Äärivasemmiston sota sivistystä vastaan

Pienimmällä kärsimyksellä - minun arvatakseni - päästään, kun toimiva demokratia pelastetaan ajoissa niiltä, jotka ovat sitä särkemässä.

Jos kansassa elää hyvä ja paha, niin kumpi voittaa? Aivan. Se, jota ruokitaan enemmän.

Täydellisessä maailmassa pelastustoiminta onnistuu aina. Katsaus historiaan, edes loiva sellainen taas kertoo, että jokainen aikakausi sisältää tapahtumia, joissa kansalaiset ovat saaneet mittansa ns. täytenä.

Ikävä kyllä demokratia tarvitsee suojakseen myös toiminnan suojaamisen päätylaudan eli turvallisuuskoneen. Niin kauan kun turvallisuuskone toimii ei ole vaaraa isoista väkivaltaisista mullistuksista. Jos tuo kone yskii tai on ns. luokalla, silloin voi tapahtua mitä tahansa.

Esimerkiksi Oulun anarkistipastori on tunnustautunut ateistiksi/agnostikoksi, mikä on tietysti yhtä luontevaa kuin vaikkapa kommunistin toimiminen Kokoomuksen puoluesihteerinä.

Kirkossa on seinät leveällä ja katto korkealla. No, kunhan veroäyrin maksajia vaan piisaa.....siitähän tässä on ollut kyse jo pitkään.

Kulttuurimarxilaisuus ja sen historia helposti omaksuttavassa muodossa selitettynä.

Erityisesti pitkä marssi läpi instituutioiden - myös nykyisissä muodoissaan - tulee paremmin ymmärrettäväksi.

Eiköhän niitä leipäpappeja ole ennenkin ollut.
On tottakai, mutta ateisti pappi... Mikään muu firma ei pitäisi palveluksessaan henkilöä, joka vastustaa edustamansa tahon ydinsanomaa. Vaan näkyi tuo jo saaneenkin Oulun tuoreelta piispalta huomautuksen, joka koski myös kyseisen anarkistin esimiestä. Tämä tuomiorovastin titteliä kantava naikkonen kun oli ilmeisestikin suosinut ko pastorin toimintaa. Jotain ryhtiliikettä sentään havaittavissa.

Se on ollut kristillisen kirkon ongelma kaiketi aina, yritystä sen muokkaamiseksi on ollut kuten Luther, herätysliikkeet jne, mutta ei mikään auta...

Ei ole auttanut ei. Silti ei saisi antaa periksi raamatun opetusten julkituomisessa kirkon sisällä. Itse olen väsynyt ja antanut periksi n. 10 vuotta sitten ja eronnut kirkosta. Yritän silti tukea henkilöitä jotka kirkon sisällä pitäytyvät raamatussa. Ja tuen myös kirkon hyväntekeväisyyttä joka on arvokasta työtä.

Toimin hengellisessä yhdistyksessä jossa ihmisten miellyttäminen ja oman egon kasvattaminen ei ole arvossaan. Olen täydellisen tyytyväinen hengelliseen yhdistykseeni, vaikka ollaan yhteiskunnan sylkykuppina ja jopa ev.lut.seurakunta ei halua olla kanssamme tekemisissä. Epäsuosiomme on peräisin ainoastaan siitä, että puolustamme raamatun mukaista oppia.

Oikeistolaisena, isänmaallisena, vakavasti kristillisenä, valkoisena edelleen suht. varakkaana miehenä olen länsimaisissa yhteiskunnissa näkyvän hengen mukaan erittäin epäsuosittu. Tiedän, että medioissa näkyvä ja kuuluva henki ei ole sama kuin kansan mielipide, mutta julkisuudessa ja eri medioissa muokataan kansoja erittäin voimallisesti liberaaliin (vasemmistolaiseen raamatun vastaiseen) suuntaan. Olen siis tottunut siihen, että olen lähes aina eri elämän osa-alueilla täysin eri mieltä kuin mitä julkisuudessa esitetään tällä hetkellä hyväksyttävänä ajatteluna. Edustan kaikkia niitä arvoja joita vasemmisto ja äärivasemmisto haluaa rikkoa. Nykyään pitää jo joissakin asioissa jopa kokoomus luokitella vasemmistolaiseksi puolueeksi.

