Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tulevaisuudessa sit nähdään hävittäjiä pitkillä nokilla. Ja varmasti muitakin jos toi todetaan toimivaksi. Kyllähän tuolaiseen pitkään nokkaan mahtuisi jos yhtä sun toista !
Pitkänokkainen kone, canardit myös pahassa paikassa näkyvyyden kannalta konetta laskuun tuotaessa. Eli kohtauskulma tällöin iso, eteen ei näe, kun nokka peittää ja edes etuviistoon ei näe koska canardit peittää senkin sektorin.
Tulevaisuudessa sit nähdään hävittäjiä pitkillä nokilla. Ja varmasti muitakin jos toi todetaan toimivaksi. Kyllähän tuolaiseen pitkään nokkaan mahtuisi jos yhtä sun toista !
Eteenhän siitä ei näen ollenkaan ilman elektronisia apuvälineitä. Nokkahan ei ole se itseasiallinen ongelma, vaan eteenpäin näkemisen mahdollistamisen aiheuttama ilmanvastus, kun sitä varten pitäisi rikkoa virtaviivaisuus. Konseptin osalta (ilmanvastuksen minimoiminen) eteen päin ei ole mahdollista asentaa minkäänlaista hyödyllistä näkymää, ellei sitten tykkää katsoa vain ylös ja alas. Sitä hyödyllisempää on säästää ikkunarakennelman viemässä turhassa painossa ja rakenteellisessa kestävyydessä.Pitkänokkainen kone, canardit myös pahassa paikassa näkyvyyden kannalta konetta laskuun tuotaessa. Eli kohtauskulma tällöin iso, eteen ei näe, kun nokka peittää ja edes etuviistoon ei näe koska canardit peittää senkin sektorin.
Asiaa oli videolla ratkottu virtuaalinäkymällä nokan läpi. Muutoin tuo kone olisi laskuun tuotaessa ylettömän hankala.
Lennettävissä kone kuitenkin oli. Perämieheltä lähti hommat lapasesta heti ja sakkauksessa perämies vetää ja kapteeni työntää, koneen päällikön olisi pitänyt sanoa: My plane.Näin käy jos buuttailee lentämisen kannalta tärkeitä tietokoneita ilmassa:
Airbus A320:n lentäjät päättivät ratkaista jatkuvat vikailmoitukset tekemällä tietokoneille nk. kovan buuttauksen – kesken lennon ja tuhoisin seurauksin
Pieni mekaaninen vika aiheutti tuhoisan tapahtumaketjun.www.tekniikkatalous.fi
Jos on kuvattu Suomessa niin sitten todennäköisesti on OH-LCHKatso liite: 52281Pahoittelut paskasta kuvanlaadusta. Mikä kone kuvassa? Hitaasti lensi ohi.
Juu äsken nappasin kuvan Helsingin satamassa.
Se on Air Veteran Oy:n omistama, DC-yhdistyksen ylläpitämä Douglas DC-3, ainoa lentävä SuomessaJuu äsken nappasin kuvan Helsingin satamassa.
Juu hoksasin itsekin. Olen lentonäytöksessä tutustunut koneeseen. Valmistunut jouluaattona 1942 ja osallistunut sotaan.Se on Air Veteran Oy:n omistama, DC-yhdistyksen ylläpitämä Douglas DC-3, ainoa lentävä Suomessa
Anteeksi saivartelu ja ilon pilaaminen. Hanssin Jukka, tyypiltään DC-2, ei lennä, se on ainoastaan näytteillä Tuuloksessa. Mutta se tosiaankin osallistui jo talvisotaan, tehden yhden epäonnisen pommituslennonkin. Jatkosodassa toimi erilaisissa kuljetustehtävissä, kuten kaksi muutakin meille hankittua DC-2 tyypin konetta. DC-3 tyypit, kuten se Air Veteranin lentävä yksilö, hankittiin Suomeen vasta sodan jälkeen, Euroopan ylijäämämarkkinoilta, mutta ne toki olivat osallistuneet sotaan USAF:n riveissä.Kyllähän te Hanssin Jukassa olette kahvilla käyneet?
Hanssin-Jukka etenee aikataulussa
Hanssin-Jukan paluu Hämeenlinnaan etenee täydellä tohinalla.www.hameensanomat.fi50 vuotta sitten: Hanssin-Jukka ollut kahviona kohta kahdeksan vuotta
Joitakin vuosia sitten Hämeen Sanomissa oli aprillipäivänä kuva Rantatorille tuodusta lentokoneen rungosta.www.hameensanomat.fi
Uskomatonta että se lentää nykyään!
Katso liite: 52281Pahoittelut paskasta kuvanlaadusta. Mikä kone kuvassa? Hitaasti lensi ohi.
Vanha Rouva!!Katso liite: 52281Pahoittelut paskasta kuvanlaadusta. Mikä kone kuvassa? Hitaasti lensi ohi.
Kertooko lähde, että mistä se toinen lentokuntoinen DC-3 tulisi? Oman tietoni mukaan se toinen nykyään Suomessa oleva DC-3 on Vantaalla Ilmailumuseon pihalla näytillä ja käsittääkseni sen lentokuntoiseksi saaminen maksaisi maltaita, tai olisi likipitäen mahdotonta..Hevosmiesten tietotoimiston mukaan jotain hankkeita toisenkin lentävän DC-kolmosen saamiseksi on ollut, mutta voi olla ylivoimainen ponnistus nykyään jo
Sen nimi on Lokki. Lentokuntoon saattaminen varmasti maksaa, mutta tuskin nyt kovin ylivoimaista olisi. Mm. Lokin moottoreita koekäytetään säännöllisesti siinä museon pihalla.Kertooko lähde, että mistä se toinen lentokuntoinen DC-3 tulisi? Oman tietoni mukaan se toinen nykyään Suomessa oleva DC-3 on Vantaalla Ilmailumuseon pihalla näytillä ja käsittääkseni sen lentokuntoiseksi saaminen maksaisi maltaita, tai olisi likipitäen mahdotonta..
Hieno kone tuo lentävä Kolmonen! Lokin kohtalosta olen kyllä erimieltä: olen sen vaiheita seuraillut Hesa- Vantaalla reilun 20 vuotta kun sitä on sitä on siirrelty pitkin kenttää milloin mihinkin, nyt viimeiseksi museon pihaan. En ole nähnyt/ kuullut sitä tänä aikana käytettävän kertaakaan. Ja lisäksi tuollaisenkin koneen elvyttäminen on muutakin kuin saada moottorit käymään. Ilmailualan ihmisiltä olen myös kuullut että Lokista puuttuisi paljon erilaista osaa ja tekniikkaa ja siksi sen lentokuntoon saattaminen on hyvin vaikeaa. Olisin kyllä hyvin mieluusti väärässä tässä asiassa!Sen nimi on Lokki. Lentokuntoon saattaminen varmasti maksaa, mutta tuskin nyt kovin ylivoimaista olisi. Mm. Lokin moottoreita koekäytetään säännöllisesti siinä museon pihalla.
Liitteessä muuten LCH:n lentoreitti tänään. Siinä teille helsinkiläiset Malmin tuhoajat.
Olihan niitä videoita, ja rullauskuntoinen sanoo wikipedia. Eli aina oppii uutta, olen ollut käsityksessä että olisi enemmän raato.Käyttövideoita löytynee Googlella. Ei se lentokunnossa ole, muttei raatokaan.