Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.spacedaily.com/reports/N...Russias_First_Hypersonic_Space_Drone_999.htmlSputnik has obtained an image of the prototype of Russia's reusable single-engine unmanned spacecraft.
The second image shows a diagram depicting how the drone will be put into orbit and return to Earth using parachutes.
The Russian Skolkovo foundation has previously told Sputnik that the reusable drone, which is being developed by the International Scientific Optical Network (ISON) for Russian State Space Corporation Roscosmos, will have its own propulsion system, but its prototype will for the time being be carried on an aircraft during the first phase of the flight.
Director General of ISON Yury Bakhvalov has told Sputnik that the drone will be assembled of parts and components made only in Russia, while its engine will be the same as the one used for the rocket upper stage Breeze M - 14D30. According to Bakhvalov, five tests of the drone prototype using the high-altitude geophysical research aircraft M-55 are planned for 2023.
The drone is expected to be able to reach an altitude of up to 160 kilometers (99 miles) at a speed of Mach 7. Each of these hypersonic space drones is intended for at least 50 flights.
Samassa tekstissä kuitenkin viitataan "toiseen kuvaan" jossa näytetään miten tuo "viedään kiertoradalle." Mutta en minä sitä toista kuvaa siellä nähnyt, mainoksia vain...Mikä tuon laitteen tarkoitus on? Sillä ei voi ainakaan laukaista satelliitteja kun ei se pääse lähellekään kiertoratanopeutta. Kun se on miehittämätön se ei voi kuljettaa edes avaruusturisteja.
Venäjän tuleva miehitetty alushan on "Federation" joka muistuttaa hiukan Sojuzin ja Apollon risteytystä. Ensilento 2022-24 tjsp.
Mikä tuon laitteen tarkoitus on? Sillä ei voi ainakaan laukaista satelliitteja kun ei se pääse lähellekään kiertoratanopeutta.
Tuon perusteella laite käy kyllä avaruudessa muttei kiertoradalla.
Ionimoottorissa ei myöskään ole juurikaan työntövoimaa, eli kun ilmoitetaan 160 km maksimikorkeus, ei sellaisella tee juuri mitään. Vaikka lähdössä saavutettaisiin tarvittava kiertoratanopeus, tuolta korkeudelta tullaan alas todella nopeasti. Ja nuo ilmoitetut nopeudet (jos noita mach-lukuja nyt haluaa niin tulkita) eivät viittaa siihen että oltaisiin todellisuudessa lähelläkään kiertoratanopeuttaTuossa näkee kaikki vaiheet laukaisusta laskeutumiseen, mutta ei sitä mitä se siellä avaruudessa tekee. En kuitenkaan usko siihen että naapuri on suunnitellut sille mitään Richard Branson Spaceship 2 tyylistä toimintaa. Kiertorata toimintaan sopii myös ion-moottori, ja se ei tarvitse hirveitä määriä nesteitä notta se toimii.
Ionimoottorissa ei myöskään ole juurikaan työntövoimaa, eli kun ilmoitetaan 160 km maksimikorkeus, ei sellaisella tee juuri mitään. Vaikka lähdössä saavutettaisiin tarvittava kiertoratanopeus, tuolta korkeudelta tullaan alas todella nopeasti. Ja nuo ilmoitetut nopeudet (jos noita mach-lukuja nyt haluaa niin tulkita) eivät viittaa siihen että oltaisiin todellisuudessa lähelläkään kiertoratanopeutta
Nopeutta on mahdotonta sanoa kun se ei suoraan liity korkeuteen. Useamman sadan kilometrin "hyppy" on suhteellisen helppoa saavuttaa, mutta sieltä myös tullaan alas kiven lailla. Vastaavan korkeuden vakaa kiertorata vaatii vajaa 8 km/s ratanopeutta. Mach-luvut taas ovat merkityksettömiä avaruudessa, joten vaikka niistä voi spekuloiden vetää johtopäätöksen ettei nopeus ole lähelläkään vaadittua ratanopeutta, ei artikkelille kannata hirveästi antaa painoarvoa."RIA’s report says the craft should be able to fly at seven times the speed of sound at 100 miles (160km) height.
It will also be capable of travelling out to a height of 310 miles (500km)."
Mikä nopeus on sitten tuolla 500km?
http://www.spacedaily.com/reports/R...ombustion_chamber_pressure_says_Musk_999.htmlThe new methane-fueled Raptor engine developed by US SpaceX aerospace company for its Starship interplanetary craft has outperformed the Russian RD-180 rocket engine in terms of pressure level in the combustion chamber, SpaceX CEO Elon Musk said on Monday.
"Raptor reached 268.9 bar [approximately 274.2 kilograms of power per square centimeter], exceeding prior record held by the awesome Russian RD-180," Musk said on Twitter.
On February 4, Musk said that SpaceX had conducted the first test firing of Raptor.
Russian liquid-fuel rocket engine RD-180 is used in the first stage of the US Atlas-5 rocket. According to Russian rocket engine manufacturer Energomash, the pressure in the combustion chamber of the RD-180 is 261.7 kilograms of power per square centimeter.
On January 31, Musk posted a couple of images on Twitter showing a Starship Raptor engine and saying SpaceX was preparing to test fire it at its Texas facility.
So far, SpaceX has completed the assembly of a stainless Starship Hopper prototype meant for takeoff and landing tests.