Herätysliikkeemme johto linjasi aikoinaan äänestysohjeiksi näin. "Äänestetään iikooällää. Jos se lakkautetaan äänestetään maalaisliittoa. Jos se lakkautetaan äänestetään kokoomusta". Tuosta ohjeesta on jo kohta kulunut sata vuotta. Vuosikymmenet suositeltiin äänestämään kokoomusta. Viime vuosina on suositeltu äänestämään oikeistopuolueita. Ja äänet taitaa mennä kristillisille, kokoomukselle ja perussuomalaisille. Itse olen perussuomalainen, joskaan tämäkään puolue ei ole minulle läheskään täydellinen.

Nyt ei kyllä tiedä kenen puolella tässä pitää olla. :)

Siinä taas taisteli rutto ja kolera, parempi olla ilman kumpaakin...

Nuo sudet lasketaan äärioikeistoksi.

" Harmaat sudet (turk. Bozkurtlar) on turkkilainen nationalistinen järjestö... Harmaat sudet on jäsenmäärältään Saksan suurin äärioikeistolainen järjestö."

Tämä kahina pistetään saksalaisten kuulapäitten piikkiin tilastoissa ja vaaditaan lisää kansainvälisyyttä ja monikulttuuria?

@Pihatonttu mainitsi aikoinaan määrittelyvallan ja seuraava taitaa olla hyvä esimerkki siitä.

Tämä löytyi Birminghamin yliopiston nettisivuilta ja tässä määritellään ”valkoinen ylivalta” uudelleen. Kyseessä ei enää olekaan mikään KKK tai uusnatsi juttu vaan se kattaa suurin piirtein kaiken.

Critical Race Theory
CRT is a body of scholarship steeped in radical activism that seeks to explore and challenge the prevalence of racial inequality in society. It is based on the understanding that race and racism are the product of social thought and power relations
2. White Supremacy

Understanding the role and power of White Supremacy in creating and reinforcing racial subordination and maintaining a normalized White privilege is central to the CRT imperative to reveal and oppose racial inequality (Crenshaw et al. 1995; Harris 1995). In this perspective ‘White supremacy’ does not relate to the obvious crude race hatred of extremist groups but to forces that saturate society as a whole:

[By] ‘White supremacy’ I do not mean to allude only to the self-conscious racism of white supremacist hate groups. I refer instead to a political, economic, and cultural system in which whites overwhelmingly control power and material resources, conscious and unconscious ideas of white superiority and entitlement are widespread, and relations of white dominance and non-white subordination are daily reenacted across a broad array of institutions and social settings. (Ansley 1997: 592)

This presents a particular challenge because of the taken-for-granted privileges of Whiteness. White scholars engaging in CRT must strive to be aware of and committed to critically interrogating their own racial privilege and unmasking the invisibility of racism (McIntosh 1997; Picower 2009; Preston 2007; Sleeter 2011).

@Pihatonttu mainitsi aikoinaan määrittelyvallan ja seuraava taitaa olla hyvä esimerkki siitä.

Tämä löytyi Birminghamin yliopiston nettisivuilta ja tässä määritellään ”valkoinen ylivalta” uudelleen. Kyseessä ei enää olekaan mikään KKK tai uusnatsi juttu vaan se kattaa suurin piirtein kaiken.

Critical Race Theory

Eräs ikävä piirre tilanteessa on se, että osa yhteiskunnan koneistoista käyttää esim noita rotuteoreetikoita ja samaan kaartiin kuuluvia feminatseja ja queeraktivisteja asiantuntija- ja yhteistyötahoina. Toinen on se, että media on aika massiivisesti noiden linjoilla. Yliopistolaitoksesta ei jaksa edes puhua.

Critical Race Theory

Yhteiskuntatieteissä kriittisellä teorialla tarkoitetaan Frankfurtissa ensimmäisen maailmansodan jälkeen syntynyttä uusmarxilaista teoriasuuntausta. Sen keskeisiä edeltäjiä olivat G. W. F. Hegel ja Karl Marx. Suuntaus tunnetaan myös Frankfurtin koulukunnan nimellä.

