#vihapuhe

Niillä on Turun jälkeen ollut pallo hukassa.

Onhan tuolla leirillä valkopesun tarve nyt aivan VALTAVA ja huomio pitäisi saada pikaisesti kohdistumaan toisaalle.
Strategia ei tunnu nyt toimivan ja tämä acab-heitto kertoo miten heikoilla he nyt
ovat.
Tämä acab on vielä erityisen korni kun media ja tiedostavaiset ovat yrittäneet maalittaa juurikin poliisia tiukasti Jyväskylän tapahtumista.

Huhtasaareen sanomisien valtakunnalliset pöyristymistalkootkin tuntuu huutavan tuuleen, koska kukaan ei uskalla kommentoida itse asiaa vaan pöyristelee...
 
Niillä on Turun jälkeen ollut pallo hukassa.


Vihapuhetta? Huumorimiehiä:

DJR5HYrWAAAOwC2.jpg


Ymmärrän että nimittely "Moskovan Tiltuksi" ehkä loukkaa ihmistä joka on tehnyt tai ainakin näyttänyt että tekee töitä juuri Moskovan vaikutuksen esille tuomiseksi mutta kun hänen oma toimintakin on alkanut muistuttaa Moskovan tiltuja.

Häiritsee myös perussuomalaisten lokeroiminen "Kreml-mielisiksi" , mallihan on sama kuin jotkut yleistävät kaikki maahan pakolaisina saapuneet islamisteiksi.

Toki nyt on tuotu esille että se onkin "PS:n johto"
 
Viimeksi muokattu:
Erään tunnetun trollimetsästäjän somepurkaukset ovat surkuhupaisia esimerkkejä siitä, millainen oikeusturva antitrollauksen kohteilla on joissakin tapauksissa.
 
Pirkko Saisio kevään somekohusta: ”Minua haukuttiin natsiksi ja epäiltiin ryhmissä, joihin itse samaistun”
Somemyrskyyn joutunut Saisio ei vaikene. Hän on kirjoittanut näytelmän juhlistamaan satavuotiasta Suomea, ja näytelmä on hänen mukaansa ”varmasti erilainen”. Saision mielestä on hullunkurista painottaa, että Suomessa ei pidä pelätä, vaikka oikeasti vähän pitäisi.

KIRJAILIJA Pirkko Saisio istuu Kansallisteatterin suuren näyttämön katsomossa ja nojaa penkin selkänojaan. Viime kevään tunnelmiin palaaminen saa hänet mietteliääksi, mutta ei hiljaiseksi.

HS julkaisi keväällä haastattelun, jossa Saisio kertoi epäilevänsä punavihreää kuplaa ja sen kykyä keskustella. Kirjailija sanoi muun muassa, että punavihreässä kuplassa pitäisi hyväksyä myös ne tosiasiat, jotka ovat toisenlaisen ajattelun perusta.

Tällaisia olivat kirjailijan mukaan muun muassa maahanmuuttajien rikostilastot. Saisio peräänkuulutti keskustelua, eikä arvannut, millainen metakka kommenteista nousisi.

HAASTATTELU sai aikaan somemyrskyn erityisesti siinä ryhmässä, johon Saisio itse samaistuu: kuuluisassa punavihreässä kuplassa.

Jutun kommenttien vuoksi häntä yritettiin yhdistää ryhmiin, joihin kirjailija ei todellakaan koe kuuluvansa.

”Minua haukuttiin natsiksi, fasistiksi ja äärinationalistiksi. Tulin yllättävässä porukassa epäillyksi. Kun lausahdin kommentit, minulla ei ollut aavistustakaan, miten syvä kahtiajako maassamme on”, Saisio kertoo.

Mielipidettään Saisio ei ole muuttanut. Keskustelua hän pitää yhä tärkeänä. Henkisesti jotkut kommentit satuttivat kirjailijaa, mutta tukeakin Saisio sai.

Sanojaan hän ei kadu.

”Siinä jutussa ei ole mitään, mitä vetäisin takaisin. Hyökkäyksiä tuli, mutta ne eivät vaientaneet minua. Eivätkä tule vaientamaan.”

Kirjailija toteaa, että hyökkäykset eivät vaikuttaneet myöskään teokseen, josta Saisio puhui tuon lausunnon yhteydessä.

Tuo teos on Saision kirjoittama Koivu ja tähti -näytelmä.

