#vihapuhe

Mitä keskusteluilmapiiriin tulee, tässä arvioinnissa tuijotetaan aivan liikaa someen ja siellä muutamiin aktiivisiin mouhoihin. Missä vain liikun ja olen ja ihmiset tapaavat toisiaan, mitään kärjistynyttä ilmapiiriä ei ole olemassakaan. On sitä muutakin tähdellistä tekemistä, töitä ja sellaista. Useimmilla ainakin.

Onhan se ns. "keskusteluilmapiirin huonontuminen" ja "kansan kahtiajakautuminen" aika lailla toimittajien ja muutaman itseään täynnä olevan Turpo-Urpon pahasti liioittelema asia. Itse olen havainnut, että Immosen "sankaripäivityksen" 2015 ja välittömästi sitä seuranneen tp-hakijavyöryn jälkeen nimenomaan lehtien sivuilla, eduskunnan puheenvuoroissa ja somessa (etenkin tämä omistajilleen saaterinmoista tappiota vuodesta toiseen ja aina vaan tahkova "visertäjä") on ollut tätä menoa, että ei enää keskustella argumentti argumenttia vastaan ja voida jopa joskus myöntää että toinen on oikeassa jossakin. Jos ei osata vastata (tai vaikka osattaisiin), aletaan vain viljellä muotisanoja: Uhriutuminen, masinointi, maalittaminen, öyhötys, hyperventilointi... ja luonnollisesti kuulapäähenkiset sitten alkavat näitä räävittömyyksiä viljelemään, "suvakkihuorasta" alkaen jos vähänkin epäilevät että joku on toista mieltä. Ja välillä näitä viljeltiin vaikka joku olisi samaa mieltä jostain, mutta eivät "rassukat" ymmärtäneet sen vertaa lukemaansa. Säälittävää! Minusta on yhtä säälittävää solvata ja leimata ihmisiä riippumatta siitä onko kyse ns. sivistyneisiin termeihin piilotetusta vittuilusta jota monet harrastavat, vai perinteisesta loanheitosta rumien sanojen myötä. Sivistynein termein vittuilu on mielestäni merkki siitä, että henkilö harvoin on oikeasti sivistynyt, esittää vaan.

Noloa myöntää, mutta siinä tiedotustulvan ahdistuksessa 2015 lopulla oikeasti ajattelin, että asia on nyt ihan oikeasti muuttunut, että mistään ei voi olla enää eri mieltä tai lyödään sieltä ja täältä aivan polvilleen. Voisi puhua kai "maalittamisesta" :D Kahvihuonekeskustelut kuitenkin rullasivat ihan normaalisti, jostain saatettiin olla eri mieltä mutta kaikenlaisilla leimallisilla nimityksillä nimittely ei olisi voinut olla kauempana. Jos mielipidekyselyjä erehdyttiin tekemään ei-harhaanjohtavilla kysymyksillä, oli vastausten ehdoton valtaosa maltillisen kriittisiä, hyvin suomalaisia. Olen pystynyt keskustelemaan "suvakkien" kanssa livenä ja vähän sähköisestikin ilman että minä olen leimannut heitä tyhmiksi naiiveiksi hölmöiksi enkä ole tullut leimatuksi rasistiksi. Ehkäpä mielenterveyden kannalta oli tuolloin hyvä olla täällä Etelä-Karjalan rauhassa ja hiljaisuudessa, kaiken maailman siellä täällä hilluvan aktivistilaumat pääkaupunkiseudulla olisivat olleet todella epämiellyttäviä.

Tietyllä tavalla ymmärsin tämän asian vasta mr. @baikal in sanottua sen täällä - kansa ei ole jakautunut eikä keskustelu oikeasti kauheasti huonontunut, vaikka media, poliitikot ja äärihörhöt sitä kovasti yrittävätkin. Nämä "turpot" tuntuvat oikein urakalla haluavan luoda repaleita joihin kasakka voi tarrata. Kyllä pitää voida olla eri mieltä asioista ja keskustella siitä asiallisesti. Ja kyllä pystytäänkin, vaikka tästä väärää kuvaa luodaan.

Kansi_839.jpg


twitter on hyvä tiedonjakaja... pysyisi vaan sillä saralla.

