Villa ja sarka

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 2762
  • Aloitus PVM
+1 lekan pitkälahkeisille merinoboksereille. Olen itse aika paksureisinen kaveri, mutta mulle sopiva mitoitus silti. Toki tosi nafti, mutta sopiva. Pitkälahkeiset ovat ihan helvetin hyvät siinä mielessä, että suojaavat housujen haarusten ja yläsisäreisien/nivusten hiertymiseltä. Vähän kevyttä kamaa ja olen yhdet saanut kulutettua puhki, mutta tässä onkin se varusteiden suorituskyvyn ja kulutuksenkestävyyden kompromissi, ei ole tarkoitettukaan ikuisiksi. Omalla lämmöntuotolla en myöskään tarvitse pitkiä kalsareita kovinkaan usein, varsinkaan näiden kanssa ja olen muutenkin enemmän päällepuettavien kerrosten ystävä, kuin että tappelukamoissa tai vaellusrensselien kanssa jumppailisin kauheesti kamaa alle.

Eikä sitäpaitsi oikeasti ole tarve. Kylmään tottuneena joutuu kärsimään arjessa välillä kun on kuuma lähes kaikkialla, mutta se maksaa itsensä takaisin sillä että ulkona on hyvä olla.

Kyllähän vaellella voi vaikka paljain jaloin tai five fingersit jalassa, ja joka muuta väittää jauhaa ideologian sävyttämää paskaa, mutta tietenkin meno on täysin erilaista kuin kenkien kanssa, enkä väitä että suorituskyky olisi läheskään sama.

Sama vika, kun tottuu kylmään, niin makuuhuoneessa kaikki yli 20 asteen on kidutusta. Yleensä talvieräilyssä seuraava setti: tekniset bokserit, merinokalsarit ja windproofhousut. Yläkerta merinopaita mallia paksumpi ja windproof takki. Taukokamppeet sitten tietty mukaan.
 
Last edited by a moderator:
Meillä on makuuhuoneessa 13-15 astetta. Olohuoneessa 17-18.

Noita lämpöjä itsekin nuorempana suosin mutta tuo emäntä on vilukissa.
Muistan kun hän oli eka kertaa yön yli, oli talvi ja kunnon pakkanen. Pidin tietty ikkunan auki ja kas kummaa, emäntä pysyi iholla ja aamulla oli vesilasissa pikkasen jäätä pinnalla ;)
Emännys on naureskellut, että silloin hän epäili ensikerran minun täyspäisyyttä :D
 
Mulla oli joskus sellainen asuntokin, ettei siinä talvella juuri yli 15 astetta lämpöä ollut koskaan, vaikka olisi halunnutkin. Pakkasaamuina huuru-ukko katseli nurkissa ja ikkunat olivat puoleen väliin jäässä. Pyykin kuivaaminen ei ollut ihan helppoa.:cool:
 
Tämä naisystävän asunto on moderni, tiivis 90-luvulla rakennettu luhtitalo. Sähkölämmitys ja kallis sähkö on syynä matalaan lämpötilaan mutta minulle passaa nuo asteet. Sänkyyn mennessä on jumalaton vilu mutta äkkiä lämpiää peiton alla.
 
Sama vika rahikaisella. Meillä pidetään myös makuuhuone viileämpänä. Itse nukun kesällä aluslakanan, talvella pussilakanan kanssa (kovilla pakkasilla välillä kevyt viltti vielä tulee tarpeeseen lisäksi). Vaimolla on kesällä yksi peitto, talvella kaksi peittoa, joista toinen todella paksu ja lämmin :)
 
Ai. Impotenssin uusi käypähoitosuositus on sitten varmaan istuminen lumihangessa iltaisin tunnin pari. Helppoa ja halpaa, tosin ympärivuotiseksi tuosta keinosta ei ole. Sivuoireena on sitten tietty lievät eturauhasvaivat. :cool:

Ja tuohon voi soveltaa myös sääliä, kyllähän niin pieni, kylmä ja sininen on jotenkin taas saatava lämpimäksi luonnonhauteessa ;)
 
Ai. Impotenssin uusi käypähoitosuositus on sitten varmaan istuminen lumihangessa iltaisin tunnin pari. Helppoa ja halpaa, tosin ympärivuotiseksi tuosta keinosta ei ole. Sivuoireena on sitten tietty lievät eturauhasvaivat. :cool:

Joo ja kesällä lähteessä istuminen.. tällä yhdistelmällä saa varmasti muutakin kuin lievät eturauhasvaivat...eikä merinoboxeritkaan auta..;)
 
Ja tuohon voi soveltaa myös sääliä, kyllähän niin pieni, kylmä ja sininen on jotenkin taas saatava lämpimäksi luonnonhauteessa ;)

No, kunhan tulette minun ikään, niin se pistin on muutenkin jo aikalailla vaatimaton ilman kylmääkin. Vähän sellainen, kun olisi luunappia saanut niskaansa pääosat vuorokaudesta.
 
Eräs asia mitä minä suosittelen on villasäärystin. Minulla on Ruotsin puolustusvoimien jota Supernova möi aikanaan. Ne on putken muotoisia, n. 70cm pitkiä, karkeaa villa.
Minä käytän niitä kaksinkerroin taittettuna jolloin peittävät polvista nilkkoihin. Olen havainnut että kun pohkeet on paksun villan peitossa niin jalatkin pysyy paremmin lämpimänä vaikka jalassa vain ohuet kangastossut. Pidän säärystimiä siis housujen alla.
Ja sekin hyöty on että jos liikkuessa lahkeet kastuvat nii ei haittaa koska märät housut ei kosketa paljasta ihoa vaan siellä on se n. senttimetrin kerros villaa alla.
Supernovassa on vielä myynnissä vastaavaa italialaista: https://www.supernova.fi/product/3945/italian-villasaarystin-kayttamaton
 
Eräs asia mitä minä suosittelen on villasäärystin. Minulla on Ruotsin puolustusvoimien jota Supernova möi aikanaan. Ne on putken muotoisia, n. 70cm pitkiä, karkeaa villa.
Minä käytän niitä kaksinkerroin taittettuna jolloin peittävät polvista nilkkoihin. Olen havainnut että kun pohkeet on paksun villan peitossa niin jalatkin pysyy paremmin lämpimänä vaikka jalassa vain ohuet kangastossut. Pidän säärystimiä siis housujen alla.
Ja sekin hyöty on että jos liikkuessa lahkeet kastuvat nii ei haittaa koska märät housut ei kosketa paljasta ihoa vaan siellä on se n. senttimetrin kerros villaa alla.
Supernovassa on vielä myynnissä vastaavaa italialaista: https://www.supernova.fi/product/3945/italian-villasaarystin-kayttamaton

Jep meikäläisellä on myös parit. Tosin itse tehdy tai teetetyt. Ohuemmat leikkasin halvan fleece-paidan hihoista. Paksummat ovat villasta neulotut. Talviurheiluun. Voi olla ohuet housut muuten, mutta nuo kun laittaa jalkoihin ja reisien suojaksi taas shortsit, niin pärjää hyvin, eikä liikkuvuus kärsi.
 
Niin sen unohdin mainita että säärystimien kanssa käytän Varustelekan pitkälahkeisia boxereita. Tällä yhdistelmällä pärjää aikamoiseen pakkaseen vaikka polvet ovat paljaat housujen alla.
 
lähinnä Bridgedalen ja Falken sukkia.
Minakin kaytin molempia, mutta jotenkin tuntuu, etta Bridgedalet kutistyvat ajan mittaan vahemman, vaikka ihan samoista pesuista menevat lapi.
 
Back
Top