Ylennysesitys miehistössä

Loppujen lopuksi on vain hyvä asia, että natsoja ei jaella koko porukalle, kun ehdot vaan täyttyvät. Pitää sillä sotilasarvolla olla jotain painoarvoa, vaikka olisikin kyseessä vain korpin jämät. Tietysti jotkut saavat ylennykset "halvemmalla" kuin toiset. Näin se vaan menee, kun on kyse näin valtavasta organisaatiosta.
 
Sitä harrastaa myös PV. Ihan vitsillä ulkoministeri Alexander Stubbkin ylennettiin korpraaliksi. Tai sitten oli puhdasta veetuilua.


Joskus luin niitä ylentämisperusteiden pysyväisasiakirjoja. Olikohan siellä mahollisuus jakaa yksi ylennyskierros yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

Olen huomannut että näillä kirjoitteluilla ei sellaista vielä saa
 
Joskus luin niitä ylentämisperusteiden pysyväisasiakirjoja. Olikohan siellä mahollisuus jakaa yksi ylennyskierros yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

Olen huomannut että näillä kirjoitteluilla ei sellaista vielä saa
Olet lukenut oikein. Tästä kertaamaan, Pääesikunnan määräys HP965 liitteineen sivun lopussa:

 
Hyvä miehistö helpottaa huomattavasti johtajan toimintaa ja huonokin johtaja voi suoriutua kohtuu hyvin, mikäli miehistö on tasokasta.
Tuo on niin totta. Hyvällä miehistöllä pärjää vähän kokemattomampikin johtaja. Josta seuraa hyvät arvostelut josta usein seuraa jopa se ylennys. Miehistöllekin.
 
Yksi huomio aiheeseen: kun kertaamassa olette, niin rj- ja jj-taso on avainasemassa miehistöylennysten kohdalla. Eli kun rj:na tai jj:na olette ja olette sitä mieltä että joku alaisenne olisi ylennyksen ansainnut, niin tehkää siitä esitys. Jos sitä esitystä ei tule, ei tule ylennystäkään vaikka kh-vuorokausia olis plakkarissa 100.
Esitys on käytännössä maininta joukon kouluttajalle arvioinnin yhteydessä siitä että esitätte jääkäri xx:n ylentämistä korpraaliksi tai jj:n roolissa alik xy:n ylentämistä kersantiksi.
 
Yksi huomio aiheeseen: kun kertaamassa olette, niin rj- ja jj-taso on avainasemassa miehistöylennysten kohdalla. Eli kun rj:na tai jj:na olette ja olette sitä mieltä että joku alaisenne olisi ylennyksen ansainnut, niin tehkää siitä esitys. Jos sitä esitystä ei tule, ei tule ylennystäkään vaikka kh-vuorokausia olis plakkarissa 100.
Esitys on käytännössä maininta joukon kouluttajalle arvioinnin yhteydessä siitä että esitätte jääkäri xx:n ylentämistä korpraaliksi tai jj:n roolissa alik xy:n ylentämistä kersantiksi.

Niin.. Ei PV:n tiedustelukaan kerkiä kaikkia noheavia taistelijoita vahtimaan
 
Joskus luin niitä ylentämisperusteiden pysyväisasiakirjoja. Olikohan siellä mahollisuus jakaa yksi ylennyskierros yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

Olen huomannut että näillä kirjoitteluilla ei sellaista vielä saa
Vaikuttaa se Markus Kuotesahokin yhteiskunnalisesti.
Kun olen itse niitä listoja lukenut, niin korostuvat Firman siviilityöntekijät, mikä on ymmärrettävää, ovathan he esmiehiä ym. erikoistehtävissa tilanteen tullessa ylle.
Sain ylennykset melko lyhyessä ajassa, pian varusmiespalveluksen jälkeen.
 
Yksi huomio aiheeseen: kun kertaamassa olette, niin rj- ja jj-taso on avainasemassa miehistöylennysten kohdalla. Eli kun rj:na tai jj:na olette ja olette sitä mieltä että joku alaisenne olisi ylennyksen ansainnut, niin tehkää siitä esitys. Jos sitä esitystä ei tule, ei tule ylennystäkään vaikka kh-vuorokausia olis plakkarissa 100.
Esitys on käytännössä maininta joukon kouluttajalle arvioinnin yhteydessä siitä että esitätte jääkäri xx:n ylentämistä korpraaliksi tai jj:n roolissa alik xy:n ylentämistä kersantiksi.
Eikä sekään tosiaan takaa mitään, ryhmän ainoa jääkäri, kolmessa harjoituksessa peräkkäin, jäätävän noheva kaveri, kaks viimistä kertaa yritin kyllä vinkkailla eteenpäin, että korpraaliksi ja heti. Vaan ei.
 
Koskahan Lippujuhlapäiylennysten lappuja sopisi odotella postissa?

Meillä kyseltiin Signal-ryhmän välityksellä nimiä, jos edellisestä ylennyksestä riittävästi aikaa ja muut ehdot täyttyvät. Ilmeisesti tällä listalla sitten komppanian johto laittaa esitykset eteenpäin. Dynaamista, ja tässä piilee myös oman vahinkoylennyksen mahdollisuuskin..
 
Koskahan Lippujuhlapäiylennysten lappuja sopisi odotella postissa?

Meillä kyseltiin Signal-ryhmän välityksellä nimiä, jos edellisestä ylennyksestä riittävästi aikaa ja muut ehdot täyttyvät. Ilmeisesti tällä listalla sitten komppanian johto laittaa esitykset eteenpäin. Dynaamista, ja tässä piilee myös oman vahinkoylennyksen mahdollisuuskin..

Itekkin oottelen, että joko ilman aukkia saisi kersantin jämät
 
Vuosi armeijassa ja ei vieläkään kessun jämiä. Kohta kakskyt vuotta ollut koulutusta vastaava RJOHT sijoitus. Kertaamassakin käynyt ja mpk kursseja suorittanut.

Eikös se olis kovin reilua että puoli vuotta armeijassa olleet tarviisi noin 180 kertauspäivää ja 9kk palvelleet noin 90 kertauspäivää niihin alikin natsoihin että oltais edes samalla lähtöviivalla?

En ole katkera, mutta...
 
Anteeksi.

Taas tuli kuunneltua vappuna aiheesta keljuiluja. Kyllä itse tiedän ettei natsoja ole tulossa lisää. Eikä niiden perässä tässä ollakkaan.

Mutta kyllähän se tympii, kun 8 muuta ukkoa keljuilee kertausten määrällä. Ja sillä ettei natsoja tipu.
Tiedän tunteen.

Olen lohdattautunut sillä, että minulla on sotamuistona nippu aitoja sotilaspasseja. Siis aitoja, komppaukon allekirjoituksella ja leimalla varustettuna, mutta muut tiedot tyhjiä.
 
Back
Top