Tai tiedonANTAJA :D

faceprofiilita3_0.jpg
 
Taidan ainakin itse siiiirtyä jo ZapadWatchin ja Ukrainan seuraamisen sekä Ahvenanmaan puolelle. Tämä riekkuminen on niin absurdia. Nuo viserrysten temppelit taitavat muutenkin olla hyvin epäsuomalaisia. Meillä ennen pidettiin punnitusta puheesta. Oli sanalaskuja, että puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa. Nyt on toivottavasti opittu, että puhuttu puhe on ammuttu nuoli. Ei sitä takaisin saa.

Tämä on niin kertakaikkisen turhanaikaista kuin olla ja voi. Etenkin kun suurin osa poliiseista on kokoomuksen tai persujen kannattajia. Kaikki kääntyy mukamas päälaelleen parista hassutuksesta.¨

Mitä keskusteluilmapiiriin tulee, tässä arvioinnissa tuijotetaan aivan liikaa someen ja siellä muutamiin aktiivisiin mouhoihin. Missä vain liikun ja olen ja ihmiset tapaavat toisiaan, mitään kärjistynyttä ilmapiiriä ei ole olemassakaan. On sitä muutakin tähdellistä tekemistä, töitä ja sellaista. Useimmilla ainakin.
Puhuminen oli hopeaa ja vaikeneminen kultaa. Tänään pälpätys on platinaa ja kälkätys kaliforniumia.
 
Mitä keskusteluilmapiiriin tulee, tässä arvioinnissa tuijotetaan aivan liikaa someen ja siellä muutamiin aktiivisiin mouhoihin. Missä vain liikun ja olen ja ihmiset tapaavat toisiaan, mitään kärjistynyttä ilmapiiriä ei ole olemassakaan. On sitä muutakin tähdellistä tekemistä, töitä ja sellaista. Useimmilla ainakin.

Juuri näin. Some ei suinkaan ole koko maailma ja oikeastaan se ei ole kuin pintahivallus maailmasta. Ei pidä antaa liikaa arvoa sille, mitä muutama kymmenen tai sata -oman asiansa puolesta- kiihtyilevää kohisee. Olipa tuo kohinan aihe sitten mikä hyvänsä.

Hlökoht. en seuraa twiittejä enkä mitään muutakaan pintakamaa, ei siihen riitä aika eikä edes mielenkiinto. Valtakunnan twiitit tarjoillaan eteeni tällä lavetilla ja se riittää ihan hyvin.

Jos olisin twiittijätkä, niin laittaisin luojalle yhden ja kysyisin, että hukuttaako meinaat= on meinaan tullut vuorokaudessa vettä niin paljon, että en heti muista milloin viimeksi. Ja jos hukuttaa meinaat, niin tee se pliis edes lämpimällä vedellä. :rolleyes:
 
Eipä kai tviitit ja faset ja somet päivänkohtaiseen puurtamiseen ja yöpuulle painumiseen mitään vaikutakaan. Mutta mitä ne vaikuttavat yhteiskuntaan jollakin aikavälillä, tai millä tahansa aikavälillä? Se vaikuttaa aivan kaikkeen tekemiseemme, ja vielä useampaan tekemättä jättämiseemme.

Lähimenneisyydestä tulee mieleen -70 ja -80 luvun öyhötykset. En voi sanoa että olisin ollut pelastamassa Suomea tuolta vasemmiston vyörytykseltä mutta joku sen teki. Eikä todnäk tehnyt sitä miettimällä, että ei minua koske kun ei jokapäiväiseen leipään vaikuta.

Väitänpä että menossa on suurempi ja lopullisempi murros kuin tuolloin. Puola, Tšekki, Slovakia ja Unkari nousivat lopulta tuon ikeen alta, mutta jos nyt annamme periksi tälle uudelle hyökynä päälle tulevalle kymelle, niin nousemmeko me? Onko meidän kuitenkin syytä puristaa kättä nyrkkiin edes syvällä housun taskussa, onpahan valmiina kun paikka tulee.

Jätin pois tästä viittauksen ensi vuonna pyöreitä täyttävään tapahtumaan.
 
Eipä kai tviitit ja faset ja somet päivänkohtaiseen puurtamiseen ja yöpuulle painumiseen mitään vaikutakaan. Mutta mitä ne vaikuttavat yhteiskuntaan jollakin aikavälillä, tai millä tahansa aikavälillä? Se vaikuttaa aivan kaikkeen tekemiseemme, ja vielä useampaan tekemättä jättämiseemme.