Kansallisteatteri tilasi juhlanäytelmän Saisiolta noin puolitoista vuotta sitten. Teoksen ohjaa Laura Jäntti. (KUVA: STEFAN BREMER)

KANSALLISTEATTERIN Koivu ja tähti juhlistaa 100-vuotiasta Suomea.

Teoksessa suurennuslasin alle joutuu nimenomaan se ryhmä, johon Saisio itse kokee kuuluvansa: kulttuurinen, analyyttinen ja kaiken tieteelliseen tutkimukseen perustava keskiluokka.

Samalla näytelmä luo dystopian tulevaisuuden Suomesta.

Koivu ja tähti käsittelee suomalaisuutta kolmessa eri aikatasossa: ajassa ennen itsenäisyyttä, itsenäisyyden aikana ja tulevaisuudessa, jolloin itsenäisyys saattaa olla vaarassa.

Hetkinen.

Ajatteleeko Saisio, että Suomen itsenäisyys olisi jotenkin vaarassa?

Kirjailija ei usko, että akuuttia vaaraa on, mutta maailma on nyt suuressa myllerryksessä. Suomi voi joutua osaksi suurempaa liikettä.

”On hullunkurista painottaa, että meidän ei pidä pelätä, kun meidän oikeasti pitäisi vähän pelätä”, Saisio sanoo.

Kirjailija luettelee muutamia vaaranpaikkoja. Ensinnäkin ilmastonmuutos ja luonto aiheuttavat yllättäviä yhteiskunnallisia tilanteita.

Samaan aikaan maailmanpolitiikassa kiehuu. Pohjois-Koreassa testataan ydinaseita ja eletään todellisuutta, johon kenenkään mielikuvitus ei riitä. Yhdysvalloillakaan ei mene hyvin.

”Maailman johtavaa suurvaltaa johtaa mielipuoli, aivan kuin jossain sadussa,” Saisio sanoo.

Samalla hän kummastelee sitä, miten tähän on tultu.

”Olen koko ikäni ihmetellyt, miten historiassa on lähdetty sellaisten pellejen johdettavaksi kuin Mussolini ja Hitler. Nyt me elämme tällaisessa maailmassa. Ihan kuin sketsihahmot johtaisivat maita.”

Keskeisissä rooleissa näyttelevät Jukka Puotila ja Tiina Weckström. (KUVA: STEFAN BREMER)
JUHLANÄYTELMÄN kirjoittamista Saisio kuvailee kokovartalokipsiksi. Mistä lähteä liikkeelle, kun Kansallisteatterin suurelle näyttämölle pitää kirjoittaa näytelmä 100-vuotiaan Suomen kunniaksi?

Saisio aloitti sosiaalisesta mediasta.

Kirjailija kyseli Facebookissa, mitä Kansallisteatterin suurella näyttämöllä pitäisi nähdä pyöreiden vuosien kunniaksi.

”Sain ehdotuksia esimerkiksi erilaisten suurnaisten elämäntarinoista. Ne ovat uuvuttavia, koska niihin on lähtökohtaisesti kirjoitettu mielipiteet sisään”, Saisio sanoo.

Oli kaivettava esiin ne asiat, jotka kirjailijaa itseään kiinnostavat. Samalla piti välttää niitä asioita, joita ihmiset juhlanäytelmältä odottavat.

SAKARI TOPELIUKSEN klassikkosatu, tai arkkisatu, kuten Saisio teosta nimittää, toimii näytelmän lähtökohtana. Itse teos, siis Topeliuksen Koivu ja tähti, unohtuu näytelmässä hyvin pian.

Saisio pyrki siihen, että näytelmä olisi jotain muuta kuin sitä, mitä häneltä odotetaan.(KUVA: STEFAN BREMER)
Topeliuksen satu antaa näytelmälle tukevat raamit, koska tarinan tuntevat kaikki suomalaiset. Mutta muuten Saision kirjoittama näytelmä on itsenäinen teoksensa.

Miten Koivu ja tähti sitten erottuu kirjailijan mielestä perinteisemmästä Suomi 100 -ohjelmistossa?

Arvaamattomuudella. Me tunnemme jo Pohjantähden ja Tuntemattoman sotilaan tarinat. Me tunnemme myös Topeliuksen klassikkosadun, mutta Saision käsissä Koivu ja tähti kääntyy äkkiä dystopiaksi Suomesta.

Ja yhden asian kirjailija lupaa.

”Tämä on varmasti erilainen.”

