Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itse sain tuurilla jo varusmiespalveluksessa. Komento joukkue oli pieni johon osui 2 ylennystä. Kirjuri & Viestimies ( viestiryhmässä 3+au)
Mitä pienempi ryhmä niin helpommin tulee esille.
Yksi ylennetty korpraali sai myöhemmin Alikessun jämät.
Siihenkin tarvittiin hieman tuuria
Kattilarymän ryhmänjohtaja ei ollut saapunut kertaukseen joten korppi pääsi näyttämään osaamisensa.
Homma meni niin hyvin että sai kehut ja myöhemmin natsat.
Olin vähän aikaa sitten VEH-reissulla. Siellä eräs miehistönjäsen oli aika tyrkkynä jämien perään.
Plus purki katkeruuttaan koko porukkaan siitä ettei iso kasa VEH ole riittänyt natsoihin.
Jos ei ole sijoitusta eikä kaveria kuka ehdottais, niin VEH-kasan koolla ei ole merkitystä. Olisi hyvä jos PV:n systeemit hälyttäisi siinä 50 päivän kohdalla, että olisiko syytä ylentää. Kyllähän se tekijää harmittaa, kun ylennystä ei tule, mutta ressukerho hakee niitä toisilleen lohileipien syömisestä.
Miten se nyt siis nykyisin menee, onko aukin käymättömällä mahis kessun jämiin?
Kirjuri on komppanian tärkein mies. Minä olin hyvissä väleissä omani kanssa, eikä yhtään viikonloppupäivystystä tämän ystävyydenluomisen jälkeen. Mistä sain vinkin? Jo ennen palvelukseen astumista kaveriltani, joka oli... kirjuri.
Tuon hyvin uskon.
Meilläkin kirjuri sai korpin natsat.
Ja kenenkään ihmisen kanssa ei minulla ole ollut linnareissu lähempänä kuin kyseisen kirjurin kanssa.
Korpraaliksi voi päästä jo ihan ensimmäisen KH:n aikana, siitä alikersantiksi sitten 4:n vuoden päästä ja taas 4:n vuoden päästä kersantiksi. Sen jälkeen tulee jo 5:n vuoden tauko. Siis jos oikein uraputkessa kulkee...
edit: linkki
Kunnanjohtajat, korkeat virkamiehet ja muu silmäätekevä väki on perinteisesti ylennetty maanpuolustuskurssien käynnin jälkeen. Ainakin tunnen useita ao. tapauksia.Kuulin, että pomoni on esittänyt minua maanpuolustuskurssille. Ehkä sieltä saisi ylennyksen? Taitaa olla viimeinen mahku siinä.
Kunnanjohtajat, korkeat virkamiehet ja muu silmäätekevä väki on perinteisesti ylennetty maanpuolustuskurssien käynnin jälkeen. Ainakin tunnen useita ao. tapauksia.
Mihinkä kategoriaan sitten itsesi laitatkaan . Mutta onhan siellä mahdollisuus kiinnittää kapiaisten huomio itseensä positiivisella tavalla, niin mikä ettei. Mutta ihan vilpitön käsitykseni on, että ei välttämättä mene ns. tavikselle kovin helposti.
Kunnanjohtajista tulee mieleen heti kaksi. Toinen ei suhtautunut ylennykseen ollenkaan vakavasti, kun se toiselle oli taas hengen ja elämän edellytys. Meitä on moneksi.
Olen kuullut noista maanpuolustuskursseista pelkkää hyvää. Onko tässä tapauksessa kyse alueellisesta maanpuolustuskurssista? Uusista kunnanhallitustason poliitikoista muun muassa kysytään tuonne edustus. Tapana on vissiin ollut lähettää yksi per valtuustokausi tms.Kuulun ehdottomasti tuohon samaan ryhmään eli en suhtaudu asiaan vakavasti. Jos nyt alun viittäkymmentä käyvä skärdis saisi reserviläis"uran" ensimmäisen ylennyksen, niin sillä ei juuri vaikutusta ole kosmokseen eikä edes skärdiksen elämään.
En ole kunnanjohtaja enkä oikein muutakaan. Pikemminkin saunamajuri, joka pestinsä puolesta joutuu/pääsee seurustelemaan erilaisten suurten päälliköiden kanssa.
Ne aidosti suuret päälliköt ovat yleensä höveleitä seurahenkilöitä, jotka eivät tee itsestään numeroa, mutta kerroksen pari alempana olevat päälliköt ovat monesti paljon haastavampia tapauksia.
Olen kuullut noista maanpuolustuskursseista pelkkää hyvää. Onko tässä tapauksessa kyse alueellisesta maanpuolustuskurssista?
Toivottavasti pääset, valtakunnalliset ovat jo kova juttu.Valtakunnalliselle kurssille on esitetty, mutta sotavaltio tietysti päättää ketä kutsuu. Aiemmat pestiäni hoitaneet ovat sen kyllä käyneet.
Se mitä sivusta olen seurannut, niin asepalveluksen käymätön naisväki tulee sieltä ihan täpinöissään, että kuinka nyt uudistetaan työpaikan kokoukset ym. On kuulemma niin hyvät opit siellä. Miesväki ei niin kovin paljoa innostu, eikä se naistenkaan innostus onneksi teoksi asti kanna.