Black lives matter (BLM)

Itsepuolustuslajit ovat hyvä alku ja sopivat Suomeen, mutta vasta Samuel Colt teki ihmiset tasa-arvoiseksi.
Oli sitten Suomi tai USA ei tarvi antaa kenenkään hyppiä silmille vain siksi että vastustaja on elämäntapa muikku, vastatoimet tilanteen mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Myös aseettomat sisältävät kaikenlaista. Valkoiset enemmistönä mutta mustat suhteessa määräänsä keulilla.

Kys on epäluuloista ja syvästä sosiologisesta ongelmasta.

On hyvin paljon erilaisia tilastoja, joita tarkastelemalla nähdään, että mustat ja valkoiset eivät saa samanlaista kohtelua. Siitä taas ei voida lainkaan todistaa, että poliisit olisivat lähtökohtaisesti pahantahtoisempia mustia ihmisiä kohtaan. Motiiveista ei ole mitään tutkittua tietoa. Jos tehdään tutkimusta ihmisten motiiveista, ollaan sen varassa, mitä he itse vastaavat.

Silti voi miettiä, miksi komppanian aseettomia pitää kuolla, että onko se liipasinsormi kuitenkin vähän turhan herkkä. Ihan noin väristä riippumatta.

Katso liite: 43313

Kaksi hyvää kirjoitusta Vonkalta, kiitos näistä!

Olen itse miettinyt, että Yhdysvallat olisi varmaan tarvinnut aikoinaan historiansa huolellisen sekä rehellisen itsetutkiskelun. Vähän samaan tapaan kuin Etelä-Afrikka rotusorron jälkeen tai Länsi-Saksa toisen maailmansodan jälkeen.

Yhdysvalloissa jäi liikaa epätasa-arvoa aiheuttavia rakenteita. Kaavoitus (zoning), tuetun asumisen rahoitus (FHA), asuntolainat ja vakuutukset (mustien kaava-alueilta vaadittiin korkeampia korkoja ja kalliimpia vakuutuksia) yms. Kaikki nämä kietoituivat yhteen ja lisäsivät eri rotujen eroja vielä nykypäivään asti. Köyhillä kunnilla ei ole varaa taas järjestää laadukasta koulutusta. Tästä on syntynyt itse itseään vahvistava negatiivinen kierre jonka katkaiseminen on todella vaikeaa ja vie helposti yhden vuosisadan.
 
Koska tilanne kuitenkin on mikä on, niin turhaa pilasi poika elämänsä.

Tapahtuma jossa itse on osallisena ja se johtaa ihmisen kuolemaan.
Jättää aina muistonsa.

Ja toiselle ne ovat vain muistoja, toiselle painajaisia.
Ne saatavat johtaa unettomiin öihin, pitkäaikaiseen hoitoon ja työkyvyttömyyteen tai pahimmillaan ”lopulliseen ratkaisuun” oman käden kautta.

Parempi, kun olisi poika jäänyt kotiinsa, niin olisi vielä elämä edessä.

Onhan hänellä vieläkin.
Mutta hintaa mikä hän joutuu maksamaan teostaan, ei tiedä kukaan.
Kotiin jääminen olisi kyllä olut paras/halvin vaihtoehto
 
Höpö höpö. Ei todellakaan ollut mikään normaali tappelu. Rittenhouse olisi todennäköisesti tapettu. Hänen kimppuun hyökänneillä oli videoissa nähtävissä ainakin yksi pistooli (kädessä) ja skeittilauta jolla jo lyötiin (yritettiin osua päähän). Jo yhdestä skeittilautalyönnistä päähän voi kuolla. Sen lisäksi sinun pitäisi huomioida se seikka, että Rittenhousea vastaan hyökänneet ovat a) terroristeja b)rikollisjoukkoon kuuluvia c)aseellisessa kapinassa maansa hallintoa vastaan d) polttamassa ja ryöstelemässä kaupunkia e)ryöstämässä, pahoinpitelemässä ja tappamassa ihmisiä joiden katsovat edustavan vastapuolta.

Mitäköhän tilastoja luet?

Kirjoituksesi on valkopesua ja/tai trollausta. Mihin pyrit ja kenen lukuun?

Suosittelen myös kirjoitustasi tykänneelle baikalille silmälasien pesua.

Ihan omaan lukuun koitan kirjoittaa tasa-painoisesti ja tosiasioissa pysyen. Itse olen koittanut vastata perustellen viesteihin. Mitä trollaukseen tulee, niin sitä kyllä näkyi heti viestieni jälkeen tässä ketjussa.

Motiivien epäily on ihan tavallista toimintaa tietyissä piireissä kun haluaa mitätöidä henkilön keskustelussa. Pikemminkin kuuluu kysyä miksi näin?
 
Suosittelen myös kirjoitustasi tykänneelle baikalille silmälasien pesua.