En osaa sanoa. Mutta sen tiedän, että kun tiedostavaisto ja sivistyneistönä itseään pitävä väki on ankkuroinut itsensä johonkin dogmiin, niin se ei muutu miksikään kuin vasta silloin, kun tarjoutuu uusi aallonharja, jolle istua ja -menestyä-. Näin se vaan maailma makaa ja alamaisten käkätys on kärpästen surinaa heidän korvissaan.

Brittein saarilla keksittiin aikoinaan melkoinen lääke tähän vaivaan. Nimittäin satiiri, ironia ja vallanpitäjille nauraminen. Mikään ei ole pahempaa kuin joutua naurun kohteeksi. Erityisen vaikeaa se on niille, jotka kylpevät oman erinomaisuutensa vaahtoavassa ja imelässä lammikossa. Heille ei saa nauraa, kuka kehtaa nauraa, kuka tekee pilaa....kun olen näin erinomainen?

Vihapuheella tai edes vihaisella puheella ei saavuteta mitään. Mutta tuo brittein saarten keksintö......olen odottanut hieman sitä, että milloin joku tai joku ryhmä alkaa laatia kunnon satiiria myös somen täytteeksi....aineksia ei nimittäin tarvi etsiä tiheällä kammalla, tekoaineisiin törmää, vaikka ei haluaisikaan.

Miettikääs vaikka pilapiirrosten voimaa. Moni pilapiirtäjä on ajan saatossa joutunut kokemaan kovia....jopa demokratioissa. Miksi? Koska pilapiirros nauraa ja osuu, satuttaa kohdetta...vaikuttaako mihinkään? Paremmin kuin vihapuhe tai vihainen puhe.
 
Moni pilapiirtäjä on ajan saatossa joutunut kokemaan kovia....jopa demokratioissa. Miksi? Koska pilapiirros nauraa ja osuu, satuttaa kohdetta...vaikuttaako mihinkään? Paremmin kuin vihapuhe tai vihainen puhe.
Kari Suomalaisen muistoa kunnioittaen.
 
Etippä jostakin käsikirjoittaja, piirtäjä tai näyttelijä, joka ryhtyy naureskelemaan pakolaisvyöryttäjille. Hiljaista on.

Vihapuhe on syvältä, silloin kun se on vihapuhetta, mutta mitä on vihapuhe? Jokeri, jolla nokittaa natsikortinkin. Kaikilla tiedostavaisilla on pakka tätä tätä laatua mukanaan.

Jos yhtään tutkimuksia on uskominen, kriittisiä on monin verroin enemmän kuin suvaitsevaisia. Ja maa täyttyy suvaitsevaiston huudosta, vihapuhekortti lävähtää kun joku muu uskaltaa suunsa avata. Ja poliitikot kumartaa syvemmälle kuin itään aikanaan.
 
En osaa sanoa. Mutta sen tiedän, että kun tiedostavaisto ja sivistyneistönä itseään pitävä väki on ankkuroinut itsensä johonkin dogmiin, niin se ei muutu miksikään kuin vasta silloin, kun tarjoutuu uusi aallonharja, jolle istua ja -menestyä-. Näin se vaan maailma makaa ja alamaisten käkätys on kärpästen surinaa heidän korvissaan.

Brittein saarilla keksittiin aikoinaan melkoinen lääke tähän vaivaan. Nimittäin satiiri, ironia ja vallanpitäjille nauraminen. Mikään ei ole pahempaa kuin joutua naurun kohteeksi. Erityisen vaikeaa se on niille, jotka kylpevät oman erinomaisuutensa vaahtoavassa ja imelässä lammikossa. Heille ei saa nauraa, kuka kehtaa nauraa, kuka tekee pilaa....kun olen näin erinomainen?

Vihapuheella tai edes vihaisella puheella ei saavuteta mitään. Mutta tuo brittein saarten keksintö......olen odottanut hieman sitä, että milloin joku tai joku ryhmä alkaa laatia kunnon satiiria myös somen täytteeksi....aineksia ei nimittäin tarvi etsiä tiheällä kammalla, tekoaineisiin törmää, vaikka ei haluaisikaan.

