Villa ja sarka

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 2762
  • Aloitus PVM
Tuosta Sarkapuvusta..kyllä mulla ainakin on hyvät muistot RVL:ssa, kun metsäkeikoilla paksun sarkapuvun puki lumipuvun alle, niin aika hyvin tarkeni ja ei muistaakseni kerännyt kosteutta isommin.
Juuri tämä! Kyllähän se sarkatakki vaatii jotain tuulenpitävää uloimmaksi kerrokseksi talvella. Ei se sarkatakki yksistään saanut minulta Hallelujaa!-reaktion vaan juuri yhdistelmä sarkapuku/maastopuku.
 
Onko kellään kokemusta hyvin hengittävistä ja tarpeeksi huokoisista boksereista?

Ja itsellä on nämä https://www.varusteleka.fi/fi/product/mil-tec-sports-bokserit-kosteutta-siirtavat-mustat/6484

Toimivat juuri niin kuin pitääkin. Hyvin miellyttävät päällä, eikä ole vielä kertaakaan pers hiertynyt, kuten joskus aikaisemmin saattoi käydä.

Miten @Herman30 - pysyvätkö nuo merinoiset raikkaina miten hyvin? Entä kestävyys nivusista jne?
 
Yhtään jos on kuulema isommat reidet, niin mitotus ei toimi.
Moro. Joo, opaskaverini, muuten normaalimitoituksella mutta tosi paksureisinen haukkuu samaa. Hänellä muutkin kamppeet tuolla alavartalossa tuottaa ostovaiheessa ongelmia. Ei olla kaikki samasta muotista.
 
Täällä on nyt paljon hehkutettu noita merinoboksereita ja t-paitoja. Itsellä ei vielä ole ollut, täytyy ilmeisesti hankkia. Mites jäsen @Mustaruuti ja @Herman30 , olette olleet ilmeisen tyytyväisiä. Kun matka tuonne Lekaan on hieman pitkä, niin pitääkös mainoksen kokonumerointi kuinka paikkansa. Lekalla tuo palautuspuoli ilmeisesti kumminkin toimii hyvin. Ajattelin näitä ihan kesäkäyttöön ja sitten keväällä ja alkusyksyllä alle ja pitempihihaista/lahkeista päälle. Miten tuo Lekan merino vastaa muiden myyjien laatuun?
 
Tuli tuossa mieleen kun olen lueskellut noiden merinokalsareiden loppuvan haaruksista seuraavanlaista: itsellä on aina tekniset bokserit merinoiden alla, enkä saa noita merinokalsareita kyllä kulahtamaan nivusista lainkaan. Liekö sitten syy tuossa? Ei tule niin kovaa kitkaa palleihin? :eek:
 
Kyllä ne Lekan mitoitukset merinoalusvaatteissa ainakin minulle täsmänneet (kun siellä lukee koot senttimetreissä) eli ei ole tarvinnut vaihtaa. Heti ensimmäisellä tilauksella saanut oikean koon.
Minun käyttötapa on vain päiväretkillä tai muuten lyhytaikaista käyttöä ja boxerien käytössä on aina alimpana pikkukalsarit eli en käytä boxereita yksinään. Joten en osaa sanoa kuinka hajupuoli on pidemmällä retkellä. Mutta niissä pitkälahkeisissa ainakin lahkeet pysyy alhaalla.
 
Itsellä ollut toista vuotta päivittäisessä käytössä suoraan iholla Devoldin boxerit ja mitään kulumis tai kitka ongelmaa en ole havainnut(3:t kierrossa)
Pesen n.2vk välein vaikkei tuoksujen takia olisi tarvetta.

Kärkkäisellä olisi Woolpowerin vastaavia, ei ole boxereista kokemusta, vain 200 ja 400:sta asuista.
 
Täällä on nyt paljon hehkutettu noita merinoboksereita ja t-paitoja. Itsellä ei vielä ole ollut, täytyy ilmeisesti hankkia. Mites jäsen @Mustaruuti ja @Herman30 , olette olleet ilmeisen tyytyväisiä. Kun matka tuonne Lekaan on hieman pitkä, niin pitääkös mainoksen kokonumerointi kuinka paikkansa. Lekalla tuo palautuspuoli ilmeisesti kumminkin toimii hyvin. Ajattelin näitä ihan kesäkäyttöön ja sitten keväällä ja alkusyksyllä alle ja pitempihihaista/lahkeista päälle. Miten tuo Lekan merino vastaa muiden myyjien laatuun?

