Autovero poistuu?

Niin ja tienkäyttömaksut "joustavat" nopeasti sinne 1500€/v maksimiin..

Pakkohan se on että rahaa jäisi hiukan tienpitoonkin kiinteiden kulujen päälle.

Hulluinta on se että tämäkin himmeli vielä toteutetaan vaikka jokseenkin kaikki sitä nyt vastustavat. Asiaa jää hautumaan ja jonain kauniina päivänä se nuijitaan käyttöön kosmeettisin muutoksin päivitettynä.
 
Joudun myöntämään virheeni. Arvioin tuolla edellä että yksityistetyn monopolin liikevoitto asettuisi 30% tuntumaan. Näyttää kuitenkin olevan 40% ja vielä hiukan päälle. Aika hyvin firmalle joka olisi käytännössä kuitenkin kyvytön maksamaan veroja.

Ehdottomasti tällainen systeemi Suomeenkin ja nopeasti. Tienkäyttäjän kustannukset ylös ja samalla tienpitoon käytetyt rahat alas. Mut ei se mitään koska NE tienaa tällä uudella fantastisella palvelualustalla.

Jos mitenkään on mahdollista että tuosta "firmasta" pystyy rivikansalainen ostamaan osakkeita, niin ostohousut jalkaan.;)
 
Jos mitenkään on mahdollista että tuosta "firmasta" pystyy rivikansalainen ostamaan osakkeita, niin ostohousut jalkaan.;)

Eiköhän ne päädy pääomasijoittajille tms. En hämmästy jos joukkoon ihan sattumalta osuu myös johtavien poliitikkojen sukulaisia. Näiden johtajien tietämättä ja arvaamatta toki.
 
Bernerin touhut nostavat verenpainetta ja sykettä enemmän kuin kuntosalikeikka. Olisiko tällä jopa terveysvaikutuksia? :)
 
Minä en ymmärrä miksi kaikki vaan nostelee käsiään kun rikkaat ryöstäjät putsaa valtion. Turhaan me naapurin oligarkkeja pelätään kun löytyy sellaset ihan omasta takaa.
 
Minä en ymmärrä miksi kaikki vaan nostelee käsiään kun rikkaat ryöstäjät putsaa valtion. Turhaan me naapurin oligarkkeja pelätään kun löytyy sellaset ihan omasta takaa.
Pari nopeaa kysymystä:

- Kuka on rikas ryöstäjä?
- Miten ryöstäjä valtion putsaa?
 
Koittakaa ny edes yrittää pysyä asiassa ja yrittäkää edes tuoda jotain perusteluja.
 
Pari nopeaa kysymystä:

- Kuka on rikas ryöstäjä?
- Miten ryöstäjä valtion putsaa?

- "Kasvoton" raha (varakkaat pääomasijoittajapiirit)
- Yhtiöittämällä ja yksityistämällä valtion palveluja ja omaisuutta (esim. Gazprom, Caruna jne.)
---
Auton ja autoilun ympärille on rakennettu monitahoinen rahastusautomaatti, jolla on rahoitettu vuosikymmenten aikana mittavasti muita kuin autoiluun ja liikenteeseen liittyviä yhteiskunnan toimintoja. Mistä aletaan karsimaan, jos valtio ei saa entiseen tapaan tuloja?

On totta, että luvattoman suuria summia hukkuu erilaiseen hallinnointiin. Meidän yhteiskuntamme suuriin ongelmiin kuuluukin muihin toimintoihin nähden ylipöhöttynyt hallinto- ja byrokratiakoneisto kaikilla yhteiskunnan tasoilla Brysselin kuppareita myöten. Nyt rakennetaan maakuntahimmeliä. Tällä rakenteella pyörittäisi todennäköisesti vaivatta 20-30 miljoonaisen kansan asioita. Ehkä suuremmankin.

Bernerin esittelemä malli on susi jo syntyessään, sillä sitä on tehty rahapiirien intressit edellä. Vaikuttaa siltä, että "Nuha" (Putous junior) on värvännyt Annen määräaikaiseen tehtävään, jottei oikeiden keskustapoliitikkojen tarvitsisi tehdä poliittista itsemurhaa. Tosin heihin ei voisi ehkä luottaa tehtävässä samalla tavalla kuin Anneen, joka on rahakave... eikun anteeksi siis sielunsisko ja jolla ei hommassa ole mitään menetettävää päästipä suustaan mitä hyvänsä. Viimemmäksi nakattiin koirille houkuttimeksi puolihuolimattomasti 100 miljoonan täky autoverotusmuutoksen kustannusten tasaamiseen, jotta pääasia eli liikenneverkon yhtiöittämisasia pysyisi mukana keskustelussa.

Tulonsiirto yrityksille, tasekikkailu jne. Tässä teatteriesityksessä on monta lonkeroa, joista kaikkia emme ole tyhmyyttämme edes huomanneet. Suuren puhalluksen henki kuitenkin haisee. Valitettavasti. Atlantian esimerkki, jota tuossa aiemmin tuotiin esille, on kieltämättä valaiseva.

Autovero on kyllä aikansa elänyt järjestelmä, siitä lienemme laajalti yhtä mieltä. Sen poistaminen noin vain ilman korvaavaa tuloa valtiolle voi olla liian kipeä asia. Korvaavia malleja on täälläkin esitelty ja mielestäni parhaita ja halvimpia ovat sellaiset, jotka saavat aikaan mahdollisimman vähän hallinnointia, byrokratiaa ja ylimääräisiä välistävetokäsiä.
 
Kyllä minä niin haluaisin kuulla mitä vanhat Kepun maanviljelijä-isännät ovat mieltä tästä uudesta city-Kepusta. Missä vaiheessa pienen maaseutuihmisten puolueesta tuli tämmöinen mammonamiesten puolue...tässä asiassa taidan olla Väyrysen kanssa samaa mieltä että missä piilee Alkiolaisuus tänään.
 
Kyllä minä niin haluaisin kuulla mitä vanhat Kepun maanviljelijä-isännät ovat mieltä tästä uudesta city-Kepusta. Missä vaiheessa pienen maaseutuihmisten puolueesta tuli tämmöinen mammonamiesten puolue...tässä asiassa taidan olla Väyrysen kanssa samaa mieltä että missä piilee Alkiolaisuus tänään.

Niitä "vanhoja kepulaisia maanviljelijäisäntiä" alkaa olemaan niin vähän, ettei kepukaan voi heidän varaan kannatustaan laskea. Nykyiset isännät alkavat olemaan keskisuurten yritysten pyörittäjiä ja heidän ajatusmallinsa lienee lähempänä citykepua kuin vanhojen asutustilallisten näkökantoja.
 
Eli Kepu menee kohti oikeistoa että rytisee?

Se on jo pitkään ollut monessa asiassa Kokoomuksesta oikealla. Onko se siltikään vielä oikeistopuolue on jo makuasia. Eihän Suomessa varsinaista oikeistoa juuri ole kuin isompien puolueiden sisällä.
 
Vaikuttaa siltä, että "Nuha" (Putous junior) on värvännyt Annen määräaikaiseen tehtävään, jottei oikeiden keskustapoliitikkojen tarvitsisi tehdä poliittista itsemurhaa.

Se on just näin. Anne on tuotu määräajaksi ulkomailta kotimaan politiikkaan lähinnä sikailemaan ja käynnistämään aatteellinen prosessi jolla kansallisomaisuus siirretään ensin yhtiöihin ja lopulta yksityistetään.
 
Kepu on oikeistopuolue sisäpolitiikassa mutta sen ulkopolitiikka on vasemmistolaista.

Puolueen touhuissa näkyi jo 90-luvulla vähäinen kannatus palkansaajien keskuudessa. Duunarin niistäminen suurpääoman hyväksi on ollut agendalla jo ainakin Esko Ahon kaudesta lähtien.
 