Koivu ja tähti -näytelmän ensi-ilta Kansallisteatterin suurella näyttämöllä 13.9.
http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005358747.html?share=4b475180c1a89f3520f9ec0ea1008e66

https://www.facebook.com/groups/RASMUSGROUP/permalink/1613952001949351/
 
Mari K Niemi @MariKNiemi·49min

Islam, islamismi, islamisaatio: Euroopan oikeistopopulistit puhuvat uhkakuvista kuin yhdestä suusta


Islam, islamismi, islamisaatio: Euroopan oikeistopopulistit puhuvat uhkakuvista kuin yhdestä suusta
yle.fi





Kari Virtanen @KariVirtanen13·33min

Täysin luonnollista mannerta kohdanneen, historiansa suurimman uhkan edessä.





Janne Riiheläinen @veitera


Vastauksena käyttäjille @KariVirtanen13 ja @MariKNiemi
Hysteeristä moraalipaniikkia tuollainen. Jihadistinen terrorismi toki turvallisuusuhka, muttei millään tasolla uhkaa yhteiskuntajärjestystä.

Linkki https://yle.fi/uutiset/3-9822219
 
Tiina Wiik @SwanOfTuonela·3t

Voisitko antaa esimerkin vaikka @vihapuhepoliisi n tai @poliisileijona n twiitistä, joka mielestäsi levittää vihaa?




Janne Riiheläinen @veitera·2t

Miksi ihmeessä? Sinä osaat lukea ne samalla tavalla kuin minäkin. Toki veikkaisin tulkintasi olevan toisenlainen kuin minulla.




Tiina Wiik @SwanOfTuonela·38min

Eli vika ei siis ole twiiteissä, vaan tässä on jokin sellainen juttu, että viha on katsojan silmässä. Kuinka todellista sellainen viha on?





Janne Riiheläinen @veitera


Vastauksena käyttäjälle @SwanOfTuonela ja 4 muulle
Eivät nuo reinikaisia ole, vaan poliisia vastaan suunnattua toimintaa. Josta kertoo myös se, että te poliisininhoajat niitä innolla tuette.

Rysky jaksaa...
 
Jari Taponen
@JariTaponen

Aikamoinen möly menossa tämän päivät twiiteistäni. Teitä, joita asia kiinnostaa, lukekaa ne uudelleen ja ihan rauhassa hengitellen.
11:52 AM - 9 Sep 2017

juhana vartiainen @filsdeproust·
Vastauksena käyttäjille @iinapalo, @saintpat78 ja 5 muulle
Iina, nuo tappajat ovat pikemminkin tuuliajolla olevia lapsia ja nuoria ja orpoja kuin mitään uskonoppineita ja kulttuurisotureita.

Jari Taponen @JariTaponen
Vastauksena käyttäjille @TerhiMattila, @filsdeproust ja 6 muulle
Juhana puhuu täyttä asiaa.

Säälittävä trolli ja politrukki. Valitettavasti teet sitä verorahoillamme.

Replying to @HuhtelaJussi @TheKentti and 3 others
Uutta: väärin tiedoin jankkaus poliisin ennaltaest. & some -läsnäolosta + uusia Tw-tilejä & trolleja putkahti kerralla asiaan. Ping @veitera

View conversation ·
Joonas Helander Joonas Helander
@HelanderJoonas

Replying to @Astatenhunen @HuhtelaJussi and 2 others
Itse toivon päinvastaista toimintaa. Poliisin ei tulisi puuttua politiikkaan. Poliisien sometilit ovat nyt juristin näkökulmasta hakoteilla.

Ensin putkahti kaksi trollia, Taponen ja Huhtela
On sitten hyväksyttävä se tosiasia että Helsingin poliisin johto on politisoitu?

"Juhana puhuu asiaa"

Juhana puhuu PASKAA

Turun terroritekojen uhreja ei liene vielä edes haudattu ja nämä:

juhana vartiainen:·
Iina, nuo tappajat ovat pikemminkin tuuliajolla olevia lapsia ja nuoria ja orpoja kuin mitään uskonoppineita ja kulttuurisotureita.

Jari Taponen @JariTaponen:
Juhana puhuu täyttä asiaa.

Jari Taponen @JariTaponen:
Aikamoinen möly menossa tämän päivät twiiteistäni.

Möly?

On se onni että tuollaisia "poliiseja" ei liiku kaduilla.

7000 hyvää poliisia ja pari mätämunaa.....
Sattumoisin taas kerran Helsingin Poliisissa.

Yön yli odoteltuani ja ajateltuani: kansanedustajien pitäisi kysellä onko tuo poliisille sopivaa käytöstä?