Ja tosiaan, meikäläisen linkki oli siis teknisiin boxereihin. Lyhkäsistä merinoista ei itsellä kokemusta.
 
Kova sana on likomärän jätkän päälle sujautettu kuiva puuvillakerrasto ja päälle Helly Hansenin lämpöväliasu. Jätkä on kuin linnunpesässä juhannuksena ja miellyttävä raukeus leviää jäseniin. Tukeva sianlihaperäinen ravinto massussa ja huraus lakkalikööriä kyitipojaksi. Poskia punottaa ja sohva tuntuu valovoimaiselta paikalta. Täydellinen vaateriasento kutsuu, eikä jaksa vihapuhua yhtään.
 
Kova sana on likomärän jätkän päälle sujautettu kuiva puuvillakerrasto ja päälle Helly Hansenin lämpöväliasu. Jätkä on kuin linnunpesässä juhannuksena ja miellyttävä raukeus leviää jäseniin. Tukeva sianlihaperäinen ravinto massussa ja huraus lakkalikööriä kyitipojaksi. Poskia punottaa ja sohva tuntuu valovoimaiselta paikalta. Täydellinen vaateriasento kutsuu, eikä jaksa vihapuhua yhtään.
Lakkalikööristä hennoo tulla sokerihumala ;)
Teitkös pitkän lenkin?
 
L
Semmoset harmaat 90% merinovillaa olevat villasukat ovat mukavinta mitä jalkaan voi vetää.

Huonoihin puoliin kuuluu nopea kuluminen.

linkissä esimerkki

https://www.tamrex.fi/epages/Tamrex.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Tamrex/Products/0283X

Talvella noita voi löytää ihan tavallisista marketeista. Paitsi mun kokoa jos mä ehdin ensin.

Alussukan voi jättää pois.

Toimii tosi hyvin joulunpyhinä punkkua maistellessa takkatulen äärellä...
 
+1 lekan pitkälahkeisille merinoboksereille. Olen itse aika paksureisinen kaveri, mutta mulle sopiva mitoitus silti. Toki tosi nafti, mutta sopiva. Pitkälahkeiset ovat ihan helvetin hyvät siinä mielessä, että suojaavat housujen haarusten ja yläsisäreisien/nivusten hiertymiseltä. Vähän kevyttä kamaa ja olen yhdet saanut kulutettua puhki, mutta tässä onkin se varusteiden suorituskyvyn ja kulutuksenkestävyyden kompromissi, ei ole tarkoitettukaan ikuisiksi. Omalla lämmöntuotolla en myöskään tarvitse pitkiä kalsareita kovinkaan usein, varsinkaan näiden kanssa ja olen muutenkin enemmän päällepuettavien kerrosten ystävä, kuin että tappelukamoissa tai vaellusrensselien kanssa jumppailisin kauheesti kamaa alle.

Eikä sitäpaitsi oikeasti ole tarve. Kylmään tottuneena joutuu kärsimään arjessa välillä kun on kuuma lähes kaikkialla, mutta se maksaa itsensä takaisin sillä että ulkona on hyvä olla.

Kyllähän vaellella voi vaikka paljain jaloin tai five fingersit jalassa, ja joka muuta väittää jauhaa ideologian sävyttämää paskaa, mutta tietenkin meno on täysin erilaista kuin kenkien kanssa, enkä väitä että suorituskyky olisi läheskään sama.
 
Vielä lähetyskulujenkin jälkeen?
Saksa vai uk?

Vinkkejä hyvistä us ylijäämän myyjistä(etsin pääsääntöisesti kylläkin käyttämätöntä)?

Amazon Uk:sta ostin itse. Ei tietysti yhtä paria kannata ostaa vaan useammat.
Suomessa ainoa, mistä on löytynyt kunnollista on Warshop, toivottavasti saavat ajan kanssa laajennettua valikoimaa.
Ebaysta seuraava ranskalainen, olen pari kertaa ostanut ja on kuvauksen mukaista, pääsääntöisesti käyttämätöntä tai hyväkuntoista.
http://stores.ebay.co.uk/originalarmyshop/
 
Back
Top