Miettikääs vaikka pilapiirrosten voimaa. Moni pilapiirtäjä on ajan saatossa joutunut kokemaan kovia....jopa demokratioissa. Miksi? Koska pilapiirros nauraa ja osuu, satuttaa kohdetta...vaikuttaako mihinkään? Paremmin kuin vihapuhe tai vihainen puhe.

Tuo on hengen päälle hupaa hommaa...milloin iskee world wide fatwa tai ak-47 allahin pojat...

Je Suis Charlie...
 
”NYT ON HYVÄ AIKA RYHTYÄ LAITTAMAAN ASIOITA KUNTOON”

Jari Taponen, ylikomisario

Millaiseen rasismiin olet poliisissa törmännyt? Miten se on ilmennyt puheissa ja/tai teoissa?
Rasistiset puheet eivät ole poliisissa arkipäivää. Kuitenkin aika-ajoin olen kahvipöytäkeskusteluissa tai kokouksissa kohdannut rasistisia kommentteja. Poikkeuksetta puutun keskusteluun. Puuttuminen on tilannesidonnaista ja riippuu puheiden sisällöstä. Joko keskeytän keskustelun tai ryhdyn haastamaan näkökantoja. Ihonväriin tms. liittyvät puheet keskeytän välittömästi ja esimerkiksi islamofobiaan liittyviä kannanottoja pyrin haastamaan ja saamaan keskustelijan ymmärtämään asioita laajemmin.
En voi sanoa, että jokin virkatehtävä olisi jäänyt suorittamatta tai että sen suorittamiseen olisi vaikuttanut poliisin rasistisuus.

Mikä ryhmä tai mitkä ryhmät kokevat mielestäsi eniten rasismia poliisin taholta?
Mielestäni Long Playn juttu kuvaa tätä kokonaisuutta hyvin.

Kun olet törmännyt rasismiin, oletko puuttunut siihen ennen? Jos olet, miten puuttumiseen on suhtauduttu? Jos et, mikä on estänyt puuttumasta?
Viittaan ensimmäiseen kysymykseen. Vakavin tapaus liittyy ryhmänjohtajan siirtämiseen toisiin tehtäviin. Katsoin hänen olevan epäsopiva johtamaan ryhmää islamofobisten kannanottojensa jälkeen. Hän sai myös huomautuksen käyttäytymisestään.
Vaikka ei voi sanoa, että yksittäisen virkatoimeen vaikuttaisi rasistisuus, tulisi keskustella siitä, miten kokonaiset väestöryhmät siis vähemmistöt valikoituvat poliisikontrollin kohteeksi (viittaan LP juttuun). Mitkä tosiseikat johtavat siihen, että esim. romanivähemmistö on jatkuvan kontrollin kohteena. Tästäkin olisi mielenkiintoista keskustella, sillä yleensä vedotaan rikostilastoihin. Mutta mitä enemmän on kontrollin kohteena, sitä enemmän paljastuu rikoksia. Tämä on ehkä eräs syy romanien leimaantumiselle ja marginaaliin jäämiselle.

Nykyään, kun saavun kahvihuoneeseen tai kokoukseen, kukaan ei viljele epäsopivia, vähemmistöä loukkaavia ”letkautuksia”. Hankalimmat tapaukset liittyvät siihen, jos rasistisia kommentteja on tullut minua ylempien esimiesten taholta. Kyse on organisaatiokulttuurista ja avoimuuden ilmapiiristä; siis siitä, uskalletaanko haastaa havaittuja ongelmia? Ei ole tervettä, jos pelon ilmapiiri estää aidon keskustelun. Ongelmallista on se, mikäli hankalat puheenaiheet koetaan johtavan epävirallisiin rangaistuksiin, kuten sosiaaliseen eristämiseen.

