Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vesilentämisestä vielä:
Kuvassa amfibio-kone tulossa laskuun veteen pyörät alhaalla, uskoakseni sekunti tuon jälkeen on seurauksena ollut salamannopea jättikaputti ja kone katolleen..
Sama videona:
Ultrakevyiden kouluttaja kritisoi koulutuksen puutteita.
Kaveri puhui asiaa. Riittävä ilmanopeus joka tilanteessa, se on paras henkivakuutus.
Lennetään hitaasti ja matalalla. Puuskakeli, kellukevarusteinen kone ja vähän lentänyt pilotti, siinä on murhenäytelmän ainekset kasassa.
Ei mikään uusi asia.
Aika monessa jutussa jo tuolloin oli nämä samat ainekset mukana.
On muuten mielenkiintoinen kirjasarja. Löytyvät.Ei mikään uusi asia.
Aika monessa jutussa jo tuolloin oli nämä samat ainekset mukana.
Ai että olisi kuitenkin mahdollista nousta ja lentää ultralla, näillä keleillä? Edes teoriassa? Minä luulin, että se olisi täysin mahdotonta.Valio myrsky, puuskatuuli nyt 37 solmua lähimmällä lentoasemalla. Kevytilmailu näissä olosuhteissa olisi todella vaarallista. Jos joutuisi ultralla laskun sorvaamaan 37 solmua sivusta, saattaisi käsi hieman laskun jälkeen täristä.. laskusta kykenisi omin jaloin poistumaan paikalta noin 30 % todennäköisyydellä.
Ai että olisi kuitenkin mahdollista nousta ja lentää ultralla, näillä keleillä? Edes teoriassa? Minä luulin, että se olisi täysin mahdotonta.
No niinhän se käytännössä on mahdotonta, tietysti .
Muistan jostain sotakirjast lukeneeni, kuinka maasta seurattiin Fieseler Storchia kovalla myrskyllä ilmassa. Se pysähtyi kertomuksessa vastatuulessa paikoilleen jonkun kaupungin ylle, ja lähti hiljalleen taaksepäin tuulen mukana. Olisiko oikeasti mahdollista?
Hieno kuva.Kyllähän Storch lähes "leijui" ilmassa erittäin alhaisen sakkausnopeutensa ansiosta.
2013 kesällä näin Ruotsissa Örebron lentonäytöksessä kuinka kuski toi Piper Cupin laskuun sakkauttamalla koneen kentän pintaan. Oli kieltämättä huima temppu. Kuskina toimi ruotsalainen ilmailun ihmemies Mikael Carlson. Kuvan otin itse.
Katso liite: 6210