Aseet ja ammunta


Yksi mielenkiinnon kohteista on sarjatuli / purske . Hyvin pysyy ns kasassa. Pitää varmaan joskus lähteä ulkomaille testaileen miten sarjalla osuu , kun Suomessa on nuukasti mahdollisuuksia.
 
"Awesome accuracy at 400 meters with Romanian Sar1 using hornady black sst 7.62x39 123 grain. "

 
Näin asiaa harrastamatta totean, että tosi hyvin sattuu RK:n tasoisella aseella, hyvällä panoksella, 400 metrin päähän.

Optiikka ,patruuna ja harjoittelu tekee tarkkaa jälkeä vaikka olisi halvempikin ase. Käsittääkseni noi romanian mallit ei ole niitä laadukkaimipa ak aseita mitä markkinoilta löytyy. :unsure::unsure:
 
Kyllähän vaikkapa rk:ssa käynti riittää hyvällä a-tarvikkeella suhteellisen pitkällekkin. Lentorata vaan alkaa olla 300m jälkeen sen verran kaareva että etäisyys pitää olla tarkkaan tiedossa ja tuulikin vie.
 
Kyllähän vaikkapa rk:ssa käynti riittää hyvällä a-tarvikkeella suhteellisen pitkällekkin. Lentorata vaan alkaa olla 300m jälkeen sen verran kaareva että etäisyys pitää olla tarkkaan tiedossa ja tuulikin vie.

Näin se menee, Eikä luodin lentoaika saisi olla liian pitkä...
 
Hyvin käy vanhemmallakin torrakolla....

 

Päivitetty "ITKK"
 

Customi mosari :D
 
Jos Häyhä olis nähnyt tuon olisi hän saattanut luulla näkevänsä psykedeeelistä unta.

Mitä mahtais vastaavanlainen ns customi mosari / custom tak85 maksaaa?, voisi olla ihan toimiva peli ns aktiivireserviläisille...
 
Riippuu kaikesta. Rakenteluaihioita saa varmaan 50e ylöspäin kun noita pilattuja ("sivilisoituja") riittää.
 
Mitä mahtais vastaavanlainen ns customi mosari / custom tak85 maksaaa?, voisi olla ihan toimiva peli ns aktiivireserviläisille...
Ei oikeastaan mikään puolla aihioksi väkisin valkkaamaan tänä päivänä Mosin-Nagantia kun uudempaa modernimpaakin aihiota on samaan rahaan tarjolla. Ostin itse hajonnut tukkisen Sako AV:n -90 luvulta jonka rautojen hinnaksi jäi 110€ kun myin mukana tulleen kiikarin + jalat sekä hajonneen tukin kunnostajalle aihioksi.
 
Ei oikeastaan mikään puolla aihioksi väkisin valkkaamaan tänä päivänä Mosin-Nagantia kun uudempaa modernimpaakin aihiota on samaan rahaan tarjolla. Ostin itse hajonnut tukkisen Sako AV:n -90 luvulta jonka rautojen hinnaksi jäi 110€ kun myin mukana tulleen kiikarin + jalat sekä hajonneen tukin kunnostajalle aihioksi.

Näinhän se taitaa olla.
Nyt on muuten lähtenyt rakentelu käsistä ->
Saa jonkin verran jo jäädyttää lumenpenkkaa ettei pöllyä :D
 
Ei oikeastaan mikään puolla aihioksi väkisin valkkaamaan tänä päivänä Mosin-Nagantia kun uudempaa modernimpaakin aihiota on samaan rahaan tarjolla. Ostin itse hajonnut tukkisen Sako AV:n -90 luvulta jonka rautojen hinnaksi jäi 110€ kun myin mukana tulleen kiikarin + jalat sekä hajonneen tukin kunnostajalle aihioksi.

Juuri näin, samalla rahalla saa paljon nykyaikaisempaakin rautaa. Mutta jos haluaa juuri mosinista rakentaa:)
 
Juuri näin, samalla rahalla saa paljon nykyaikaisempaakin rautaa. Mutta jos haluaa juuri mosinista rakentaa:)
@Jati @MeriTJ

Mikäli itse olisin aseseppä niin konsulttiapu pv ltä ja ns brändäisin pienen budjetin "reserviläisen ta kiväärin" Ja samalla periaatteella voisi myös hyödyntää sra kivääri kauppaa.
 
@Jati @MeriTJ

Mikäli itse olisin aseseppä niin konsulttiapu pv ltä ja ns brändäisin pienen budjetin "reserviläisen ta kiväärin" Ja samalla periaatteella voisi myös hyödyntää sra kivääri kauppaa.

Taitaa vaan olla niin, että Mosin-Nagantin osien hinnat on kääntyneet hiljalleen nousuun. On nimittäin enenevissä määrin harvinaisempaa ja vanhempaa museokamaa joka päivä kun kuluu. Hyviä edullisia aihioita saa mm. erinäisistä (CZ) Mauser-lukoista tai käytetystä Tikasta. Toki Mosinin lukko on halpa, mutta päänvaivaa tulee kiikarin kiinnityksestä ja mahdollisesta kaliiperimuutoksesta. Jos haluaa vanhaa askarrella, pilattuja Arisakoja on Suomi täynnä. Siitä voisi halvalla (ilman piipun vaihtoa) tuunata 6,5 Creedmoren...eli kuuminta hottia.
 
Back
Top