Ei siitä mitään tule että tavallinen kansalainen kyselee.
 
Viimeksi muokattu:
Niillä on Turun jälkeen ollut pallo hukassa.

Luulen, että wanha ja wiisas tyhjensi pajatson tällä lyhyellä lauseella.

Siltä tämä näyttää. Kun opittu dogmi ja kenties voidaan sanoa: unelma....ottaa osumaa, niin sitä visummin ja raivokkaammin sitä omaksuttua asennetta puolustetaan. Jonkun silmissä aivan ääliömäisyyteen saakka.

Ja silti en voi olla arvailematta, miksi jotkut sinänsä oppineet ja -pystyvät- ihmiset puolustaisivat käytännössä karille ajanutta politiikkaa? Minun, korostan että minun nenääni haisevat opportunistiset hillotolpat.

Kenties erään ministerimme möläys: hei me tienataan tällä - paljastuukin aikanaan vahvasti freudilaiseksi vahingoksi.
 
Luulen, että wanha ja wiisas tyhjensi pajatson tällä lyhyellä lauseella.

Siltä tämä näyttää. Kun opittu dogmi ja kenties voidaan sanoa: unelma....ottaa osumaa, niin sitä visummin ja raivokkaammin sitä omaksuttua asennetta puolustetaan. Jonkun silmissä aivan ääliömäisyyteen saakka.

Ja silti en voi olla arvailematta, miksi jotkut sinänsä oppineet ja -pystyvät- ihmiset puolustaisivat käytännössä karille ajanutta politiikkaa? Minun, korostan että minun nenääni haisevat opportunistiset hillotolpat.

Kenties erään ministerimme möläys: hei me tienataan tällä - paljastuukin aikanaan vahvasti freudilaiseksi vahingoksi.

Tämä on hyvä selitys.
Onko se taas hyväksyttävää kun sisäministeristä lähtien on toitotettu miten hyvin terroriin on varauduttu ja sitten ollaankin tässä tilanteessa...
 
Toisaalta joku on aivan varmasti tienannut tällä ja tulee tienaamaankin. Vähän sama kuin USA:ssa on valtava aseteollisuus jonka hengissä pysyminen ja kasvaminen vaatii, että maailmassa on kriisejä joissa aseita käyttää. Suomessa kun ei ole korruptiota niin seuraavaa lienee turha sanoa mutta olisi todella mielenkiintoista jos vaikkapa media oikeasti perkaisi päättäjien sidonnaisuudet ja varsinkin näiden ystävien sekä läheisten sidonnaisuudet. Media voisi oikeasti vedellä niitä punaisia lankoja. Toki meillähän ei ole korruptiota ja kukaan ei hyödy henkilökohtaisesti avoimista rajoista, EU:sta yms. esim. pakolaisongelmasta ;)

Se mikä maailmassa on muuttunut on ihmisen mieli; siitä on tullut aika pehmeä ja humaani. Ei aikoinaan tällainen olisi todellinen ongelma ollut. Se olisi ratkaistu ihan aikuisen oikeasti. Toki niihin aikoihin meni lapsi pesuveden mukana mutta puhdasta tuli.
 
Itsekin tykkään Pat Condellin purkauksista, vaikka onkin UKIP- ja Brexit-tyyppi.
 
Ja.... :p

JyDzv9D.png
 
@huumepoliisi
https://mobile.twitter.com/huumepoliisi?p=s
Replying to @JariTaponen @iinapalo and 7 others
Jari, näin parodiatiliksi epäillyltä twitter-virkamieheltä toiselle: hengitä syvään ja mieti hetki, miksi olet päätynyt tähän tilanteeseen.

Huumepoliisi
@huumepoliisi

Pahaa tekee kaikkien muiden poliisien puolesta, kun muutama kellokas pelleilee sosiaalisessa mediassa virkatileillään.


Huumepoliisi
@huumepoliisi
Replying to @filsdeproust

Eikö poliisillakin ole vastuu pitää huolta omasta uskottavuudesta ja neutraalista viestinnästä.. ettei vahingossakaan sekoita parodiaan?

######:
Replying to @HuhtelaJussi @TheKentti and 3 others
Uutta: väärin tiedoin jankkaus poliisin ennaltaest. & some -läsnäolosta + uusia Tw-tilejä & trolleja putkahti kerralla asiaan. Ping @veitera

@veitera
Poliisipeijaiset
@PetraNyqvist #sisäinenturvallisuus #lukusuositus petranyqvist.puheenvuoro.uusisuomi.fi/242640-poliisi…

######:
Replying to @HuhtelaJussi @janaarnikoivu @THUotila
someen vyöryy poliisivihaa & väärää tietoa ja viralliset orgaanisaatiotilit aivan hiljaa

Uusia trollitilejä putkahti? "Väärin tiedoin jankkaus"?? Mitä ihmettä #### toimittaja sekoilee?