Esiintyykö poliisin rasismia mielestäsi enemmän jossakin ryhmässä kuin jossain toisessa? (Oletko huomannut eroja esimerkiksi siinä, miten rasistisia tai rasisminvastaisia ollaan poliisin eri yksiköissä, ikä- tai sukupuoliryhmissä, eri puolella Suomea tms?)
Oletukseni on, että siellä missä kohdataan eri kieli- ja kulttuuritaustaisia, siellä on myös vähemmän pelkoja ja rasistisuutta. Koska jo peruskoulumme maantiedon ja historiankirjojen sisällöt korostavat eurooppalaisten ylivertaisuutta vaikkapa afrikkalaisiin nähden, ei minusta ole outoa, että Suomessa on hyvinkin kapeita näkemyksiä erilaisista kulttuureista tai muualla asuvista ihmisistä. Havaintojeni mukaan asenteet eivät ole vain tiettyyn poliisiyksikköön tai virka-asemaan liittyviä, vaan läpi leikkaa samalla tavalla kaikki ylhäältä alas. Aina on hankalampaa, mikäli johto itse viljelee rasistisia käsityksiä tai sallii ne. Johtajan vaikutus organisaatiokulttuuriin ja sen muuttamiseen on suuri.

Oletko ollut nyt otsikoissa mainitun Facebook-ryhmän jäsen?
En.

Mitä ajattelet siitä, että rasistiset tekstit vuodettiin julki?
Hyvä niin. Nyt on hyvä aika ryhtyä laittamaan asioita kuntoon. Ongelma ei ole vuoto tai se, että kyseistä keskustelua käydään juuri tuossa Facebook-ryhmässä. On hyvin mahdollista, että epäasiallista keskustelua käyvät henkilöt ovat puheillaan myös työpaikkojensa ilmapiirivaikuttajia. Erityisen hankalana pidän sitä, mikäli mukana on ollut korkeassa asemassa olevia poliiseja – osallistumassa tai seuraamassa, mutta ei puuttumassa rasistisiin keskusteluihin. Tällöin kirjoitukset ovat saaneet ikään kuin organisaation hyväksynnän.

Millaisia reaktioita Long Playn juttu on herättänyt itsessäsi ja kollegoissasi?
Olen nyt virkavapaalla tekemässä tutkimusta, mutta ne, keiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet jyrkän tuomitsevia.

Mitä ajattelet siitä, että osa poliiseista pitää Venäjältä rahoitettuja rasistisia valemedioita luotettavina tietolähteinä? Miten tämä vaikuttaa työhön ja Suomen turvallisuuteen laajemmin?
Näyttää siltä, että osa pitää näitä luotettavina tietolähteinä. Se on aito turvallisuusuhka Suomelle ja poliisiorganisaatiolle. Tästä olemme keskustelleet työpaikalla paljon. Asiasta on sovittu koulutusta.

Poliisin viestinnässä on keskitytty siihen, mitä ryhmässä on kirjoitettu. Mutta ongelmahan on paljon syvemmällä, kirjoitukset ovat ongelman oire eivätkä itse ongelma. Mitä mielestäsi pitäisi tehdä?
Vuonna 2015, kun kävimme tutustumassa Minneapolisin poliisilaitoksen työskentelyyn, totesin julkisuuteen, että Suomen poliisi tarvitsee etnisiä poliiseja. Poliisin tulisi olla läpileikkaus kansasta, jotta se edustaa paremmin yhteiskuntaa ja kykenee ennakoimaan toimintaympäristön muutoksia. Tällä hetkellä se ei sitä ole sukupuolijakaumaltaan eikä etnisiltä taustoiltaan. Kohtaamiset vähentävät pelkoja ja rasistisuutta. Eli lisää etnisiä poliiseja työkavereiksi, jotta pelot ja kummastelut vähenevät. Toisena asiakokonaisuutena on koulutuksen lisääminen eri kulttuureista. Tänä keväänä järjestimme Islamin koulutusta Helsingin poliisilaitoksen henkilöstölle. Koulutusten ongelmana on yleensä se, että niihin ei velvoittavuudesta huolimatta osallistu ne, jotka tietoa tarvitsevat ja joilla on mahdollisuus työpaikkakulttuuriin muuttamiseen.
http://blogit.image.fi/avemaria/poliisi/

lopputulema tapauksesta:
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005279700.html
 
Jos olisin twiittijätkä, niin laittaisin luojalle yhden ja kysyisin, että hukuttaako meinaat= on meinaan tullut vuorokaudessa vettä niin paljon, että en heti muista milloin viimeksi. Ja jos hukuttaa meinaat, niin tee se pliis edes lämpimällä vedellä. :rolleyes:

ping @RealGod
 
Mutta tuo brittein saarten keksintö......olen odottanut hieman sitä, että milloin joku tai joku ryhmä alkaa laatia kunnon satiiria myös somen täytteeksi....aineksia ei nimittäin tarvi etsiä tiheällä kammalla, tekoaineisiin törmää, vaikka ei haluaisikaan.

