D
Deleted member 2762
Guest
+1 lekan pitkälahkeisille merinoboksereille. Olen itse aika paksureisinen kaveri, mutta mulle sopiva mitoitus silti. Toki tosi nafti, mutta sopiva. Pitkälahkeiset ovat ihan helvetin hyvät siinä mielessä, että suojaavat housujen haarusten ja yläsisäreisien/nivusten hiertymiseltä. Vähän kevyttä kamaa ja olen yhdet saanut kulutettua puhki, mutta tässä onkin se varusteiden suorituskyvyn ja kulutuksenkestävyyden kompromissi, ei ole tarkoitettukaan ikuisiksi. Omalla lämmöntuotolla en myöskään tarvitse pitkiä kalsareita kovinkaan usein, varsinkaan näiden kanssa ja olen muutenkin enemmän päällepuettavien kerrosten ystävä, kuin että tappelukamoissa tai vaellusrensselien kanssa jumppailisin kauheesti kamaa alle.
Eikä sitäpaitsi oikeasti ole tarve. Kylmään tottuneena joutuu kärsimään arjessa välillä kun on kuuma lähes kaikkialla, mutta se maksaa itsensä takaisin sillä että ulkona on hyvä olla.
Kyllähän vaellella voi vaikka paljain jaloin tai five fingersit jalassa, ja joka muuta väittää jauhaa ideologian sävyttämää paskaa, mutta tietenkin meno on täysin erilaista kuin kenkien kanssa, enkä väitä että suorituskyky olisi läheskään sama.
Sama vika, kun tottuu kylmään, niin makuuhuoneessa kaikki yli 20 asteen on kidutusta. Yleensä talvieräilyssä seuraava setti: tekniset bokserit, merinokalsarit ja windproofhousut. Yläkerta merinopaita mallia paksumpi ja windproof takki. Taukokamppeet sitten tietty mukaan.
Last edited by a moderator: