Yleistä keskustelua Ylestä

[snip]. Tämä nousi puheenaiheeksi ja harva taitaa nousta puolustamaan Woke touhua.

Johan siellä on toimittaja itse ehtinyt pahoittelemaan Eskon käyttäytymistä ja vaarallisen tilan luomista sekä tarjonnut kriisiapua tälle uhrille.

Twitterikansa komppaa luonnollisesti myös asiassa ja on syvästi järkyttynyt tällaisesta maalittamisesta, uhrin kyseenalaistamisesta ja muusta
 
Taannoisesta woke-showsta tuli mieleen, että ehkä pitäisi kiittää tästä ohjelmasta. Siinä punikki toi esiin sen hölmöyden ja yksisilmäisyyden joka touhuun niin kiinteästi liittyy. Tämä nousi puheenaiheeksi ja harva taitaa nousta puolustamaan Woke touhua.

Kiitos siis Eskolle joka uskalsi laittaa itsensä likoon.

Esko Valtaojaa on todella vaikea mieltää miksikään ahdasmieliseksi rasistiksi, hän kun on ollut viime vuosina näkyvästi esillä mm. hyväntekeväisyystyössä. Arvomaailmaltaan tiedemies on oletettavasti aika liberaali, joten tässäkin mielessä woke-hulluuden kohteeksi joutuminen on kaistapäisyyttä pahimmillaan.
 
Esko Valtaojaa on todella vaikea mieltää miksikään ahdasmieliseksi rasistiksi, hän kun on ollut viime vuosina näkyvästi esillä mm. hyväntekeväisyystyössä. Arvomaailmaltaan tiedemies on oletettavasti aika liberaali, joten tässäkin mielessä woke-hulluuden kohteeksi joutuminen on kaistapäisyyttä pahimmillaan.
Ja siksi Valtaoja on hyvä esimerkki Woke hulludesta. Koko tapaushan on täysin absurdi.
 
Johan siellä on toimittaja itse ehtinyt pahoittelemaan Eskon käyttäytymistä ja vaarallisen tilan luomista sekä tarjonnut kriisiapua tälle uhrille.

Twitterikansa komppaa luonnollisesti myös asiassa ja on syvästi järkyttynyt tällaisesta maalittamisesta, uhrin kyseenalaistamisesta ja muusta
Kyllä, mutta pointtini onkin, että tosi uskovaiset joutuvat tolkun ihmisten silmissä naurunalaiseksi kun ulvovat tyrmistystään.
 
Toivon etten pahoita kenenkään mieltä tällä postauksella :unsure:
Tuli tuosta kiinnitettyä huomiota henkilön ilmeisiin ja olen aikasta hyvä tulkitsemaan mikroilmeitä, niin hänhän vetää selvästi roolia, eikä niinkään tosiasiallisesti tunne mitä väittää. Näyttää lähinnä siltä, että hän yrittää pysyä oman jargoninsa perässä ja mitä pitäisi tulla seuraavaksi.
 
Tuli tuosta kiinnitettyä huomiota henkilön ilmeisiin ja olen aikasta hyvä tulkitsemaan mikroilmeitä, niin hänhän vetää selvästi roolia, eikä niinkään tosiasiallisesti tunne mitä väittää. Näyttää lähinnä siltä, että hän yrittää pysyä oman jargoninsa perässä ja mitä pitäisi tulla seuraavaksi.
Tätähän mää sanoin täysin etukäteen käsikirjoitettua paskaa alusta loppuun.
 
"Julkisen palvelun ohjelmatoiminnan tulee erityisesti:
1) tukea kansanvaltaa ja jokaisen osallistumismahdollisuuksia tarjoamalla monipuolisia tietoja, mielipiteitä ja keskusteluja" Näin sanoo siis laki Yleisradiosta. Ehkä vika on minussa, mutta on jo jonkin aikaa tuntunut, että Yle tarjoaa hyvin yksipuolisia tietoja ja mielipiteitä.
 
Ylen ohjelmakohu on saanut twitterin trendaamaan.

1637657834925.png
 
Ylen ohjelmakohu on saanut twitterin trendaamaan.

Katso liite: 54282
Tähän ollaan tultu siitä, kun ensimmäiset lakanavarkaat saapuivat Suomeen vuonna 1990. Aivan käsittämätöntä! Siis oikeasti, kun oli tapana kuivatella ulkona/kuivaushuoneessa vaatteita ja lakanoita, niin ennen näiden maahantuloa ei ollut kadonnut. Tämä siis todellisuutta Helsingissä 1990-luvulla, silloin kun vielä lakupekkaa ja neekerinsuukkoja syötiin ja Irwin lauloi mutakuonoista. Pitäisikö minunkin alkaa pahoittamaan mieltä siitä, jos nimitellään valkoiseksi, jos vertaan ihonväriäni vaikka maitoon, niin kaukana siitä. Jos minua nimitellään maitonaamaksi, niin minä en saa nimitellä takaisin kakanväriseksi, koska muuten olen rasisti.
 
