#vihapuhe

Pitääkö minun tuo jakso työajalla katsoa ja soittaa Raijalle, että ei siinä noin sanota. Saisi rauhan.Tai voisihan se itsekkin sen katsoa.Alkaa mennä farssin puolelle. Taas.

Sen jos menet tekemään seuraa kaksi asiaa:

1. Saat syytteen virkavirheestä GDPR:n ja poliisin rekisterilain perusteella kun menit katsomaan casea mikä ei sinulle kuulu. Ja toisin kuin monissa muissa salakatseluissa takaan, että sinut tuomitaan. Hyvä ettet päädy Haagiin ihmisoikeusriollisena.
2. Voit heittää hyvästit kaikelle urakehitykselle mitä olet mahdollisesti toivonut saavasi. Sinut siirretään koirahäkkien apulaisvalvojaksi virkasi loppuajaksi. Ellei sitten vapaudu erillistä "Poliisin räjähdetutkimuksen kenttäharjoittelijan" paikkaa Idlibiin. Tänne saat välittömän komennuksen.

Pienen virkamiehen tulee tyytyä pamputtamaan köyhiä putkassa ja narauttamaan "kympin pitsan" myyjiä. Jos pieni virkamies koskee isoihin asioihin, hänkin oppii valtansa rajat hyvin nopeasti.
 
Eikäkö minä sitä vaan, että jos hypoteettisesti poliisi toteaisi meikäläisen pask...suoltamiseen kyllästyneen palstaveljen rikosilmoituksen aiheettomaksi ja vks sitten "minun etuani ajaakseen" pistäisi rullan pyörimään niin missä se minun etuni on?

Melko neuvostoliittolaista logiikkaa sanoisin.
 
Hih...Hihi.... Hah...Hahhahahahahahhaaa....


Minua oikeasti kiinnostaa, millä perusteella tuo ilmoitus tyrmätään (jos se on oikeasti tehty). Arvaan jo kyllä, mutta silti hauska nähdä.
 
Hih...Hihi.... Hah...Hahhahahahahahhaaa....


Minua oikeasti kiinnostaa, millä perusteella tuo ilmoitus tyrmätään (jos se on oikeasti tehty). Arvaan jo kyllä, mutta silti hauska nähdä.
Tämä oli kyllä hyvä. Syyttäjällä on näyttötaakka, joten olisi nyt uudelleentutkintaa määrätessään itse edes tarkistanut höpinöiden todenperäisyyden.
 
Tämä oli kyllä hyvä. Syyttäjällä on näyttötaakka, joten olisi nyt uudelleentutkintaa määrätessään itse edes tarkistanut höpinöiden todenperäisyyden.

On juu, mutta tuohon tuo juttu myös nähdäkseni kaatuu. Nimittäin syyttäjä vetoaa siihen, että esitutkinta on poliisin, ei syyttäjän tehtävä eikä syyttäjällä ole resursseja eikä toimivaltaa tosiasiallisen esitutkinnan tekemiseksi. Joten uudelleentutkinta tulee perustelluksi sillä, että syyttäjä halusi vain tarkistaa faktoja voidakseen tehdä oikeudenmukaisen syytepäätöksen.

Siksi en usko, että tuo huomautus etenee. Mutta aina voi toivoa.
 
On juu, mutta tuohon tuo juttu myös nähdäkseni kaatuu. Nimittäin syyttäjä vetoaa siihen, että esitutkinta on poliisin, ei syyttäjän tehtävä eikä syyttäjällä ole resursseja eikä toimivaltaa tosiasiallisen esitutkinnan tekemiseksi. Joten uudelleentutkinta tulee perustelluksi sillä, että syyttäjä halusi vain tarkistaa faktoja voidakseen tehdä oikeudenmukaisen syytepäätöksen.

Siksi en usko, että tuo huomautus etenee. Mutta aina voi toivoa.
Toki näin. Vaikka tuon asian tutkinta olisi ollut prosessina niin pieni, että syyttäjänlaitoskin olisi siihen kyennyt. Sihteeri litteroi ja Raija lukee.
 
Vaikka tuon asian tutkinta olisi ollut prosessina niin pieni, että syyttäjänlaitoskin olisi siihen kyennyt.
Niin, syyttäjälaitos tekee syyttämättäjättämis-päätöksiä, joissa perusteluna mainitaan " yleinen etu ei vaadi syytteen nostamista ".
Räsäsen jutussa Toiviainen pisti virkakoneiston rattaat pyörimään, eli kuluttamaan yleisiä resursseja täysin turhaan asiaan. Yleinen etu ei kyllä vaadi sellaistakaan turhaa työtä tehtävän.
Valtakunnansyyttäjä olisi voinut pitäytyä poliisin tekemässä päätöksessä, mutta lausuntona nuhdella siitä, että poliisi ei tarkistanut videolta rikosilmoituksen sisällön paikkansapitävyyttä.

.
 
Kaiken tämän keskellä alkaa hieman epäilyttää jo Raijan lukutaito... just saying.

Jaa, joku musta auto tuli tuohon portille. Onkohan niillä jotain asiaa...

Ei ongelmana ole Raijan lukutaito.

Hänen halunsa lukea voi sitten jo ollakkin ongelma.

En pelkää mustia autoja. En ole Suomessa tällä hetkellä.