Ainolalta minusta vaihteeksi ihan kelpo tekstiä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200057938_uu.shtml

- Kun nykyiseen pitkälti itsepalveluvaltaisen henkilöautoliikenteen päälle laitetaan ns. palvelukerros palvelua tuottavine yhtiöineen, on oletettavaa, että kustannustaso kohoaa, Mäntynen kirjoittaa ministeriön maksamassa lausunnossa.

Palvelukerros on Bernerin keksintö, tieverkon yksityiset operaattorit. Operaattoreille pitää taata reilu tuotto, muussa tapauksessa ne eivät ole kiinnostuneita investoimaan tiepalveluihin.

operaattorit pitää sopimuksilla suojata poliittisilta riskeiltä. Esimerkiksi jos Helsingistä Turkuun rakennetaan uusi rata, se vähentää viereisen moottoritien kysyntää. Samoin käy, jos eduskunta supistaa tai ohjaa verotuksella autoilua.
 
Se on just näin. Anne on tuotu määräajaksi ulkomailta kotimaan politiikkaan lähinnä sikailemaan ja käynnistämään aatteellinen prosessi jolla kansallisomaisuus siirretään ensin yhtiöihin ja lopulta yksityistetään.

Melkoista öyhöttämistä väittää Bernerin "tulleen" tänne jostakin tekemään jotakin.

Anne Berner on kuitenkin syntynyt Helsingissä, puhuu täydellisesti sekä suomea että ruotsia, käynyt koulunsa Kulosaaressa, opiskellut Hankenilla (siis Helsingissä), tehnyt koko työuransa suomalaisessa perheyrityksessä. Ollut naimisissa suomalaisen miehen kanssa, lapset asuvat Suomessa jne. jne.

Se on totta, että hänen Suomen kansalaisuus on tuore. Johtuu varmastikin siitä, että aiemmin kaksoiskansalaisuus ei Suomessa ollut mahdollinen.

Käsi sydämmellä, kuka muu olisi valinnut toisin eli ottanut kekkoslovakian aikaan Suomen kansalaisuuden Sveitsin sijasta? En ainakaan minä..
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Kyllä minä niin haluaisin kuulla mitä vanhat Kepun maanviljelijä-isännät ovat mieltä tästä uudesta city-Kepusta. Missä vaiheessa pienen maaseutuihmisten puolueesta tuli tämmöinen mammonamiesten puolue...tässä asiassa taidan olla Väyrysen kanssa samaa mieltä että missä piilee Alkiolaisuus tänään.

vituixman.jpg

Siinäpä osimoilleen vastaus, arvelen.
 
Melkoista öyhöttämistä väittää Bernerin "tulleen" tänne jostakin tekemään jotakin.

Anne Berner on kuitenkin syntynyt Helsingissä, puhuu täydellisesti sekä suomea että ruotsia, käynyt koulunsa Kulosaaressa, opiskellut Hankenilla (siis Helsingissä), tehnyt koko työuransa suomalaisessa perheyrityksessä. Ollut naimisissa suomalaisen miehen kanssa, lapset asuvat Suomessa jne. jne.

Se on totta, että hänen Suomen kansalaisuus on tuore. Johtuu varmastikin siitä, että aiemmin kaksoiskansalaisuus ei Suomessa ollut mahdollinen.

Käsi sydämmellä, kuka muu olisi valinnut toisin eli ottanut kekkoslovakian aikaan Suomen kansalaisuuden Sveitsin sijasta? En ainakaan minä..

Berner ei ole ollut politiikassa mukana eikä edes Suomen kansalainen. Nyt hän tuli ensin kansalaiseksi ja perään sitoutumattomana Eduskuntaan Kepun listoilta. Siitä sitten suoraan ministeriksi. Täysin ainutlaatuinen urapolku joten hälytyskellojen soittamiselle on kyllä perusteet olemassa kun toiminta ministerinäkin on ollut varsin värikästä. Selkeä poliittinen torpedo on kyseessä.
 
Back
Top