Miettikääs vaikka pilapiirrosten voimaa. Moni pilapiirtäjä on ajan saatossa joutunut kokemaan kovia....jopa demokratioissa. Miksi? Koska pilapiirros nauraa ja osuu, satuttaa kohdetta...vaikuttaako mihinkään? Paremmin kuin vihapuhe tai vihainen puhe.

Tämä ei ole kovin huono esitys: http://ryppyjareika.blogspot.fi/

Erityisesti suupieliäni on nostanut tuon arkkityyppisen jakkupukuisen "suvakkinaisen" nimi: Anni-Krista Grönmarx. Ei liene virheellinen veikkaus että nimi tulee jostakin antikristillisestä sekä viher-marxilaisuudesta...

gronmarx_toimittajana.jpg
 

Mitenköhän muuten etenevät seuraavat suur-rikostutkinnat:

  • Halla-ahon masinoiman vihakampanjan (Turun sanomien toimittajaa vastaan) tutkinta? (Huomatkaa miten en maalittanut häntä eli sanonut nimeä...ei tosin sanonut H-A:kaan)
  • Juho Eerolan romanikerjäläispäivitys Facebookissa
Tuleekohan näistä edes uutista mihinkään jos todetaan ettei syytetä?
 
kriittisiä on monin verroin enemmän kuin suvaitsevaisia. Ja maa täyttyy suvaitsevaiston huudosta, vihapuhekortti lävähtää kun joku muu uskaltaa suunsa avata.

No en minä ainakaan wanhana ja piinallisen häijynä soturina lähde "taisteluun" niillä aseilla, joilla toisis haluaa. Mitä hyövää lähteä huutokisaan? Niillä eväillä, joita toinen käyttää.....

Korostan tässä kohtaa, että en minä koe ihmisiä, jotka ajattelevat, asennoituvat tai puhuvat eri tavalla kuin minä mitenkään vihollisikseni, ei sinne päinkään. Ei meillä suomalaisilla edelleenkään ole mitään asiallista syytä tapella keskenämme sen enempää somessa kuin muutenkaan. Pöydällä olevat asiat suttaantuvat kuntoon ihan maltillisin metodein.

Kustakin puheenvuorosta pitää kaivaa se kluu. Esim. poliisi kertoo, miten peruskoulussa kotoutetaan turvallisesti pahinkin fatwailija. Nostaa vaan reippaasti tikunnokkaan asian ja epäilynsä siitä, että toihan on aivan /cstä.

Miksi poliisi sanoo noin? Hän aikoo olla poliittisesti sopiva korkeampaan virka-asemaan, eikö niin? Eli hillotolppaan pitää saada lisää laajuutta ja pituutta, siitähän tässäkin on paljaimmillaan kyse. Ja jotta korkeampi virka-asema lohkeaa pitää olla sosiaalisesti samanhenkinen niiden kanssa, jotka asiasta päättävät.

Minä esitin käsitykseni, no, joku haluaa sen tyrmätä, siitä vaan. Ja kun tyrmäämättä jää asiallisin metodein, niin minua heitetään putin-trolli tms. virtuaalilla tappotähdellä otsaan. Ei se minua haittaa, antaa tähtien vaan lentää.

Jos täysi-ikäinen kalevala-ihminen työhelöi alaikäisten parissa, hänen tulee esittää rikosrekisteriote. Jos et esitä, et työhelöi. Mikä helvetin ohituskaista maanääristä tulleilla on sujahtaa pilttien sekaan päiväkausiksi opiskelemaan...joo, taustat tiedetään kyllä. Järki hoi elä jätä.
 
Jos yhtään tutkimuksia on uskominen, kriittisiä on monin verroin enemmän kuin suvaitsevaisia. Ja maa täyttyy suvaitsevaiston huudosta, vihapuhekortti lävähtää kun joku muu uskaltaa suunsa avata. Ja poliitikot kumartaa syvemmälle kuin itään aikanaan.

Kuuntelin minä viime viikollakin kun eräs noin kuuskymppinen edelleenkin kokoomuslainen rouva ihmetteli tätä politiikkaa ja kun "rajoja ei valvota". Ei se ollut öyhötystä tai joidenkin #urpojen näkemää "raivoa" vaan suunnilleen surkuttelua.

