Asevelvollisuuden pitää muuttua

Niinpä, olis jo aika tehdä poliittisia päätöksiä siitä että PV:lle annetaan valtuutus alkaa suunittelemaan ja keskustelemaan toimittajien kanssa tosissaan, mutta eiköhän PV:n sisällä olla jotain jollain tavalla jo valmisteltukin, toivottavasti, ettei hukata etsikkoaikaa ja ettei sitten tule kiire.

Aikaa ehkä ei olekkaan loputtomiin.
Porukka varmasti kiertää eri messuilla ja valmistajilla.
Ukrainan opit varmasti hidastavat tällä hetkellä sitä esiselvitystä mitä eri ominaisuuksia päivityksissä pitää saada.
 
Porukka varmasti kiertää eri messuilla ja valmistajilla.
Aseteollisuudella ja -kauppiailla on kiinteät suhteet pv:Iin ja upseereihin.

Kaupparatsut kolkuttelevat ovia ja upseerit nauttivat vieraanvaraisuudesta.

Kenraalitasolla myös tarjotaan rahallista työpaikkoja aktiivipalveluksen jälkeiseen aikaan.

Alemmalla tasolla tarjotaan hyviä työpaikkoja, mutta normaaleilla eduilla ja vielä joutuisi töitäkin tekemään.
 
Aseteollisuudella ja -kauppiailla on kiinteät suhteet pv:Iin ja upseereihin.

Kaupparatsut kolkuttelevat ovia ja upseerit nauttivat vieraanvaraisuudesta.

Kenraalitasolla myös tarjotaan rahallista työpaikkoja aktiivipalveluksen jälkeiseen aikaan.

Alemmalla tasolla tarjotaan hyviä työpaikkoja, mutta normaaleilla eduilla ja vielä joutuisi töitäkin tekemään.
Kyllä nuo ohjeet kestityksistä oli melkoisen tarkkoja jo silloin, kun olin viimeisiä vuosia palveluksessa. Ja tiedän tapauksia missä asianhoitaja on vaihtunut, koska on "nauttinut" niistä. Sisäinen valvonta toimii..

EVP-henkilöiden osalta se 6 kk määrittää, koska saa hakeutua muualle töihin. Sitä noudatin myös itse.
 
Kyllä nuo ohjeet kestityksistä oli melkoisen tarkkoja jo silloin, kun olin viimeisiä vuosia palveluksessa. Ja tiedän tapauksia missä asianhoitaja on vaihtunut, koska on "nauttinut" niistä. Sisäinen valvonta toimii..
En mitään varsinaista korruptiota epäilemään, mutta kyllä upseerikunnalla on hyvin selvillä mitä kauppamiehet juuri heidän aselajilleen tarjoavat ja mitä liittolaiset ovat hankkineet.

Niin sen pitääkin olla eikä tule poliitikoilta käskyä ottaa Vainikkalassa junakuormittain inhaa itärautaa.
 
Tuota oon miettinyt.... mites on mekanisoiduissa joukoissa on joukkueen tason raskaaman henkilökohtaisen kaman ja joukkueen yhteisen esim telttojen kuljetus järjestetty, onko joukkueella oma kuorma-auto vai onko kuljetus järjestettu kompppanian tasolla useamman joukkueen yhteisellä kuorma-autolla.

Tuskin nuo on CV90:n kyydissä.
Kuorma-autojen ongelma on nelivetoisten puuttuminen lähes täysin siviiliautoista.

On pärjättävä vajaavetoisilla ja siinä kyllä maastoliikuvuus on surkea etenkin jakeluautoilla. Sora- ja pölliautoja löytyy telivetoisina, mutta kauaksi nekin jäävät maastokuorma-auroista.
 
Kuorma-autojen ongelma on nelivetoisten puuttuminen lähes täysin siviiliautoista.

On pärjättävä vajaavetoisilla ja siinä kyllä maastoliikuvuus on surkea etenkin jakeluautoilla. Sora- ja pölliautoja löytyy telivetoisina, mutta kauaksi nekin jäävät maastokuorma-auroista.
Olikos tästä joskus juttua, millä takavetoisten pulla-autojen maastokelpoisuutta sai parannettua?
 
Kuorma-autojen ongelma on nelivetoisten puuttuminen lähes täysin siviiliautoista.

On pärjättävä vajaavetoisilla ja siinä kyllä maastoliikuvuus on surkea etenkin jakeluautoilla. Sora- ja pölliautoja löytyy telivetoisina, mutta kauaksi nekin jäävät maastokuorma-auroista.
Jäi tuosta viestistäni epähuomiossa pois "maasto" piti olla maastokuorma-auto :oops::whistle:
 
Back
Top