Vihreiden sikailut

Eläke määräytyy nykyään koko työuran perusteella niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla. Joskus aikoinaan se laskettiin viimeisten työssäolovuosien ansioiden mukaan, Lomat taitaa edelleen kertyä julkisella sektorilla palveluvuosien mukaan, fossiililomat on aika pitkiä. Sitä en tiedä miten pitkiä tarkalleen. Mutta ne tosiaan kertyy vasta sitten kun työsuhde on kestänyt melkoisen pitkään.

2483​
2273​
2629​

Joo, tuota muutettiin joskus että se eläke lasketaan työuran mukaan eikä vain viimeisten vuosien. Toki julkisilla oli sitten ne "superkarttumat". Mitä lomiin tulee, niin niitähän tuli ikälisien myötä, se oli se sama juttu kun palkoissa, eli kun ei haluttu maksaa julkisille lisää palkkaa, tarjottiin lyhyempää työpäivää ja lomaa... Toki noita voidaan muuttaa, mutta se tarkoittaa parempaa palkkaa...
 
Korjaan hieman aikaisempaa mielipidettäni.
Voihan se olla että YLE-telkkarissa esitettävät keskustelut ovat niin politiikka-latautuneita että vihreat keulii normaalia enemmän.

Tässä Puheenaihe podcastissa Sofia V esiintyy miellyttävästi, asiallisesti ja hyvässä sopusoinnussa persujen T. Keskisarjan kanssa. Keskustelu sujuu ja symppaan montaa Virran kommenttia.

Kiitos tästä esityksestä Sofia V. ja kiitos Teemu K. (y)

Ei jaksa katsoa tuollaista, kun toinen vieras on tuhannen juovuksissa. Olen vähän yksniittinen siinä, että mielestäni mikään duuni ei ole sellainen, että sitä voisi tehdä kännissä. Keskisarjalla on aiheeltaan ja käsittelyltään hyviäkin esiintymisiä, mutta nyt vetää kyllä mattoa asian alta.

Luulen, että S. Virta aisti, että voi tulla kylmää kyytiä jos alkaa vetämään normaalia liturgiaansa, ja esiintyi sovittelevasti, tosin katsoin vain muutaman satunnaisen pätkän.

Nyt Teemu katkolle ja ota uusi lähtö. Tuon tien päässä ei hyvä heilu.
 
Joo, livenäkin on semmoinen vastaheränneen näköinen. Olin läsnä Kuopiossa, kun se piti luennon Mannerheimin nuoruudesta.
Toivon että olen väärässä. Yleinen elämänkokemus kuitenkin estää olemasta sinisilmäinen.

Saapas nähdä, stövel se.
 
Sattuikin tilasto olemaan Ohisalon omalta ympäristöministerin ajalta. Kommenteissa ei kovin montaa arvostavaa kommenttia näy.


Lisäys, Iltalehdessäkin oli juttuva

Katso twitterin uusi kontekstiominaisuus! Taponen ja Ohisalo vihaavat tätä kikkaa!
 
Ohisalo joutasi matujen kanssa miettimään tulevaisuutta 24h samaan huoneeseen, ja sitten kysyttäis rouvalta, vieläkö hanuri kestää soittoa? vai otetaanko uutta porukkaa sisään?
Pahoin pelkään ettei mitään oppisi siitäkään. Selityksenä hältä tulisi jotain tyyliin:Koska persut ja muutkin jotka ovat vastustaneet matujen tuloa tänne ovat tämän aiheuttaneet, lietsoneet vihaa matuja kohtaan!
 
Back
Top