Hiukan tuo helikopterin ääni kyllä häiritsee. Onneksi se ei ole kovin voim................
 
Pitääkö minun tuo jakso työajalla katsoa ja soittaa Raijalle, että ei siinä noin sanota. Saisi rauhan.Tai voisihan se itsekkin sen katsoa.Alkaa mennä farssin puolelle. Taas.
Silti on ollut mukava huomata näistä Päivi Räsäs -keisseistä, että poliisi aina toteaa, että ei ole syytä epäillä rikosta, vaikka varmasti tietävät, että Raija Toiviaisen mielestä on syytä epäillä. Sitten kerta toisensa jälkeen Raija joutuu sanomaan, että onpas syytä epäillä. Ikään kuin käynnissä olisi suuri näkymätön tahtojen taistelu poliisin ja Raija Toiviaisen kanssa. Sellainen köydenvetokisa. Mites, nauretaanko siellä teidän työpaikalla ihan avoimesti tämän syyttelijättären toilailuja, vai pitääkö se tehdä salaa, ettei pomot suutu?
 
Silti on ollut mukava huomata näistä Päivi Räsäs -keisseistä, että poliisi aina toteaa, että ei ole syytä epäillä rikosta, vaikka varmasti tietävät, että Raija Toiviaisen mielestä on syytä epäillä. Sitten kerta toisensa jälkeen Raija joutuu sanomaan, että onpas syytä epäillä. Ikään kuin käynnissä olisi suuri näkymätön tahtojen taistelu poliisin ja Raija Toiviaisen kanssa. Sellainen köydenvetokisa. Mites, nauretaanko siellä teidän työpaikalla ihan avoimesti tämän syyttelijättären toilailuja, vai pitääkö se tehdä salaa, ettei pomot suutu?
Ihmetellään ainakin. Itsekin olen huolissani järjestelmän uskottavuudesta kansalaisten silmissä ja siitä, kuinka abstraktiksi nämä käsitteet vielä viedään että esitutkintoja voidaan määrätä.
 
Pitääkö minun tuo jakso työajalla katsoa ja soittaa Raijalle, että ei siinä noin sanota. Saisi rauhan.Tai voisihan se itsekkin sen katsoa.Alkaa mennä farssin puolelle. Taas.
Hän tekee työtä, jolla on (poliittinen) tarkoitus...

Lisäys.. Hieman huvittaa ajatus kun Räsäs parka joutuu taas kuultavaksi ja joku kuulustelija joutuu keskustelemaan ao:n kanssa kopissa raamatusta ja sen sanomasta. Oiskohan teologi parempi kuullustelija kuin joku ylikomissaari? (tai vast.) Voi olla kuullustelun lopputulema ,että on kopista tulee yksi uskovainen lisää... Räsäsen lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Siis onko tuo ylempi se Tynkkysen tarkoittama kuva?
Jos ei, niin näkeekö sen jossain.
Ei ole. Tämä uutinen käräjäoikeusvaiheesta lokakuulta 2019.

 
Komeita sakkoja. Varsinkin jos vertaa ekaan googlailutulokseeni(sakko pahoinpitelystä):


"Etelä-Karjalan käräjäoikeus on tuominnut vuonna 1968 syntyneet miehen sakkoihin lappeenrantalaisessa ravintolassa tapahtuneesta pahoinpitelystä.

Miehen maksettavaksi määrättiin 30 päiväsakkoa, josta kertyy 180 euroa. Lisäksi mies määrättiin korvaamaan uhrille kivusta, särystä ja muusta haitasta sekä lääkekuluista 355 euroa sekä tämän oikeudenkäyntikulut."

Normaalin hallintoalamaisen henki ja hyvinvointi on halpaa.

Koska laittavat tuomioiden kritisoimisen vihapuheen alle?
 
Vaikka minä inhoan islamia niin enpä tiedä, voi olla että minäkin olisin tuon perusteella tuominnut Tynkkysen.
On niitä muitakin terroristeja jota ovat tai saattavat olla uskonnollisia. IRA, RAF, ETA..
 
Vaikka minä inhoan islamia niin enpä tiedä, voi olla että minäkin olisin tuon perusteella tuominnut Tynkkysen.
On niitä muitakin terroristeja jota ovat tai saattavat olla uskonnollisia. IRA, RAF, ETA..

Ei siitä kauaa ole, kun katolilaisten ja protestanttien välillä oli täysi rähinä Irlannissa. Tuomiota en tosin olisi Tynkkysen kuvasta antanut.
 
Räsäsen tapauksessa (se ikivanha nettikirjoitus) olennaista on nyt taannehtiva laisäädäntö, tai sen tulkinta. Tulkitaanko nyt niin että kirjoitus joka kirjoitushetkellä ei ollut mitenkään laiton, on nyt muuttunut laittomaksi kun se on yhä netissä luettavissa. Jos tähän päädytään, tulisi samoilla perusteilla siivota verkosta pois esim. kaikki Pulttiboisin ja Kummelin yms. sketsit joissa nauretaan mustalaisille ja saamelaisille. Yleisesti ottaen länsimaissa ei taannehtivaa lainsäädäntöä tunneta. Ja Suomessakin on tästä epämiellyttäviä kokemuksia jatkosodan jälkeisen sotasyyllisyysoikeudenkäynnin kautta.
 
Back
Top