Ilmaisu kriittinen teoria (saks. Kritische Theorie) on peräisin Max Horkheimerin ohjelmajulistuksenomaisen artikkelin Traditionelle und kritische Theorie (1937) otsikosta. Horkheimer tarkoitti kriittisellä teorialla yhteiskuntateoriaa, joka arvostelee ja pyrkii muuttamaan yhteiskuntaa kokonaisuutena. Näin kriittinen teoria on vastakkainen perinteiselle yhteiskuntateorialle, joka pyrki ainoastaan ymmärtämään tai selittämään yhteiskuntaa ja sitä kautta tukemaan vallitsevaa järjestystä. Kriittisen teorian pääteoksena pidetään Horkheimerin ja Theodor W. Adornon 1944–47 julkaisemaa esseististä teosta Valistuksen dialektiikka.

Painuu tuossa ajassa kyllä unohduksiin... Onko jotakin, mitä mielestäsi pitää tapahtua sanotaan vuoden sisään jotta tuo olisi mahdollista?

No massoja pitää saada liikkeelle (millä tahansa verukkeella) jotta kaaderi voi operoida, ilman tätä joukkovoimaa menetetään sekä kyky operoida että propagandan terävin kärki.

Kun tämä marxilaisuus nyt ponnahtaa taajaan tahtiin esille, niin pitäisikö perustaa vitja: Marx-psykoosi?:cool:

Minä en nyt vielä osta sitä näkemystä, että Suomi olisi piloille märätetty marxilaisessa väännössä. Kun sitä ei saatu ihan piloille edes NLn ollessa voimissaan, niin jää se kyllä tekemättä tälläkin kierroksella.

,

Olkaamme siis eri mieltä asiasta, minulla lentää mätää silmiin päivittäin.

Critical Race Theory

Samaa roskaa kuin feministien patriarkaatti-houreet.

"Mitä tunnen, on".

Keskustele sitten järkevästi ihmisen kanssa joka ajattelee noin. Ja juuri tuo ajatus on nykyfeminismin ja näiden rotuteoreetikkojen käyttövoima.

Mikä ei sinänsä tarkoita toki sitä, etteikö USA:ssa olisi ihan aitoakin rakenteellista rashismusta joka voidaan objektiivisesti todeta.

Minä en nyt vielä osta sitä näkemystä, että Suomi olisi piloille märätetty marxilaisessa väännössä. Kun sitä ei saatu ihan piloille edes NLn ollessa voimissaan, niin jää se kyllä tekemättä tälläkin kierroksella.

Kyllähän se lähellä oli. Ja nyt on destruktiivista feminismiä välineenään käyttävä sisäministeri ja omien sanojensakin mukaan marxisti opetusministeri...

Parempi olla valppaana. Vaaran vuosia on ollut 1918, sen jälkeen 30-luvun alku, sitten 1946, ja 60-luvun loppu... ja taas kerran lähestytään sellaisia aikoja. Viis, kymmenen vuotta ottaa.

Olkaamme siis eri mieltä asiasta, minulla lentää mätää silmiin päivittäin

Tai sitten mulla on tiheemmät ripset. :cool: Kyllä mä ymmärrän mitä tarkoitat ja mitä Tunnet ja Koet. Minäkin ohimenevästi saatan Tuntea ja Kokea välillä jotain, mutta suodattimeni ovat visut. Ohitan Tunteen ja Kokemisen ja silkka Järjenvalo ottaa voiton.

En minäkään tästä vouhkaamisesta tykkää, en siitä, että yhteiskuntaa ravistellaan. Mutta niin ne uudet sukupolvet aina tekevät, ihan aina. Jos heiltä se mahdollisuus poistetaan syntyy painekattila. Kahto nyt vaikka Venäjää. Ysärillä oli vapaata, mutta se kausi oli ja meni. Taas kertyy kattilaan painetta.

Amerikkalaiset ovat aika kovia tuulettamaan nurkkia. Kyllä Usa sen kestää. Poliitikot ahertavat joka leirissä etsien keinoja hyötyä tuulettamisesta.....niin kauan kun bisnes ei kärsi, saapi ihmiset tuulettaa. Jos bisnes alkaa kärsiä, sitten kansalliskaarti ryntää ottamaan tilat haltuun....sitä vartenhan se on olemassa.

Back