Auton omistamisen ilot ja surut

Läheltä käytti, että mulle olisi tullut ecoboosti silloin kun se oli uusinta ja kuuminta shittiä. Kaveri oli hetken autokauppiaana ja teki hyvän tarjouksen Fordista, mutta jostain syystä jätin väliin. Ehkä silloin universumi hymyili mulle.

Kuulemma uusissa olisi ketju, mutta sitten se joku toinen hihna jätetty edelleen sinne öljyyn. Kaveri noista tietää, niin ihmetteli asiaa.
Öljypumppun hihna edelleen olemassa siinä uudessakin. Pitkä se hihna ei ole, mutta öljyssä ui. Lisäksi Ecoboost katkaisee helposti männästä alahelman. Voi tuhota koko koneen siinä rylläkässä.

Sitikan Puretech pikeää ikääntyessä männänrenkaat, jolloin öljyn kulutus voi olla 1 l /1000 km.

Lisäksi molemmissa se hihnapommi.

Kumpaakaan moottoria en suosittele.
 
En vielä ole ranskalaiseen uskaltanut koskeakaan.
23 vuotta ja neljä eri Renaultia. Ei ole koskaan ollut sen jälkeen samanlaista hinta-laatusuhdetta. Esim 7 vuotta vanha, 65 tkm ajettu Grand Scenic hyvillä herkuilla ja 2,0T koneella. Maksoin siitä 7 tuhatta. Uutena sen hinta oli ollut joku 34 tuhatta. Sen osti lopulta tonnilla Sergii Ukrainasta ja vei Lviviin.
 
Täydellinen valinta suomalaiselle. Vielä kun valitaan harmaa väri Aurikseen ja sitkeästi mennään sateisilla harmailla maanteillä kuin kuolemattomat murahaudan ruutanat ja haetaan marketista maitoa. Vuodesta toiseen.
Unohdit lippahatun, eläkeläisliivin ja mittarinopeus vähintään 10 km/h alle rajoituksen.
 
23 vuotta ja neljä eri Renaultia. Ei ole koskaan ollut sen jälkeen samanlaista hinta-laatusuhdetta. Esim 7 vuotta vanha, 65 tkm ajettu Grand Scenic hyvillä herkuilla ja 2,0T koneella. Maksoin siitä 7 tuhatta. Uutena sen hinta oli ollut joku 34 tuhatta. Sen osti lopulta tonnilla Sergii Ukrainasta ja vei Lviviin.
Omaa ei ole ollut, mutta ajoin kaverin Renaultilla Muonioon ja takaisin. Siinä oli joku pieni kone, koska muistan järkyttyneeni Lapissa ohittaessani rekkaa. Parin kilometrin suora kului, kun seisoin tallan päällä. Kun olimme päässeet pikkuhiljaa nupin luokse, tuli jo joku kaukana jänkhän läpi menevällä tiellä vastaan. Ehdimme kyllä.

Kaverini oli aito Rellu-uskovainen. Ei hänellä muita koskaan ollut. Tipparellulla kävi Alpeilla jo 1960-luvulla. Sehän olikin legendaarinen auto.
 
Back
Top