Jos minäkin nyt rekistöröidyn twiitteriin ja kysyn sekä toimittelijalta että
somepoliisilta että mitä tuo tarkoittaa niin olenko joku "vitun trolli"?

Kuinka pihalla toimittelija voi olla. Viralliset tilit ovat hiljaa koska ne eivät politikoi. Poliisivihaa
näkee vain paranoidi toimittaja.

######:
Replying to @janaarnikoivu @THUotila and 2 others
Koska @HuhtelaJussi & @JariTaponen maalitettu ->tietyt jankuttavat hokemaa "onko nääkin parodiaa". Tällä vkolla paljon em. teeman Tw-tilejä.

Twitterhän on ihan täynnä PASKAA

Ehkä se pitää jättää niille jotka siitä nauttivat.
 
Viimeksi muokattu:
Janne Riiheläinen
Janne Riiheläinen @veitera
Vastauksena käyttäjälle @YleUutiset_pol
Katselen epäuskoisena Twitter-ilmoitusteni virtaa ja ihmettelen miksi se on täynnä vihaa, järjettömyyttä ja tietämättömyyttä. Voi pimeyttä.

Pakkoko siellä twitterissä on rypeä :D :D :D

Kun sitä käyttää niin varmasti alkaa tuntua pimeältä.
Trolleja putkahtelee sieltä ja täältä. Niin. Olikos se nyt
trolli vaiko oma varjo?
 
Viimeksi muokattu:
Taidan ainakin itse siiiirtyä jo ZapadWatchin ja Ukrainan seuraamisen sekä Ahvenanmaan puolelle. Tämä riekkuminen on niin absurdia. Nuo viserrysten temppelit taitavat muutenkin olla hyvin epäsuomalaisia. Meillä ennen pidettiin punnitusta puheesta. Oli sanalaskuja, että puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa. Nyt on toivottavasti opittu, että puhuttu puhe on ammuttu nuoli. Ei sitä takaisin saa.

Tämä on niin kertakaikkisen turhanaikaista kuin olla ja voi. Etenkin kun suurin osa poliiseista on kokoomuksen tai persujen kannattajia. Kaikki kääntyy mukamas päälaelleen parista hassutuksesta.¨

Mitä keskusteluilmapiiriin tulee, tässä arvioinnissa tuijotetaan aivan liikaa someen ja siellä muutamiin aktiivisiin mouhoihin. Missä vain liikun ja olen ja ihmiset tapaavat toisiaan, mitään kärjistynyttä ilmapiiriä ei ole olemassakaan. On sitä muutakin tähdellistä tekemistä, töitä ja sellaista. Useimmilla ainakin.
 
Taidan ainakin itse siiiirtyä jo ZapadWatchin ja Ukrainan seuraamisen sekä Ahvenanmaan puolelle. Tämä riekkuminen on niin absurdia. Nuo viserrysten temppelit taitavat muutenkin olla hyvin epäsuomalaisia. Meillä ennen pidettiin punnitusta puheesta. Oli sanalaskuja, että puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa. Nyt on toivottavasti opittu, että puhuttu puhe on ammuttu nuoli. Ei sitä takaisin saa.

Tämä on niin kertakaikkisen turhanaikaista kuin olla ja voi. Etenkin kun suurin osa poliiseista on kokoomuksen tai persujen kannattajia. Kaikki kääntyy mukamas päälaelleen parista hassutuksesta.¨

Mitä keskusteluilmapiiriin tulee, tässä arvioinnissa tuijotetaan aivan liikaa someen ja siellä muutamiin aktiivisiin mouhoihin. Missä vain liikun ja olen ja ihmiset tapaavat toisiaan, mitään kärjistynyttä ilmapiiriä ei ole olemassakaan. On sitä muutakin tähdellistä tekemistä, töitä ja sellaista. Useimmilla ainakin.

Totta. Se saa isommat mittasuhteet mitä oikeasti on. Twitter nimittäin. Se on oikeasti pientä hoen itselleni joka päivä. Ihon alle se silti menee. Pääsisi helpommalla kun ei seuraisi
 
Back
Top