Yhdysvaltain presidentinvaalit 2020

Joskus lukenut (täältä?) että Ruotsi sai takuut luovuttuaan itse omasta suunnitelmasta rakentaa ydinpommi. Teoria teorian joukossa toki

Tuo nyt on se versio, jonka mukaan USA lupasi taata Ruotsin turvallisuuden siinä tilanteessa että NL hyökkäisi. Ja vastineeksi 60-luvun alussa Ruotsi olisi luopunut omasta ydinaseohjelmastaan, sekä sallinut USA:n ohjussukellusveneiden partiot lähivesillään. Mutta kuitenkin, Ruotsi pani atomipomminsa jäihin ja samoihin aikoihin Viggen-projektiin saatiin mukaan amerikkalaisperäistä teknologiaa.
 
Hellevi Mauno on twitterin perusteella varsin puolueeton "journalisti".
:ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:

Jokatoinen Twitter päivitys Biden kamaa.
Instituutin tutkija eri ihminen kuin Hellevi Mauno video kestää rapiat 40 min kannattaisiko katsoa loppuun asti!
Voi lähteä liikkeelle jostain 9 min kohdalta ;)

Henkilökohtaisesti toivoisin että Biden ottaisi Sauli Niinistöstä mallia ja yhdistäisi kansaa.
 
Joo, miesmuistin pressojen sotilaskokemus:
Reagan: elokuvaupseerina (!) kotirintamalla
Bush Sr: ansioitunut pommituslentäjä Tyynellämerellä
Bush Jr: muutama vuosi kansalliskaartissa hävittäjälentäjänä, ei joutunut Vietnamin sotaan
Clinton, Trump, Biden: draft dodgereita
Obama: ei ollut enää kutsuntoja hänen aikanaan eikä ole muutakaan sotilaskosketusta.

Richard Nixon taisi olla huoltoupseeri Tyynellämerellä tms. Ja JFK torpedoveneen päällikkö. Mutta tosiaan, aikaa ylipäällikön henk.koht. sotakokemuksista on mennyt roimasti.
 
Katso liite: 45149
Harmittaa nämä median valheet ja vääristelyt.
Onhan siinä tietysti muutakin tuossa sinun postauksessa.
Sanamuoto oli "The most EVER for a sitting President!"
Enemmän kuin kukaan on koskaan saanut on täyttä paskaa. Mutta tähän on totuttu.

Tuosta voit sen tarkistaa ja pöyristyä. Trump puhui totta.

Nyt olen todella pöyristynyt.

Se että Trump puhui totta pöyristyttää minua niin että silmissä vilkkuu ja korvista nousee savua...mihin tämä maailma on menossa?

Mihinkään ei voi luottaa...ei edes patologiseen valehtelijaan :(

Jos vaihteeksi ihan totta puhutaan niin yhden kauden presidenttinä Trumppeli oli hyvinkin piristävä ja usein jopa hillittömän hauska tapaus.

Minun tulee Trumppelia kova ikävä ja olen melko varma siitä että mediakin ikävöi vielä kovasti, kun jostain pitäisi vääntää hillittömiä otsikoita ja rasvaisia tarinoita mutta Bidenistä niitä ei saa irti itse pirukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Henkilökohtaisesti toivoisin että Biden ottaisi Sauli Niinistöstä mallia ja yhdistäisi kansaa.
Ei ole läpihuutojuttu. Ei pelkästään poliittinen eroavaisuus, vaan myös yhteiskunnallinen sekä rodullinen. Rikkaat, ökyrikkaat, mustat, keskiluokka sekä vähävaraiset ovat omissa lokeroissaan. Poliittinen kahtiajako mielestäni on tullut viimeisenä ja on kenties jopa vähäisin seikka. Suomalaiset ovat loppujen lopuksi samaa heimoa jotka puhaltavat samaan hiileen ainakin jossain määrin.
 
Minun tulee Trumppelia kova ikävä ja olen melko varma siitä että mediakin ikävöi vielä kovasti, kun jostain pitäisi vääntää hillittömiä otsikoita ja rasvaisia tarinoita mutta Bidenistä niitä ei saa irti itse pirukaan.
Sanoppa muuta!.jpeg
Sanoppa muuta!!
 
Joo...mutta nuo on vuosikymmeniä vanhoja juttuja.

Biden on sössinyt hommansa useampaankin kertaan, mutta alkaa olemaan jo kokemusta ja ikää siinä määrin paljon että eiköhän ne sössimiset ole jo sössitty, jos ei seniliteetti ala liikaa hommia sotkemaan :sneaky:

Trumpia ei ikä paina...se jätkä roiskii ja elämöi vielä haudassakin.
 
