Yleisilmailu

Täytyy sanoa että kun tollanen sähkölentokone vetää taxi-run:in kiitoradan päähän, jää odottamaan vuoroaan, vetää tehot alas, ja potkuri kirjaimellisesti pysähtyy ja siis todellakin lakkaa pyörimästä, ja mitään ääntä ei kuulu...
Tämä saattaisi olla kokeneelle pilotille aika outo, ja mahdollisesti huolestuttavakin hetki, jo ennen lähtöä!
 
Quantasin 380-koneen viimeinen lento, todennäköisesti koskaan jos realistisia ollaan... long term storage vuoteen 2023 vähintään... noh se on virallinen yhtiön linja tässä.
Todella traagista niin monella tasolla, globaalisti ihmisten elinkeinolle ja lentämiselle erityisesti.

Kuka suomalais-lukiolainen enää unelmoi ammatti-pilotiksi ryhtymisestä?

 
Quantasin 380-koneen viimeinen lento, todennäköisesti koskaan jos realistisia ollaan... long term storage vuoteen 2023 vähintään... noh se on virallinen yhtiön linja tässä.
Todella traagista niin monella tasolla, globaalisti ihmisten elinkeinolle ja lentämiselle erityisesti.

Kuka suomalais-lukiolainen enää unelmoi ammatti-pilotiksi ryhtymisestä?


Vääksyssä on käsittääkseni toinen. Jos nyt itse olisin lukioikäinen, ehdottomasti lukioon ja ilmailulinjalle.

Ala toipuu koronasta aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vääksyssä on käsittääkseni toinen. Jos nyt itse olisin lukioikäinen, ehdottomasti lukioon ja ilmailulinjalle.

Ala toipuu koronasta aikanaan.
Kyllä tuo 380 on vähän liian jumbo. 350 on joka osa-alueella järkevämpi. Saas tosiaan kattoo milloin arki koittaa. 2023 on liian optimistinen.
 
Harvinainen yhteiskuva: A-12 ja SR-71 vierekkäin.

a12_sr71.jpg

Vaikka usein puhutaan SR-71:n tekemistä ennätyksistä ja uskomattomasta suorituskyvystä, niin perusmalli A-12 oli kuitenkin se varsinainen sportti, SR-71 oli farmarimalli missä uhrattiin hiukan suorituskykyä jotta saatiin peräkonttiin lisää tavaraa. Käytännön nopeudessa eroa ei varmaan juurikaan ollut mutta A-12 pystyi lentämään noin kilsan-puolitoista korkeammalla ja luultavasti myös kiihtyi paremmin.


image.jpg


1967 tehdyn 'NICE GIRL' operaation loppuarvio jossa vertailtiin A-12:ta ja SR-71:n kykyä tiedustelussa.
 
Kyseinen Takeoff Simulations muutti pois Helsingistä ja siirtyi Suomen Ilmailumuseon tiloihin Vantaalle. Sinne on nyt kasattu melkoinen simulaattoripyhättö kun ottaa mukaan museon omat simut. Viitisen vuotta sitten kävin lentämässä Takeoffin Airbus-simua ja se oli hyvä kokemus. Voisin käydä uudemmankin kerran kokeilemassa.

Tämä hekosimu kiinnostaisi myös. Varmasti järein alan simulaattori Suomessa, joka on ns. jokaisen ulottuvilla. Lueskelin tuosta taustoja, niin lentomallinnus tulee kuulemma Eurocopterilta eli realismia pitäisi olla aimo annos mukana. Pyöriväsiipisiä en ole lentänyt edes kotikoneella koskaan aiemmin, joten tämäkin kiinnostaisi käydä testaamassa.

Ohjaamo. Ja tuohon ympärille tulee screenit joille maisema heijastetaan.

Katso liite: 42256

Katso liite: 42257

@Ikarus @Leaderdog Miten olisi, ilmailuosaston yhteinen täsmäisku Vantaalle ? Käytäisiin kokeilemassa Airbus ja Eurocopter.

Vaikuttaa hienolta.

 
Back
Top