Eikä varmasti selale valemediaa joten jostain se on herännyt?

Lukee se vielä Savon Sanomia. Mutta kuinka kauan?
Entä huomaavatko poliitikot muutoksen? Huomaako Sipilä?

Gallupit... luuletteko että niissä kerrotaan mitä mieltä ollaan todella..

Mauno Koivisto muistaakseni sanoi että kansan kykyä tajuta asioita ei pidä aliarvioida.
 
Nettiä lukemalla kuvittelee, että anarkistit vihaisivat poliiseja. Todellisuus on toinen.



Ehkäpä kettupaitainen Suvikin voisi mennä vähäksi aikaa sinne koulun penkille pääsemään irti ääriajattelustaan ;) Ei kun hetkinen...hänhän lienee jo peruskoulun käynyt!

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000848650.html

Suvi Auvinen: ”En minä vallankumouksen koittaessa todennäköisesti ole juuri ketään ampumassa. Historiassa ei tosin taida olla yhtään vallankumousta, jossa ketään ei ole kuollut.” (Huomatkaa kirjoitusvirhe "ketään" p.o. "kukaan" - takaisin koulunpenkille :) )

http://www.nelonen.fi/uutiset/viihd...nkumoukseen-pyritaan-ja-poliisi-on-vihollinen

Suvi Auvinen: "Vallankumoukseen pyritään ja poliisi on vihollinen"

http://www.tylkkari.fi/henkilo/suvi-auvinen-vaatii-kaiken-jakamista-tasan

Suvi Auvinen MAALITTAA:

"Viime aikoina Suvi Auvisen mediaprojekti on ollut näyttävästi esillä some-kuplassa. Raskaansarjan kokoomus-poliitikkojen Petteri Orpon ja Alexander Stubbin puheenjohtajakampanjoiden Twitter-huuma on pyllähtänyt pitkälti Auvisen järjestämiin paskamyrskyihin.

Sen enempää Stubbin #yhdessäpuolue kuin Orpon #mukanaollaan ei noussut Suomen käytetyimpien aihetunnisteiden joukkoon ennen kuin Auvinen ja hänen aatetoverinsa massanaputtelivat kampanjateemoille piruilevia twiittejä."

JNE JNE JNE AD INFINITUM
 
Jos joku ivelä selittää sitä, että Tapola ei osaa ilmaista itseänsä Twitterissä. Niin taitaa osata.

Kyllähän Taposesta tulee fiilis, että mies kärkkyy hyviä vakansseja. Kuten Neuvostoliitossa aina uusimman puhdistuskierroksen jälkeen entistä nuoremmat ja nuoremmat ja puhdasoppisemmat / ei-kyseenalaistavat astuivat esiin ja täyttämään tyhjennettyjä saappaita. Aina luottaen siihen että seuraavaa kierrosta ei tarvita, mutta monesti se kuitenkin tarvittiin.

Neuvostoliiton osalta hyvä meille, kun ohjesäännön mukaan marssitettiin porukka raatoläjäksi konekivääripesäkkeiden eteen. Toivottavasti poliisin osalta ei tällaista puhdistusta tule, voi nimittäin keskimääräinen taso hieman laskea jos lähdetään raakkaamaan kentältä ja hallinnosta kaikki väärinajattelijat pois. Mutta kun niillä oli se salainen ryhmäkin...
 
Kyllähän Taposesta tulee fiilis, että mies kärkkyy hyviä vakansseja.

Eduskuntavaalien jälkeisiä aikoja odottelee.

Mutta hetkinen, eikös tämä vaikuta Rasmus Ry:ssä?
http://blogit.image.fi/avemaria/poliisi/

Onkos Rasmus fb-ryhmällä mitään tekemistä Rasmus Ry:n kanssa?

Siellähän oli viime viikolla varsin radikaalia tekstiä. Niistäkös se Päivi Nerg varoitteli kun puhui
radikalisoituvista kantasuomalaisista? Islamistisille näkemyksille alttiita?

Milloin anarkistit, äärivasemmisto ja islamistit alkavat toimia jollain tapaa "löyhästi yhdessä"?

Kaikilla noilla on yhteinen tavoite sotkea Eurooppaa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top