Huomio! Kieltäydyn kategorisesti kommentoimasta Laki-Oikeus- teemaa. Seuraan kyllä tietynväristen silmälasien läpi tätä Teidän keskusteluanne, joka paljastaa jotain todella -kilttiä-, niin kilttiä, että se vahvistaa käsitystäni joistain sotilaalliseen mp:een liittyvistä asioista. Ei pidä tulla ullatuksena, jos silmälasieni väri on epäluulon sinivalkoinen. Epäluulosävy on pysyväishaitta laseissani.

Eli tiedoksi: seuraan tätä keskustelua varsin tiukasti siitä näkökulmasta, mitä kommentit paljastavat maanpuolustukseen liittyvistä seikoista. Voitte toki sovittaa ylleni marx-lenin-mao-viittaa, mutta pieleen se menee. Takaan, että noiden lasien läpi katsoo silmäpari varsin kylmästi tiukasti faktoissa.
 
Motiivien epäily on ihan tavallista toimintaa tietyissä piireissä kun haluaa mitätöidä henkilön keskustelussa. Pikemminkin kuuluu kysyä miksi näin?

Kyseessä on arka aihe. Osa forumilaisista sai kovan henkisen tällin, kun kivääri-poika- kirjaimellisesti sotkettiin a-aseettomien ihmisten jalkoihin. Poika pyörii perseellään kadulla ja rettelöitsijät todentotta aikovat sulloa torrakon jätkän peffaan.

Kuvitelma siitä, että kivääri-poika edustaa jotain Pyhää ja Koskematonta on rikki. Kuvitelma, että kun otan kiväärin olalle olen itsekin lähes kuolematon ja muut polvistuvat eteeni.....siitä kuvitelman rikkoutumisesta toipuminen kestää tovin.

Kun Pyhä ja Koskematon juostiin lenkkareilla kirjaimellisesti katuun....nöyryytys....ja kun ei muuta voida, niin aloitetaan ulina Laki-Oikeus-teemasta.

Voi maanpuolustusparka, muuta en sano. Ja en tarkoita tällä foorumia.
 
Tuosta tiedoitusvälineiden osuudesta semmoista, että ei siinä kyllä vaikuta toimittajien omat mielipiteet. Järkeni mukaan se joka maksaa palkan sanoo mitä kirjoitetaan. On tietysti täysi arvoitus mikä on tarkoitus kun nämä isot kapitalistit levittävät tällaista anarkistista tai marksilaista sanomaa. Pelkä rahako?
 
Ainakin intiaanit ja Alaskan alkuperäisasukkaat lasketaan omiksi roduiksi. Väestönlaskentavirasto luokittelee ihmiset heidän ilmoitustensa perusteella kuuteen eri rotuun.

Vuonna 2000 97,6 prosenttia ilmoitti olevansa vain yhtä rotua. En tiedä, miten tämä sotkee.
Joo,mutta Latinot ei ole tuossa listassa rotuna.

"United States Census officially recognized five racial categories (White American, Black or African American, Native Americans and Alaska Native, Asian American, and Native Hawaiian and Other Pacific Islander) as well as people of two or more races"

"Latino" on Ethnicity määritelmän alla USAssa.
 
Joo,mutta Latinot ei ole tuossa listassa rotuna.

"United States Census officially recognized five racial categories (White American, Black or African American, Native Americans and Alaska Native, Asian American, and Native Hawaiian and Other Pacific Islander) as well as people of two or more races"

"Latino" on Ethnicity määritelmän alla USAssa.

Jep, ja WP erottaa taulukkoon omaksi rodukseen sosiaalipoliittisista syistä. Eihän vuoden 2000 laskentakaan ole muuta kuin sosiaalipolitiikkaa. Eivät ne ainakaan tieteellis-antropologisiin käsitteisiin tiukasti perustu.
 
Viimeksi muokattu:
Seuraan kyllä tietynväristen silmälasien läpi tätä Teidän keskusteluanne, joka paljastaa jotain todella -kilttiä-, niin kilttiä, että se vahvistaa käsitystäni joistain sotilaalliseen mp:een liittyvistä asioista. Ei pidä tulla ullatuksena, jos silmälasieni väri on epäluulon sinivalkoinen. Epäluulosävy on pysyväishaitta laseissani.

Sama täällä. Haistan kaalin ja nuudelit yliherkästi nimenomaan levottomuuksien ja median löylynlyömisen tai yksisilmäisyyden taustalla.

Yritän keskittyä asian syvärakenteeseen enkä alkaa riidellä siitä katutapahtumasta sinänsä. Sitä vartenhan Amerikassa on oikeusasteet. Siivotkoon itse mikrosotkunsa.

