Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pitihän tuon naapuruussopimuksen olla jonkinmoinen este myös Nato- jäsenyydellemme. Tätä mieltä olivat aiemmin jotkut oikeusoppineetkin.Isoin kanto kaskessa olisi kuitenkin Suomen ja Venäjän valtiosopimus 1992, jossa Suomi vahvistaa Ahvenanmaata koskevat sopimukset 1940 ja 1948. Eli vaikka 1921 soppari saataisiinkin jotensakin nurin, niin tuo olisi edelleen voimassa.
Nyt kun Affenanmaalla on reserviläisthdistys, niin järjestetäänkö maakuntamatka ja käydään paikallisten reissujen kanssa esim ampumaradalla.
Omat mutkat mukaan.
Tätä minä olen jo pidemmn ajan ihmetellyt. En minä kyllä huomannut mitään muutosta kansalaisten mielipiteessä vaan poliitikot vaan yhtäkkiä päätti hakea jäsenyyttä. Ja hyvä niin. Mutta missä vaiheessa siis kansalaisten mielipde tuli esiin? Jotain on jäänyt minulta huomaamatta.– Nato-jäsenyyden suhteen meillä oli hyvää onnea. Kansalaisten tehtyä päätöksen Natoon liittymisen puolesta, poliittinen johtomme toimi taitavasti ja päättäväisesti kyeten saattamaan Suomen puolustusliiton jäseneksi USA:n vahvalla tuella ennätysajassa.
No, ainakin kahdella kansalaisaloitteella, joista ainakin toinen edellytti NATO-jäsenyysäänystyksen järjestämistä.Tätä minä olen jo pidemmn ajan ihmetellyt. En minä kyllä huomannut mitään muutosta kansalaisten mielipiteessä vaan poliitikot vaan yhtäkkiä päätti hakea jäsenyyttä. Ja hyvä niin. Mutta missä vaiheessa siis kansalaisten mielipde tuli esiin? Jotain on jäänyt minulta huomaamatta.
Kyllähän jäsenyydestä on järjestetty mielipidemittauksia aika ajoin, ja näitä on mediassa julkaistu; kiihtyvällä tahdilla kun mielipide alkoi kallistua Naton suuntaan. Tavallaan voisi sanoa että media vaikutti tässä(kin) asiassa kansalaismielipiteeseen.Tätä minä olen jo pidemmn ajan ihmetellyt. En minä kyllä huomannut mitään muutosta kansalaisten mielipiteessä vaan poliitikot vaan yhtäkkiä päätti hakea jäsenyyttä. Ja hyvä niin. Mutta missä vaiheessa siis kansalaisten mielipde tuli esiin? Jotain on jäänyt minulta huomaamatta.
No on tosiaan jäänyt jotain huomaamatta!Tätä minä olen jo pidemmn ajan ihmetellyt. En minä kyllä huomannut mitään muutosta kansalaisten mielipiteessä vaan poliitikot vaan yhtäkkiä päätti hakea jäsenyyttä. Ja hyvä niin. Mutta missä vaiheessa siis kansalaisten mielipde tuli esiin? Jotain on jäänyt minulta huomaamatta.
Kyllähän NATOon liittymisestä tehtiin useampia gallub-kyselyjä jotka osoittivat, että selvä enemmistö Suomalaisista kannatti NATOon liittymistä.Tätä minä olen jo pidemmn ajan ihmetellyt. En minä kyllä huomannut mitään muutosta kansalaisten mielipiteessä vaan poliitikot vaan yhtäkkiä päätti hakea jäsenyyttä. Ja hyvä niin. Mutta missä vaiheessa siis kansalaisten mielipde tuli esiin? Jotain on jäänyt minulta huomaamatta.
Ja eduskuntavaaleissa lyötiin lopullinen hyväksymisleima, kun Nato- vastaiset tahot kärsivät murskatappion. Jotkut eduskunnasta pudonneet myös kertoivat pitävänsä Nato- kantaansa merkittävänä syynä tappionsa. Olivat ilmeisesti saaneet yleisöltä palautetta.Että kyllä kansalaisten muuttunut mielipide on ollut selvästi näkyvissä.
Ehdottaisin että kun linnoittaminen ei ole vielä mahdollista niin Suomi sijoittaa alueelle enemmän teknistä valvontaa jolla valvotaan demilitarisointia.
Kyllä olen samaa mieltä. Rysällä on näyttöä ainoastaan siitä, että maa valmistelee vain sabotaaseja ja kiusaamista .Kaikki tällaiset neuvostoaikaiset järjestelyt, joiden tarkoituksena on puhtaasti Suomen puolustuskyvyn heikentäminen, tulisi purkaa.
Arki tai pyhä, joukko ahvenanmaalaisia saapuu joka päivä kello 17 aikaan Venäjän konsulaatin edustalle Maarianhaminassa osoittamaan mieltä.
Onkohan siellä ketään kotona, aikaisemmin mm. tässä ketjussa mainittu Jukka Tarkan Supon toimintakertomuksesta poimiman tiedon mukaan konsuli olisi "persona non grata":na poistettu/poistumassa maasta?Ukraina-huudot raikuvat päivittäin Venäjän konsulaatin edustalla Maarianhaminassa
Joukko sinnikkäitä mielenosoittajia on osoittanut tukeaan Ukrainan kansalle jo yli 400 kertaa.yle.fi
Iso liike tulee olemaan ahvenanmaalaisten asevelvollisuus. Heidän vapauttamisensa siitä on nykytilanteen lukko. Mikään ulkovaltojen kanssa tehty sopimuspaperi ei velvoita Suomea vapauttamaan Ahvenanmaan miehiä palveluksesta ja kun he käyvät intin, niin he alkavat myös kannattaa delimitarisoinnin purkua.Mä en ymmärrä nyt noita lainoppineita. Viimeistään kun Ruotsi liittyy natoon, uskon että saadaan vaikka ulkomailta virka-apuna kansainväliseen lakiin erikoistuneita juristeja, jotka pystyvät sopimukset purkamaan täysin laillisesti. Joku porsaanreikä aina löytyy.
Mä ymmärrän. scheinin on yksinkertaisesti kommunisti ja ajaa neuvostoliiton etua. Jos neuvostoliitto on tilapäisesti vähän alamaissa, niin se ei muuta asiaa. Koskenniemi on muuten vaan epäisänmaallinen.Mä en ymmärrä nyt noita lainoppineita. Viimeistään kun Ruotsi liittyy natoon, uskon että saadaan vaikka ulkomailta virka-apuna kansainväliseen lakiin erikoistuneita juristeja, jotka pystyvät sopimukset purkamaan täysin laillisesti. Joku porsaanreikä aina löytyy.