen häiritä..



Erkka Railo

@ErkkaRailo


Puolueen merkittävässä asemassa olevan henkilön vastuulla olevalta twitter-tililtä lähetetään väkivaltaa ihannoivia viestejä. Seuraavana päivänä puolueen PJ tuomitsee viestit, kyseinen henkilö pyytää anteeksi ja eroaa. Näin tällaiset tapaukset pitäisi hoitaa.
 
Ei toimi Taposen rikosilmoitusautomaatti kaikille..


Jussi Halla-aho
@Halla_aho
·
7t
Dellingerin tilillä sanottiin, että minä olen fasisti ja että fasistit pitää tappaa.

Silloinen valtakunnansyyttäjä Kalske linjasi 2011, että poliitikkoihin kohdistuvat uhkaukset pitäisi aina tutkia riippumatta siitä, tekevätkö nämä itse tutkintapyyntöä.
Vasemmistoliiton Dellingeriä epäillään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan – Lounais-Suomen...
is.fi
Jussi Halla-aho
@Halla_aho
·
7t
On mielenkiintoista nähdä, päteekö tämä myös silloin, kun hyvän voimat (vas) uhkaavat pahan voimia (ps).

@JariTaponen
Jari Taponen
@JariTaponen
·
7t
Onhan tuonkaltainen kirjoittelu paheksuttavaa. Muutoin tämän kyseisen tapauksen kommentointi kuuluu esitutkintaa suorittavalle paikallispoliisille.


Driller
@LazyDriller
Vastauksena käyttäjille
@JariTaponen
ja
@Halla_aho

Entäs eräs silakkaliikeen edustaj jota pyysit lähestymään yksityisviestillä saamalaisessa tilanteessa? Tai eräs "toimittaja" jolta kysyit että haluaako tehdä ilmoitiksen vihakirjoittelusta johon tämä että joo? Mitenkäs nämä köy yksiin? Molemmat vasemmalle kallellaan
 



Jari Taponen

@JariTaponen

·
7t

Vastauksena käyttäjälle
@Halla_aho
Onhan tuonkaltainen kirjoittelu paheksuttavaa. Muutoin tämän kyseisen tapauksen kommentointi kuuluu esitutkintaa suorittavalle paikallispoliisille.

29


46








Jussi Halla-aho

@Halla_aho

·
5t

Tarjoudutko kirjaamaan tästä rikosilmoituksen, jos niin haluan?

6

4








Jari Taponen

@JariTaponen

·
5t

Kannattaa olla suoraan yhteydessä esitutkintaa jo suorittavaan viranomaiseen.

4


27








Jussi Halla-aho

@Halla_aho

·
5t

Tietääkseni viranomainen ei suorita esitutkintaa minuun kohdistuvasta uhkauksesta. Onko sinulla jokin periaate, jonka mukaan tarjoat tai et tarjoa aktiivisesti rikosilmoituksentekopalvelujasi?
 
Jos "nillittäjä" olen minä, niin mielestäni tässä on toimittu asianmukaisesti. Tilin perustaja irtisanoutui ja tuomitsi väkivallan ja sillä uhkailun, Andersson tuomitsi kirjoitukset ja lupasi puoluehallituksen käsittelevän asian, ja poliisitutkinta kirjoituksista ilmeisesti aloitetaan. Olisiko jotakin vielä mielestäsi pitänyt tehdä?
Älä viitti puhua tuollaista paskaa, vasurit yritti kattoa että nouseeko tästä kohua vaiko ei, jos ei olisi kohua noussut niin tuota väkivaltafantasioijaa ei olisi erotettu



Puolue: Toistaiseksi ei ole syytä selvittää asiaa lisää
Vasemmistoliitosta kommentoitiin Ylelle, että tili on Dellingerin perustama, mutta tämä ei ole kirjoittanut viestejä. Puolueen selitys on, että Dellinger oli luovuttanut tilin kahden muun henkilön käyttöön ja nämä henkilöt kirjoittivat viestit.


Koikkalainen myöntää Ylelle, että aukottomasti tuskin voidaan todistaa, ettei Dellinger ole kirjoittanut viestejä itse. Koikkalaisen mukaan tapauksessa ei kuitenkaan ole syytä epäillä Dellingerin sanaa. Koikkalainen toteaa, että toistaiseksi ei ole syytä selvittää asiaa lisää.
 
Ollu selkeesti vaihto-oppilaana kapitalistisessa saatanassa tää spede. Mutta lopussa olisi kaikki anglot niinkuin Fremen sulkeneet sanomalla "It's uncanny!", sen sijaan että rupee selittelemään jotain "it's...like... ja jotain pölinää tjms."

ps. ei kyllä näytä ottelijalta. Siis jos väkivalta noin kiinnostaa niin niissä piireissä olis hyvä aloittaa. Vois mieli muuttua jo alkeiskurssin aikana, tai sit ei.
Sen jälkeen mieli muuttuu aika monella, kun alkaa sparraaminen.
Jos saat neljännen vuosileiman jäsenkorttiin, niin tiedät että sussa on jotain muuta vikaa.
Olet rakastunut omaan ideaasi.
 
Back
Top