Olen osasyyllinen tuohon 🤭

Jos tuota olisi katsonut neutraalimmalla tavalla niin esimerkiksi seuraavia korjauksia olisi voinut myös harkita:


"Elokuussa 2020 Rittenhouse saapui Wisconsinissa sijaitsevaan Kenoshan kaupunkiin. Mellakoiden aikana hän tappoi kaksi mielenosoittajaa ja haavoitti kolmatta ampumalla heitä puoliautomaattikiväärillä."

-> Elokuussa 2020 Rittenhouse saapui Wisconsisissa sijaitsevaan Kenoshan kaupunkiin kaverinsa (Dominic Black) luokse. Mellakoiden kolmantena päivänä paikallinen autoyrittäjä pyysi Kylen kaveria suojelemaan heidän toimitilaansa ja siellä sijaitsevia autoja ja toimitilaa sen jälkeen kun yrittäjän toisessa toimipisteessä oli poltettu sata autoa mellakoiden toisen päivän aikana. Dominic vastasi myönteisesti 200$ palkkiota vastaan ja pyysi mukaan useita tuttaviaan, mukaanlukien Kylen. Oikeudessa omistajat todistivat että eivät olleet pyytäneet näitä ihmisiä apuun, mutta todistusaineistossa oli useita tähän viittaavia todisteita, sekä useita todistajanlausuntoja jotka puoltivat pyynnön tapahtuneen"

"Puolustuksen mukaan mielenosoittajat olivat hyökkäämässä Rittenhousen kimppuun."

-> "Puolustuksen ja todistusaineistona olleen videon sekä todistajan (tapahtumaa kuvannut Richard Mcguinness) mukaan ensimmäinen ammuttu uhkasi tappaa Kylen ja yritti juosta kiinni pakenevaa Kylea vielä sen jälkeen kun Kyle oli pakenemisen jälkeen osoittanut häntä aseella."

"Syyttäjän mukaan Rittenhouse provosoi tilanteen. Hänellä oli ampuma-ase, kun taas hänen tappamillaan miehillä ei ollut aseita. Rittenhousen laukauksista haavoittuneella kolmannella miehellä oli pistooli, joka oli esillä."

-> "Syyttäjän mukaan Rittenhouse provosoi ensimmäisen ampumatilanteen. Hänellä oli ampuma-ase, kun taas häntä jahdanneella ja tappouhkauksen antaneella miehellä ei ollut asetta. Toisessa ampumatilanteessa Rittenhousea lyötiin skeittilaudalla selkään hänen juostessa poliiseja päin antautuakseen. Tämän jälkeen tuntemattomaksi jäänyt mies yritti osua hyppypotkulla Kylen päähän. Kyle ampui tätä miestä kohti yhden laukauksen joka ei osunut. Oikeudessa Hyppypotkumieheksi kutsun henkilön yrityksen jälkeen toinen ammuttu mies yritti lyödä Kylea päähän skeittilaudalla ja tuli ammutuksi samalla hetkellä kun skeittilauta osui maassa makaavan pojan olkapäähän. Tämän henkilön kaatuessa pois kolmas haavoittunut mies lähestyi Kyleä ensin kädet ylhäällä, jonka jälkeen hän nosti kädellään pistoolin takataskustaan ja tuli ammutuksi saman käden hauikseen joka piteli Kylen päin osoittavaa asetta. Oikeudessa haavoittunut henkilö todisti että Kyle ei tähdännyt eikä ampunut häntä ennen kuin hän nosti aseensa tätä kohti. Kaikki hyökkäykset ja ammunta tapahtui alle kymmenessä sekunnissa Kylen kaaduttua maahan ensimmäisen lyönnin jälkeen"

"Rittenhouse on itse valkoinen, kuten myös olivat hänen ampumansa mielenosoittajat"

-> "Rittenhouse on itse puoliksi valkoinen (isä on latino tai modernimmin latinx)"

"Tuomari muun muassa kielsi syyttäjiä sisällyttämästä todistusaineistoa Rittenhousen ääriryhmä Proud Boys -kytköksistä oikeudenkäyntiin. Itse tapahtumahetkellä kytköstä ei ollut olemassa vaan Proud Boys alkoi puolustaa Rittenhousen tekoa vasta viikkoja myöhemmin."

-> "Syyttäjä pyysi sisällyttämään todistusaineistoa Rittenhousen ääriryhmä Proud Boys - kytköksistä oikeudenkäyntiin. Itse tapahtumahetkellä kytköstä ei kuitenkaan ollut olemassa vaan todistusaineisto oli kerätty kuukausia tapahtuman jälkeen Kylen tavattua Proud Boys jäseniä baarissa. Kylen asianajat luovuttivat Kylen puhelimen (avattuna) poliisille eikä poliisi tai syyttäjä löytänyt sen käyttöhistoriasta yhteyksiä äärijärjestöihin"
 
Viimeksi muokattu:
"Tämä on ihan normaalia ohjelmankehitysprosessia", näköjään YLE:llä on tuollaista ja sen kyllä näkee sekä kuulee :D
 
Back
Top