Vaalit ovat tulossa, ja on mielenkiintoista katsoa, miten niitä tällä kertaa härkitään. Ja kuka härkkii. Ei sitä aina tiedä, millä oksalla piru istuu.
 
Kyseessä on arka aihe. Osa forumilaisista sai kovan henkisen tällin, kun kivääri-poika- kirjaimellisesti sotkettiin a-aseettomien ihmisten jalkoihin. Poika pyörii perseellään kadulla ja rettelöitsijät todentotta aikovat sulloa torrakon jätkän peffaan.

Kuvitelma siitä, että kivääri-poika edustaa jotain Pyhää ja Koskematonta on rikki. Kuvitelma, että kun otan kiväärin olalle olen itsekin lähes kuolematon ja muut polvistuvat eteeni.....siitä kuvitelman rikkoutumisesta toipuminen kestää tovin.

Kun Pyhä ja Koskematon juostiin lenkkareilla kirjaimellisesti katuun....nöyryytys....ja kun ei muuta voida, niin aloitetaan ulina Laki-Oikeus-teemasta.

Voi maanpuolustusparka, muuta en sano. Ja en tarkoita tällä foorumia.

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että laista ja oikeudesta tuolla ei ole muutamaan kuukauteen ollut tietoakaan, kun tuollainen paskasakki on saanut vapaasti riehua.

Mitä tulee pojan toimintaan itse tilanteessa, niin suoriutui paremmin, kuin mitä odottaisin 90%:lta tämän foorumin keskustelijoista. Käytti voimaa juuri sen verran, kun henkensä säilyttämiseksi joutui, eikä enempää.

Normijamppa olisi jähmettynyt ja tullut tapetuksi. Joku taas olisi voinut varmuuden vuoksi vetää reipashenkistä mosambikki-drilliä pari-kolme lippaallista riehujiin..

Ymmärrän kyllä, mitä haet takaa tuossa:

Sekopäät väkivaltarikolliset ja pedofiilit eivät uskoneet, että poika oli valmis käyttämään asettaan. Teini muutenkin meni tilanteeseen, mistä suurin osa ei olisi selvinnyt hengissä edes aseen kanssa.

Kari Aittomäkeä lainatakseni ase oli turvariepu. Sen ansiosta uskalsi liikaa.
 
Kyseessä on arka aihe. Osa forumilaisista sai kovan henkisen tällin, kun kivääri-poika- kirjaimellisesti sotkettiin a-aseettomien ihmisten jalkoihin. Poika pyörii perseellään kadulla ja rettelöitsijät todentotta aikovat sulloa torrakon jätkän peffaan.

Kuvitelma siitä, että kivääri-poika edustaa jotain Pyhää ja Koskematonta on rikki. Kuvitelma, että kun otan kiväärin olalle olen itsekin lähes kuolematon ja muut polvistuvat eteeni.....siitä kuvitelman rikkoutumisesta toipuminen kestää tovin.

Kun Pyhä ja Koskematon juostiin lenkkareilla kirjaimellisesti katuun....nöyryytys....ja kun ei muuta voida, niin aloitetaan ulina Laki-Oikeus-teemasta.

Voi maanpuolustusparka, muuta en sano. Ja en tarkoita tällä foorumia.
Olen täällä tuota poikaa ja hänen toimiaan kyllä puolustanut, mutta tuo sinun analyysisi sen syistä meni kyllä niin metsään kuin vain voi mennä. Omalta kohdaltani siis, muiden mielenliikkeistä en voi toki sanoa.
 
Tuosta tiedoitusvälineiden osuudesta semmoista, että ei siinä kyllä vaikuta toimittajien omat mielipiteet. Järkeni mukaan se joka maksaa palkan sanoo mitä kirjoitetaan. On tietysti täysi arvoitus mikä on tarkoitus kun nämä isot kapitalistit levittävät tällaista anarkistista tai marksilaista sanomaa. Pelkä rahako?

Ei ne "isot kapitalistit" sano mitä kirjoitetaan. Ne sanoo, että tulosta on tuotettava ja tulosta on tultava. Palkolliset tekee sitten mitä kykenevät potkujen pelko perseessä.
 
Niinhän se on, että jos menee kadunkulmaan valehtelemaan, tulee rahaa hattuun, mutta menepä sinne puhumaan silkkaa raakaa totta, väki alkaa pian heitellä kivillä.
 
Portlandissa ammuttu taas ihminen hengiltä. Ihan kuin ennen ampumista olisi kuulunut jotain "meillä on täällä Trump" tyyppistä. Joka tapauksessa Blue lives matter kannattaja ja Antifa on täysin hurmiossa . Saivat verta.


Ei tässä voi toivoa muuta kuin, että ampuja saadaan nopeasti kiinni ja vastaamaan teostaan.

Pahalta tämä rupeaa näyttämään. Seuraavat kuukaudet voi jäädä historiaan.
 
Back
Top