Viimeksi muokattu:
Mestarilta erinomainen haastattelu tänään
Kovasti se esittää Trumpin kommentteja vain harkitsemattomiksi kiukutteluiksi eikä niistä sen enempää. Omaan silmään touhu on näyttänyt ihan pitkäaikaiselta kampanjalta kasata oikeusistuimet täyteen haasteita ja muun vastaavan hässäkän avulla saada tarvittaessa oikeutus valitsijamiehillä pelaamiseen jos käy niin kuin jo kävi. Kun tästä projektista on Reppulien osavaltiotason toimijatkin ihan avoimesti puhuneet. Onko Halla-aholta noin kokonaan mennyt ohi. Luulin että se fiksuna miehenä seuraa aikaansa.
 
Carter ydinhyökkäyssukellusveneen XO.
Ei ollut.
After completing two years of surface ship duty, Carter applied for submarine duty. He served as executive officer, engineering officer, and electronics repair officer on the submarine SSK-1.

Propulsion:
 
Eikö siinä ollut joku sellainen juttu että jos valitsijamiesäänestyksessä tulee tasuri (tai tulee muu este hommassa) niin senaatti valitsee varapressan ja edustajainhuone presidentin? Tosin siinäkin taisi olla joku ihme komplikaatio että äänet suhteutetaan jotenkin tjsp. eli ei voi sitäkään tehdä helposti.
Edustajainhuone äänestää pressasta mutta niin että ääni per osavaltion delegaatio, siis yhteensä 50 ääntä, ja tuon Republikaanit vievät. Tosin puhemies pystyy käytännössä estämään tuon äänestyksen jos haluaa. Tuosta luin yhden artikkelin missä kartoitettiin noita mahdollisia juridisia poukkoiluja. Sieltä päätepisteistä löytyi sellainenkin ettei pressaa ole saatu valittua 20. tammikuuta mennessä kuten perustuslaki edellyttää ja silloin edes korkein oikeus ei pysty tietämään onko sillä mandaattia puuttua asiaan saati miten se ratkaistaisiin; perustuslaki on tuossa kohtaa epätäsmällinen ja sitä täydentävää vaalilakia kehutaan huonommin laadituksi laiksi koko kokoelmassa. Joten olisi ihan kiva että saisivat ihan näillä vaaleilla taputeltua valmiiksi...
 
Seuraava Senaattihan on nyt 50-48 Repuille ja Georgian kaksi paikkaa ratkeavat tammikuussa. Onkohan niin että jos se jää vastapuolelle niin Biden pikemminkin huokaisee helpotuksesta että nyt voi hyvällä syyllä jättää huomiotta lipilaarin proge-laidan inttämiset ja ajaa maltillista sentraali-santran politiikkaa...?

Bidenhän on ihan hyvissä väleissä ollut McConnellin kanssa ja pitkän aikaa. McConnell oli mm. puolueestaan ainoa vieras Bidenin pojan hautajaisissa. Tuosta tulisi ihan mielenkiintoinen yhteistyökuvio, ei mitenkään katastrofi oletuksena.
 
Sellaisille kuten minulle jotka eivät tiedä juuri mitään Bidenistä, hyvä Yle-artikkeli. Artikkelin sävy ei ole mitään hymistelyä vaan mokailuista ja kiistellyistä tapauksista kerrotaan suoraan.
Miehellä on todella pitkä kokemus ja hän on selkeästi karriääripolitiikko. Humoristiset Väyrys-heitot näyttävätkin yhtäkkiä monella tavoin osuvalta. Sanojen takeltelu voinee johtua 80-luvulla kärsityistä pahoista aivoverenvuodoista.
Tuosta takeltelusta, se voi johtua ihan siitäkin että hän on koko ikänsä kärsinyt pahasta änkytyksestä. Tuo puheen häiriöhän ei sinänsä kerro järjenjuoksusta mitään suuntaan tai toiseen. Mutta juttujen poikkoilu asiasta toiseen ja harhailu sivuraiteille kesken asiapuheen, se on hieman eri juttu; toisaalta mitään kovin dramaattisia kummajaisia ei ole siitä seurannut, ulosannin lievää yleistä sekavuutta vain. Enemmänkin maneeri kuin huolenaihe.
 
Ruotsin nykyiset turvatakuut liittyvät lehtijutun mukaan siihen, että he ovat luvanneet antaa lentokentät ja satamat USA:n käyttöön tilanteessa, jossa Venäjä hyökkää balttiaan. Suomi(Sauli Niinistö) ei tähän suostunut. Itse oletan myös, että Patriot-valinta on osa tätä turvatakuu-järjestelyä(halvemman ja nykyaikaisemman Aster-30 sijaan).
///
///

Ei taideta Trumppia nähdä valatilaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top